Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vorig jaar een luchtbevochtiger gekocht om 's nachts in de kamer van onze jongste te gebruiken.

geLiEvE dE ApP tE doWnLOaden, aNdeRs Kan U HeT tOeSTeL NiET gEBruIKen!!!1!!!!
Wij hebben een nieuwe vaatwasser gekocht.

Bij 1 van de kanshebbers moest je de app installeren + een extra pack downloaden om het spoelprogramma te kunnen gebruiken.

Van zodra ik dat zag viel die direct af.. Was wel 150€ goedkoper dan diegene die we uiteindelijk gekocht hebben...

't is vandaag bike parade.
ik heb hier al eens mijn ergernis erover gepost, maar goed, ik heb informatie gevraagd, gekregen, aangepast.

maar blijkbaar zijn er dus mensen die compleet uit de lucht vallen, merken dat ze niet door kunnen, en dan maar volop claxoneren.

Ik dacht vandaag eens uit te slapen, maar mijne pa heeft daar anders over beslist.
Gisteren ging alles nog goed (ademen ging wel al een paar dagen wat moeilijk, "kort van adem"), vandaag kon hij niet meer uit zijn bed.
Dus de 112 moeten bellen.
Vandaag kreeg mijn moeder telefoon van het ziekenhuis dat hij morgen al naar huis mag komen, ze zeiden dat hij terug oké was, dat hij de laatste twee dagen goed had gegeten (iets wat hij de laatste dagen voor opname niet deed, het ging niet zei hij).

Vanavond zijn we hem gaan bezoeken in het ziekenhuis, zegt hij dat het nog helemaal niet gaat, dat hij het nog altijd moeilijk heeft met eten en hulp nodig heeft om uit zijn bed te komen.
Wij kaarten dat aan bij de verpleging, maar deze zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen, zij zouden hem wel langer daar willen houden, maar het word "van hoger uit" beslist dat patiënten niet te lang in het ziekenhuis mogen blijven.

Mijn reactie was dan, "doet er dan iets aan, neem het op voor jullie patiënten, ge gaat vaak genoeg staken en betogen omdat ge te weinig verdiend (ik zou me schamen om voor meer geld te vragen als ik verdiende wat zij verdienen), maar opkomen voor iets wat echt belangrijk is, de patiënten, hola, dat gaat dan niet", nee dan moeten wij zelf gaan klagen in Brussel!

Als er dan nog kamers te kort zouden zijn, maar er waren verschillende kamers op zijne gang leeg. En op de andere gangen van dezelfde afdeling ook.

Toch raar dat ze gaan liegen over de toestand van een patiënt om hem naar huis te kunnen sturen, dat is toch schandalig.

Ze hebben tijdens de werken hier in het straat de kabel kapot getrokken, dus geen internet of tv. No worries dacht ik, ik heb Plex lokaal op m’n NAS draaien. En nu blijft dat je dus zonder internet niet kan inloggen standaard, ook al zit je op hetzelfde netwerk. Je moet expliciet toegang toestaan zonder authenticatie als je het binnen je eigen netwerk zonder internet wilt gebruiken.

Allemaal tof, zeker als die functie enkel beschikbaar is om in te stellen als je kan inloggen met internet verbinding.

We're riding on the tekkno train?

Er zijn geen kaarten meer hé.
Heb je uw post nog ge-edit? Ik had dat stuk waar je dat je maar 1 dag ging totaal gemist. Ik hoop dat ze met de Tekkno tour nog ergens een zaalshow in Duitsland spelen, maar ik vrees ervoor.

Eventueel donderdag op Jera, maar 99€ is wat teveel enkel voor EC.

Als er dan nog kamers te kort zouden zijn, maar er waren verschillende kamers op zijne gang leeg. En op de andere gangen van dezelfde afdeling ook.
Los van de terechte ergernis: Kamers zijn meestal niet het probleem, wel het personeel om het volk dat in die kamers ligt te kunnen verplegen.

Wij hebben een nieuwe vaatwasser gekocht.

Bij 1 van de kanshebbers moest je de app installeren + een extra pack downloaden om het spoelprogramma te kunnen gebruiken.

Van zodra ik dat zag viel die direct af.. Was wel 150€ goedkoper dan diegene die we uiteindelijk gekocht hebben...
Onze wasmachine kan gebruikt worden met een app. M'n vrouw krijgt dan een melding wanneer het programma afgelopen is. Het nut ervan ontgaat me. Als je niet thuis bent kan je toch niets doen, 't is niet dat de machine de was eruit kan halen en een nieuwe starten. Ben je thuis en je hebt een melding op uw gsm nodig dat de was klaar is, dan kan je heel slecht tijd inschatten.

🤷‍♂️
Ik ga de zaterdag al naar Graspop.

Nu goed, EC nu al 3 keer gezien. Maar het ging gewoon fijn zijn als ze de zaterdag op PKP stonden. Er staat mij niet veel aan en ik ga gewoon voor de sfeer met nog enkele koppels. EC ging het dan toch z'n geld extra waard maken.

Heb je uw post nog ge-edit? Ik had dat stuk waar je dat je maar 1 dag ging totaal gemist. Ik hoop dat ze met de Tekkno tour nog ergens een zaalshow in Duitsland spelen, maar ik vrees ervoor.

Eventueel donderdag op Jera, maar 99€ is wat teveel enkel voor EC.
Nee hoor.

Tekkno tour al 2x gezien, 1x hun tour ervoor. I love it.

Kopen op 2de hands - het blijft speciaal, ik probeer al 2 maand een tractor te kopen, heb er inmiddels al 2 gekocht en een overeenkomst voor een 3de - maar nog geen tractor.
  1. Bod gedaan, bod aanvaard, gebeld om datum af te spreken - niets meer gehoord, neemt telefoon niet meer op - particulier.
  2. Gebeld, prijs overeengekomen + gevraagd om ook eens te kijken voor een nieuwe klepelmaaier - verkoper is een vrij grote zaak die ook machines verhuurd - het was een tractor die werd verhuurd. 2 dagen later gebeld of ze mij vergeten waren - gingen iets laten weten - niets meer gehoord, nog eens gebeld maar was de vrouw des huizes en die wist van niets- ging het doorgeven - point final. Onbegrijpelijk dat men als commerciële zaak zo omgaat met klanten.
  3. Bod gedaan, bod aanvaard - verkoper zal dit weekend een video -call doen om de machine eens te bekijken (vrij grote afstand en als ik ga kijken neem ik meteen een trailer mee om mee te nemen), ik veronderstel dat alles in orde zal (amper 150 uur gewerkt) zijn en er is ook al een afspraak gemaakt om volgende week af te halen- hopelijk 3de keer goede keer.

Kopen op 2de hands - het blijft speciaal, ik probeer al 2 maand een tractor te kopen, heb er inmiddels al 2 gekocht en een overeenkomst voor een 3de - maar nog geen tractor.
  1. Bod gedaan, bod aanvaard, gebeld om datum af te spreken - niets meer gehoord, neemt telefoon niet meer op - particulier.
  2. Gebeld, prijs overeengekomen + gevraagd om ook eens te kijken voor een nieuwe klepelmaaier - verkoper is een vrij grote zaak die ook machines verhuurd - het was een tractor die werd verhuurd. 2 dagen later gebeld of ze mij vergeten waren - gingen iets laten weten - niets meer gehoord, nog eens gebeld maar was de vrouw des huizes en die wist van niets- ging het doorgeven - point final. Onbegrijpelijk dat men als commerciële zaak zo omgaat met klanten.
  3. Bod gedaan, bod aanvaard - verkoper zal dit weekend een video -call doen om de machine eens te bekijken (vrij grote afstand en als ik ga kijken neem ik meteen een trailer mee om mee te nemen), ik veronderstel dat alles in orde zal (amper 150 uur gewerkt) zijn en er is ook al een afspraak gemaakt om volgende week af te halen- hopelijk 3de keer goede keer.
Als je echt een challenge wilt. Probeer eens iets te verkopen op 2dehands. :rofl:

Als je echt een challenge wilt. Probeer eens iets te verkopen op 2dehands. :rofl:

Maar je beleefd soms ook wat:
  • Een Roemeen uit Nederland die alleen maar briefjes van 500 € had
  • Iemand die er letterlijk een familie uitstap van maakte, compleet met peuters en al
  • betalingen in USD
  • afspreken tegen 20h00 en aankomen om middernacht - zonder iets te laten weten
  • ...
Mss verkoop ik de verkeerde dingen of aan de verkeerde prijs maar heel vaak figuren die zo in de serie Matroesjka's konden figureren

Van de week de winterset vd Beemer verkocht. Koppel Bulgaren of Roemenen reageren.
Ik zet duidelijke foto's van elke velg apart met de beschrijving per velg. Eentje heeft stoeprandschade dankzij de vrouw.
Enfin , allemaal goed en wel. Die mannen komen hier aan. M'n vraagprijs (en tevens vaste prijs) was 400€ voor de set.
Zeker niet te veel omdat het ook nog eens om een breedset ging met vooraan 2 zo goed als nieuwe banden.
Gure kopers komen af en checken de velgen langst alle kanten en zeggen plots : kameraad , die velg kapuut.
Ik zo van , ja duh , da stond toch in de omschrijving. En toch duidelijk te zien op foto.
Kost je 75€ om te laten maken en herspuiten. Daar is m'n verkoopprijs dan ook naar hé.

Na veel bla bla en si en la , zegt den oudste dat ie 200€ wil geven voor de gehele set.
Ik lach eens en begin de velgen terug in de garage te rollen.
Kerels vertrekken , 10 min later bericht op 2dehands. Ikke koop 300.
ik schrijf terug , nope , gaat op een ander zagen.
Nog eens 10 min nadien , ikke wil 350 geven.
Ik nog eens terug , nee , min prijs 400€.

5 min nadien , ok , ikke koop.
Half uur later staan ze daar terug met een briefke van 500 en de vraag of ik kan terug geven.
Ik zeg , ja , moment en mee dat ik binnen ben zwier ik dat briefje door een blacklight apparaat.
Doe ik standaard omdat ik x aantal jaar geleden eens ben opgelicht bij zo'n verkoop.
Vals dus. Ik geef em da terug en zeg dat em moet oprotten. Haalt em nog een briefke van 500€ uit een stapeltje.
Probeer deze meneer. Ik dus terug naar binnen . En dit was wel een echt exemplaar.

Dan vraag ik me dus af hoeveel mensen al in de zeik zijn gezet door dat volk.

Een mens moet toch serieus onder zich uit zijn tegenwoordig hoor.
Veel goesting om iets te verkopen op 2dehands krijg je daar niet meer van.

Half uur later staan ze daar terug met een briefke van 500 en de vraag of ik kan terug geven.
Ik zeg , ja , moment en mee dat ik binnen ben zwier ik dat briefje door een blacklight apparaat.
Doe ik standaard omdat ik x aantal jaar geleden eens ben opgelicht bij zo'n verkoop.
Vals dus.
Op dit punt zou ik daar toch niet zo licht overheen gaan als jij, dat is valsmunterij. Daar staat tot vijf jaar gevangenisstraf op. Als je iets van gegevens hebt van hen (Profiel tweedehands, telefoonnummer, nummerplaat van hun auto,...) zou ik dat gaan aangeven bij de politie.

Niet echt mijn ergernis maar ik zag daarnet een ambulance vast staan aan een overweg waar net de langste traagste goederentrein ooit passeerde. Dat moet toch echt een eeuwigheid voelen voor die mannen (en de patiënt)

Ongelofelijk straf dat een buitenstaander dat allemaal zo kan zien, ik zou eens bellen naar de politiek, ze zoeken nog een expert om te zien waar ze kunnen besparen in de gezondheidszorg.
Als je ogen in je kop hebt en over wat gezond verstand beschikt is dat toch niet zo moeilijk.

Vorige jaar en het jaar ervoor, toen mijn vader ook in het ziekenhuis heeft gelegen (zelfde afdeling), waren er minder verpleegsters en waren er veel minder lege bedden.

Maar daar ging het niet over, het ging over het onterecht naar huis sturen van mijn vader, terwijl hij nig helemaal niet in orde was.
Dat is ondertussen wel opgelost, want ze hebben hem toch daar gehouden na klachten van mij en mijn moeder.
De reden waarom hij opgenomen was volgens zijn dossier kwam niet overeen met de werkelijke reden. Hij kon al enkele dagen moeilijk eten, waardoor hij verzwakt was.
De reden, dat moeilijk kunnen eten stond nergens vermeld. Komende dagen gaan ze dus enkele testen doen om te zien wat de oorzaak hiervan is.

Terug
Bovenaan