Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Tja, recht om al je gegevens te wissen betekent niet dat iedereen plots vergeet wie het was he.
Neen maar mogelijks wel het recht om iets over die persoon te delen.
Dat jij dat weet maakt niet uit. Dat jij mogelijks minder leuke verhaaltjes oprakelt en koppelt aan iemand die de wens geuit heeft om vergeten te worden kan wel de reden ervoor zijn.

Uiteindelijk is dit allemaal juridische mumbojumbo waar ik ook niet het fijne van weet. En als men mij vraagt om iets niet te doen, dan doe ik het ook gewoon niet. Net zoals ik ook niet over een bepaalde SOD firma spreek.

Stortingsautomaat van ING die 500€ ingeslikt heeft. En uiteraard zoals het elke bank betaamd is elke hulpdienst na 17u/18u gesloten. Morgen is het kantoor enkel op afspraak open maar ze zullen me toch gaan helpen.

En op het briefje dat de automaat uitspuwde staat gewoon dat er een technisch probleem was. Ik heb geen enkel bewijs dat ik er 500€ heb ingestoken.

Stortingsautomaat van ING die 500€ ingeslikt heeft. En uiteraard zoals het elke bank betaamd is elke hulpdienst na 17u/18u gesloten. Morgen is het kantoor enkel op afspraak open maar ze zullen me toch gaan helpen.

En op het briefje dat de automaat uitspuwde staat gewoon dat er een technisch probleem was. Ik heb geen enkel bewijs dat ik er 500€ heb ingestoken.
Hangt er normaal zo geen camera boven of in de automaat?

je zwart geld voortaan onder de matras steken!

Godver **************************** :angry:

Nieuwe IEM's aangekomen (vind dat veel aangenamer dan een headset) voor achter de PC. Kei blij ingestoken, maar merkt al snel dat er iets niet goed was. Geluid kwam toch niet helemaal tot zijn recht en klopte zelfs vaak niet.
2 uur troubleshooten om door te hebben dat de rechtermonitor op links ingesteld was en de linker monitor op rechts :sarcastic: Daar gaat mijn avond aan mijn eigen domme schuld.

Gisteren notaris geweest om een huwelijkscontract op te stellen. Zouden scheiding van goederen willen en het huis en inboedel in gemeenschap. Ah meneer, aangepast huwelijkscontract dat is dan 800 euro, wil je het huis in gemeenschap steken dat is dan nog eens 500 euro extra. totale prijs dus 1300 euro exclusief btw. wtf ! Ok, en als we dan gewoon gemeenschap in goederen nemen, en we laten opnemen dat we elk nog een spaarrekening hebben in scheiding ? Ah nee dat gaat niet he .... wtf

Gisteren notaris geweest om een huwelijkscontract op te stellen. Zouden scheiding van goederen willen en het huis en inboedel in gemeenschap. Ah meneer, aangepast huwelijkscontract dat is dan 800 euro, wil je het huis in gemeenschap steken dat is dan nog eens 500 euro extra. totale prijs dus 1300 euro exclusief btw. wtf ! Ok, en als we dan gewoon gemeenschap in goederen nemen, en we laten opnemen dat we elk nog een spaarrekening hebben in scheiding ? Ah nee dat gaat niet he .... wtf
Ik weet niet in hoeverre de prijzen van een notaris vastliggen, deel van dat bedrag is waarschijnlijk gewoon al dossierkost, en dan nog ereloon.

Maar dat het laatste niet gaat lijkt me logisch, vermits je inkomsten gemeenschappelijk zouden zijn, en zo'n spaarrekening dan zou kunnen aangevuld worden uit die inkomsten, waarna het infeite onmogelijk wordt te zeggen dat deze gescheiden is.

Godver **************************** :angry:

Nieuwe IEM's aangekomen (vind dat veel aangenamer dan een headset) voor achter de PC. Kei blij ingestoken, maar merkt al snel dat er iets niet goed was. Geluid kwam toch niet helemaal tot zijn recht en klopte zelfs vaak niet.
2 uur troubleshooten om door te hebben dat de rechtermonitor op links ingesteld was en de linker monitor op rechts :sarcastic: Daar gaat mijn avond aan mijn eigen domme schuld.

Kleine vraag, maar IEM's... Ik versta daaronder zaken zoals Sennheiser IE200 (In-ear monitors denk ik dus)? Hoe komt dat je daarmee de kanalen fout hebt ingesteld? :p

Also: welk model? Ik vermoed dat ge misschien toch iets totaal anders gaat bedoelen dan mijn voorbeeld, maar ben benieuwd.

Is het in orde?
Ook al voorgehad en was snel opgelost na even te bellen. Ze tellen dat geld gewoon na en die machine zal ook wel loggen.

Wederom die rot bouwwerf naast mijn thuis. Akkoord dat dat overlast veroorzaakt, maar daarbovenop nog eens een hele dag uw radio laten spelen voor heel de straat is toch wel bedenkelijk.

Maken die zelf nooit de bedenking dat ze extreem storend kunnen zijn? Of is dat zo'n eigenschap dat vervaagd als je die job lang genoeg doet? Of..?

De helft van het bouwafval is de afgelopen winter ook gaan waaien, dat ligt in het bos hierachter. Stoep kapot gereden door camions.
Ach ja, het is Radio2. Beter dat dan die polen met hun Duitse kermismuziek.

Dat zijn dan wrs dezelfde die wel klagen over buitenlanders die te luid telefoneren :unsure:
Exact hetzelfde voor...en het gaat echt niet vooruit.
Zijn in maart vorig jaar begonnen met de afbraak van huis en nu, bijna een jaar verder, staat ruwbouw en een halve dakconstructie.

Is nochtans een bouwfirma, maar denk dat die hoppen van werf naar werf.
Paar dagen een paar man bezig en dan weken niets.
Telkens parkeren voor mijn oprit/garage zodat ik niet in/uit kan, terwijl er voor de werf plek genoeg is.
Of 3 meter verder op een perfect legale parkeerplaats.

Laatste weken is het in de week niets, maar staan ze er op zaterdagmorgen om 6u.
Hier zijn het Bulgaren die de hits van de plaatselijke polka door de boxen laten knallen en vrolijk meezingen.

Kleine vraag, maar IEM's... Ik versta daaronder zaken zoals Sennheiser IE200 (In-ear monitors denk ik dus)? Hoe komt dat je daarmee de kanalen fout hebt ingesteld? :p

Also: welk model? Ik vermoed dat ge misschien toch iets totaal anders gaat bedoelen dan mijn voorbeeld, maar ben benieuwd.

Klopt, maar IEM's komen vaak met kabel niet aangesloten op de monitors zelf. Dus die moet je inpluggen. Normaal herken je aan de kabel rood als rechts en zwart als links, maar ik heb een wit/doorzichtige kabel en daar zitten die kleuren dus niet op.

IEM's zijn Linsoul ZX Zax. Link naar officiële website, ikzelf heb ze gekocht via Amazon. Eerst indruk is wel goed (nadat de kanten juist stonden), groot verschil met mijn Astro A50 en HyperX oortjes. Heb ze voorlopig alleen getest met muziek, maar hoop ze vandaag of morgen in games ook te kunnen testen.

Klopt, maar IEM's komen vaak met kabel niet aangesloten op de monitors zelf. Dus die moet je inpluggen. Normaal herken je aan de kabel rood als rechts en zwart als links, maar ik heb een wit/doorzichtige kabel en daar zitten die kleuren dus niet op.

IEM's zijn Linsoul ZX Zax. Link naar officiële website, ikzelf heb ze gekocht via Amazon. Eerst indruk is wel goed (nadat de kanten juist stonden), groot verschil met mijn Astro A50 en HyperX oortjes. Heb ze voorlopig alleen getest met muziek, maar hoop ze vandaag of morgen in games ook te kunnen testen.

Juist, ik heb vroeger ook verschillende KZ-sets geprobeerd van Linsoul en was er altijd tevreden van voor het geld dat je uitgeeft + ik vond ze wel cool van uiterlijk om mee rond te lopen. :D Kabel komt soms een beetje fragiel over bij die sets, maar je kan makkelijk een vervangende kabel kopen achteraf.

Juist, ik heb vroeger ook verschillende KZ-sets geprobeerd van Linsoul en was er altijd tevreden van voor het geld dat je uitgeeft + ik vond ze wel cool van uiterlijk om mee rond te lopen. :D Kabel komt soms een beetje fragiel over bij die sets, maar je kan makkelijk een vervangende kabel kopen achteraf.
Ja, ik wou vooral niet te veel geld uitgeven. Want met die IEM's zijn er toch echt een heel deel prijscategorieën.
Kabel gaat voor mij minder een probleem zijn want ze dienen echt voor vast aan de PC.

Chantagepraktijken op mijn vrouw haar werk.

Sinds januari zijn de bus regelingen dus veranderd, zoals iedereen weet.

Mijn vrouw is hierdoor een kwartier "te vroeg" op haar werk,
en s'avonds mist ze steevast net haar bus (bus vertrekt om 17.58 uur, en ze moet tot 18.00 werken).

Ik had gezegd tegen haar dat ze met haar leiding gevende moest praten, en vragen of ze smorgens een kwartiertje vroeger mocht beginnen, en savonds een kwartiertje vroeger mocht stoppen.
(ze kan perfect haar werk zo plannen). Was geen probleem.

Echter , van de eerste keer dat die bazin slecht gezind was (vorige week dus), zei ze tegen mijn vrouw:
"als het zo zit, begin maar terug op tijd zoals in uw contract staat, en terug tot 18.00 stipt" . Want de verzekering kan moeilijk doen bij een eventuele aanrijding .... :rolleyes:
Met gevolg dat mijn vrouw nu pas om 18.28 de bus kan nemen, en om 19.00 thuis komt dagelijks, en dan nog eten moet klaar maken (ik kan niet koken, en ze wil ook per sé haar eigen potje koken).

Ik haat dat dus, zo'n mensen die van het minste terug grijpen , en afspraken ongedaan maken, om toch maar een stok hebben om mee te slaan.
Zit zelf in de HRM, je kan perfect een contract aanpassen (wijziging uurrooster), maar ja...

Terug
Bovenaan