Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vind je dat nu echt rare opmerkingen? Het lijken we eerder natuurlijke reacties.

Ik lees niet dat de buren met opzet pakjes laten leveren bij Mac, maar dat de postbode het komt vragen. Dat is niet ongebruikelijk op plaatsen waar geen "veilige plaats" ter beschikking is. Hier in het dorp worden pakjes gewoon aan de voordeur geplaatst maar ik begrijp dat dat in een grootstad geen optie is.

Er zit gewoon te weinig informatie in de post om slechte intenties te concluderen. En dan geef je met een rant inderdaad een verzuurde indruk

"Dat is niet ongebruikelijk". Dat is nu exact het probleem: dat is blijkbaar allemaal normaal. Altijd maar weer parasiteren op kap van een ander.

Mijn kleine ligt misschien wel te slapen? Ik zit misschien wel in een belangrijke meeting? Maar neen. Daar denken we allemaal niet aan. Mac-bc zit vast op een stoel, te draaien met zijn vingers en te wachten tot er weer een buur 5 nieuwe onderbroeken besteld heeft want "dat is handig!" en bovenal: "dat is niet ongebruikelijk!". :sarcastic:

Allez, kijk eens aan.

Ik vraag al 6 jaar aan mijn buur (ja, diezelfde als die waarvan ik meerdere keren per week zijn pakjes moet ontvangen en van wie ik meerdere keren per week de kak van zijn katten uit mijn tuin moet verwijderen) om zijn fucking goot te repareren, want die is kapot waardoor al het water er al 6 jaar gewoon uitloopt pal boven mijn voordeur. Met alle ongemakken en zelfs groene muren tot gevolg.

Al 6 jaar doet die kerel daar niets aan. Allemaal normaal blijkbaar.

Tot recent hij daar wel iets aan probeert te doen. Joepie joepie. Eén of andere klojo van een dakwerker zit een ganse dag te werken. De eerstvolgende bui -> drup drup drup. Niets veranderd. Hop, we kunnen weer 6 jaar wachten op een oplossing.

Die klojo van een dakwerker liet daar bovendien een hoogtewerker voor komen. 1 dag nodig gehad. 5 dagen is hij hier blijven staan pal voor onze voordeur. Gewoon gewacht op de volgende klant, en de openbare straat is uiteraard goedkopere stockageruimte dan zelf alles in loodsen te moeten zetten. Dus openbare ruimte, it is. Dan zie je plots 5 dagen geen parkeerwachters of flikken natuurlijk voor dat soort illegaal parkeren.

Dochterlief geraakte vanavond niet in slaap tot fucking 2 uur 's nachts.
*4u 's nachts* (zonet dus): VROEM TUUT TUUT TUUT. Komt er één of andere EGOISTISCHE RANDDEBIEL die hoogtewerker halen. :wtf: :wtf: :wtf: Camion, oplegger, in de verkeerde rijrichting, lawaai maken, ... het kan niet op.

Die heeft 5 minuten chance gehad dat mijn dochter daar niet van wakker geworden is. Ik was al naar beneden gespurt om verhaal te halen maar ik heb mezelf nét op tijd kunnen tegenhouden om zelf niet de veroorzaker te zijn van NOG meer lawaai. Het zou verdomme niet proper geweest zijn.
Nu zit ik hier achteraf wel mijn kas op te fretten dat ik het niet gedaan heb. Maar bon, dat zal ik morgen wel compenseren met een stevig telefoontje naar die verhuurfirma. Ook "niet ongebruikelijk" zeker?
Ik kan niet meer slapen van frustratie. Dat wordt weer een toffe werkdag morgen.

Hoe langer ik leef en hoe langer ik in een stad woon, hoe meer ik besef hoe fucking egoïstisch mensen zijn. Ik begrijp dat gewoon niet. De schaamteloosheid om alles en iedereen last te bezorgen voor jouw persoonlijke doel.

En nu moet ik er ook niet meer inkruipen want binnen een uurtje beginnen traditioneel de eerste marginale kutbrommers alweer rond te rijden met een gat in de uiltaat gestekt om stoer te zijn tegenover de vriendjes, weergalmend in de straten, terwijl ze opnieuw honderden mensen uit hun slaap houden. Allemaal "niet ongebruikelijk" blijkbaar. Waarvan akte.

Laatst bewerkt:
Allez, kijk eens aan.

Ik vraag al 6 jaar aan mijn buur (ja, diezelfde als die waarvan ik meerdere keren per week zijn pakjes moet ontvangen en van wie ik meerdere keren per week de kak van zijn katten uit mijn tuin moet verwijderen) om zijn fucking goot te repareren, want die is kapot waardoor al het water er al 6 jaar gewoon uitloopt pal boven mijn voordeur. Met alle ongemakken en zelfs groene muren tot gevolg.

Al 6 jaar doet die kerel daar niets aan. Allemaal normaal blijkbaar.

Tot recent hij daar wel iets aan probeert te doen. Joepie joepie. Eén of andere klojo van een dakwerker zit een ganse dag te werken. De eerstvolgende bui -> drup drup drup. Niets veranderd. Hop, we kunnen weer 6 jaar wachten op een oplossing.

Die klojo van een dakwerker liet daar bovendien een hoogtewerker voor komen. 1 dag nodig gehad. 5 dagen is hij hier blijven staan pal voor onze voordeur. Gewoon gewacht op de volgende klant, en de openbare straat is uiteraard goedkopere stockageruimte dan zelf alles in loodsen te moeten zetten. Dus openbare ruimte, it is. Dan zie je plots 5 dagen geen parkeerwachters of flikken natuurlijk voor dat soort illegaal parkeren.

Dochterlief geraakte vanavond niet in slaap tot fucking 2 uur 's nachts.
*4u 's nachts* (zonet dus): VROEM TUUT TUUT TUUT. Komt er één of andere EGOISTISCHE RANDDEBIEL die hoogtewerker halen. :wtf: :wtf: :wtf: Camion, oplegger, in de verkeerde rijrichting, lawaai maken, ... het kan niet op.

Die heeft 5 minuten chance gehad dat mijn dochter daar niet van wakker geworden is. Ik was al naar beneden gespurt om verhaal te halen maar ik heb mezelf nét op tijd kunnen tegenhouden om zelf niet de veroorzaker te zijn van NOG meer lawaai. Het zou verdomme niet proper geweest zijn.
Nu zit ik hier achteraf wel mijn kas op te fretten dat ik het niet gedaan heb. Maar bon, dat zal ik morgen wel compenseren met een stevig telefoontje naar die verhuurfirma. Ook "niet ongebruikelijk" zeker?
Ik kan niet meer slapen van frustratie. Dat wordt weer een toffe werkdag morgen.

Hoe langer ik leef en hoe langer ik in een stad woon, hoe meer ik besef hoe fucking egoïstisch mensen zijn. Ik begrijp dat gewoon niet. De schaamteloosheid om alles en iedereen last te bezorgen voor jouw persoonlijke doel.

En nu moet ik er ook niet meer inkruipen want binnen een uurtje beginnen traditioneel de eerste marginale kutbrommers alweer rond te rijden met een gat in de uiltaat gestekt om stoer te zijn tegenover de vriendjes, weergalmend in de straten, terwijl ze opnieuw honderden mensen uit hun slaap houden. Allemaal "niet ongebruikelijk" blijkbaar. Waarvan akte.
Ik woon voor het eerst sinds een paar jaar niet in het centrum van de stad, maar in een nabije gemeente. Rustige straat, doorgaans geen lawaaierige buren. Ik zal dat nooit als vanzelfsprekend nemen.

Ik geef je gelijk dat 4u wel zeer vroeg is, en al zeker in een centrum,maar verhaal halen gaat weinig uitmaken vrees ik.
Die mens gaat ook maar gaan laden wanneer de planning het doorgeeft.

Bellen naar de firma gaat je hart wel even luchten,maar betwijfel of ze er veel mee doen.
Het zijn tenslotte zij die opdracht geven aan de chauffeur om dan te laden.

Dat die vrachtwagen in de verkeerde rijrichting staat is waarschijnlijk omdat hij anders de straat niet in geraakt.
Stadsverkeer is allesbehalve evident met een trekker-oplegger. Niet dat je daarom alle regels mag breken, maar om dat uur rijden er amper auto’s die er potentieel last kunnen van hebben.

Ik woon voor het eerst sinds een paar jaar niet in het centrum van de stad, maar in een nabije gemeente. Rustige straat, doorgaans geen lawaaierige buren. Ik zal dat nooit als vanzelfsprekend nemen.

Vanzelfsprekend is dat dus blijkbaar niet, neen.

Je zou denken dat een minimum aan basisrespect dit zou kunnen verhinderen. Maar dat ontbeert de mensen blijkbaar.
Dan heb je nog een volgende laag: effectief regels en wetgeving rond nachtelijke lawaaihinder en dergelijke. Maar dat overtreden de mensen dan weer blijkbaar.

Waarvan akte. Andermaal.

Dit begint me ook meer en meer te storen. Snachts of smorgens dat er zeer luide brommers of moto's door de straat rijden.
Misschien moeten we die luide machines eens gaan herbekijken...

Ik geef je gelijk dat 4u wel zeer vroeg is, en al zeker in een centrum,maar verhaal halen gaat weinig uitmaken vrees ik.

Weeral dat wegsteken achter de (vaak doelbewust) onzichtbare en ongrijpbare hiërarchie? Dan hanteer ik dezelfde logica als ik toepas op de callcenters.
-> Dat is mijn probleem niet. Als ik tegen hem uitvlieg, dan vertegenwoordigt hij op dat moment zijn firma. Dan geven ze maar intern de boodschap door.
Het is niet mijn taak om uit te vogelen wie daar de eindverantwoordelijke is. En al zeker niet wanneer ze die ten allen tijde proberen afschermen.

Bellen naar de firma gaat je hart wel even luchten,maar betwijfel of ze er veel mee doen.

Welaan dan, dan zit ik bij de juiste. Niet?

Dat die vrachtwagen in de verkeerde rijrichting staat is waarschijnlijk omdat hij anders de straat niet in geraakt.
Stadsverkeer is allesbehalve evident met een trekker-oplegger. Niet dat je daarom alle regels mag breken, maar om dat uur rijden er amper auto’s die er potentieel last kunnen van hebben.

Ah, daar hebben we het dogma opnieuw: "Het gemotoriseerd verkeer moet ten allen tijde overal kunnen doorrijden, al de rest moet wijken."

Laden en lossen? -> Zwier die vrachtwagen maar op het fietspad, zo kunnen de auto's tenminste doorrijden!
Laden en lossen? -> Verstoor de mensen hun nachtrust maar, zo kunnen de vele auto's overdag tenminste doorrijden!

Neen, zo werkt het niet.

Weeral dat wegsteken achter de (vaak doelbewust) onzichtbare en ongrijpbare hiërarchie? Dan hanteer ik dezelfde logica als ik toepas op de callcenters.
-> Dat is mijn probleem niet. Als ik tegen hem uitvlieg, dan vertegenwoordigt hij op dat moment zijn firma. Dan geven ze maar intern de boodschap door.
Het is niet mijn taak om uit te vogelen wie daar de eindverantwoordelijke is. En al zeker niet wanneer ze die ten allen tijde proberen afschermen.

Welaan dan, dan zit ik bij de juiste.
Kijk Mac nu ben je op de verkeerde aan het schieten. Ik gaf je gelijk.
Alleen gaan ze er niks meer mee doen dan zeggen :”we verstaan het volledig meneer, we nemen dit op met de chauffeur “
Om vervolgens de hoorn af te leggen en hun schouders op te halen.
Het lucht op, dat wel.
Neen, zo werkt het niet.
Uiteraard staan die niet boven de wet, maar iedereen wil alles voor zijn deur geleverd krijgen. Maar niemand wil er last van hebben.

Ook de reden waarom men zo'n zaken snachts komt ophalen. Met een dieplader in de stad rondrijden overdag is om problemen vragen.

Het is nu eenmaal zo tegenwoordig dat die vrachtwagens van zulke bedrijven ‘s nachts rijden om die toestellen te verplaatsen omdat dit tijdens de dag uren bijna onmogelijk is en zeker in een centrum waar ze dan eventueel tijdens de daluren niet mogen komen .
Ook de klant wilt dat zo een toestel dan direct op den dag erna beschikbaar staat van s’morgens vroeg en niet op de middag aangezien ze anders een halven dag verlies hebben ( ook al hebben ze dat toestel dan niet direct nodig ) .

Sommige bedrijven die bv in de metro werken laten ook niet toe dat ge voor de laatste rit van tram of bus begint met uw materiaal te lossen of om werken uit te voeren .. zo heb ik ook meerdere keren in Bx gestaan om 1 uur ‘s nachts om te lossen , werken en dan om 5 uur terug laden want er mocht niks op straat blijven liggen ….Die kraan moet dan werken en dan staat de motor op verhoogt toerental te draaien en ja …. Dat hoort ge ‘s nachts wel .

Ook regelmatig overtrededingen moeten maken omdat ge gewoon niet de straat kon indraaien met een vaste vrachtwagen met een lengte van + 10 m omdat ze geparkeerd stonden tot op de hoeken van een kruispunt en ge moogt dan niet vooruit omdat dit een enkel richting was … ‘s nachts kunt ge daar wel eens doorrijden maar tijdens de dag is het dan gewoon stilstaan en wachten want achteruit kunt ge ook niet omdat ze gewoon tot tegen uwe achterbumper komen staan .
Heb ik ook eens voorgehad in Bx in een smalle enkelrichting straat waar dan opeens links en rechts een camionette geparkeerd stond ..
Kon er toen juist door als ik mijn spiegels inklapte maar dan heb ik dus totaal geen zicht naar achteren op de laadbak die iets breder is dan de cabine (dus u oriënteren op de cabine gaat ook niet zoals bij een auto . ;) ) .
Achter mij auto’s , die staan dus ook allemaal stil en die beginnen te klaxoneren maar niemand die eens uitstapt om te kijken en mij eventueel te begeleiden zodat ik daar door kon rijden …ja 2 kinderen en op den duur toch 1 volwassene

heeft niks te maken dat gemotoriseerd verkeer voorrang moet krijgen op de rest , t’is niet dat ik op dat moment een bakfiets kon gebruiken héé …
T’is misschien een cliché om te zeggen maar ge moet maar eens meerijden met zo een vrachtwagen in een stad …ge zult dan wel kunnen begrijpen waarom ze dan liever ‘s nachts rijden .

Dit begint me ook meer en meer te storen. Snachts of smorgens dat er zeer luide brommers of moto's door de straat rijden.
Misschien moeten we die luide machines eens gaan herbekijken...
Ik begon vroeger met werken om 3u 's nachts en had toen nog een 125cc. Ik voelde mij altijd schuldig en maakte dat ik zo snel mogelijk weg was + ik reed zelfs de moto tot op het straat ipv te vertrekken onder het appartementsgebouw.

Dat soort solidariteit (al zeg ik het zelf) zie je zelden nog..

Ik begon vroeger met werken om 3u 's nachts en had toen nog een 125cc. Ik voelde mij altijd schuldig en maakte dat ik zo snel mogelijk weg was + ik reed zelfs de moto tot op het straat ipv te vertrekken onder het appartementsgebouw.

Dat soort solidariteit (al zeg ik het zelf) zie je zelden nog..

Ik voel me nu al schuldig als ik met mijn elektrische auto achteruit rij van mijn oprit... (niet uitschakelbare beeptoon)
Mijn madam zegt dat je dat tot binnen hoort.

Het is nu eenmaal zo tegenwoordig dat die vrachtwagens van zulke bedrijven ‘s nachts rijden om die toestellen te verplaatsen omdat dit tijdens de dag uren bijna onmogelijk is en zeker in een centrum waar ze dan eventueel tijdens de daluren niet mogen komen .

Ook de klant wilt dat zo een toestel dan direct op den dag erna beschikbaar staat van s’morgens vroeg en niet op de middag aangezien ze anders een halven dag verlies hebben ( ook al hebben ze dat toestel dan niet direct nodig ) .

Aaah, "de klant wil dat". Kijk eens aan. Interessant zeg. :sarcastic: En wat wil de rest van de maatschappij?
Als de klant iets wil wat onmogelijk is, dan moeten ze zeggen aan de klant dat dat onmogelijk is. Dat kan ook natuurlijk.

Neen, wat we hier duidelijk zien is het verhuurbedrijf die zijn privatieve winsten wil maximaliseren, maar de nadelen daarvan illegaal afwentelt op de rest van de maatschappij:
  1. Als je zaken verhuurt, zul je rekening moeten houden met het feit dat je af en toe wat (halve) dagen "verlies" hebt en ga je niet illegaal de nachtrust verstoren van anderen. Ben je niet bereid om dit risico te nemen? Ok, dan richt je geen verhuurbedrijf op. -> SIMPEL.
  2. Als je zaken verhuurt, zul je rekening moeten houden met het feit dat je opslagplaats nodig hebt en ga je niet illegaal uw materiaal her en der op de openbare weg plaatsen. Beschik je niet over het nodige kapitaal om een loods te kopen of te huren? Ok, dan richt je geen verhuurbedrijf op. -> SIMPEL.

Sommige bedrijven die bv in de metro werken laten ook niet toe dat ge voor de laatste rit van tram of bus begint met uw materiaal te lossen of om werken uit te voeren .. zo heb ik ook meerdere keren in Bx gestaan om 1 uur ‘s nachts om te lossen , werken en dan om 5 uur terug laden want er mocht niks op straat blijven liggen ….Die kraan moet dan werken en dan staat de motor op verhoogt toerental te draaien en ja …. Dat hoort ge ‘s nachts wel .

Metro, tram, ... Dat is iets anders.

Ook regelmatig overtrededingen moeten maken omdat ge gewoon niet de straat kon indraaien met een vaste vrachtwagen met een lengte van + 10 m omdat ze geparkeerd stonden tot op de hoeken van een kruispunt en ge moogt dan niet vooruit omdat dit een enkel richting was … ‘s nachts kunt ge daar wel eens doorrijden maar tijdens de dag is het dan gewoon stilstaan en wachten want achteruit kunt ge ook niet omdat ze gewoon tot tegen uwe achterbumper komen staan .
Heb ik ook eens voorgehad in Bx in een smalle enkelrichting straat waar dan opeens links en rechts een camionette geparkeerd stond ..
Kon er toen juist door als ik mijn spiegels inklapte maar dan heb ik dus totaal geen zicht naar achteren op de laadbak die iets breder is dan de cabine (dus u oriënteren op de cabine gaat ook niet zoals bij een auto . ;) ) .
Achter mij auto’s , die staan dus ook allemaal stil en die beginnen te klaxoneren maar niemand die eens uitstapt om te kijken en mij eventueel te begeleiden zodat ik daar door kon rijden …ja 2 kinderen en op den duur toch 1 volwassene

Verkeerd geparkeerde wagens? Wagens die de doorgang belemmeren? Dan bel je de politie om die te laten wegtakelen. -> SIMPEL.

heeft niks te maken dat gemotoriseerd verkeer voorrang moet krijgen op de rest , t’is niet dat ik op dat moment een bakfiets kon gebruiken héé …
T’is misschien een cliché om te zeggen maar ge moet maar eens meerijden met zo een vrachtwagen in een stad …ge zult dan wel kunnen begrijpen waarom ze dan liever ‘s nachts rijden .

Niets geeft iemand het recht om zijn problemen af te wentelen op anderen, onschuldigen.

Dat is zo typisch onze maatschappij vandaag hé. Nooit principieel zijn. Nooit rechtlijnig zijn. Nooit rechtvaardig zijn. Nooit de juiste personen viseren.
Neen, maar wel altijd opportunistisch de weg van de minste weerstand kiezen en de makkelijkste slachtoffers onder de bus gooien. Hop, en we zijn er vanaf.
Bah, degoutante mentaliteit. Degoutant.

Ja, onze steden staan vol met foutgeparkeerde wagens. Bel dan verdomme de flikken om die te laten wegslepen i.p.v. "ach, dan rijden we wel 's nachts". Want ondertussen blijven de foutgeparkeerden straffeloos, anderen zien dat ook, beginnen dat ook te doen, enzovoort.

Maar bon, als de maatschappij morgen de keuze maakt dat we in het Wilde Westen leven, mij niet gelaten hoor. Dan gedraag ik mij ook zo. Maar heb dan de ballen aan uw lijf om die duidelijke keuze te maken. En niet dat soort ambigue grijze zone-gedoe waarbij de ene overtreding keihard aangepakt wordt en de andere altijd straffeloos gelaten wordt, en er een soort parallelle juridische realiteit ontstaat zoals vandaag:
  1. Enerzijds heb je de wetten die keihard gehandhaafd worden: snelheidsovertredingen bij de kleinste overschrijding, administratieve boetes omdat je iets te laat hebt ingediend, etc.
  2. Anderzijds heb je dan blijkbaar de wetten die maar om te lachen zijn: foutparkeren, fietsdiefstallen, schijnzelfstandigheid, ...
En dan vragen we aan onze nieuwkomers om zich te integreren? Er zijn verdomme 2 parallelle samenlevingen aan het ontstaan. In welke samenleving moeten ze zich integreren? Die eerste of die tweede?
Je zal maar autist zijn vandaag de dag waarbij je voor elke wet en elke regel moet raden welke er effectief van toepassing zijn, en welke er maar om te lachen zijn. :crazy:

Ik heb dat ook opgegeven om pakjes rond te brengen.

Sinds ik 4/5 thuiswerk is dat hier alle weken, paar maand geleden zetten ze hier onder andere zware tuinmeubels af.
Paar weken ervoor een palet print papier.
Dus ik mag dat eerst al in mijn garage slepen, of op straat laten staan wat ik ook niet wil doen.
Wanneer ik dat dan ga melden aan die buur voel ik me nog verplicht te helpen dragen, terwijl ik eigenlijk moet opletten voor mijne rug.
Maar ja daar begin ik dan ook niet over te zagen natuurlijk.

Bovendien ben ik ook nog nooit in die tuin moeten gaan zitten, dus "goeie buren" tja...
Ik hoor het graag.

Als nu mijn bel gaat kijk ik eens door het venster op bovenste waar ik zit te werken en als het de pakjesdienst is ben ik er gewoon niet meer.
Want het zijn net die buren die zo iets hebben van "ah zal wel weer bij xxx geleverd worden, dus wat boeit het waar we heen gaan!".
Dat is geen burenliefde meer maar gewoon profiteren van een gekende situatie.

Groetjes van nog een "verzuurde buurman"!

Ik laat m'n pakketjes altijd bij de buren leveren. Anders word ik gestoord tijdens mijn thuiswerk. Superhandig

Terug
Bovenaan