Allez, kijk eens aan.
Ik vraag al 6 jaar aan mijn buur (ja, diezelfde als die waarvan ik meerdere keren per week zijn pakjes moet ontvangen en van wie ik meerdere keren per week de kak van zijn katten uit mijn tuin moet verwijderen) om zijn fucking goot te repareren, want die is kapot waardoor al het water er al 6 jaar gewoon uitloopt pal boven mijn voordeur. Met alle ongemakken en zelfs groene muren tot gevolg.
Al 6 jaar doet die kerel daar niets aan. Allemaal normaal blijkbaar.
Tot recent hij daar wel iets aan probeert te doen. Joepie joepie. Eén of andere klojo van een dakwerker zit een ganse dag te werken. De eerstvolgende bui -> drup drup drup. Niets veranderd. Hop, we kunnen weer 6 jaar wachten op een oplossing.
Die klojo van een dakwerker liet daar bovendien een hoogtewerker voor komen. 1 dag nodig gehad. 5 dagen is hij hier blijven staan pal voor onze voordeur. Gewoon gewacht op de volgende klant, en de openbare straat is uiteraard goedkopere stockageruimte dan zelf alles in loodsen te moeten zetten. Dus openbare ruimte, it is. Dan zie je plots 5 dagen geen parkeerwachters of flikken natuurlijk voor dat soort illegaal parkeren.
Dochterlief geraakte vanavond niet in slaap tot fucking 2 uur 's nachts.
*4u 's nachts* (zonet dus): VROEM TUUT TUUT TUUT. Komt er één of andere EGOISTISCHE RANDDEBIEL die hoogtewerker halen.

Camion, oplegger, in de verkeerde rijrichting, lawaai maken, ... het kan niet op.
Die heeft 5 minuten chance gehad dat mijn dochter daar niet van wakker geworden is. Ik was al naar beneden gespurt om verhaal te halen maar ik heb mezelf nét op tijd kunnen tegenhouden om zelf niet de veroorzaker te zijn van NOG meer lawaai. Het zou verdomme niet proper geweest zijn.
Nu zit ik hier achteraf wel mijn kas op te fretten dat ik het niet gedaan heb. Maar bon, dat zal ik morgen wel compenseren met een stevig telefoontje naar die verhuurfirma. Ook "niet ongebruikelijk" zeker?
Ik kan niet meer slapen van frustratie. Dat wordt weer een toffe werkdag morgen.
Hoe langer ik leef en hoe langer ik in een stad woon, hoe meer ik besef hoe fucking egoïstisch mensen zijn. Ik begrijp dat gewoon niet. De schaamteloosheid om alles en iedereen last te bezorgen voor jouw persoonlijke doel.
En nu moet ik er ook niet meer inkruipen want binnen een uurtje beginnen traditioneel de eerste marginale kutbrommers alweer rond te rijden met een gat in de uiltaat gestekt om stoer te zijn tegenover de vriendjes, weergalmend in de straten, terwijl ze opnieuw honderden mensen uit hun slaap houden. Allemaal "niet ongebruikelijk" blijkbaar. Waarvan akte.