Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb liever dat men klaagt over mogelijke grondwatertekorten
Niks boven de kusthoreca die na elk seizoen klaagt over tegenvallende omzet. Dat fenomeen is nog meer voorspelbaar dan de gemiddelde plot van FC de Kampioenen.
Krijg hier een herinnering dat mijn verkeersbelasting van de moto niet betaald zou zijn.

Ik herinner mij wel dat ik die betaling gedaan zou hebben paar maand terug. Soit, kan me vergissen natuurlijk dus doe ze opnieuw. Ik scan die QR code op dat blad, dat verwijst me door naar zo een Pom betaalpagina waar ik opnieuw moet kiezen om die QR code naar mijn payconiq app te sturen.

Om daar dan meteen een popup te krijgen dat deze transactie nog verwerkt moet worden. TF? Die 65 euro hangt dus ergens te zweven op het internet tot er ergens een blijkbaar onbestaande time-out op verwacht wordt? Heb nu via kbc mobile app succesvol kunnen betalen. We zullen wel zien zeker als ze ginder een dubbele betaling binnenkrijgen?
Opletten hoor, je moet ergens in het burgerprofiel manueel aanvinken dat je hebt betaald (of 't kan ook zijn dat ik Doccle voor heb). Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad en bleek dat ik effectief al had betaald maar dat niet had aangevinkt en dan krijg je een reminder. Als je doorgaat naar Pom geeft dat spel normaal wel aan wanneer die betaling al is uitgevoerd.

Niks boven de kusthoreca die na elk seizoen klaagt over tegenvallende omzet. Dat fenomeen is nog meer voorspelbaar dan de gemiddelde plot van FC de Kampioenen.

Opletten hoor, je moet ergens in het burgerprofiel manueel aanvinken dat je hebt betaald (of 't kan ook zijn dat ik Doccle voor heb). Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad en bleek dat ik effectief al had betaald maar dat niet had aangevinkt en dan krijg je een reminder. Als je doorgaat naar Pom geeft dat spel normaal wel aan wanneer die betaling al is uitgevoerd.

Da's het gekke, ik vind dat bedrag nergens terug in mijn uitgaande betalingen van de laatste maanden. Het is effectief nog niet uitgevoerd.
En het zit ergens in de systemen van payconiq vast, niet op mijn telefoon of zo. Mijn madam heeft een volmacht op de rekening van de zaak om betalingen uit te voeren, en ook haar payconiq geeft direct dezelfde boodschap dat de transactie nog moet verwerkt worden.

Da's het gekke, ik vind dat bedrag nergens terug in mijn uitgaande betalingen van de laatste maanden. Het is effectief nog niet uitgevoerd.
En het zit ergens in de systemen van payconiq vast, niet op mijn telefoon of zo. Mijn madam heeft een volmacht op de rekening van de zaak om betalingen uit te voeren, en ook haar payconiq geeft direct dezelfde boodschap dat de transactie nog moet verwerkt worden.
Humblebrags fo real: Moto, zaak, zodanig veel kunnen kopen dat ik de betaling niet terug kan vinden.

Support Payconiq en/of POM contacteren? Evt. die lopende transactie laten annuleren en de overschrijving manueel doen met de OGM.
Humblebrags fo real: Moto, zaak, zodanig veel kunnen kopen dat ik de betaling niet terug kan vinden.
Terug onder uw fleecedekentje met nen warme choco gij!

Onze dochter had op haar watergewenning een pakje van de sint gekregen met snoep en koeken.
Er zat een pakje mini Dino-koeken in. Omdat onze dochter al veel te veel van die brol krijgt dezer dagen offer ik mezelf op om deze te nuttigen.
Ik doe ze open.
Het zijn koekjes zonder chocolade.

Ik heb me nog nooit zo verraden gevoeld in mijn leven.

Het gezeik door mensen die een thread binnenwandelen en dan zien dat het over dure items gaat. Eerst is het horlogetopic helemaal on hold gezet omdat mensen er over Rolexen spraken ipv Casio's, nu begint er iemand in het auto-topic te zeiken omdat "het niet toegankelijk is voor de gewone mens" ookal praten mensen daar over wagens van 500k (ja hier ben ik weer met mijn k) en auto's van 10k. Horlogetopic ging ook net zo goed over goedkopere horloges (had het zelf regelmatig over mijn Seiko van €250.)

Geen enkele horlogefan gaat klagen dat er dure modellen besproken worden (ik kan bijlange geen horloge betalen van die prijsklasses en ben toch fan van de bespreking) net zoals geen enkele autofan zou klagen over de wagens in het auto topic (ik kan ook bijlange geen 911 kopen). Waarom moet dit? Er springt toch ook niemand in het kindertopic om te klagen dat iemand 3 kinderen heeft en dat dit te duur is? Of de dure huwelijken?

Laatst bewerkt:
Het gezeik door mensen die een thread binnenwandelen en dan zien dat het over dure items gaat. Eerst is het horlogetopic helemaal on hold gezet omdat mensen er over Rolexen spraken ipv Casio's, nu begint er iemand in het auto-topic te zeiken omdat "het niet toegankelijk is voor de gewone mens" ookal praten mensen daar over wagens van 500k (ja hier ben ik weer met mijn k) en auto's van 10k. Horlogetopic ging ook net zo goed over goedkopere horloges (had het zelf regelmatig over mijn Seiko van €250.)

Geen enkele horlogefan gaat klagen dat er dure modellen besproken worden (ik kan bijlange geen horloge betalen van die prijsklasses en ben toch fan van de bespreking) net zoals geen enkele autofan zou klagen over de wagens in het auto topic (ik kan ook bijlange geen 911 kopen). Waarom moet dit? Er springt toch ook niemand in het kindertopic om te klagen dat iemand 3 kinderen heeft en dat dit te duur is? Of de dure huwelijken?
Is het horlogetopic dan "on hold gezet" omdat mensen er over Rolexen spraken? Allezja, zijn er niet gewoon nogal weinig posters die iets te zeggen hebben over horloges?

Is het horlogetopic dan "on hold gezet" omdat mensen er over Rolexen spraken? Allezja, zijn er niet gewoon nogal weinig posters die iets te zeggen hebben over horloges?
Het topic was redelijk actief tot er hier iemand (weet zelfs niet meer wie) begon over hoe dikke nekkig het al dan niet zou zijn.

Helemaal gelijk buiten op je laatste punt :p

Ik denk dat er in ieder topic overal en altijd wel iemand is die gaat zeggen dat het te duur is. Gegarandeerd ook over kinderen en over huwelijken.
Op het internet is er één grote wetmatigheid en dat is dat er altijd wel iemand gaat zagen.

Helemaal gelijk buiten op je laatste punt :p

Ik denk dat er in ieder topic overal en altijd wel iemand is die gaat zeggen dat het te duur is. Gegarandeerd ook over kinderen en over huwelijken.
Op het internet is er één grote wetmatigheid en dat is dat er altijd wel iemand gaat zagen.
Goh ja, in het huwelijkstopic bv wel al mensen zien zeggen "Ik verkies een goedkopere oplossing en dan reizen met mijn man/vrouw" of dergelijke, maar nog niet gelijk hier "Hier praten over uw huwelijk van 40k mag niet want ik had geen huwelijk van 40k 😥"

Moet 400 euro belastingen betalen en begrijp niet waar het vandaan komt. Normaal is dat altijd ongeveer break even :sop:

Krijg dan wel een job bonus van de volle 100 euro :laugh:

Normaal is dat altijd ongeveer break even :sop:
Normaal was je toch volledig in loondienst waar je nu een ander contract hebt (waar doorgaans minder belastingen van worden afgehouden omdat men veronderstelt dat dat je enige inkomen is en je dus in een lagere belastinschaal valt) in combinatie met zelfstandige activiteit? 😉

Normaal was je toch volledig in loondienst waar je nu een ander contract hebt (waar doorgaans minder belastingen van worden afgehouden omdat men veronderstelt dat dat je enige inkomen is en je dus in een lagere belastinschaal valt) in combinatie met zelfstandige activiteit? 😉
Ahja vorig jaar de helft van het jaar voltijds gewerkt (ongeveer). Maar wordt dat al niet correct afgehouden van je loon dan? :thinking:

Zelfstandige activiteit heeft vorig jaar een licht verlies gemaakt door een aankoop dus lijkt me gek dat het daaraan zou liggen?

Ahja vorig jaar de helft van het jaar voltijds gewerkt (ongeveer). Maar wordt dat al niet correct afgehouden van je loon dan? :thinking:
Nee, je kan wel vragen aan de HR/sociaal secretariaat om voortaan 50 euro/maand meer af te houden. 😉
Zelfstandige activiteit heeft vorig jaar een licht verlies gemaakt door een aankoop dus lijkt me gek dat het daaraan zou liggen?
Daar dienen boekhouders voor. 😁
Ook met verlies moet je alsnog belastingen betalen op je inkomsten.

Nee, je kan wel vragen aan de HR/sociaal secretariaat om voortaan 50 euro/maand meer af te houden. 😉

Daar dienen boekhouders voor. 😁
Hmm, ik zal zien wat het de volgende belastingsperiode wordt. Ik dacht dat HR dat automatisch had aangepast en dat leek wel correct op mijn loonbrief. Maar mss dat het wat funky is met die switch naar halftijds in het midden van het jaar.

Mijn bijberoep is ook al sinds 2020 en toen was er niet echt verschil in belastingen (de vorige 2 jaren). Ik vraag het eens na.

Een bijberoep met verlies wordt afgetrokken van uw beroepsinkomsten.
Dus met een verlies in bijberoep betaal je eigenlijk minder belastingen op uw hoofdberoep.

( Daar wordt soms heel creatief mee gedaan. 😅 )

@Strijkijzer
Als er enkel beroepsinkomen was + bijberoep én bijberoep was in tegenstelling tot voorgaande jaren een verlies, dan is er te weinig afgehouden geweest door uw werkgever.

Onze dochter had op haar watergewenning een pakje van de sint gekregen met snoep en koeken.
Er zat een pakje mini Dino-koeken in. Omdat onze dochter al veel te veel van die brol krijgt dezer dagen offer ik mezelf op om deze te nuttigen.
Ik doe ze open.

Kheb dat onlangs ook voorgehad :'(

Ik doe ze open.

Dat is gewoon zagen om te kunnen zagen. Horloges zeggen me niets dus blijf ik er weg.

Als je liefhebber bent en dus ook naar dat topic gaat (waarom zou je er anders naartoe gaan?), dan snap ik niet dat je begint te bleiten dat er dure dingen in staan.

Ik ben ook fan van auto's, als er daar iemand een lambo post: I love it! Hoe meer dikke bakken hoe liever.
Als je fan bent van horloges en er worden dure mooie horloges gepost, dan moet je daar toch niet over zagen? Geniet gewoon van wat je ziet.

Precies of je moet onder dwang van een geweer tegen je hoofd dat topic lezen zeg.

Terug
Bovenaan