Je ergernissen van vandaag - Deel 2

mensen in het algemeen.
IMG-6608.jpg

Hun tool om te berekenen hoeveel ouderschapsverlof je nog hebt is ook zo'n grap. Je moet inloggen met eID/itsme/... dus je zou verwachten dat dat gepersonaliseerd is, maar nee, je geeft in dat ding uw kinderen in (je moet inloggen maar t is blijkbaar te lastig om die info uit het rijksregister te halen) en dan zegt dat ding op hoeveel maanden je in totaal recht hebt en zoek verder maar zelf uit hoeveel maanden je al dan niet al hebt opgenomen, want ja, de RVA weet dat wel maar de RVA tool niet hé. Heldere info op de website? Astemblieft, paginalange tekst in ambtenarentaal.

Het kan niet anders of er moet daar in hun backoffice nog gigantisch veel manueel gebeuren.
Ook gewoon veel pagina's die niet meer bestaan of werken op hun website.

Daarjuist wel gezien dat het in onderhoud is dus op goede hoop komt het vanavond mss nog in orde.

Hun tool om te berekenen hoeveel ouderschapsverlof je nog hebt is ook zo'n grap. Je moet inloggen met eID/itsme/... dus je zou verwachten dat dat gepersonaliseerd is, maar nee, je geeft in dat ding uw kinderen in (je moet inloggen maar t is blijkbaar te lastig om die info uit het rijksregister te halen) en dan zegt dat ding op hoeveel maanden je in totaal recht hebt en zoek verder maar zelf uit hoeveel maanden je al dan niet al hebt opgenomen, want ja, de RVA weet dat wel maar de RVA tool niet hé. Heldere info op de website? Astemblieft, paginalange tekst in ambtenarentaal.

Het kan niet anders of er moet daar in hun backoffice nog gigantisch veel manueel gebeuren.
. Gewoon daar attest opvragen en je krijgt de correcte info.

Dat van gehoorverlies heb ik ook enkele weken gehad en was enorm vervelend. Dat kwam door vocht aan binnenkant dat moest opdrogen langs verbinding met neus die vrij(er) moest komen. Maar ik had er geen evenwichtsproblemen mee (tenzij bij overmatig alcoholgebruik) dus bij jou lijkt me toch nog wat ernstiger 😬
Het was toch een ferme prop van zo'n 2 cm. :shutup: De huisarts heeft liefst 3x moeten proberen met zo'n waterspuit onder hoge druk maar toen kreeg ze het er wel uit.

Het was heel even terug wennen om weer goed te horen. Van ruw geschat 10% meteen terug naar 100%. Toch vreemd dat dit er 'plots' is he. Ik vermoed dat die prop er al even zat maar dat deze nu volledig dichtgeslipt was.

Er zit geen oorprop in mijn oor (vrouwlief heeft eens met een zaklamp gekeken) maar ik voel dat het oor vanbinnen héél hard plakt.
Ja want zo werkt dat 🤣🤣
Het was toch een ferme prop van zo'n 2 cm. :shutup: De huisarts heeft liefst 3x moeten proberen met zo'n waterspuit onder hoge druk maar toen kreeg ze het er wel uit.
@recipe4hate - vrouw
1 - 0.

Blij dat je er vanaf bent en weer kunt luisteren naar je vrouw. 😀

Ook ooit gehad. En toen te voet naar huis stappen en pijn doen aan de oren van het geluid als er een auto passeerde.

Deze nacht wakker geworden van de keelpijn, en deze morgen een positieve zelftest covid :sarcastic:

Langs de andere kant: misschien net 'op tijd'. Eerste lichte symptomen eigenlijk zondagavond al, dus als ik mezelf 5-7 dagen isoleer is dat net genoeg om toch Kerst te kunnen vieren :unsure:

Mensen die fier als een gieter hun "kunstwerken" laten zien dat ze gemaakt hebben met van die plakparels. Oh boy ... ge hebt gewoon de kleur van een parel gematcht met de kleur die de template aangeeft, daar komt nu eens niks creatiefs aan te pas, puur tijdverlies, nog erger dan ne puzzel waarbij ge toch een beetje moet nadenken en zoeken. Van nutteloze hobbies gesproken

Mensen die je ghosten. Is het dan zo moeilijk om na een paar ontmoetingen te zeggen dat het toch niks voor jou is in plaats van de volledige blokkeertour op te gaan.

Kleine teen hard gestoten in het zwembad met het gevolg een dikke blauwe teen.
Vriendin zei 5 minuten daarvoor nog dat ik moest stoppen belachelijk te doen.
Heb nu thuis helemaal niets meer te zeggen :headshake:

In welke context is dit? 🤔 Ik associeer het met dating maar dan heb ik precies een andere status update gemist 🤓
Het is in die context hoor en geen paniek. Jullie zien me nog niet in onderstaande. Het gaat hier wel goed.

Laatst bewerkt:
Het is in die context hoor en geen paniek. Jullie zien me nog niet in onderstaande. Het gaat hier wel goed.

Jouw partner ghost je? :unsure:

Vandaag photo shoot op het werk om de foto op ondermeer linkedin te kunnen plaatsen. Leuk, alleen ben ik glad vergeten dat het vandaag was. Ik loop hier net niet rond in ne patattenzak :wallbash:

Laatst bewerkt:
Blijkbaar waren / zijn wij dus eigenaar nummer 6 (!) van onze 2 katers (Magic en Loki) volgens het asiel. Ze werden telkens na enkele weken opnieuw naar het asiel gedaan omdat Loki te schuchter zou zijn en er in tegenstelling tot Magic niet over ging tot flodderen. Dus toen wij langskwamen waren ze al ruim 1 jaar oud.

Het heeft inderdaad vrij lang geduurd. Af en toe afkomen voor een knuffel deed Loki na enkele maanden en het heeft wel 1,5 jaar geduurd maar de laatste weken ligt Loki gewoon regelmatig met mij te flodderen met zijn buikje in de lucht. En spinnen maar! Hij achtervolgt mij nu ook continue om knuffels te kunnen krijgen. Het is echt een papa's kat. :tongue:

Ik begrijp dat niet goed. Een groot deel van katten blijven "levenslang" zelfs schuchter. Dat is hier duidelijk NIET het geval, alleen kostte het wat tijd (Loki floddert zelfs heel graag alleen moet hij zich 100% goed voelen). Mensen hebben tegenwoordig geen enkel geduld meer. :support:

Hieronder Loki de schuchtere kat die "zogezegd" nooit afkomt om te knuffelen en mee te flodderen.
I trained him well.

thumbnail-20231219-122218.jpg

Laatst bewerkt:
Een maand geleden meerdere Fire Angel branddetectoren gekocht.

Gisterenavond gaf er eentje in onze nachthal een brandalarm. Nergens iets te zien of ruiken dus moet vals alarm zijn. De detector is nochtans helemaal niet stoffig of vuil, ook niet aan het koken, geen vocht van te douchen, etc. "Ideale omstandigheden" dus in principe.

Afgelopen nacht om 1u30 weer van dat. Was er dan toch iets aan het smeulen of een elektrisch toestel aan het vonken zonder dat we het weten?
De schrik zat er al in want enkele jaren geleden zelf al eens de miserie van brand meegemaakt (niet in ons appartement maar wel waterschade en gans het gebouw onbewoonbaar verklaard...) en een dikke week geleden binnen de familiekring ook iemand hun woning afgebrand door vonken in een stopcontact.

Uiteindelijk dus weer niks aan de hand en dus opnieuw vals alarm ... :angry: Voor de nacht- en gemoedsrust die branddetector afgelopen nacht dan maar direct gedemonteerd en een andere (zelfde model) geplaatst die we nog op reserve hadden.

Lijkt mij een productiefout maar snap als ingenieur niet goed hoe het kan dat die zonder externe factoren de eerste maand wel gewoon heeft gewerkt en nu op enkele uren tijd meerdere keren vals alarm geeft.

Een maand geleden meerdere Fire Angel branddetectoren gekocht.

Gisterenavond gaf er eentje in onze nachthal een brandalarm. Nergens iets te zien of ruiken dus moet vals alarm zijn. De detector is nochtans helemaal niet stoffig of vuil, ook niet aan het koken, geen vocht van te douchen, etc. "Ideale omstandigheden" dus in principe.

Afgelopen nacht om 1u30 weer van dat. Was er dan toch iets aan het smeulen of een elektrisch toestel aan het vonken zonder dat we het weten?
De schrik zat er al in want enkele jaren geleden zelf al eens de miserie van brand meegemaakt (niet in ons appartement maar wel waterschade en gans het gebouw onbewoonbaar verklaard...) en een dikke week geleden binnen de familiekring ook iemand hun woning afgebrand door vonken in een stopcontact.

Uiteindelijk dus weer niks aan de hand en dus opnieuw vals alarm ... :angry: Voor de nacht- en gemoedsrust die branddetector afgelopen nacht dan maar direct gedemonteerd en een andere (zelfde model) geplaatst die we nog op reserve hadden.

Lijkt mij een productiefout maar snap als ingenieur niet goed hoe het kan dat die zonder externe factoren de eerste maand wel gewoon heeft gewerkt en nu op enkele uren tijd meerdere keren vals alarm geeft.
Batterij probleem ?

En dat hij dagelijks een batterijtest doet eens geactiveerd?

ik heb hier ook zoiets gehad met mijn Nest detectoren. Ik had er gewoon Alkaline batterijen in gestopt, maar die starten aan 1.5V en geven telkens minder tot ze volledig op zijn. Die detectoren verwachten een constante 1.5V. Na er Lithium batterijen in te stoppen was het probleem er niet meer.

Terug
Bovenaan