Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik begin hier een zware bloedhekel te krijgen aan YouTube, niet normaal hoeveel reclame daar tegenwoordig op is. Mijn 2-jaar dochtertje heeft een favoriet liedje van 2,5 minuten en elke keer dat ik dat na mekaar afspeel, krijg ik een 20 seconden verplicht reclame filmpje ertussen.
Je kan ook niks meer snel even testen want alles krijgt zo'n verplichte 10-20 seconden reclame mee eer het begint.

Op de pc kan ik daar nog omheen met de AdBlock, maar op onze TV werkt dat helaas niet. En om telkens een laptop via HDMI te gaan aansluiten, is ook weer een beetje onpraktisch omdat we niet echt plaats hebben voor een laptop waar de kleine niet aan kan.

Met veel heimwee denk ik terug aan de tijd van enkele jaren geleden waarbij zonder Adblock de meeste muziek in een playlist na mekaar zoder reclame afgespeeld kon worden, tenzij je net een officiele videoclip had van het label zelf.

langere reclames (10s of meer) block ik gewoon. (linksonder, tussen de tijdlijn en het logo van de reclame op de (i) klikken).

het begint idd de spuigaten uit te lopen. je legt in het overzicht je muis op een preview, begint dat te spelen. open je het filmpje, krijg je reclame door je strot. heb je dan het lef om terug te spoelen naar het begin, wéér reclame. hun betalende versie is blijkbaar niet populair genoeg.

langere reclames (10s of meer) block ik gewoon. (linksonder, tussen de tijdlijn en het logo van de reclame op de (i) klikken).

het begint idd de spuigaten uit te lopen. je legt in het overzicht je muis op een preview, begint dat te spelen. open je het filmpje, krijg je reclame door je strot. heb je dan het lef om terug te spoelen naar het begin, wéér reclame. hun betalende versie is blijkbaar niet populair genoeg.

Die betalende versie is dan ook nog eens stuk duurder geworden laatste periode denk ik. Is ondertusseb al 6 euro voor 1 account of 11 euro voor een familie account. Beetje belachelijk veel geld om gewoon zonder reclame te kunnen kijken.

Edit: In Polen zijn dat de prijzen. Ik zie in Belgie tegenwoordig al 11 euro voor 1 account, wtf.

Laatst bewerkt:
Die betalende versie is dan ook nog eens stuk duurder geworden laatste periode denk ik. Is ondertusseb al 6 euro voor 1 account of 11 euro voor een familie account. Beetje belachelijk veel geld om gewoon zonder reclame te kunnen kijken.

Edit: In Polen zijn dat de prijzen. Ik zie in Belgie tegenwoordig al 11 euro voor 1 account, wtf.
Iemand moet die content betalen natuurlijk

De Lijn.
drukste avond van het jaar, en dus feestaanbod. lees: ipv 1 tram om het kwartier, 1 bus (en dus veel minder plaatsen) om het half uur. die dan nog enkel naar de korenmarkt rijden.
daar sta je dan, om 22u20 aan het St Pietersstation, niet om te gaan feesten, maar om gewoon naar huis te gaan na je werkdag. samen met nog 200 mensen die al ge-pré-feest hebben en duidelijk al in een volledig andere sfeer zitten.
bvb die dame die haar mannellijk gezelschap zat af te kafferen dat ze hel niet kende, dat hij niet wou zeggen wat zijn job was, maar er wel achter liep als hij er genoeg van had en het afbolde

ik ben het dan maar te voet afgebold. echt erbarmelijke promotie van het openbaar vervoer, dit.

Ik zweet nog van het eten van gisteren.
Ik proef het nog in mijn mond.

Die Duitsers kunnen er wat van. Hoeveelheden.

Seffens ontbijtbuffet. Ik ga niets eten.

Ik begin hier een zware bloedhekel te krijgen aan YouTube, niet normaal hoeveel reclame daar tegenwoordig op is. Mijn 2-jaar dochtertje heeft een favoriet liedje van 2,5 minuten en elke keer dat ik dat na mekaar afspeel, krijg ik een 20 seconden verplicht reclame filmpje ertussen.
Je kan ook niks meer snel even testen want alles krijgt zo'n verplichte 10-20 seconden reclame mee eer het begint.

Op de pc kan ik daar nog omheen met de AdBlock, maar op onze TV werkt dat helaas niet. En om telkens een laptop via HDMI te gaan aansluiten, is ook weer een beetje onpraktisch omdat we niet echt plaats hebben voor een laptop waar de kleine niet aan kan.

Met veel heimwee denk ik terug aan de tijd van enkele jaren geleden waarbij zonder Adblock de meeste muziek in een playlist na mekaar zoder reclame afgespeeld kon worden, tenzij je net een officiele videoclip had van het label zelf.
Tegen vorige verklaringen in, ben ik er toch voor gezwicht :(. Die gratis maand die ze aangeboden hadden, heb ik opgebruikt. En dan het abo maar laten lopen. 't Is te duur ja. En hun praktijken zijn schandalig. Maar ik maak er nu eenmaal veel gebruik van op m'n tv.

Tegen vorige verklaringen in, ben ik er toch voor gezwicht :(. Die gratis maand die ze aangeboden hadden, heb ik opgebruikt. En dan het abo maar laten lopen. 't Is te duur ja. En hun praktijken zijn schandalig. Maar ik maak er nu eenmaal veel gebruik van op m'n tv.
Hier ook, nochtans tegen m'n principes, de betalende versie.
Op 5 gsm's die YouTube Vanced onderhouden (wekelijks moest ik dat ergens wel herinstalleren omdat het plots niet meer werkte) + de constante ads op TV (geregeld me moeten inhouden om het bakje naar de TV te slijten) werd me teveel.

Dus nu een family abo genomen.

Ik heb een bloedhekel aan reclame, ads, sponsored content,...

Als ik het zo lees werkt de strategie van YouTube om meer abonnementen af te sluiten :)
Ze hebben dat advertentie skippen knopje achter enkele seconden wel héél goed verstopt tegenwoordig.

Een bonus blijft wel dat als ge videos inbed, bijvoorbeeld op het forum hier, ge veel minder van dienen bucht moet afspelen. En het is vooral de soort van advertenties die echt op niks meer trekt. Zo random as fuck, vroeger eentje van burger king 10 seconden, gevolgd door eentje van zalando van 5 seconden en het was klaar, én kon ge dus sneller skippen door die button. Ik weet zelf niet meer waarover de huidige ads precies gaan... Echt weird zo

Terug
Bovenaan