Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Iets verpatsen op het internet. :rolleyes:

We verkopen een maxicosi autostoel in nieuwstaat. Met isofix. Vragen 150 euro.

Reactie: ik kan er aangeraken voor minder dan 100 euro.
Onze tegenreactie: dan moet je die kopen.

En nu zijn ze boos omdat we hun bluf gecalled hebben.
Allez dan - 101 en jij komt hem brengen in Sjakamakka.
 
Iets verpatsen op het internet. :rolleyes:

We verkopen een maxicosi autostoel in nieuwstaat. Met isofix. Vragen 150 euro.

Reactie: ik kan er aangeraken voor minder dan 100 euro.
Onze tegenreactie: dan moet je die kopen.

En nu zijn ze boos omdat we hun bluf gecalled hebben.
Ik heb er ook 2 te koop gezet.

Onlangs een spiksplinternieuwe fiets van mijn dochter waarmee ze 2x gereden heeft te koop gezet. Mevrouw had interesse. Ik kom er morgen om, ben dan in de buurt! Ik 's avonds die fiets helemaal tip top wassen. Dag erop niemand te zien.

'Sorry ben er niet geraakt, ik kom om 18u deze avond!'

Ik had plannen maar heb ze geannuleerd. 18u20 nog niemand te zien. 18u30 stuur ik: kom jij nog?
'Ah haha, nee, helemaal vergeten. Morgen heb ik ook geen tijd. Maar weet je wat, ik moet hem niet meer hebben. Sorry!'

Ah haha. Wat ah haha?! Onnozel kutwijf.
 
Iets verpatsen op het internet. :rolleyes:

We verkopen een maxicosi autostoel in nieuwstaat. Met isofix. Vragen 150 euro.

Reactie: ik kan er aangeraken voor minder dan 100 euro.
Onze tegenreactie: dan moet je die kopen.

En nu zijn ze boos omdat we hun bluf gecalled hebben.
Om die reden verkoop ik niks meer tweedehands. Mij pa vraagt dat regelmatig om iets op tweedehands te zetten, omdat hij dat 'niet kan' (Lees: niet willen kunnen). Maar iedere keer is dat miserie met mensen die afpingen, amper Nederlands spreken en meer van dat. Ik doe het niet meer.
 
Afgelopen weekend onze roomba verkocht aan zeer correcte kopers, dus het kan effectief nog :clap: Maar de filter staat wel streng op Facebook. Rare namen, gebrekkig nederlands, geen profielfoto, 'is dit nog beschikbaar?', 'minimumprijs?' altijd negeren.
 
Ik heb er ook 2 te koop gezet.

Onlangs een spiksplinternieuwe fiets van mijn dochter waarmee ze 2x gereden heeft te koop gezet. Mevrouw had interesse. Ik kom er morgen om, ben dan in de buurt! Ik 's avonds die fiets helemaal tip top wassen. Dag erop niemand te zien.

'Sorry ben er niet geraakt, ik kom om 18u deze avond!'

Ik had plannen maar heb ze geannuleerd. 18u20 nog niemand te zien. 18u30 stuur ik: kom jij nog?
'Ah haha, nee, helemaal vergeten. Morgen heb ik ook geen tijd. Maar weet je wat, ik moet hem niet meer hebben. Sorry!'

Ah haha. Wat ah haha?! Onnozel kutwijf.
En moest je dat zeggen krijg je nog een negatieve review ook.
 
Iets verpatsen op het internet. :rolleyes:

We verkopen een maxicosi autostoel in nieuwstaat. Met isofix. Vragen 150 euro.

Reactie: ik kan er aangeraken voor minder dan 100 euro.
Onze tegenreactie: dan moet je die kopen.

En nu zijn ze boos omdat we hun bluf gecalled hebben.
Ik heb dat argument van mensen nooit begrepen hé, zeggen dat je het goedkoper kan krijgen. Wat verwachten ze dan als antwoord, los van hetgeen jij dus zei?
 
Vinted is ook zo annoying. ik verkoop iets voor 50 euro. Bod 35. Ik decline.
“C est pour l'anniversaire de ma fille qui va avoir 9 ans”

Nice try, ik haat kinderen. Nu is het 60 euro.
Ook gewoon ergerlijk als ze kinderen mee inschakelen.

Twee jaar geleden een Playstation verkocht met een berg spelletjes aan een zeer schappelijke prijs. Komt die moeder hier aan met 3 van die klein mannen en hun spaarpotje en zegt dan: "kindjes, geven jullie je laatste spaarcentjes dan nu aan de mevrouw?" En dan meteen zo'n blik naar mij van "zie jij onmens wat je de kindjes aandoet door een playstation duur te verkopen".

Dat was echt een schappelijke prijs (die ook netjes vooraf gekend was). Dus heb tegen de kindjes "dank u voor de spaarcentjes" gezegd 🤣. Echt niet met mij zenne...
 
VRT Max op m'n TV begint serieus m'n kloten uit te hangen de laatste tijd....

"Ad 1/3 - 00:30"
Na 5 minuten begint die ad te spelen. Om in doe 30 seconden 4x vast te lopen.

Hetzelfde met ad 2 en 3.

Een aflevering starten duurt een kwartier door het haperen van de reclame...
 
Afgelopen weekend onze roomba verkocht aan zeer correcte kopers, dus het kan effectief nog :clap: Maar de filter staat wel streng op Facebook. Rare namen, gebrekkig nederlands, geen profielfoto, 'is dit nog beschikbaar?', 'minimumprijs?' altijd negeren.
Is dit nog beschikbaar is toch een aanvaardbare intro tekst?
Stuur ik altijd en vaak is de advertentie verdwenen binnen het uur of heb ik een antwoord dat meestal gewoon 'ja' is.
Dan kan ik mijn levensverhaal pas beginnen doen. :unsure:

Vorige week nog eens een vintage setje speakers gevonden dat ik de moeite waard vind op Facebook marketplace.
Die mens super vriendelijk, ik kan er pas volgende week achter dus die wacht mooi.
Ondertussen bied die aan om de terminals te vervangen door nieuwe terminals (zonder extra kosten).
De stands krijg ik er ook bij.
Er zijn er zeker nog goede verkopers en kopers, gelukkig.
 
Die manieren van mensen proficiat wensen voor iemands verjaardag zijn ook ergerlijk tegenwoordig. Ofwel wordt uw Whatsapp vol gespamd. "Proficiat", "Ene gelukkige",... En als ge dan met 30 man in zo een groep zit loopt dat helemaal vol. Dan ziet ge berichten binnenkomen en dan denkt ge dat er iets interessants wordt gezegd, maar dan blijkt dat dus 20.000 keer hetzelfde bericht te zijn door andere personen. Wens iemand in een privébericht proficiat. Dat maakt het persoonlijk.

Daarnaast hebt ge op Facebook altijd van die poppemiekes die dan een foto van hunzelf posten met de jarige. En natuurlijk staat zij er het mooiste op. Aandachtshoeren. En ik heb die ergernis al op meerdere forums zien langskomen, dus ik zal niet de enige zijn.
Of steeds gewoon "HBD" lezen. Ook zo'n topper.
 
Ook gewoon ergerlijk als ze kinderen mee inschakelen.

Twee jaar geleden een Playstation verkocht met een berg spelletjes aan een zeer schappelijke prijs. Komt die moeder hier aan met 3 van die klein mannen en hun spaarpotje en zegt dan: "kindjes, geven jullie je laatste spaarcentjes dan nu aan de mevrouw?" En dan meteen zo'n blik naar mij van "zie jij onmens wat je de kindjes aandoet door een playstation duur te verkopen".

Dat was echt een schappelijke prijs (die ook netjes vooraf gekend was). Dus heb tegen de kindjes "dank u voor de spaarcentjes" gezegd 🤣. Echt niet met mij zenne...
Dat is wel niet noodzakelijk naar u bedoeld hé. Ik zou dat namelijk ook doen met de insteek "kindjes besef maar goed dat al uw centen eraan gaan" ofzo.
 
Ik moet zeggen, heb de laatste tijd toch redelijk wat zaken verkocht via 2dehands en eigenlijk altijd een goede afhandeling gehad, met correcte biedingen en correcte mensen.

Sommige dingen staan er wel wat langer op en heb ik lager moeten zetten, maar ik kan voorlopig echt geen negatieve ervaringen geven.

Er zijn er wel die een bod doen en bij een tegenbod niet meer reageren, maar goed, dat is ook niet zo erg.

Het gaat wel over heel uiteenlopende zaken en quasi geen electronica, mss dat dat wel een verschil maakt.
 
Ik moet zeggen al die aangegeven problemen herken ik hier ook wel en ook al meermaals tegengekomen. Maar ik moet wel zeggen: als er een groep van mensen is waar ik tot hiertoe het minste miserie gehad heb bij het 2e hands verkopen dan is het toch wel de niet-belgen. Niet afpingelen, niet zagen over onnozelheden, afspraken nakomen. Integendeel die gingen nog bijna bedanken dat ze het mochten komen kopen.
 
Tweede keer verkouden op 2 maanden tijd. Eerste keer in februari was het heviger maar korter. Deze keer minder hevig maar het blijft langer aanslepen. Onnozel word ik er van.
 
Januari heeft de overbuur met zijn trekhaak in mijn deur gereden.
Gisteren eindelijk afspraak bij de carrosserie kunnen bemachtigen
Vandaag bericht dat ik hem mag komen ophalen omdat een deur bestellen 2 maanden duurt. :headshake:
 
Terug
Bovenaan