Renegadexxripxx
Well-known member
Chantagepraktijken op mijn vrouw haar werk.
Sinds januari zijn de bus regelingen dus veranderd, zoals iedereen weet.
Mijn vrouw is hierdoor een kwartier "te vroeg" op haar werk,
en s'avonds mist ze steevast net haar bus (bus vertrekt om 17.58 uur, en ze moet tot 18.00 werken).
Ik had gezegd tegen haar dat ze met haar leiding gevende moest praten, en vragen of ze smorgens een kwartiertje vroeger mocht beginnen, en savonds een kwartiertje vroeger mocht stoppen.
(ze kan perfect haar werk zo plannen). Was geen probleem.
Echter , van de eerste keer dat die bazin slecht gezind was (vorige week dus), zei ze tegen mijn vrouw:
"als het zo zit, begin maar terug op tijd zoals in uw contract staat, en terug tot 18.00 stipt" . Want de verzekering kan moeilijk doen bij een eventuele aanrijding ....
Met gevolg dat mijn vrouw nu pas om 18.28 de bus kan nemen, en om 19.00 thuis komt dagelijks, en dan nog eten moet klaar maken (ik kan niet koken, en ze wil ook per sé haar eigen potje koken).
Ik haat dat dus, zo'n mensen die van het minste terug grijpen , en afspraken ongedaan maken, om toch maar een stok hebben om mee te slaan.
Zit zelf in de HRM, je kan perfect een contract aanpassen (wijziging uurrooster), maar ja...
Als je zoiets doet of probeert gedaan te krijgen dan moet je dat altijd proberen in orde te krijgen met een aanpassing van het contract via wijziging uurrooster. Dus wachten totdat ze terug op een goed blaadje staat en dan dat er proberen in te integreren - of een flexibiliteitsmogelijkheid voorzien van 30 minuten of zo in het contract.
Anders weet je dat dit allemaal ok kan zijn totdat het eens tegenzit of er frustraties zijn. Dat is nu eenmaal het verschil tussen een gunst en een recht. Een gunst is intrekbaar.

.
. En dan zie je een topic over vuile onderbroeken…