Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Toen ik 21 (toevallig ook die leeftijd) was stond ik toch ook aan de brug en heb ik toch ook getwijfeld. Alles wat fout kon lopen in mijn leven liep ook fout. Ik heb dan gelukkig net op tijd een vriendin leren kennen en ze heeft mij er dan door gesleurd. (Al is die relatie natuurlijk wel slecht afgelopen)

Anyways bijna 30 jaar later als ik lees dat er een jonge gast is (of vrouw) die zelfmoord gepleegd heeft dan denk ik terug aan mijzelf en dan doet dat toch nog altijd pijn. Het is echt zonde. Maar ik kan het mij nog altijd goed
Het zijn ook vaak geen gigantische issues maar een opeenvolging van kleinigheden met geen tijd of middelen (mentaal dan) om het ene te verwerken voor het andere er is.
Uit een puur persoonlijk standpunt: als ik alles optel wat bij ons fout loopt en hoe onmogelijk het is om uit bepaalde putten te geraken ook als je bijna alles juist doet … ik begrijp familie-drama’s ook wel. Het is uitzichtloos als je al twintig jaar aan het ploeteren bent en het er op aan zit te komen dat het nog twintig á veertig jaar zo zal zijn… en daar moet je je kinderen op voorbereiden … Nee, ik zie echt wel hoe je op het punt van ‘welk nut heeft het nog’ komt.
Dé grote tekortkoming vandaag de dag - als immer - is dat je niet als mens een pauze kan nemen uit de maatschappij zonder dat het enige gevolgen heeft.
 
YouTube is weer aan het kloten, nu staan de commentaren bij een youtube filmpje rechts van je scherm, in plaats van onderaan het filmpje dat je aan het bekijken bent.
 
die messenger .... dat is toch een hoop ellende sinds ze die "encryptie" hebben toegevoegd.

Helft van de keren wil ik bericht sturen "persoon is niet beschikbaar op messenger" omdat ik in incognito aant browsen ben opt werk.
 
Te vroeg wakker geworden van een kutbuur met zijn lawaaierige 1200 CC kutmoto om 6u 's morgens.
Daarna uit vermoeidheid mijn draaiende elektrische tandenborstel laten vallen in de badkamer die net gepoetst was door de poetsvrouw.
 
Paar dagen terug een extra stofzuiger besteld op bol.com voor 99 euro. Ik selecteer bewust vandaag 11 april als leverdatum omdat ikzelf dan effectief thuis ben. Vandaag ga ik kijken rond hoe laat dat geleverd wordt en tot mijn verbazing zie ik staan dat dat gisteren al geleverd is om 10u40. Ik vraag aan mijn pa of hij toen toevallig thuis was rond dat uur en hij was thuis, maar heeft niks gemerkt van een levering. Vreemd.

Vervolgens gaan we kijken in de tuin of ze het er toevallig niet hebben overgegooid, en jawel hoor, het pakje lag vlak achter de omheining. Welke idioot gooit er nu een stofzuiger over de omheining? We hebben dat al eens voorgehad met kledij die in plastic zat, bon dat kon op zich niet veel kwaad, maar een stofzuiger?! :sarcastic: Doos heeft een serieuze deuk, maar lijkt op het eerste zicht gelukkig wel te werken... Gelukkig heeft het gisteren niet meer geregend.

Los daarvan snap ik ook niet waarom je een leverdatum kan selecteren als ze er zich toch niet aan houden...
 
Uurtje voor het werken afspraak bij de dokter gezet. G
Hoor ik hier dat het al meer dan een uur uitloopt 🤷🏻.

Ik kan enig begrip opbrengen, maar niet meer bij een uur. Ga ik dus later beginnen, later stoppen. Geen ramp, maar waarom maak ik nog een afspraak.
 
Uurtje voor het werken afspraak bij de dokter gezet. G
Hoor ik hier dat het al meer dan een uur uitloopt 🤷🏻.

Ik kan enig begrip opbrengen, maar niet meer bij een uur. Ga ik dus later beginnen, later stoppen. Geen ramp, maar waarom maak ik nog een afspraak.
dat komt omdat een arts x aantal tijd inplant per onderzoek, maar als dat onderzoek dan langer uitloopt, kunnen ze die mensen ook niet gewoon wegsturen he. bvb bij de tandarts (in't ziekenhuis) heb ik overlaatst ook bijna een uur na mijn afspraakuur gewacht. een andere kerel loopt daar paar keer tot bij de tandarts (die dus bezig is met iemand), omdat het niet snel genoeg vooruit gaat. maar ge kunt die andere patient niet zeggen: "ah ja, uw tand zit er nog maar half in, we gaan een nieuwe afspraak maken, nu is het aan de volgende". ook al omdat die volgende afspraak misschien pas 2 maand later kan.

eigenlijk ben je gek als je zo kort voor je werk een doktorsafspraak plant. je moet altijd ruim marge voorzien.
da's zo'n beetje hetzelfde als mensen die een uur voorzien voor hun transfer bij vliegreizen. da's gewoon onnodig risico, imo.
 
dat komt omdat een arts x aantal tijd inplant per onderzoek, maar als dat onderzoek dan langer uitloopt, kunnen ze die mensen ook niet gewoon wegsturen he. bvb bij de tandarts (in't ziekenhuis) heb ik overlaatst ook bijna een uur na mijn afspraakuur gewacht. een andere kerel loopt daar paar keer tot bij de tandarts (die dus bezig is met iemand), omdat het niet snel genoeg vooruit gaat. maar ge kunt die andere patient niet zeggen: "ah ja, uw tand zit er nog maar half in, we gaan een nieuwe afspraak maken, nu is het aan de volgende". ook al omdat die volgende afspraak misschien pas 2 maand later kan.

eigenlijk ben je gek als je zo kort voor je werk een doktorsafspraak plant. je moet altijd ruim marge voorzien.
da's zo'n beetje hetzelfde als mensen die een uur voorzien voor hun transfer bij vliegreizen. da's gewoon onnodig risico, imo.
I know. Twas een risico en ik was 5 minuten voor het aanvangsuur weer thuis. Dus al bij al is het wel meegevallen. Meestal probeer ik wel wat ruimer te rekenen, maar soms komen de agenda's van de praktijk hier niet helemaal uit met de mijne.

Niks aan te doen. Verder wel begrip voior hoor. Ik heb ook graag dat ze hun tijd nemen voor mij. Niet dat dat echt nodig is op dit moment maar ooit komt dat er wel aan.
 
Nen hoop onverwachte kosten die de laatste tijd opduiken:
- poetsvrouw die m'n monitor heeft beschadigd. Dat gaat wel via de verzekering maar moet het wel voorschieten.
- bureaustoel waarvan de veer vast zit. 't is een oud ding maar ga hem wel moeten vervangen
- zonnebril kwijt gespeeld
- beschadigde tand, moet nog langs den tandarts maar aangezien die al is gerepareerd vrees ik grotere/duurdere werken

Op zich geen probleem, ik heb nen buffer. Maar weinig overschot voor andere uitgaven, aan leukere dingen :)

Ach, we zullen maar denken: beter zo dan totaal geen geld hebben. Eigenlijk is't een luxe probleem.
 
Welke link ? Btw waarom zou ik die oude fifas willen spelen ?
Hij heeft een autisme kantje dat hij elke fifa wil omdat de jpl met andere teams zijn. Ik persoonlijk vind dit ook gek om deze te kopen.
Maar als hij dat wil als vader ga ik hem niet tegenhouden.
De link van de post zelf uiteraard...

Zo lang al forumlid... Op het pijltje dat naar boven wijst klikken brengt je altijd terug naar de initiële post. En de posts net na die reactie van @Dr. Sheldon Cooper was waarop ik doelde...

Zie screenshot :

Screenshot_20240412_115135_Samsung Internet.jpg
 
Terug
Bovenaan