Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik zie hier een vacature voor een vrachtwagenchauffeur passeren:

Hoger diploma niet vereist, wel wenselijk.
Echt man, wie schrijft er zo'n zaken eigenlijk uit. Wat is het volgende, een master vragen om aan de kassa te zitten? Geef mensen toch eens de kans om zich te bewijzen ipv altijd maar weer te vragen achter scholing x of y.

Ik zie hier een vacature voor een vrachtwagenchauffeur passeren:

Echt man, wie schrijft er zo'n zaken eigenlijk uit. Wat is het volgende, een master vragen om aan de kassa te zitten? Geef mensen toch eens de kans om zich te bewijzen ipv altijd maar weer te vragen achter scholing x of y.
Ik vraag me me ook af wat dan het relevante hoger diploma zou zijn, en of er bij de verloning dan rekening mee wordt gehouden.

Gisteren in McDonald's. Een koppel van begin 20 zit te eten, en de vrouw in kwestie gaat afruimen en het overtollige eten dat niet werd opgegeten in de vuilnisbak kieperen. Ze ziet dat de vuilbak vol zit, maar in plaats van een andere te nemen besluit ze toch alles erin te duwen. De klep van de vuilnisbak kan niet meer dicht, veert terug en duwt alle frieten en stukken hamburgers eruit en alles valt op de grond.
In plaats van met servetten haar eigen rotzooi op te ruimen wordt er eens gelachen naar de vriend die instemmend meelacht en vervolgens gaan ze gewoon naar buiten. Wel spannende broek en blote buik en zonnebril in de haren, dat dan weer wel. Om te kotsen zo'n mentaliteit. Doen die dat thuis ook?

heb ik ook gehad. de laatste nacht met een halfdove, en 2 snurkers.
de ene snurkte zo luid dat zelfs de halfdove en de andere snurker er last van hadden.
Ik ben effectief eens wakker geworden door zijn gesnurk.

En anders deed die het licht wel aan om te gaan pissen. :sop:

Ipv zijn gsmlicht te gebruiken, alle spots in mijn ogen.

Ik vraag me me ook af wat dan het relevante hoger diploma zou zijn, en of er bij de verloning dan rekening mee wordt gehouden.
Ik vermoed dat de theorie is dat ze degenen er proberen uit te filteren die de helft van de tijd niet opdagen, met hun klak er naar gooien, etc.

Maar dan is de vraag of het type dat na hoger onderwijs als vrachtwagenchauffeur solliciteert het beste doelpubliek is.

Ik heb hiernet een uur in de tuin gespeeld met mijn dochter. Nog geen twee jaar en minder een dramaqueen over het weer dan velen hier.
Hier al de ganse voormiddag in de tuin gewerkt. Ideaal, soms wat zon, soms wat wolken. Ik ga zeker niet verbranden.
Ik zie u 2 (en nog anderen) zo een dingen wel vaker posten. Maar gullie snapt toch dat het weer verschillend kan zijn op verschillende plaatsen hé, of is dat zo een controversieel idee? :wtf:

Hier is het al de hele voormiddag aan het regenen en fluctueert het tussen "regen" en "holy shit waar komt dees opeens vandaan".
Ik ben deze ochtend met de hond gaan wandelen toen opeens #2 opkwam... ik heb mijn onderbroek mogen uitwringen. De riolering is hier 100m verder ook al weer aan het overlopen.
Hoe durven anderen hier te klagen terwijl dat overduidelijk niet relevant is vermits jullie buiten konden spelen & werken!!!!!

Allee, volgens sommigen hier los je dat toch allemaal op door een regenjasje aan te doen? En als je binnen blijft en de regen niet ziet dan regent het helemaal niet!
Zelfs binnen zie ik dat :laugh:. Tegen vanavond ga ik weer water kunnen opzuigen in de kelder.

Ik zie u 2 (en nog anderen) zo een dingen wel vaker posten. Maar gullie snapt toch dat het weer verschillend kan zijn op verschillende plaatsen hé, of is dat zo een controversieel idee? :wtf:

Hier is het al de hele voormiddag aan het regenen en fluctueert het tussen "regen" en "holy shit waar komt dees opeens vandaan".
Ik ben deze ochtend met de hond gaan wandelen toen opeens #2 opkwam... ik heb mijn onderbroek mogen uitwringen. De riolering is hier 100m verder ook al weer aan het overlopen.
Hoe durven anderen hier te klagen terwijl dat overduidelijk niet relevant is vermits jullie buiten konden spelen & werken!!!!!

Zelfs binnen zie ik dat :laugh:. Tegen vanavond ga ik weer water kunnen opzuigen in de kelder.
Ge snapt toch ook dat ik en @Sylverscythe niet samenwonen? Volgens de laatste info woon ik in west vlaanderen en hij tegen brussel aan. Dus tenzij we op een magische as wonen waar het weer altijd gelijk is is er evenveel kans dat het weer verschillend is tussen ons net zoals er evenveel kans is dat het weer bij mij verschillend is dat dat van gij. Ik reageer dan ook niet dat mensen het weer beu zijn, ik reageer op het feit dat veel mensen doen alsof je helemaal niks meer kan doen in zulk weer. Ik zou liever ook eens een week wat stabiel weer hebben hoor maar het is wat het is en veel kunnen we er niet aan doen. Dus dan kan je er beter maar het beste van maken.

Mja, maar ik vermoed dat niet elke dag zo is waar jij woont? Ik weet ook dat het niet echt een toplente is en dat het kouder en natter is, maar ik vind dat wat tegengewicht wel mag als sommigen hier komen doen alsof we in de moesson zitten, een regenjas het niet kan trekken, en wie anders denkt gewoon niet buitenkomt.

tbh, ik erger mij tegenwoordig meer aan het gezaag over het weer, dan over het weer zelf. nee, 't is niet tof, maar al dat geklaag en gezaag maakt het nu niet bepaald vrolijker.

Ik ben effectief eens wakker geworden door zijn gesnurk.

En anders deed die het licht wel aan om te gaan pissen. :sop:

Ipv zijn gsmlicht te gebruiken, alle spots in mijn ogen.
och ja, de onze had zo'n hoofdlamp aan, zo'n felle LED-spot. dus dat was niet beter dan het licht aan doen.
en ik lag toch een groot deel van de nacht wakker van zijn gesnurk. en als hij dan een half uur wakker was, was hij tegen zijn telefoon aan't praten.
't was ne chinees, dus communicatie was ook niet vlot.

Mja, maar ik vermoed dat niet elke dag zo is waar jij woont?
Uiteraard niet elke dag, maar toch vaak zuh. Het is hier uiteraard geen ramp zoals Duitsland of Wallonië indertijd. Maar het is imo toch "klagen waardig".
Het is al een zeer lange periode (+/- 10 maand?) dat minstens 1 keer per maand de straten een paar dagen net niet blank staan, en er omleiding is omdat straten afgezet worden en gewoon niet doorrijdbaar zijn. (vorige maand de buurman zo slim geweest toch te proberen, en de motor was gewoon verzopen)
Daarnaast blijft iedereen zijne kelder onder lopen. Ik kan niet klagen, ik ben 1 a 2 keer per dag (afhankelijk van periode) een half uurke bezig met ne waterstofzuiger om 10 tot 45 liter uit mijne kelder te halen. De buren 100m verder, die net ne meter of 2 lager liggen, hebben tot op vandaag, non stop, dompelpompen draaien.

En dan is het best wel irritant dat mensen hier, in het ergernissen topic, hun terechte ergernis komen posten, en er dan volk vanuit hun andere situatie moeten komen zeggen "moh aanstellerke, doe ne frak aan en ga buiten spelen met de dokter, ge zijt toch ni gemaakt van suiker zeker".

Ge snapt toch ook dat ik en @Sylverscythe niet samenwonen? Volgens de laatste info woon ik in west vlaanderen en hij tegen brussel aan. Dus tenzij we op een magische as wonen waar het weer altijd gelijk is is er evenveel kans dat het weer verschillend is tussen ons net zoals er evenveel kans is dat het weer bij mij verschillend is dat dat van gij.
Euhm, dat sterkt net mijn punt / post, dus ik snap uw insteek niet goed. Zie hierboven.
Goed dat het bij jullie anders is. Wat is dan in godsnaam het nut om dan telkens iemand zijn ergernis, die dus niet overeenkomt met jullie situatie, te komen neersabelen?
Ik denk dat ik er tot nu toe nooit op heb gereageerd, noch dat ik hier zelf post over mijn "regen problemen", maar it's getting annoying guys.

Ik reageer dan ook niet dat mensen het weer beu zijn, ik reageer op het feit dat veel mensen doen alsof je helemaal niks meer kan doen in zulk weer.
tbh, ik erger mij tegenwoordig meer aan het gezaag over het weer, dan over het weer zelf. nee, 't is niet tof, maar al dat geklaag en gezaag maakt het nu niet bepaald vrolijker.
Ik ben akkoord, en ik klaag er zelf niet echt veel over. Maar het blijft wel een redelijk terechte ergernis.
Gelijk het hier vandaag is, kunt ge inderdaad niks doen. (buiten zuigen in mijne kelder :oi22:)

Uiteraard niet elke dag, maar toch vaak zuh. Het is hier uiteraard geen ramp zoals Duitsland of Wallonië indertijd. Maar het is imo toch "klagen waardig".
Het is al een zeer lange periode (+/- 10 maand?) dat minstens 1 keer per maand de straten een paar dagen net niet blank staan, en er omleiding is omdat straten afgezet worden en gewoon niet doorrijdbaar zijn. (vorige maand de buurman zo slim geweest toch te proberen, en de motor was gewoon verzopen)
Daarnaast blijft iedereen zijne kelder onder lopen. Ik kan niet klagen, ik ben 1 a 2 keer per dag (afhankelijk van periode) een half uurke bezig met ne waterstofzuiger om 10 tot 45 liter uit mijne kelder te halen. De buren 100m verder, die net ne meter of 2 lager liggen, hebben tot op vandaag, non stop, dompelpompen draaien.

En dan is het best wel irritant dat mensen hier, in het ergernissen topic, hun terechte ergernis komen posten, en er dan volk vanuit hun andere situatie moeten komen zeggen "moh aanstellerke, doe ne frak aan en ga buiten spelen met de dokter, ge zijt toch ni gemaakt van suiker zeker".

Euhm, dat sterkt net mijn punt / post, dus ik snap uw insteek niet goed. Zie hierboven.
Goed dat het bij jullie anders is. Wat is dan in godsnaam het nut om dan telkens iemand zijn ergernis, die dus niet overeenkomt met jullie situatie, te komen neersabelen?
Ik denk dat ik er tot nu toe nooit op heb gereageerd, noch dat ik hier zelf post over mijn "regen problemen", maar it's getting annoying guys.

Ik ben akkoord, en ik klaag er zelf niet echt veel over. Maar het blijft wel een redelijk terechte ergernis.
Gelijk het hier vandaag is, kunt ge inderdaad niks doen. (buiten zuigen in mijne kelder :oi22:)
De reactie kwam dan ook op munoz die iedere keer iemand (terecht) klaagt over het weer terug moet beginnen neuten dat iemand hier gezegd heeft dat je met een regenjas wel kan iets doen buiten ( want de stelling toen was "dat je nu al weken niet kan buitenkomen.". Dat mensen hun kelder onderloopt of gewoon verlangen naar de zon is dan weer een andere ergernis. Om nu te doen alsof daar op reageren een ander neersabelen is vind ik wat erover. Je bent toch niet van suiker. En als een ander die reactie ergerlijk is, geen probleem mee, we zijn dan ook in het ergernissentopic. Maar hetgeen waarop gereageerd wordt kan zoals @marcel zegt ook een ander zijn ergernis zijn.

Samengevat:
  1. Het is kakweer en we hebben allemaal nood aan veel meer zonlicht en warmere temperaturen.
  2. Er zijn genoeg mogelijkheden om buiten te komen mits aangepaste kledij.
Iedereen content nu? Dan gaan we weer over naar de orde van de dag: GVD, de jetfuel staat weer duur de laatste tijd. Zo wordt dat buitenverblijf in Costa Rica wel een kostelijk affaire.

Samengevat:
  1. Het is kakweer en we hebben allemaal nood aan veel meer zonlicht en warmere temperaturen.
  2. Er zijn genoeg mogelijkheden om buiten te komen mits aangepaste kledij.
Iedereen content nu? Dan gaan we weer over naar de orde van de dag: GVD, de jetfuel staat weer duur de laatste tijd. Zo wordt dat buitenverblijf in Costa Rica wel een kostelijk affaire.
Akkoord. Buiten met met de constante verwijzing naar het stereotiepe bg beeld.

En dat men van de eerste dag zon niet durft te komen klagen dat het te warm is

Laatst bewerkt:
De Engelsen hebben weeral lang kunnen wachten met den Hooligan uit te hangen, ze weten goed genoeg dat ze niet zo rap een stadionverbod zullen oprapen als het niet in Engeland zelf is, of ze moeten het al breed uithangen

Terug
Bovenaan