Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Telenet... echt waar, weeral over de "limiet" bij het ongelimiteerde internet.... mannekes toch, wat een zever heden ten dage.
Hier sinds 5 maanden overstap gemaakt naar EDPnet. Wat een verademing. Echt , had ik jaren geleden al moeten doen.

Met de kindjes nog eens naar de film geweest.
Na de film lag er een paar hele bekers popcorn de rij achter ons uitgegoten. Ik vraag mij toch af of zo'n mensen dat thuis ook zo doen? Ge kunt al eens iets omgooien. Wat op zich al spijtig is voor het klein fortuin dat zo'n beker popcorn tegenwoordig al kost. Maar dat ge een hele beker gewoon laat liggen getuigt toch van weinig respect? Het is nu ook geen cola of andere moeilijk op te ruimen substantie. Je kan dat toch een beetje opruimen?

Ziek in bed :frown:

Vanmorgen wat mottig opgestaan. Toch nog even mee op familiebezoek. Men madam wou ook nog graag naar de kerstmarkt erna en dat wou ik ze niet ontzeggen. Maar na 3u in de geur van glühwein, vettige hamburgers, weed en geurkaarsjes had men lichaam zoiets van: nope tis genoeg, shutdown.

De wandeling van de kerstmarkt naar de auto was precies de langste en zwaarste uit men leven. Misselijkheid, buikpijn en 0,0 energie

Hopelijk morgen terug fris

Al een tijdje vervelende hoest en wat vermoeid. Gisteren naar de dokter ermee geweest. Geen Corona, maar lig wel 3/4 vd tijd in mn bed wat te rusten. Had m'n kerstverlof graag wat anders gezien, buiten de verplichte kerstfeestjes nog niet veel voor mezelf kunnen doen, buiten paar films bekeken.

Sinds kort hebben ze bij Albert Heijn hun "recept" van het gehakt en dus alle afgeleiden aangepast. Deze bevatten nu ineens allemaal aardappelzetmeel.

Die gehakt, worsten, chipolata,... waren onze go-to producten voor onze jongste zoon als wij iets aten dat hij niet mocht wegens zijn aardappel allergie.

Nog een geluk dat ik uit gewoonte altijd naar de ingrediënten kijk, anders hadden we het nooit geweten, tot zijn benen vol zouden gestaan hebben met eczeem.

Dit was een tijd geleden bvb zijn reactie na het eten van 1 koekje

1000004404.jpg

Het meest marginale feest van het jaar is er weer bijna, waar kerst nog iets gezellig heeft, staat oudjaar garantie synoniem voor brandende auto's, zwaargewonden, vechtpartijen, branden, doden etc...
Ik gok 20 kapotte ogen en 8 doden door vuurwerk...

Geen idee of ik nu een ambetanterik ben, of toch ergens gelijk heb. Heb zowiezo al een slechte dag, en nu helemaal slecht gezind.

Al weken mezelf dood aan het werken, en vandaag afgesproken met een vriendin om iets te gaan eten en daarna om kwart na 9 naar de film te gaan. Basic brasserie gereserveerd op een half uurtje rijden vanwege de chocomousse (waar ik grote fan van ben).

Gereserveerd om half 8, waren daar om kwart na 7. Een 1u45 minuten lijkt me ruim genoeg in een tamelijk rustige brasserie.

Binnengekomen en tamelijk snel besteld, zij een voorgerecht, ik enkel hoofdgerecht. Voorgerecht is er snel, samen met 2 plat getapte Karmelieten.

Dan drie kwartier zitten wachten na afruimen van het voorgerecht. Niet op een mega ingewikkelde schotel, wel op stoofvlees en ribbetjes. En dan nog is een mini portie frietjes met een spikkel mayo (krijg ik ook al het vliegend schijt van).
Stond eigenlijk net op het punt, aangezien we in tijdnood waren, om gewoon het voorgerecht en de drank te betalen en te vertrekken.

In de tussentijd zoveel honger gekregen dat ik m´n ribbetjes op nog geen 5 minuten binnen heb geschranst. Ook geen tijd meer om -degelijk- een koffie te bestellen met chocomousse. Dus letterlijk al die moeite voor niks. En nog is een kwartier te laat op de afspraak nadien ook. Rekening: €90 voor 2 Karmelieten, 1 portie garnaalkroketten, stoofvlees en ribbetjes. En bijna twee uur van mijn tijd.

De laatste tijd het gevoel dat alles qua restaurant serieus achteruit gaat terwijl het wel pakken duurder aan´t worden is.

Dus: had ik moeten vertrekken of ni :unsure:?

Het meest marginale feest van het jaar is er weer bijna, waar kerst nog iets gezellig heeft, staat oudjaar garantie synoniem voor brandende auto's, zwaargewonden, vechtpartijen, branden, doden etc...
Ik gok 20 kapotte ogen en 8 doden door vuurwerk...
Een parkeerplek is een ideale plaats om al te oefenen:

Geen idee of ik nu een ambetanterik ben, of toch ergens gelijk heb. Heb zowiezo al een slechte dag, en nu helemaal slecht gezind.

Al weken mezelf dood aan het werken, en vandaag afgesproken met een vriendin om iets te gaan eten en daarna om kwart na 9 naar de film te gaan. Basic brasserie gereserveerd op een half uurtje rijden vanwege de chocomousse (waar ik grote fan van ben).

Gereserveerd om half 8, waren daar om kwart na 7. Een 1u45 minuten lijkt me ruim genoeg in een tamelijk rustige brasserie.

Binnengekomen en tamelijk snel besteld, zij een voorgerecht, ik enkel hoofdgerecht. Voorgerecht is er snel, samen met 2 plat getapte Karmelieten.

Dan drie kwartier zitten wachten na afruimen van het voorgerecht. Niet op een mega ingewikkelde schotel, wel op stoofvlees en ribbetjes. En dan nog is een mini portie frietjes met een spikkel mayo (krijg ik ook al het vliegend schijt van).
Stond eigenlijk net op het punt, aangezien we in tijdnood waren, om gewoon het voorgerecht en de drank te betalen en te vertrekken.

In de tussentijd zoveel honger gekregen dat ik m´n ribbetjes op nog geen 5 minuten binnen heb geschranst. Ook geen tijd meer om -degelijk- een koffie te bestellen met chocomousse. Dus letterlijk al die moeite voor niks. En nog is een kwartier te laat op de afspraak nadien ook. Rekening: €90 voor 2 Karmelieten, 1 portie garnaalkroketten, stoofvlees en ribbetjes. En bijna twee uur van mijn tijd.

De laatste tijd het gevoel dat alles qua restaurant serieus achteruit gaat terwijl het wel pakken duurder aan´t worden is.

Hebt ge gevraagd waar het eten bleef omdat ge op tijd elders moest zijn?

Ik ben afgelopen zomer met mijn broer een dagje weg geweest naar een stad in de Ardennen. Ergens zo rond 16 à 17 uur besluiten we daar iets te gaan drinken in een groot restaurant aan een hotel. We waren niet van plan daar te eten, maar omdat we nog wel even onderweg waren naar huis besloten we daar zo een bord met van die gefrituurde hapjes te bestellen. Niet goedkoop btw, maar goed, dat was iets waar we niet te lang op moesten wachten (dachten we). Maar vervolgens heeft het een uur geduurd eer we ons bord met hapjes kregen! En toen we na een half uur, drie kwartier het wachten beu waren en informeerden achter onze bestelling deden ze nog ambetant ook.
En het was niet dat het daar druk was, hé.

Begrijp wel niet dat 1 van jullie een voorgerecht neemt terwijl je met een strak schema zit. Er zijn toch wel wat restaurants die zowiezo wat tijd laten tussen voor- en hoofdgerecht zodat het eten "wat kan zakken".

Hebben jullie dat vermeld bij het bestellen dat jullie op een bepaald uur wegmoesten?

2 weken verlof, eerste week is gepasseerd.
Vorige week waren mijn gastjes ziek en sinds vorige week zaterdag zit ik er ook mee.
Koppijn/keelpijn/snotteren en elke dag is slechter dan de vorige.

Eerst mogelijke afspraak bij mijn huisdokter: volgende week dinsdag, want hij is ook in verlof.
Als het morgen nog niet beter is, ga ik naar de huisartsenwachtpost en hopelijk krijg ik een paardenmiddel mee...

Hebt ge gevraagd waar het eten bleef omdat ge op tijd elders moest zijn?

Awel, net de moment dat we dachten eens te vragen waar alles bleef (zo´n dertig minuten na voorgerecht) merkte we dat ze waren vergeten eraan te beginnen. Daarna heeft het nog lang geduurd.

Achteraf gezien zit ik de laatste tijd precies ook maar heel slecht in m´n vel. Zal er wel mee te maken hebben dat ik bij het minste heel lastig kan worden.

Gaan joggen. Iedereen, letterlijk iedereen, die met een hond was gaan wandelen, had die niet aan de leiband. Ik besloot me niet te ergeren en alles aan mijn voorbij te laten gaan.

Tot ik plots verderop 2 koppels met elkaar zag praten op het bospadje, waarvan de honden met elkaar aan het "spelen" waren. Opnieuw zonder leiband uiteraard. Ze versperden de volledige doorgang.
Toen ik naderde verwachtte ik dat ze plaats zouden maken en hun honden tot de orde zouden roepen. Maar het tegendeel was waar. Beide honden kwamen frontaal op mij afgestormd, niet wetende of ze in mij een gevaar zagen of een speelkameraadje. Ik wou hen ontwijken, vruchteloos, en struikelde bijna over de honden. Al roepend "wtf!" en met de angst om het lijf tot stilstand gekomen en de mensen aangesproken op het feit dat hun honden aan de leiband moeten. Ik was intussen al wat verder aan het lopen. Het feit dat ze asociaal en in overtreding waren, hield de man echter niet tegen om nog astrant te gaan doen en terug te roepen: "Ja, amai, dat is nogal erg hé!".

Ik was het niet van plan maar dan ben ik toch nog even gestopt en mij omgedraaid om hem op de wetgeving te wijzen en de reden waarom die wet er gekomen is. De asociale, arrogante zak.

Honden. Die +1 miljoen carnivoren in dit land vreten zonder schroom meer vlees op dan wat alle vegetarische inspanningen samen ooit kunnen opleveren, schijten het vervolgens massaal uit over onze voetpaden en graskanten waardoor brave (hondenloze) burgers uren spenderen aan het uitpeuteren van degoutante stinkende kak uit schoenzolen en buggybanden. Ze blaffen onschuldige mensen wakker, nachten aan een stuk. Ze doen onschuldige mensen de angst van hun leven beleven, terwijl die zich gewoon op openbaar terrein begeven en niets verkeerd doen. Ze jagen wild op. En ze bijten af en toe eens een vinger af en bijten een onschuldig kindje in het gezicht.

Je kan alleen maar hopen dat ze ongelofelijk veel "gezelschap" geven aan oude eenzame mensen en "bescherming" aan bange onzekere rednecks want anders zou de maatschappelijke kosten/baten-balans wel eens behoorlijk negatief kunnen uitslaan voor het beest.

Awel, net de moment dat we dachten eens te vragen waar alles bleef (zo´n dertig minuten na voorgerecht) merkte we dat ze waren vergeten eraan te beginnen. Daarna heeft het nog lang geduurd.
Als ze dan hadden gemeld dat ze het waren vergeten, had ik het geannuleerd.

Gaan joggen. Iedereen, letterlijk iedereen, die met een hond was gaan wandelen, had die niet aan de leiband. Ik besloot me niet te ergeren en alles aan mijn voorbij te laten gaan.

Tot ik plots verderop 2 koppels met elkaar zag praten op het bospadje, waarvan de honden met elkaar aan het "spelen" waren. Opnieuw zonder leiband uiteraard. Ze versperden de volledige doorgang.
Toen ik naderde verwachtte ik dat ze plaats zouden maken en hun honden tot de orde zouden roepen. Maar het tegendeel was waar. Beide honden kwamen frontaal op mij afgestormd, niet wetende of ze in mij een gevaar zagen of een speelkameraadje. Ik wou hen ontwijken, vruchteloos, en struikelde bijna over de honden. Al roepend "wtf!" en met de angst om het lijf tot stilstand gekomen en de mensen aangesproken op het feit dat hun honden aan de leiband moeten. Ik was intussen al wat verder aan het lopen. Het feit dat ze asociaal en in overtreding waren, hield de man echter niet tegen om nog astrant te gaan doen en terug te roepen: "Ja, amai, dat is nogal erg hé!".

Ik was het niet van plan maar dan ben ik toch nog even gestopt en mij omgedraaid om hem op de wetgeving te wijzen en de reden waarom die wet er gekomen is. De asociale, arrogante zak.

Honden. Die +1 miljoen carnivoren in dit land vreten zonder schroom meer vlees op dan wat alle vegetarische inspanningen samen ooit kunnen opleveren, schijten het vervolgens massaal uit over onze voetpaden en graskanten waardoor brave (hondenloze) burgers uren spenderen aan het uitpeuteren van degoutante stinkende kak uit schoenzolen en buggybanden. Ze blaffen onschuldige mensen wakker, nachten aan een stuk. Ze doen onschuldige mensen de angst van hun leven beleven, terwijl die zich gewoon op openbaar terrein begeven en niets verkeerd doen. Ze jagen wild op. En ze bijten af en toe eens een vinger af en bijten een onschuldig kindje in het gezicht.

Je kan alleen maar hopen dat ze ongelofelijk veel "gezelschap" geven aan oude eenzame mensen en "bescherming" aan bange onzekere rednecks want anders zou de maatschappelijke kosten/baten-balans wel eens behoorlijk negatief kunnen uitslaan voor het beest.
Ja, er bestaat natuurlijk maar 1 soort hond. Degene die altijd iedereen wakker blaft, een stad volschijt zonder dat de baas het opruimt en die gezichten van kinderen afbijt.

Al de zever dat je hier nu weer uitbraakt heeft niks te maken met de hond, maar met de opvoeding en verantwoordelijkheid van de baas. Of zijn alle mensen ook verkrachters, moordenaars, pedofielen,... omdat er een minderheid van zijn?

In de 15u per week dat ik ga fietsen, wandelen kom ik dat op een jaar misschien 4x tegen en jij gaat 1 keer en heel je pad was bezaaid ervan. Dat moet nu toch wel eens lukken dat dat nu weer juist bij jou weeral eens het geval is.

Laat ons zeggen dat van heel je verhaal misschien enkel het deel van de 2 spelende honden waar is en dat je de rest er weer bij zit te zeveren om wat extra drama toe te voegen.
Ik vraag me soms echt af of je gewoon geen troll bent.

Terug
Bovenaan