Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Pfft, ik heb het eventjes moeilijk. Het huis van mijn grootouders langs vaders kant staat te koop sinds pakweg midden februari. Dat heb ik nog kunnen delen met hem, en de foto’s doorlopen om te kijken wat de huidige eigenaar ermee gedaan had qua inrichting was wel leuk. Dat staat intussen aan een iets verlaagde prijs nog te koop.

De voorbije weken ben ik bezig met mijn vader zijn huis leeg te maken en op te ruimen. Bv. zaken meenemen die ik wil bijhouden. De voorbije 2 dagen waren zeer intens en de komende dagen wordt ook nog hard werken. Maar ik ga blij zijn als het proper is. Af en toe krijg ik het wel moeilijk omdat het mijn ouderlijk huis is, en dan krijg ik een halve paniekaanval omdat ik niet goed weet of ik wel juist bezig ben maar rationeel weet ik dat ik het niet kan houden. Misschien doet het vooral pijn dat ik weet dat niemand uit zijn/mijn naaste omgeving er wil/kan blijven inwonen, mezelf incl., dus dat ik het ergens noodgedwongen wel moet verkopen (verhuren zie ik niet echt zitten). En het doet ergens pijn dat binnenkort beide huizen waar mijn vader in gewoond heeft (en ikzelf ook) tegelijkertijd te koop staan, denk ik.

Pfft, ik heb het eventjes moeilijk. Het huis van mijn grootouders langs vaders kant staat te koop sinds pakweg midden februari. Dat heb ik nog kunnen delen met hem, en de foto’s doorlopen om te kijken wat de huidige eigenaar ermee gedaan had qua inrichting was wel leuk. Dat staat intussen aan een iets verlaagde prijs nog te koop.

De voorbije weken ben ik bezig met mijn vader zijn huis leeg te maken en op te ruimen. Bv. zaken meenemen die ik wil bijhouden. De voorbije 2 dagen waren zeer intens en de komende dagen wordt ook nog hard werken. Maar ik ga blij zijn als het proper is. Af en toe krijg ik het wel moeilijk omdat het mijn ouderlijk huis is, en dan krijg ik een halve paniekaanval omdat ik niet goed weet of ik wel juist bezig ben maar rationeel weet ik dat ik het niet kan houden. Misschien doet het vooral pijn dat ik weet dat niemand uit zijn/mijn naaste omgeving er wil/kan blijven inwonen, mezelf incl., dus dat ik het ergens noodgedwongen wel moet verkopen (verhuren zie ik niet echt zitten). En het doet ergens pijn dat binnenkort beide huizen waar mijn vader in gewoond heeft (en ikzelf ook) tegelijkertijd te koop staan, denk ik.
Ik heb dat met de huizen van mijn grootouders. Die woonden heel dicht bij ons in de buurt dus ik passeer er dagelijks. Gewoon de gedachte dat ik daar nooit meer kan binnen gaan en daar nu een Turkse familie woont vind ik soms zo deprimerend. Zoveel dagen daar gespendeerd en feesten gevierd. Ooit zal dat met mijn ouders hun huis hetzelfde zijn, mag er niet aan denken :(

Opletten met statements die veralgemenen.
Dat is om mijn familie in de kaaimaneilanden te steunen.

Imo geen probleem dat mensen moeite hebben met migranten die steungeld wegsluizen maar ik hoop dat die dan toch even consequent zijn en tegen iedere vorm van misbruik zijn. Zo mag men freddy van achter de hoek die het "aan zijne rug heeft" en daarvoor een invidaliteitsuitkering krijgt maar wel in het zwart wat gaat klussen ook wel eens wat meer op de korrel nemen want ik heb toch de indruk dat men voor zulke zaken nogal gemakkelijk de ogen sluit want we hebben al genoeg betaald terwijl men nooit voor migranten zo coulant is. Imo mag dat allemaal veel harder veroordeeld worden door de maatschappij.

Idd, het lijkt zo van die gemiddelde Vlaams Blok/Belang logica te zijn om alle allochtonen als "profiteurs" te blijven zien (ongeacht of ze nu werken of niet), maar er dan wel totaal geen graten in zien als Joske de "invalide" in het zwart blijft doorwerken, want "das er ene van ons".

Idd, het lijkt zo van die gemiddelde Vlaams Blok/Belang logica te zijn om alle allochtonen als "profiteurs" te blijven zien (ongeacht of ze nu werken of niet), maar er dan wel totaal geen graten in zien als Joske de "invalide" in het zwart blijft doorwerken, want "das er ene van ons".
Enkele weken terug ben ik met wat mensen iets gaan eten. Daar was ook een zelfstandige uit de bouwsector bij. Uiteraard moest er bij wat verhalen van iemand die ambtenaar is, zoals de teambuilding van de ambtenaar en zijn recent verlof, eens gezegd worden: "jama wie betaalt dat hé...HALLO...wie betaalt dat!?" Even later ging het over de verkiezingen: "VB hé, al de bruin buiten!"

En op het einde ging die dan cash betalen waarna we allemaal ons deel konden overschrijven naar zijn vriendin.

Ja, soms kom je eens een cliché tegen.

Enkele weken terug ben ik met wat mensen iets gaan eten. Daar was ook een zelfstandige uit de bouwsector bij. Uiteraard moest er bij wat verhalen van iemand die ambtenaar is, zoals de teambuilding van de ambtenaar en zijn recent verlof, eens gezegd worden: "jama wie betaalt dat hé...HALLO...wie betaalt dat!?" Even later ging het over de verkiezingen: "VB hé, al de bruin buiten!"

En op het einde ging die dan cash betalen waarna we allemaal ons deel konden overschrijven naar zijn vriendin.

Het voordeel van "allochtoon" zijn is dat ik met zo'n types quasi nooit in contact komt. Het heeft ook z'n voordelen. 😌

Ik dacht vandaag eens uit te slapen, maar mijne pa heeft daar anders over beslist.
Gisteren ging alles nog goed (ademen ging wel al een paar dagen wat moeilijk, "kort van adem"), vandaag kon hij niet meer uit zijn bed.
Dus de 112 moeten bellen.

Regen, regen en nog meer fucking regen! J'en ai marre de ce fucking pays de mes couilles!!! :angry:
You rang My lord ?

Screenshot_20240616_094020_Google.jpg

Welk weer? Ik noem dat gedrocht van grijsheid, wind en regen geen weer meer.

Allee, volgens sommigen hier los je dat toch allemaal op door een regenjasje aan te doen? En als je binnen blijft en de regen niet ziet dan regent het helemaal niet!

Kop op, het wordt wel beter ergens in mei 2025.

Op reis op een kamer liggen bij een snurker.:sop:

Ik probeer zoveel mogelijk single kamer, maar soms kan het niet anders.

Veel van mijn kennissen die nemen vaak herbergen waar ze soms met 4-6 op een kamer liggen.
Absolute horror toch.

--
Jokerreizen etc ook.
Allemaal heel schoon. Logement vaak niet te kiezen.
Maar 's nachts een snurksymfonie, en ik zal er niets aan gehad hebben.
Kapot na 3 dagen dan.

Laatst bewerkt:
Allee, volgens sommigen hier los je dat toch allemaal op door een regenjasje aan te doen? En als je binnen blijft en de regen niet ziet dan regent het helemaal niet!

En sommigen blijven aanhalen dat ze gaan smelten als een suikerspin...

Ik heb hiernet een uur in de tuin gespeeld met mijn dochter. Nog geen twee jaar en minder een dramaqueen over het weer dan velen hier.

Ik erger me echt aan zo een mensen. Het maakt het zoveel moeilijker voor mensen als ik die zich ergeren aan AL die zaken :p

- allochtonen die profiteren en moeilijk doen
- zelfstandigen die foefelen
- verspillende ambtenaren en overheden
- mensen die klimaat niet serieus nemen
- religieuze muppets van gelijk welke strekking

etc

Maar de realiteit is dat als je consequent "het juiste" probeert te doen je meestal gewoon u zelf in de voet schiet en het op lange termijn niet echt iets opbrengt. Maar als ik in die spiraal ga dan kan ik even goed mac-bc posts beginnen copy-pasten :p

Laatst bewerkt:

Veel van mijn kennissen die nemen vaak herbergen waar ze soms met 4-6 op een kamer liggen.
Absolute horror toch.

--
Jokerreizen etc ook.
Kapot na 3 dagen dan.
heb ik ook gehad. de laatste nacht met een halfdove, en 2 snurkers.
de ene snurkte zo luid dat zelfs de halfdove en de andere snurker er last van hadden.

Absolute horror toch.

--
Jokerreizen etc ook.
Kapot na 3 dagen dan.
Noise cancelling oortjes misschien een oplossing ?

Terug
Bovenaan