Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dan kan het dus toch anders, dan hoe dit hier wordt aangepakt.
Nu ja, we weten hier allemaal dat uit de portefeuille van VME niet teveel geld mag uitgegeven worden en al zeker niet zonder akkoord van alle partijen.
Nu ik heb het gemeld aan iedereen, mijn taak zit erop.
Als hierdoor men kandidaat huurders verliest, mijn interesseert het NIET.
Puur sarcasme dat men al op voorhand te weten komt hoe de zaken hier draaien en dat de bel nog niet eens werkt.
We zijn met (amper) 5 eigenaars. 1 iemand doet af en toe moeilijk maar als 4 op 5 een 'OK' geeft (waaronder ikzelf) dan gaat het gewoon door. Die ene eigenaar kan dan op haar kin kloppen.

Ik weet niet hoe groot de blok bij jullie is? Hoe groter de blok hoe moeilijker het is er iets door te krijgen hé.

Dan kan het dus toch anders, dan hoe dit hier wordt aangepakt.
Ik kan begrijpen dat een paar eigenaars moeilijk doen en het daarom niet vervangen wordt.
Maar als de syndicus zegt: Dit kan wachten tot de volgende algemene vergadering dan is het gewoon de syndicus die moeilijk doet.

Stel dat morgen bijvoorbeeld 'plots' uwe gemeenschappelijke beerput verstopt is en de stront stroomt richting de buren (fictief voorbeeld natuurlijk maar ik maak gewoon een statement). Gaat de syndicus dan ook zeggen: Sorry ik kan NIETS doen. De volgende vergadering is pas in mei!

Je zal de politie dan al snel aan zijn of haar deur zien staan hoor nadat jij zijn of haar addres hebt doorgegeven. :tongue:

Een Syndicus kan gewoon een extra vergadering bijeenroepen hé. En tegenwoordig kan zoiets via whatsapp, email, telefoon .. dat hoeft niet altijd fysiek te zijn.

Laatst bewerkt:
We zijn met (amper) 5 eigenaars. 1 iemand doet af en toe moeilijk maar als 4 op 5 een 'OK' geeft (waaronder ikzelf) dan gaat het gewoon door. Die ene eigenaar kan dan op haar kin kloppen.

Ik weet niet hoe groot de blok bij jullie is? Hoe groter de blok hoe moeilijker het is er iets door te krijgen hé.

Ik kan begrijpen dat een paar eigenaars moeilijk doen en het daarom niet vervangen wordt.
Maar als de syndicus zegt: Dit kan wachten tot de volgende algemene vergadering dan is het gewoon de syndicus die moeilijk doet.

Stel dat morgen bijvoorbeeld 'plots' uwe gemeenschappelijke beerput verstopt is en de stront stroomt richting de buren (fictief voorbeeld natuurlijk maar ik maak gewoon een statement). Gaat de syndicus dan ook zeggen: Sorry ik kan NIETS doen. De volgende vergadering is pas in mei!

Je zal de politie dan al snel aan zijn of haar deur zien staan hoor nadat jij zijn of haar addres hebt doorgegeven. :tongue:

Een Syndicus kan gewoon een extra vergadering bijeenroepen hé. En tegenwoordig kan zoiets via whatsapp, email, telefoon .. dat hoeft niet altijd fysiek te zijn.
Situatie hier: 8 appartementen, 3 verschillende eigenaars.

Verder stel ik mij vragen bij het volgende feit:
Om de verlichting in de algemene delen te vervangen van drukknop verlichting naar verlichting met sensor, daar zag onze syndicus geen graten in omdat op zichzelf af te handelen. Maar voor de bellen is er dan wel een probleem, hij heeft al offertes laten opmaken, om deze dan voor te leggen op die vergadering.
De verlichting nu werkt nog perfect, hij vond deze verouderd en ook nodig omdat niet alle armaturen van dezelfde vorm zijn :eek: .
De bellen zijn naar mijn mening van crucialer belang, maar goed.

Nu, deze bal is aan het rollen gegaan nadat onze syndicus +-2j. geleden 6 appartementen van één dezelfde eigenaar uit zijn beheer zag verdwijnen. Hij is naast syndicus ook rentemeester en klein immo kantoor. Niet dat het mij echt interesseert, maar de reden hiervoor is ons nooit medegedeeld, mijn gok is dat het een geld kwestie was.
Het beheer zit nu bij een immokantoor in de buurt hier. Met de contactpersoon aldaar heb ik altijd een vlot contact gehad, zonder pardon.
Het licht aan de inkom dient nu ook vervangen te worden, de syndicus vroeg mij hulp hierbij. Na een kort nazicht gaat hij het toch laten vervangen omdat de lampen haast niet meer verkrijgbaar zijn. Tijdens dit gesprek toonde hij geen liefde voor het immokantoor, dat nu het beheer doet.

Ik wacht nu af op het antwoord van het immokantoor, wat hun visie is op de zaak.
Hierop afgaand kan ik hen eventueel wel vragen of zij de zaak van de bellen kunnen versnellen, want dit is nu allesbehalve een gemakkelijke situatie.

Elk weekend is er wel in andere buurgemeente een carnaval stoet, waardoor de elke week wel een omleiding moogt volgen. Waarom kan het niet gewoon 3 dagen carnaval zijn in heel het land en dan gedaan tot volgend jaar?

Elk weekend is er wel in andere buurgemeente een carnaval stoet, waardoor de elke week wel een omleiding moogt volgen. Waarom kan het niet gewoon 3 dagen carnaval zijn in heel het land en dan gedaan tot volgend jaar?
Waarom niet 1 dag nieuwjaarsdrink op dezelfde dag, ipv verspreid over de hele maand, en evt. de maand daarna?

Dat er nu ook al advertenties tussen de berichten staan. Kan je dit zelf ergens uitzetten want dit is toch ongelofelijk irritant.
Hier zijn we mee bezig, dit is een fout van de reclameboer en gaat niét blijven. We zijn er zelf niet blij mee.

Edit: ah, Strijkijzer had het al gezegd! En ja, het klopt dat dit een heel belangrijke, zoniet de belangrijkste bron van inkomen is, dus we zitten erachteraan!

Waarom niet 1 dag nieuwjaarsdrink op dezelfde dag, ipv verspreid over de hele maand, en evt. de maand daarna?
Waarom niet op 1 dag van het jaar overal kermiskoers. Dan kom ik mijn kot niet uit en kunnen ze straten afzetten al dat ze willen. I.p.v. een willekeurig centrum voor een willekeurig weekend afsluiten en riekt maar hoe ge errond geraakt.

Hell, waarom schaffen we gewoon de koers niet af.

Mijn broer die letterlijk geen fuck geeft om zijn 6m oude neefje. Laatste keer gezien bij nieuwjaar waarbij het kind gewoon doodgenegeerd werd en het enige wat hij sindsdien gevraagd heeft is waarom hij niet meer op Netflix kan.

Mijn broer die letterlijk geen fuck geeft om zijn 6m oude neefje. Laatste keer gezien bij nieuwjaar waarbij het kind gewoon doodgenegeerd werd en het enige wat hij sindsdien gevraagd heeft is waarom hij niet meer op Netflix kan.
Het kan leeftijd zijn en misschien ook gewoon man zijn.

Nu goed, mijn broer is hetzelfde trouwens, en we hebben hem dan nog peter gemaakt...yeah that was a mistake.

Het kan leeftijd zijn en misschien ook gewoon man zijn.

Nu goed, mijn broer is hetzelfde trouwens, en we hebben hem dan nog peter gemaakt...yeah that was a mistake.
Hij is 35, al een eeuwigheid alleen, werkt altijd ‘s nachts en gelukkig al peter van een kind van een vriend van hem, anders hadden we hem waarschijnlijk gevraagd. Heel de zwangerschap nul keer gevraagd hoe het ging ondanks dat hij wel wist dat het een zware zwangerschap was. Maar als hij over een van zijn onnozele optredens of weetikveel begint verwacht hij wel dat je geïnteresseerd luistert.

Manic monday 😭

En gisteren plotseling hevige jeuk aan mijn hand na 2 weken geleden een insectenbeet of iets dergelijks en nu is er een plekje met een bult en rondom erg rood. Geen idee of ik me moet zorgen maken 🤔

Laatst bewerkt:
Hij is 35, al een eeuwigheid alleen, werkt altijd ‘s nachts en gelukkig al peter van een kind van een vriend van hem, anders hadden we hem waarschijnlijk gevraagd. Heel de zwangerschap nul keer gevraagd hoe het ging ondanks dat hij wel wist dat het een zware zwangerschap was. Maar als hij over een van zijn onnozele optredens of weetikveel begint verwacht hij wel dat je geïnteresseerd luistert.
Ach, trek er uw conclusies uit.

Toen ik mijn grootmoeder belde om de zwangerschap aan te kondigen (haar tweede achterkleinkind) was de reactie "ah ok, salut hé". Dat gesprek heeft toch de volle 30 seconden geduurd. Was direct ook de laatste keer dat ik ze gehoord of gezien heb. De laatste druppel in een serie dolle "jullie interesseren mij geen zak"-avonturen.

Mijn broer is een beetje het zwart schaap van de familie, zo iemand die ondanks 13 jaar ouder te zijn dan mij zich permanent blijft gedragen als een puber. Dat leek even allemaal beter te gaan, en toen kwam de dochter, dus ik vond het in onze familie van hoop en al 5 mensen nogal spijtig om hem niet te vragen. Maar ondertussen heeft hij een nieuw lief, waar hij achter loopt als een puppy, en heeft hij (opnieuw) geldproblemen. Dit dus tot op het punt dat hij voor mijn dochter, zijn petekind, nog net "gelukkige verjaardag" kon sturen via WhatsApp, om mij enkele weken later om geld te vragen want het zoontje van zijn nieuwe vlam was jarig.

Gohja, er spelen nog wel wat zaken van de voorbije jaren, maar dat was voor mij toch ook wel een slag in het gezicht.

Vorige week op de E17 kwam ik in een trajectcontrole dus ik keek even op Waze naar m'n snelheid. 123km/h.

Sindsdien zit dit liedje dus continu in lijn hoofd. :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

En sinds vanochtend zit om een of andere reden ook 10.000 luchtballonnen van K3 in mijn hoofd.

Een constante mash-up:

"1 2 3 4 10.000 luchtballonnen kleuren de horizon watch me work it, I'm perfect zonder dat ooit iemand won"

herkenbaar bij mijn zus. Elk familiefeest dezelfde zever "oh zo fijn jullie te zien, we gaan zeker nog eens iets doen met de kindjes". Foto hier, foto daar. De geweldige tante spelen.
We gaan buiten en horen/zien die nooit meer tot het volgende familiefeest. Stop toch gewoon met die kutshow :wtf:

Situatie hier: 8 appartementen, 3 verschillende eigenaars.

Verder stel ik mij vragen bij het volgende feit:
Om de verlichting in de algemene delen te vervangen van drukknop verlichting naar verlichting met sensor, daar zag onze syndicus geen graten in omdat op zichzelf af te handelen. Maar voor de bellen is er dan wel een probleem, hij heeft al offertes laten opmaken, om deze dan voor te leggen op die vergadering.
De verlichting nu werkt nog perfect, hij vond deze verouderd en ook nodig omdat niet alle armaturen van dezelfde vorm zijn :eek: .
De bellen zijn naar mijn mening van crucialer belang, maar goed.

Nu, deze bal is aan het rollen gegaan nadat onze syndicus +-2j. geleden 6 appartementen van één dezelfde eigenaar uit zijn beheer zag verdwijnen. Hij is naast syndicus ook rentemeester en klein immo kantoor. Niet dat het mij echt interesseert, maar de reden hiervoor is ons nooit medegedeeld, mijn gok is dat het een geld kwestie was.
Het beheer zit nu bij een immokantoor in de buurt hier. Met de contactpersoon aldaar heb ik altijd een vlot contact gehad, zonder pardon.
Het licht aan de inkom dient nu ook vervangen te worden, de syndicus vroeg mij hulp hierbij. Na een kort nazicht gaat hij het toch laten vervangen omdat de lampen haast niet meer verkrijgbaar zijn. Tijdens dit gesprek toonde hij geen liefde voor het immokantoor, dat nu het beheer doet.

Ik wacht nu af op het antwoord van het immokantoor, wat hun visie is op de zaak.
Hierop afgaand kan ik hen eventueel wel vragen of zij de zaak van de bellen kunnen versnellen, want dit is nu allesbehalve een gemakkelijke situatie.
Is uw syndicus zelf ook eigenaar? Want ik ben zelf ook eigenaar van 1 van de appartementen (+ ik ben bewoner) en dat maakt toch wel een verschil uit.
Ik kan zo'n stemming zelf een beetje beïnvloeden omdat ik alle eigenaars goed ken, ik er goed mee overeenkomt en ze mij ook vertrouwen.

Ik irriteerde mij als eigenaar ook aan de parlofoon / videofoon die het niet meer deed.
Goedkoop was dat natuurlijk wel niet om dat te vervangen (2400 balletjes) maar versleten = versleten.

Dat ik hier zelf woon is ook handig voor de huurders. Als er een probleem is kunnen ze ook gewoon aanbellen. Al zal ik ze soms wel doorverwijzen naar de eigenaar (dat is altijd het eerste aanspreekpunt).

Mijn broer is een beetje het zwart schaap van de familie, zo iemand die ondanks 13 jaar ouder te zijn dan mij zich permanent blijft gedragen als een puber. Dat leek even allemaal beter te gaan, en toen kwam de dochter, dus ik vond het in onze familie van hoop en al 5 mensen nogal spijtig om hem niet te vragen. Maar ondertussen heeft hij een nieuw lief, waar hij achter loopt als een puppy, en heeft hij (opnieuw) geldproblemen. Dit dus tot op het punt dat hij voor mijn dochter, zijn petekind, nog net "gelukkige verjaardag" kon sturen via WhatsApp, om mij enkele weken later om geld te vragen want het zoontje van zijn nieuwe vlam was jarig.

Gohja, er spelen nog wel wat zaken van de voorbije jaren, maar dat was voor mij toch ook wel een slag in het gezicht.
Dat ken ik. Voor zijn verjaardag gaven we een mooie cadeaubon van AS Adventure, mijn vriend krijgt zelfs geen cadeau van hem en voor mijn verjaardag kreeg ik een Disney kerstornament van een figuur waar ik niets mee heb. Maar bij elke gelegenheid zegt hij wel elke keer dat hij 1000 euro per maand spaart!

Gesprek tussen 2 broekventjes in de fitness.

Idioot: Jow, is je broer geslaagd voor zijn rijexamen?
Opperidioot: Nee, die kerel kan echt niet rijden.
Idioot: Was jij wel direct geslaagd op je rijexamen dan?
Opperidioot: Ja tuurlijk, ik kan megagoed rijden. Maar da rijexamen suckt echt, je moet echt rijden als een oma. Nu ga ik in 2 seconden van 0 naar 100, berezot.
Idioot: Ja dat rijexamen is echt belachelijk. Die pinker overal gebruiken, zo dom.
Opperidioot: Ik gebruik die nooit gast, dat heeft toch geen nut. Niemand kijkt daar naar. Als ik een rotonde oprijd, dan ga ik gewoon vol gas, ze moeten maar zien dat ik afkom. En dan die zone dertigs overal, wtf. Ik rijd daar gewoon 100 maat.

En zo ging dat nog even verder. Bij momenten dacht ik dat het verborgen camera was. Maar helaas.
Wtf man. Ik heb echt harop moeten lachen met dit. Eigenlijk is het echt niet om te lachen. Mensen beseffen gewoon te weinig dat ze iemand kunnen vermoorden met een auto.

sommige mensen op de trein, waarom zelfs.
ik zit 20 minuten ver in een 3u durende treinreis.

1. er zit ene met geluid op speaker tiktok chaos te bekijken.
2. doe stapt af, komt er een oudere dame in de plaats zotten die precies belspellekes op haar gsm zit te kijken. geluid ook op speaker.
3. oudere man zonder gebit komt achter die madam zitten en smekt elke halve minuut. terwijl em ne sudoku aan het oplossen is met een pen die precies elke minuut geluid moet maken.

( ik had die ajuinensoep niet moeten eten voor ik vertrok )

:unsure:

Terug
Bovenaan