Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Weekendje met vrienden naar Tirana (Albanië) geweest. Ons heel goed geamuseerd maar het nachtleven was een domper. Als toerist laten ze je nergens binnen :sop:
Wat ge doet is wat random vrouwen aanspreken op straat in de uitgaansbuurt en vragen of ze je willen vergezellen naar de club. Je zegt één consumptie te betalen. Never failed me.

Een groep gasten zonder vrouwen laten de meeste clubs in om het even welke stad niet graag binnen.

Ik ben een grote X-Com fan.
Toen ik klein was was UFO Enemy Unknown één van de eerste spelen die ik bewust ervaren heb.
Sindsdien ook haast elke mogelijke variant en afstammeling gespeeld.

Na een spirituele spinoff Xenononauts in 2014 was ik in mijn nopjes toen Xenonauts 2 op Steam verscheen.

Vorige week gekocht, gespeeld, genoten - toen plots - 'YOU HAVE REACHED THE END OF THE CAMPAIGN CONTENT IN EARLY ACCESS'

Heb ik dat spel nu zonder te beseffen in early access gekocht en kan het dus (nog) niet uitspelen. :cry:

Wat is dan de uitleg?
"Do you have a reservation?"
En dan lachen ze je uit wanneer je wegwandelt. Ondertussen wandelen andere gasten rustig binnen.

geen vrouwen bij.. wrs 10 dronken gasten...
maar zelfs dan in Oost-Europa nooit problemen gehad.
Ook in Albanie geweest, maar dan niet het nachtleven gedaan.
Totaal niet dronken en irritant zoals een typische Brits tourist.
In andere oost europese of balkanlanden heb ik nog nooit een probleem gehad om ergens binnen te mogen. En als ze al ergens moeilijk zouden doen heb je voldoende andere keuzes waar de buitenwippers lakser zijn voor toeristen.
Albanië is echt een geval apart. Ze moeten daar niets weten van de (weinige) buitenlanders in het nachtleven.

Laatst bewerkt:
Ik ben een grote X-Com fan.
Toen ik klein was was UFO Enemy Unknown één van de eerste spelen die ik bewust ervaren heb.
Sindsdien ook haast elke mogelijke variant en afstammeling gespeeld.

Na een spirituele spinoff Xenononauts in 2014 was ik in mijn nopjes toen Xenonauts 2 op Steam verscheen.

Vorige week gekocht, gespeeld, genoten - toen plots - 'YOU HAVE REACHED THE END OF THE CAMPAIGN CONTENT IN EARLY ACCESS'

Heb ik dat spel nu zonder te beseffen in early access gekocht en kan het dus (nog) niet uitspelen. :cry:
Heb je ook al de X-com files mod gespeeld voor de originele?
Mijn favoriet

Jong paljaske met broccolikapsel die het nodig vond om aan vlotte snelheid vlak voor mijn neus de inrit naar de parking van de Aldi op te rijden terwijl ik op dat moment daar aan een zebrapad aan het oversteken ben met mijn hond. Passeerde op een half baanvak van mij terwijl ik hem niet op voorhand zag afkomen want kwam vlotjes van achter mij aanzetten. Voor hetzelfde geld was de uittrekbare leiband op dat moment niet vergrendeld en liep mijn hond een meter vooruit. :angry:

Toen ik daarna op de parking vroeg of hij wist hoe een zebrapad werkt kwam er niet meer uit dan "hoezo?" en had hij zéker niks fout gedaan. Zag het goed genoeg aan zijn gezicht dat hij wist waar het over ging en dat hij niet had verwacht dat ik naar hem zou komen.

Gisteren ook tijdens een lange wandeling onze hond die vanuit het niets ineens een paar stevige snauwen gekregen van een loslopende Duitse Scheper, gelukkig vrij snel duidelijk dat ze er fysiek niks aan heeft overgehouden. Wij waren aan het wandelen op een doodlopend straatje dat wat verderop overgaat in een voetweggetje. Ineens komen er 2 Duitse Schepers van een omheind boerderij/transportbedrijf gelopen waarvan de poort open stond. Eigenaar had het niet direct door maar was ook zwaar aan het minimaliseren. Onze hond, die pakweg 3 a 4 keer in zo een Duitste scheper past, liep aangelijnd naast mij en het is niet dat die aan het provoceren was of zo.

Dat je die dieren opleidt tot kutbeest waakhond en dat die daarbij gans de buurt bij elkaar blaffen telkens daar iemand met een hond op straat passeert is al erg genoeg (ligt aan een wandelknooppunt), dat je dan zo lomp bent om uw poort nog te laten openstaan met uw honden los en nadien minimaliseert wanneer er iets gebeurt is er los over. Onvoorstelbaar gewoon.

Esprit failliet... Ik winkelde daar wel graag...

Jammer dat er steeds minder fysieke winkels zijn. Voor kledij vind ik het nog altijd het fijnst om gewoon iets te kunnen passen.

De werken aan de brug in ranst, daar verlies je nu nog meer tijd als anders.
Ma bon, die mensen moeten hun werk ook kunnen doen natuurlijk
Klopt, maar dat gaat dus tot eind 2024 duren als ik het goed lees? Wel met minder hinder precies.

• Richting Hasselt/Eindhoven passeert het verkeer van woensdag 3 tot maandag 15 april over twee rijstroken. Vanaf maandagochtend 15 april t.e.m. zondagochtend 5 mei passeert het verkeer over drie rijstroken.
  • Richting Antwerpen passeert het verkeer van woensdag 3 tot zaterdag 20 april over twee rijstroken. Vanaf zaterdagochtend 20 april t.e.m. maandagochtend 6 mei passeert het verkeer over drie rijstroken. De busbaan wordt eveneens afgesloten.

2 huizen verder hadden de gepensioneerde ook zo'n toestel.
Ik dacht dat ik zot aan het worden was.
Tot ik mijn vrouw er op attent maakte, sinds dat moment hoorde ze het ook regelmatig (en daar was ze me heel dankbaar voor).
Op een dag ging dat af en ik vloek tegen mijn vrouw "godverdoeme wa is da nu", en men buren reageren "ah gelle hoort da ook?"

Soit me zen 2'en effe bij de gepensioneerde gaan horen, effectief een mollen ding en hun gehoor was al versleten, ze hoorde het niet
Bij mijn zus staan er zo 4 apparaatjes in de tuin, wegens ineens een overvloed aan muizen.
Ik heb hen al proberen wijsmaken dat dat geen ruk helpt in een grote tuin midden van de weilanden/bossen maar ja...

Als ik ga thuiswachten bij de klein mannen en tis laat en stil buiten, dwaalt mijn brein ook constant af naar die vervelende pieps...die dan nog niet eens synchroon piepen ook.

Die manieren van mensen proficiat wensen voor iemands verjaardag zijn ook ergerlijk tegenwoordig. Ofwel wordt uw Whatsapp vol gespamd. "Proficiat", "Ene gelukkige",... En als ge dan met 30 man in zo een groep zit loopt dat helemaal vol. Dan ziet ge berichten binnenkomen en dan denkt ge dat er iets interessants wordt gezegd, maar dan blijkt dat dus 20.000 keer hetzelfde bericht te zijn door andere personen. Wens iemand in een privébericht proficiat. Dat maakt het persoonlijk.

Daarnaast hebt ge op Facebook altijd van die poppemiekes die dan een foto van hunzelf posten met de jarige. En natuurlijk staat zij er het mooiste op. Aandachtshoeren. En ik heb die ergernis al op meerdere forums zien langskomen, dus ik zal niet de enige zijn.

Iets verpatsen op het internet. :rolleyes:

We verkopen een maxicosi autostoel in nieuwstaat. Met isofix. Vragen 150 euro.

Reactie: ik kan er aangeraken voor minder dan 100 euro.
Onze tegenreactie: dan moet je die kopen.

En nu zijn ze boos omdat we hun bluf gecalled hebben.

Iets verpatsen op het internet. :rolleyes:

We verkopen een maxicosi autostoel in nieuwstaat. Met isofix. Vragen 150 euro.

Reactie: ik kan er aangeraken voor minder dan 100 euro.
Onze tegenreactie: dan moet je die kopen.

En nu zijn ze boos omdat we hun bluf gecalled hebben.
Mijn goesting om dingen te verkopen is tegenwoordig op een laag pitje door dat soort dingen. Ge moet het al voor heel laag zetten of er een tijd mee leuren alvorens er vanaf te geraken 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan