Ik denk dat ik wel weet wat ge bedoelt, maar ... flodderen?Blijkbaar waren / zijn wij dus eigenaar nummer 6 (!) van onze 2 katers (Magic en Loki) volgens het asiel. Ze werden telkens na enkele weken opnieuw naar het asiel gedaan omdat Loki te schuchter zou zijn en er in tegenstelling tot Magic niet over ging tot flodderen. Dus toen wij langskwamen waren ze al ruim 1 jaar oud.
Het heeft inderdaad vrij lang geduurd. Af en toe afkomen voor een knuffel deed Loki na enkele maanden en het heeft wel 1,5 jaar geduurd maar de laatste weken ligt Loki gewoon regelmatig met mij te flodderen met zijn buikje in de lucht. En spinnen maar! Hij achtervolgt mij nu ook continue om knuffels te kunnen krijgen. Het is echt een papa's kat.
Ik begrijp dat niet goed. Een groot deel van katten blijven "levenslang" zelfs schuchter. Dat is hier duidelijk NIET het geval, alleen kostte het wat tijd (Loki floddert zelfs heel graag alleen moet hij zich 100% goed voelen). Mensen hebben tegenwoordig geen enkel geduld meer.
Hieronder Loki de schuchtere kat die "zogezegd" nooit afkomt om te knuffelen en mee te flodderen.
I trained him well.
![]()
Nog nooit die term hiervoor gebruikt weten worden.

Eerste dat in mijn hoofd schiet: