Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Chantagepraktijken op mijn vrouw haar werk.

Sinds januari zijn de bus regelingen dus veranderd, zoals iedereen weet.

Mijn vrouw is hierdoor een kwartier "te vroeg" op haar werk,
en s'avonds mist ze steevast net haar bus (bus vertrekt om 17.58 uur, en ze moet tot 18.00 werken).

Ik had gezegd tegen haar dat ze met haar leiding gevende moest praten, en vragen of ze smorgens een kwartiertje vroeger mocht beginnen, en savonds een kwartiertje vroeger mocht stoppen.
(ze kan perfect haar werk zo plannen). Was geen probleem.

Echter , van de eerste keer dat die bazin slecht gezind was (vorige week dus), zei ze tegen mijn vrouw:
"als het zo zit, begin maar terug op tijd zoals in uw contract staat, en terug tot 18.00 stipt" . Want de verzekering kan moeilijk doen bij een eventuele aanrijding .... :rolleyes:
Met gevolg dat mijn vrouw nu pas om 18.28 de bus kan nemen, en om 19.00 thuis komt dagelijks, en dan nog eten moet klaar maken (ik kan niet koken, en ze wil ook per sé haar eigen potje koken).

Ik haat dat dus, zo'n mensen die van het minste terug grijpen , en afspraken ongedaan maken, om toch maar een stok hebben om mee te slaan.
Zit zelf in de HRM, je kan perfect een contract aanpassen (wijziging uurrooster), maar ja...

Als je zoiets doet of probeert gedaan te krijgen dan moet je dat altijd proberen in orde te krijgen met een aanpassing van het contract via wijziging uurrooster. Dus wachten totdat ze terug op een goed blaadje staat en dan dat er proberen in te integreren - of een flexibiliteitsmogelijkheid voorzien van 30 minuten of zo in het contract.

Anders weet je dat dit allemaal ok kan zijn totdat het eens tegenzit of er frustraties zijn. Dat is nu eenmaal het verschil tussen een gunst en een recht. Een gunst is intrekbaar.

Als je zoiets doet of probeert gedaan te krijgen dan moet je dat altijd proberen in orde te krijgen met een aanpassing van het contract via wijziging uurrooster.

Anders weet je dat dit allemaal ok kan zijn totdat het eens tegenzit of er frustraties zijn. Dat is nu eenmaal het verschil tussen een gunst en een recht. Een gunst is intrekbaar.
Klopt, ik had het beter meteen laten aanpassen in haar contract,
maar ja mijn vrouw zei dan ook "wat als ze volgend jaar in januari opnieuw die bus regeling gaan wijzigen, dan moet ik nog eens "lastig" doen".

Das inderdaad de "kloterij" van in een grote firma te werken, ze willen daar niet makkelijk "uitzonderingen" maken.

Bij mij maakt dat bv allemaal niet uit, in een KMO. Kom ik eens een kwartier later, dan blijf ik een kwartier langer.
Wissel ik eens mijn thuiswerkdag met een andere dag, dan zetten we dat niet eens op papier.
Ben ik eens ziek (eens om de 5 jaar) moet ik zelfs geen dokterbriefje tonen, betaalt hij mij gewoon door als "gewerkt".

Maar je hebt gelijk, maar tis nu te laat natuurlijk. Ik heb haar wel gezegd dat ze nu ook geen "extratjes" meer moet doen.
Zoals elke maand samen leggen voor de lotto, cadeautjes voor de directeur, x en y die op pensioen gaan, naar personeelsfeestjes gaan (waar ze uberhaupt ook nog moet voor betalen , lol? ,....) Al die zaken moet ze ook niet meer in participeren.

Misschien gaan ze dan eens de vraag stellen hoe dat komt, dat ze nu opeens afzijdig doet? Dan is het het goede moment om dat opnieuw aan te halen.

Nu, wat ik nog het meest sneu van al vind is dat mijn vrouw daar nu al bijna 3 jaar werkt, en slechts 1 keer ziek is geweest. Eigenlijk een voorbeeld werknemer ook denk ik. Als ik dan hoor dat er daar dan zitten hun pensioen af te tellen, elke maand 1 keer ziek zijn, omdat ze ze toch niets meer kunnen maken quasi..... Dat frustreert mij echt enorm. Dat ze dan juist bij zo iemand dan nog willen "op hun strepen" staan, en geen toegeving doen (die hun helemaal niets benadeelt). Nee dat kan er bij mij niet in.
Best dat het zo'n brave is. Ikzelf zou denk ik mijn zelfbeheersing verliezen.

Is het niet mogelijk om in het contract te laten voorzien een stuk over glijdende werkuren ?
Als dan die planning van de bus wijzigt dan past dat nog altijd in datzelfde principe van die glijdende werkuren.

Maar om eerlijk te zijn of dat aanpasbaar is op die manier, geen idee.

Is het in orde?
Ook al voorgehad en was snel opgelost na even te bellen. Ze tellen dat geld gewoon na en die machine zal ook wel loggen.
Ik ben vanochtend naar de bank geweest en ze zeiden dat het allemaal in orde ging komen, maar geen idee hoe lang dit gaat duren.

Net al zijn posts gelezen. Welcome back @Meekus euhm trump!
Ik had maar 1 post nodig, die over zijn eikel :rofl:. En dan zie je een topic over vuile onderbroeken…
doing-the-math-thinking.gif

Terug
Bovenaan