Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wil de TV aanzetten, valt er voor mijn neus iets van het plafond naar beneden. Transparant afdekkapje van een inbouwspot. Niet het einde van de wereld want de spot werkt nog gewoon, maar verdorie: dat is nog geen twee jaar oud....:(

Toch leuk om de leukste te zijn...
Lijkt alvast erger dan de vogelpoep op Mr.Fingers zijn auto.

Mijn nonkel. Die heeft dus een master chemie of weet ik veel hoe dat vroeger heette. Dus altijd veel geld verdiend en dat heeft die dus in bouwgronden gestopt. Daarnaast kan die zelf metselen en al die verbouwdingen die er bij komen kijken. Dus die heeft op een pak gronden zelf die kooien rechtgetrokken en die verhuurd die al jaren. Die kerel heeft dus echt een pak geld.

MAAR, die is dus ook zo gierig als de pest. Mijn bomma is ergens in de coronaperiode overleden. Na een tijd gaat dat natuurlijk over de erfenis en de inboedel. Mijn broer is sinds enkele maanden met zijn vriendin gaan samenwonen en die wou toen in die tijd die zetel van mijn bomma hebben als tijdelijke oplossing voor in zijn huis. Dat was nog een meer dan degelijke zetel, maar ook niet meer ene waar ge van zegt: "Hey, welcome to my crib. This is my zetel."

Nu goed, bijna iedereen vond dat goed, behalve hij. Hij vond dat alles betaald moest worden en dat dat verdeeld moest worden onder de kinderen. En die is dus aangetrouwd. Uiteindelijk heeft mijn broer die zetel wel gekregen, maar toch.

Nu dacht ik het ergste gehoord te hebben. Hoor ik dit weekend weer een verhaal. Die baat dus ook een feestzaal uit en die doet daar ook de boekhouding. Nu is die blijkbaar op een bepaald moment voor een feest in die zaal geweest en de medewerkers waren daar de tafels aan het aankleden met van dat lelijk papieren tafellaken op zo een rol. Begint die daar van zijn kloten te maken dat ze per tafel te veel centimers tafellaken gebruiken, want dat kost geld. Ja, die kon mij wat en blijkbaar is daar nu ook iemand gestopt daardoor.

Sommigen kunnen nooit genoeg hebben.

Sommige mensen die zelf hun fortuin hebben opgebouwd, zijn zo geobsedeerd door wat ze op hun rekening hebben verzameld, dat het hun ongemakkelijk maakt er afstand van te doen. Dat is een apart soort gierigheid.

Ik heb vroeger nog als jong gastje voor een baas gewerkt die ook verschillende restaurants en bedrijven had. Op een avond na de service kwam er iemand in paniek binnen roepen dat er een auto in brand stond op de parking. Een man had blijkbaar zelfmoord gepleegd in zijn auto, en het voertuig was in brand gevlogen.

Uiteraard hebben we niet betaald gekregen voor het tot 3 u s'nachts te moeten blijven om verklaringen af te leggen voor de politie...maar we hebben ook nog eens onder ons vijs gekregen omdat we de brandblusser van de zaak gebruikt hadden om die auto te blussen.

Ge weet zeker niet hoeveel zo een toestel kost zeker? Die was contenter geweest als we die gewoon hadden laten verkolen zodat hij 170 Euro had bespaard, de gierige zot.

Na tal van meldingen aan de eigenares van de garagebox die we huren over het slot, is dan nu mijn sleutel afgebroken. Gelukkig zijn de wagen en de fiets eruit, maar toch 🤷‍♂️ Kan ik straks weer lopen bellen om dat allemaal te laten fiksen.

Bestelling willen doen op een website, levering aan huis gaat niet (en ik vertik het om in full soldenperiode naar die winkel te gaan) , dacht dat het misschien aan het adres lag (levering met bpost) dus dubbel gecheckt, adres van m'n ouders ook eens ingegeven. No dice. Dan maar de klantendienst gemaild, ben benieuwd.

Ieder jaar diezelfde zever overal waar ik kom: 'hoh, ik moet echt opletten met de feestdagen, ik ben weer serieus verdikt'.

Neen. Ge moet opletten tussen Nieuw en Kerst, niet tussen Kerst en Nieuw. Dan is er geen enkel probleem.

Sommige mensen die zelf hun fortuin hebben opgebouwd, zijn zo geobsedeerd door wat ze op hun rekening hebben verzameld, dat het hun ongemakkelijk maakt er afstand van te doen. Dat is een apart soort gierigheid.

Ik heb vroeger nog als jong gastje voor een baas gewerkt die ook verschillende restaurants en bedrijven had. Op een avond na de service kwam er iemand in paniek binnen roepen dat er een auto in brand stond op de parking. Een man had blijkbaar zelfmoord gepleegd in zijn auto, en het voertuig was in brand gevlogen.

Uiteraard hebben we niet betaald gekregen voor het tot 3 u s'nachts te moeten blijven om verklaringen af te leggen voor de politie...maar we hebben ook nog eens onder ons vijs gekregen omdat we de brandblusser van de zaak gebruikt hadden om die auto te blussen.

Ge weet zeker niet hoeveel zo een toestel kost zeker? Die was contenter geweest als we die gewoon hadden laten verkolen zodat hij 170 Euro had bespaard, de gierige zot.
Saignant voor 170 euro of bien cuit voor 0 euro.

Ergens begrijpelijk.

De buren die serieus liggen te brullen tegen hun kind da ik het hier in de living hoor. Da kind in paniek aan het vragen waarom ze haar pijn doen.

Breekt toch mijn hart van. Kan moeilijk de flikken bellen want het zijn marginaal pur sang die wellicht nie beter weten maar Holy shit.

Ik ga er nooit bij kunnen waarom ouders roepen tegen hun kinderen. Ik ben 1 keer echt mijn geduld verloren maar zo roepen en blijven tieren.. Echt marginaal volk.

De buren die serieus liggen te brullen tegen hun kind da ik het hier in de living hoor. Da kind in paniek aan het vragen waarom ze haar pijn doen.

Breekt toch mijn hart van. Kan moeilijk de flikken bellen want het zijn marginaal pur sang die wellicht nie beter weten maar Holy shit.

Ik ga er nooit bij kunnen waarom ouders roepen tegen hun kinderen. Ik ben 1 keer echt mijn geduld verloren maar zo roepen en blijven tieren.. Echt marginaal volk.
Het is zeker wel mogelijk te bellen naar 1712 als je je ongerust voelt over een kind in die situatie. Daar kunnen ze advies geven. Het is niet omdat ouders 'niet beter (zouden) weten', dat de situatie voor het kind niet zou moeten stoppen.

Ik zou los wel de politie bellen. Die zijn verplicht om te gaan kijken en als jij het gevoel hebt dat het nodig is, is het nodig. We hebben het hier over een kind, die kunnen zich niet verdedigen.

Zeker bellen, als ze zien dat er iets niet klopt dan stellen ze een dossier problematische opvoedingssituatie op en zal dat opgevolgd worden.

Zeker bellen, als ze zien dat er iets niet klopt dan stellen ze een dossier problematische verontrustende opvoedingssituatie op en zal dat opgevolgd worden.
+1 om te bellen.

Zelf al is het niet uit slechte intenties kunnen ze er toch baat bij hebben op nauwer opgevolgd te worden.

Op een Belgische Kia fb groep, op de internationale, en op de DE/CH group een vraag gelanceerd wie een bepaald type velg heeft uit de accessoirecataloog van Kia met de bedoeling er winterbanden op te monteren.

Dus gevraagd: wie heeft deze specifieke velg en kan me een foto sturen?

Al 50 antwoorden ondertussen met

"nee, ik heb andere" en dan voze foto's van chinese brolvelgen

:rolleyes:

dadebbekiknigevraagdééééééé!

Op een Belgische Kia fb groep, op de internationale, en op de DE/CH group een vraag gelanceerd wie een bepaald type velg heeft uit de accessoirecataloog van Kia met de bedoeling er winterbanden op te monteren.

Dus gevraagd: wie heeft deze specifieke velg en kan me een foto sturen?

Al 50 antwoorden ondertussen met

"nee, ik heb andere" en dan voze foto's van chinese brolvelgen

:rolleyes:

dadebbekiknigevraagdééééééé!
Dat is gewoon facebook.

"Nog iemand geen water in de Stationsstraat?"
"- In de Meerstraat wel ze"
"- Hier wel"
"- In de Nieuwstraat water"
"- Mijn.teeleenet.werkt.nie.kerkstraat"
"- Het is de schuld van de sossen!"
"- Ha Gerda, woont gij in de Meerstraat?"