Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb een affiche gemaakt voor de nieuwjaarsreceptie op het werk, A3 formaat. Zie die overal hangen op A4 formaat. Dame van het feestcomité: 'hoe doe je dat dan, op A3 afdrukken?' Zie ik nu diezelfde affiche hangen, op A3 formaat (papier) maar de afdruk is A4 formaat.

Maar wacht, it gets worse.

A4-formaat begeleidend schrijven met strook of je al dan niet aanwezig kan zijn heb ik ook gemaakt. Ik zie dat liggen in de refter van onze productie en het valt mij meteen op dat de kwaliteit slecht is. Ik ga terug naar de dame in kwestie en vraag wat ze heeft uitgestoken. 'Ja ik had dus 120 exemplaren nodig hé, dus ik heb dat afgedrukt en van die afdruk 120 kopieën genomen'.

'Ah, en waarom precies? Waarom niet gewoon 120 exemplaren afgedrukt?'
'Omdat dat dat sneller gaat'.
'Is dat zo?'
'Ik weet het niet, ik denk dat'.
'Waarom denk je dat?'
'Geen idee eigenlijk'.

Nevermind juffrouw, ik wil al helemaal niet meer weten wat er zich afspeelt in de bovenkamer.

Vorige week ontdekt dat er, in onze afdeling aan de andere kant van het land, ene 's morgens al z'n mails afdrukt om te lezen.

Ik verhuur mijn appartement via een sociaal verhuurkantoor. Reden hiervoor was wat dubbel, enerzijds wou ik er zelf niet veel tijd insteken, anderzijds gaat het om een 1-kamerappartement waar in de zolder een 2de kamer is gemaakt. Volgens de immo zou dat op de private markt niet zo duur kunnen verhuurd worden wegens kleine leefruimte, volgens sociale verhuur is dat een appartement met 2 kamer + mag ik de garage gewoon houden want hun publiek heeft dat niet nodig.

En dat ging allemaal wel vrij ok. Eens een huurder met dochter die plots nog een vrouw en twee extra kinderen vond, en zijn vrouw zwanger maakte, dus plots 6 bewoners in plaats van twee. Maar op zich brave mensen die niet echt voor schade zorgden (moesten er wel uit voor brandveiligheid). Wat grappig is, want ze zijn ook eens een pot op het vuur vergeten, waarna de politie+brandweer daar de deur hebben ingetrapt. Nu goed, het volk is wat het is, ik heb er weinig last van, krijg elke maand mijn geld (of er nu iemand woont of niet), en een korting op de onroerende voorheffing. Ik ga ook naar de hemel.

Maar dan begon het: de afrekening na een jaar (individuele waterteller voor blokcontract). Eerste keer geen probleem, gewoon terugbetaald gekregen. 2de jaar gaf het SVK niet thuis. Na 5 mails ofzo mijn "contactpersoon" gebeld en die zei dat het door de overgang naar grotere woonmaatschappijen kwam: de boekhouder was weg en werd niet vervangen omdat ze toch gingen opgaan in zo'n grotere organisatie. Maar het ging wel in orde komen.

Allez, ik heb ze wat tijd gegeven, en nu geeft die grote woonmaatschappij niet thuis natuurlijk. Bellen: na een keuzemenu blijft dat gewoon bellen zonder dat iemand opneemt. Ik zal volgende week nog eens proberen zeker, want ondanks ze "aan het werk zijn", valt de telefoon opnemen daar kennelijk niet onder.

Dus verhuren via een Sociaal Verhuurkantoor is toch niet zo zorgeloos als men voorstelt? Of ben je buiten bovenstaand gevalletje wel tevreden?

Dus verhuren via een Sociaal Verhuurkantoor is toch niet zo zorgeloos als men voorstelt? Of ben je buiten bovenstaand gevalletje wel tevreden?
Buiten dat ik nog altijd geen antwoord heb gehad (na het sturen van een mail krijg je een autoreply dat je niet meer moet bellen), kan ik niet klagen. Geld staat altijd op de rekening. Maarja dit doet me wel vrezen voor de toekomst.

De verwarming ligt hier niet aan in dit gebouw van school. Het valt inderdaad onder lichte arbeid *voor ons leerkrachten*. Ik kan wat heen en weer wandelen onder het uitleggen. Maar die gastjes zitten stil, 100 minuten in ene keer (vandaag vooral blokken van 2u) en die zijn quasi-bevroren. Ze hebben nochtans normaal ook recht om hun ‘job’ naar behoren te doen?

Ik heb een affiche gemaakt voor de nieuwjaarsreceptie op het werk, A3 formaat. Zie die overal hangen op A4 formaat. Dame van het feestcomité: 'hoe doe je dat dan, op A3 afdrukken?' Zie ik nu diezelfde affiche hangen, op A3 formaat (papier) maar de afdruk is A4 formaat.

Maar wacht, it gets worse.

A4-formaat begeleidend schrijven met strook of je al dan niet aanwezig kan zijn heb ik ook gemaakt. Ik zie dat liggen in de refter van onze productie en het valt mij meteen op dat de kwaliteit slecht is. Ik ga terug naar de dame in kwestie en vraag wat ze heeft uitgestoken. 'Ja ik had dus 120 exemplaren nodig hé, dus ik heb dat afgedrukt en van die afdruk 120 kopieën genomen'.

'Ah, en waarom precies? Waarom niet gewoon 120 exemplaren afgedrukt?'
'Omdat dat dat sneller gaat'.
'Is dat zo?'
'Ik weet het niet, ik denk dat'.
'Waarom denk je dat?'
'Geen idee eigenlijk'.

Nevermind juffrouw, ik wil al helemaal niet meer weten wat er zich afspeelt in de bovenkamer.

Vorige week ontdekt dat er, in onze afdeling aan de andere kant van het land, ene 's morgens al z'n mails afdrukt om te lezen.
Hoe stuurt die dan een (deel van een) print screen door? Met laptop naar de scanner gaan, pdf naar haar mailen, pdf afdrukken, met de schaar de afbeelding bijknippen, dat stukske terug inscannen als pdf, terug mailen naar haar inbox en dan pas versturen ofzo?

Hoe stuurt die dan een (deel van een) print screen door? Met laptop naar de scanner gaan, pdf naar haar mailen, pdf afdrukken, met de schaar de afbeelding bijknippen, dat stukske terug inscannen als pdf, terug mailen naar haar inbox en dan pas versturen ofzo?
Ach, wat ik de laatste jaren al gezien heb. En dat is zowel bij jong als oud. Duizenden apps op de smartphone kennen ze als geen ander, maar met de pc werken is precies hogere wiskunde.

- Iemand die een jaartje op pensioen is die niet wist dat er op de pc een rekenmachine staat, die zat altijd alles nog te berekenen met zo'n rekenmachine met een rolletje papier. Ik moest een deel van die haar taken overnemen na haar pensioen en een simpele Excel is dat zo gedaan,
- Iemand die ik vraag een printscreen door te sturen. Dat gaat niet want er staat geen Word op de pc om dat in een Word-document te kunnen plakken,
- Op het werk hebben we grote schermen (27") om uw laptop aan te hangen zodat je niet constant op uw klein laptopscherm moet zien. I.p.v. die laptop volledig dicht te klappen laten ze die een beetje openstaan. Anders wordt de tekst enz. op dat groot scherm te klein. Schalen op 125% kennen ze niet,
- Knippen en plakken is sommigen volledig vreemd. Als ze bij mij dan op het scherm iets volgen doen ze precies of ik ben een magiër,
- Een pdf afdrukken, manueel handtekenen, terug inscannen en weer versturen i.p.v. gewoon digitaal te tekenen zoals is toegestaan bij ons,
....

Nog ééntje van gisteren dat hier misschien wel past ivm leerlingen en studenten..

Mensen mochten naar de radio bellen ivm een school/straf verhaal.
Moeder belt, maar eigenlijk voor de dochter die op het moment zelf in strafstudie zit.

Mijn dochter zit momenteel in strafstudie tot 15u
- En wat is hiervoor de reden?
Goh, een aantal keer te laat komen en gsm niet willen afzetten/wegleggen
- En wat is jou mening hiervan als ouder? Is die strafstudie terecht?
De school is wel te streng op laatkomen, na 3x al strafstudie. Allè kom maar eens elke dag op tijd als je met de bus moet gaan
...
- En van dat gsmgebruik?
Tja dat is de jeugd hè zeker

Mijn ouders zouden zeggen pakt een vroeger bus mja..

Haha, een print screen. Goeike.

Er zitten er bij ons op kantoor die alles netjes afprinten, gaatjes in slaan en alles proper in ringmappen steken. Want dat is makkelijker om iets in op te zoeken. Als ik hen dan uitleg dat ctrl+F in een PDF bijvoorbeeld veel sneller is om te zoeken kijken ze me aan alsof ik over aliens aan het praten ben.

Eén van de managers, weliswaar pensioenleeftijd, typt mails met 2 wijsvingers en z'n tong uit zijn mond.

Er zitten gelukkig genoeg knappe koppen ook die den boel overeind houden.

Jullie doen maar hè. Ik ben eens benieuwd hoeveel ingenieurs we nog zullen hebben later. AI gaat alles om zeep helpen.

Doet mij denken aan iemand die vroeger op zijn 12 jaar een opstel afleverde dat iets te perfect was. De leerkracht gaf de jongeman een 0 en we hebben er allemaal eens goed mee gelachen. Vandaag de dag zal dat niet meer gebeuren.
1. voor mij is het al te laat, ik werk al bijna 20 jaar.
2. ik verwacht van een ingenieur meer dat hij toegepast met AI kan werken, dan dat hij een roman gelezen en besproken heeft op de humaniora.

2. ik verwacht van een ingenieur meer dat hij toegepast met AI kan werken, dan dat hij een roman gelezen en besproken heeft op de humaniora.
Als hij slaagt voor zijn studies van ingenieur dan hoop ik dat hij ook wel het struikelblok kan overwinnen die 'een boek lezen' heet.

Het hoeft helemaal niet het ene of het andere te zijn. Kan perfect allebei

Als dat een bus per uur is snap ik dat nog wel, ik vind dat van de GSM afdoen als "de jeugd" erger eigenlijk. Op school is de leerkracht de baas en ouders moeten hierin meegaan, niet dat ondergraven IMO.
Kan je geen attest van de lijn krijgen dan? Enfin, bij de NMBS gaat dat toch?

Allez, das nu toch iets waar ge zelf niks aan kunt doen. Een bus vroeger pakken zal idd ook afhangen van het aanbod. Een uur vroeger toekomen vind ik ook wat te zot.

Kan je geen attest van de lijn krijgen dan? Enfin, bij de NMBS gaat dat toch?

Allez, das nu toch iets waar ge zelf niks aan kunt doen. Een bus vroeger pakken zal idd ook afhangen van het aanbod. Een uur vroeger toekomen vind ik ook wat te zot.
Geen idee, "in mijn tijd" toen ik met de bus naar school ging waren we bijna altijd op tijd, en indien we te laat waren was dat voor zo'n groot aantal studenten het geval dat niemand daar straf voor kreeg.

Mijn piet die weer vastzat tussen de ritssluiting :angry:...ik ben hier aant creperen van de pijn, da wordt dus weer een tijdje ni buffelen met het vrouwke
Wees trots. Die rits wou koste wat kost dicht. Jij hebt daar een stokje voor gestoken.

Edit: maar 't is eigenlijk niet om mee te lachen. Heb het ook al tegengekomen. Al 2 ritsen kapot.

Eerder deze week online pakket besteld. Winkel zegt: vermoedelijke leverdatum: di 16/01. Ok, thuiswerk die dag dus geen probleem. Eergisteren verzonden met DHL, DHL zegt: vermoedelijke leverdatum: vr 12/01. Ook ok want thuiswerk ook die dag dus geen probleem.

Deze voormiddag moest ik weg. In de voormiddag sms: DHL levert uw pakket vandaag, handtekening vereist. Niet, ok want tot na de middag niet thuis. Ik kom thuis om 13.30u en pakket staat gewoon aan de voordeur.

Nu ja eind goed al goed zeker. Maar toch, op de pagina waar je leveropties kan wijzigen staat er dan de optie 'laat achter zonder handtekening' waar je dan expliciet moet aanvinken dat je DHL verlost van hun verantwoordelijkheid en dat ze niet aansprakelijk kunnen worden gesteld omdat er niet voor getekend is etc. En dan laten ze het zelf zo achter...

Terug
Bovenaan