Je ergernissen van vandaag - Deel 2

2 trays gourmet vlees over van familiekerst, aangeboden in een fb groep voor hulpbehoevenden.
Chatter 1: "Kan u dat 30km naar mijn deur rijden, ik ben te arm voor een auto"
Chatter 2: "Is de grootste tray al weg want die kleine moeten wij niet hebben"

Rotste kerst in jaren, heel zwaar weekend emotioneel. Beetje throwback naar 2 lood zware jaren.
Vandaag dacht ik t'is voorbij, los laten en vooruit ...

Nieuwe buren van verste HOB (een kleine 10m van m'n huis) geven kerst tuinfeest vanaf 10h30 ... Met bijna 20 op een terras van 10m2! Want de rest van de tuin is nog niet af (zwarte aarde), zelfs nog geen afsluiting naar de directe HOB buur ... Met luide bonkmuziek (bonzai), dat was er dus ferm over , kon meezingen in huis met alles toe.
Staan zuipen in je tuin overdag met kinderen bij, goed bezig. Ik zal hen melden dat ik kon meezingen in m'n huis en ik niks heb tegen bbq's en familie bijeenkomsten etc, maar dit een beetje teveel van het goeie was, op een weekdag waar ook gewerkt wordt.

Voor sommigen is 2 tot 4 dagen feest teveel, andere krijgen maar niet genoeg blijkbaar. Moest ik hier moeten thuiswerken hebben, onmogelijk, op alle kamers lawaai door ramen. Ben dan maar gevlucht - zucht - om thuis te komen met nog meer kabaal... Maar nu is het gedaan, na een soort bonzai finale... GRMBL, my mood is serial killer now.

Lawaai, nr2 op de lijst met 30% (na luchtvervuiling met 40%) betreft milieu gerelateerde gezondheidsproblemen. En daar springt m'n altijd zo achteloos mee om.

Laatst bewerkt:
Meestal in de auto Radio 1 maar als ik het liedje echt niet afkan spring ik naar Joe (beste van de slechte rest omdat ik daar al eens iets kan meezingen en op R1 ken ik dus 99% nooit) maar die doen nu toch níks anders dan Top ZoveelHonderd/Duizend? Da’s nu toch elke week dat die wel iets aftellen? Zo is radio maken wel heel gemakkelijk.

Voor sommigen is 2 tot 4 dagen feest teveel, andere krijgen maar niet genoeg blijkbaar. Moest ik hier moeten thuiswerken hebben, onmogelijk, op alle kamers lawaai door ramen. Ben dan maar gevlucht - zucht - om thuis te komen met nog meer kabaal... Maar nu is het gedaan, na een soort bonzai finale... GRMBL, my mood is serial killer now.

Lawaai, nr2 op de lijst met 30% (na luchtvervuiling met 40%) betreft milieu gerelateerde gezondheidsproblemen. En daar springt m'n altijd zo achteloos mee om.
Troost u . Hier had het lokale jeugdhuis (in't centrum) er niet beter op gevonden als een kerstfeest te geven.
Startte gisterenavond omstreeks 22h met bij momenten serieus luide boenke boenk.

Normaal geen probleem mee zulle. Ben ook jong geweest .
Maar om dat nu op een avond te doen door de week en dan nog de dj in een open tent met dat weer.
Zullen wss wel wat vuurkorven hebben gestaan maar als je zelf een grote zaal ter beschikking hebt doe dat dan binnen met gesloten deuren.

't Was een lange dag op het werk vandaag.
Hopelijk kan ik straks eens doorslapen want zo 3 uurkes is toch echt wel te weinig.

Nog een ergernis. Van die dwazen die met ne Goldwing rondrijden en dan de radio van die motor keihard hebben staan.
Valt me de laatste tijd op dat er zo wel enkele rondtoeren hier in de buurt.

Koopt u dan een auto als ge naar de radio onderweg wilt luisteren.

Hopelijk een heel deel van m'n ergernissen opgelost als ze binnenkort men driedubbel glas komen steken.

@Greny
Het is de mode sinds TML en festivals boomen en kleine indoor feestjes en clubs minder hip zijn.
Buiten party's, en boenken maar ... voor km's ver, zo moet het vandaag.
Doe dat dan idd binnen in de winter als de plaats er is, dan is iedereen content.

Blijkbaar was er een rit WK veldrijden op 3km van hier, was soort pre party van 3 uur hier denk ik bij die buur, daarom abrupt gedaan plots. Maar een 2de keer van dit, en dan ga ik langs hoor. De directe buur zal kunnen meedansen hebben.
Twas te peinzen, koers en zijn circus toeristen, een rustige buurt op stelten komen zetten op een weekdag voor wat? Vier feest OP de koers ipv een rustige woonbuurt km's van de koers zelf van s morgens te komen lastig vallen. Die feesttent nabij aankomst staat daar in de velden, en daar kan je los gaan.

Was even in bos 8Km verder, hoorde de bonka bonka van één of ander kermis dj op de koers denk ik tot daar! Maar ja, TML tot 20km hoorbaar, moet allemaal kunnen vandaag blijkbaar.

ps. daarnet naar supermarkt vlakbij aankomst, de zatteriken dropen allemaal af van die koers, een groep in donkere kleding midden van de baan in een donker bocht, luide zatteriken in de super, op de parking super ... auto's geparkeerd gelijk debielen oa range rover op rond punt, een brede home fiets camper die me bijna van de baan rijdt omdat hij niet wat uitwijkt op een te smalle baan ... 2x tromper gebruikt wat ik niet veel doe; oa voor die groep (zatte) voetgangers midden op de baan in donkere kleding, en omdat het gevaarlijke idioten zijn.

Koers + alcol = debielen

Laatst bewerkt:
Die veldrit heb ik morgen aan mijne rekker.:biglaugh:
Ik passeer aan het circuit in Zolder op weg van en naar m'n werk.
Ik zie net dat ze tegen 15h beginnen , dan ben ik daar normaal gezien al gepasseerd. Pfieuw.:woohoo:

't Zal idd weer een spektakel zijn na afloop.

Ik ga nooit naar koersen of mijdt die als de pest :oi22:. Niet mijn ding (al fietste ik zelf ooit graag, recreatief, en woon werk dan etc), leven en laten leven anders. Vandaag kon ik er niet omheen blijkbaar.
Die in de super etc ca va, normaal. Maar op de openbare weg of in woonwijken van het circuit af mag je wel wat 'normaal' doen. Hopelijk hadden ze genoeg BOBs bij.

Laatst bewerkt:
leven en laten leven anders
Om eerlijk te zijn: dat gevoel krijg ik toch niet bij het merendeel van je posts.

Ik snap dat je met je sensitiviteit voor geluid heel wat minder kan verdragen, daar zeg ik niet van. Alle begrip.
Maar het is nu kerst. Dat mensen nu lekker een feestje willen bouwen, kan ik helemaal begrijpen. En met het huidige weer, kan het ook gewoon buiten of op een terrasje.

Leven en laten leven dus.

Film vh kaaroverzicht op vtm

Neen we hebben de commentaar van brecht en jolien op wereldgebeurtenissen echt niet nodig

Ook niet de biased commentaar van Verlinden oo de zaak Sanda

En natuurlijk kan Koen Wauters niet ontbreken.

Om eerlijk te zijn: dat gevoel krijg ik toch niet bij het merendeel van je posts.

Ik snap dat je met je sensitiviteit voor geluid heel wat minder kan verdragen, daar zeg ik niet van. Alle begrip.
Maar het is nu kerst. Dat mensen nu lekker een feestje willen bouwen, kan ik helemaal begrijpen. En met het huidige weer, kan het ook gewoon buiten of op een terrasje.

Leven en laten leven dus.

Discobar op discotheek niveau's in je tuin spelen doet niemand in mijn wijk, ook mijn ander buren (gezond en wel) hebben dit liever niet. Oa buur andere kant in grote OB. In Gent staat dat zelfs als verboden in het stads reglement. Maakte het daar in 22 jaar zelden mee ook.

Je hebt absoluut geen idee wat ik wel tolereer in mijn wijk, en das veel, alles van leven en normaal leven. In de zomer regelmatig tuinfeestjes maar zonder keiluide muziek achter me tot 24h - 1h. Met wat stillere muziek had je me niet zien reageren.

Ik reageer vooral op excessie, iets dat vandaag spijtig genoeg meer en meer voorkomt.
Moest ik van uit mijn overgevoeligheid elke keer kwaad zijn was ik full time bezig.

ps. ik ga het zo laten hoor voor die ene keer, ik ben ook geen beuzak.

Laatst bewerkt:
Film vh kaaroverzicht op vtm

Neen we hebben de commentaar van brecht en jolien op wereldgebeurtenissen echt niet nodig

Ook niet de biased commentaar van Verlinden oo de zaak Sanda

En natuurlijk kan Koen Wauters niet ontbreken.
Ingeborg had er natuurlijk moeten bij zijn.

En James Cooke.

En Karen Damen.

In een Masked Singerpak.

Terug
Bovenaan