Je ergernissen van vandaag - Deel 2

En het is door mensen die een anoniem hun gedacht zeggen dat ik goesting krijg om een lidkaart van de sossen, gaia, voka, unia, de hells angels, ptb, okra en bond van kleine, grote en samengestelde gezinnen te kopen, nochtans allemaal organisaties die mijn rug op kunnen maar gezien dat anonieme uitspraken meestal zodanig erover zijn borrelt de weerstand op in mij. Nee, Makila, de samenleving is niet gebaat met uitspraken die mensen maar anoniem durven doen.
Ik heb sinds begin 2023 trouwens beloofd er meer rekening mee te houden (nadat iemand mij er op aansprak dat veel mensen dit niet appreciëren). Ik denk dat ik grotendeels er in geslaagd ben om het 'zeveren' sterk te verminderen. Het doel voor 2024 is om dat nog verder te verminderen.

Ik merk trouwens dit jaar regelmatig op dat sommige forumleden die hier mijn historiek kennen de foute conclusies trekken (automatisch ??). Ik reageer er dan meestal niet meer op (ik denk dan: Makila laat het zo) maar zo ben ik al een paar keer valselijk beschuldigd een 'zever'post gepost te hebben terwijl die persoon dan posts van mij niet goed (of helemaal niet) gelezen heeft en er dan zaken bij verzint die ik helemaal niet / nooit gezegd heb.

Dan doe je je best en dan komt men plots zelf af met verzinsels of overdrijving. Maar goed it happens :)

Laatst bewerkt:
We
Ik heb sinds begin 2023 trouwens beloofd er meer rekening mee te houden (nadat iemand mij er op aansprak dat veel mensen dit niet appreciëren). Ik denk dat ik grotendeels er in geslaagd ben om het 'zeveren' sterk te verminderen. Het doel voor 2024 is om dat nog verder te verminderen.

Ik merk trouwens dit jaar regelmatig op dat sommige forumleden die hier mijn historiek kennen de foute conclusies trekken (automatisch ??). Ik reageer er dan meestal niet meer op (ik denk dan: Makila laat het zo) maar zo ben ik al een paar keer valselijk beschuldigd een 'zever'post gepost te hebben terwijl die persoon dan posts van mij niet goed (of helemaal niet) gelezen heeft en er dan zaken bij verzint die ik helemaal niet / nooit gezegd heb.

Dan doe je je best en dan komt men plots zelf af met verzinsels of overdrijving. Maar goed it happens :)
Het gaat mij niet over gezever, met gezever heb ik geen probleem (tenzij in serieuze topics). Ik heb problemen met anoniem uw gedacht zeggen (genre, het is tijd dat ze eens wat meer hun matrak gebruiken op de roma). Zulke dingen vind ik erg, en al zeker als het anoniem moet gebeuren.
Maar ik denk dat we dan een verschillende visie op "uw gedacht zeggen" hebben.

Het gaat mij niet over gezever, met gezever heb ik geen probleem (tenzij in serieuze topics). Ik heb problemen met anoniem uw gedacht zeggen (genre, het is tijd dat ze eens wat meer hun matrak gebruiken op de roma). Zulke dingen vind ik erg, en al zeker als het anoniem moet gebeuren.
Oh OK, maar dat is meer Trump zijn stijl denk ik? Ik zeg zo'n zaken niet. (of toch alvast niet bewust)

Ja er zijn -zoals ik al zei- forumregels die men moet honoreren. Oa Trump ging daarin (anoniem) inderdaad wel te ver in.

Oh OK, maar dat is meer Trump zijn stijl denk ik? Ik zeg zo'n zaken niet. (of toch alvast niet bewust)

Ja er zijn -zoals ik al zei- forumregels die men moet honoreren. Oa Trump ging daarin (anoniem) inderdaad wel te ver in.
Zelf trump zei geen zulke over the top dingen hoor maar ik heb met opzet wat over the top gezegd voor de duidelijkheid.

In de loop van de dag 5 notificatiemails binnengekregen van de e-box i.v.m. "er is een nieuw document". Die gaan telkens over hetzelfde document: Uitnodiging autokeuring. De auto is vorige week gekeurd.

Ja, ik weet het, voor de gemiddelde BG'er met bedrijfswagen is zoiets als de autokeuring een mythische plaats. Al vind ik het eerder het voorgeborchte van de hel.
Heb er vandaag 3 gehad terugbetaling ziekenfonds, van 2 maand terug.
Systeem Bug?

Sollicitatie straks, gisterenavond mail voor gehad, was het een klein beetje vergeten en uitschrijven kan niet meer of k val drie maanden uit de laureatenlijst :unsure:

Nieuwe stoelen voor in de keuken gekocht waar de teckels slapen. Gisterenavond had men vriendin vergeten om haar jasje van een van de stoelen af te nemen en in de gang te hangen.

's Morgens sta ik als eerste op -> alles ok, ik zie de jas op de stoel hangen en denk "Oei, die is ze vergeten weg te hangen gisterenavond"

"maar onze vriendjes hebben er duidelijk geen interesse" in

Queu de panniekerige berichten anderhalf uur later. Ik kijk de opgeslagen beelden van de camera na... 5 minuten nadat ik de deur uitwandel begint de jongste teckel te trekken aan de mouwen van de jas.

Jas en stoel vallen op de grond. Beiden serieus vernield. :sop:

Nieuwe stoelen voor in de keuken gekocht waar de teckels slapen. Gisterenavond had men vriendin vergeten om haar jasje van een van de stoelen af te nemen en in de gang te hangen.

's Morgens sta ik als eerste op -> alles ok, ik zie de jas op de stoel hangen en denk "Oei, die is ze vergeten weg te hangen gisterenavond"

"maar onze vriendjes hebben er duidelijk geen interesse" in

Queu de panniekerige berichten anderhalf uur later. Ik kijk de opgeslagen beelden van de camera na... 5 minuten nadat ik de deur uitwandel begint de jongste teckel te trekken aan de mouwen van de jas.

Jas en stoel vallen op de grond. Beiden serieus vernield. :sop:
Stoel kapot door 1x om te vallen? Zijn die van glas gemaakt?

In de loop van de dag 5 notificatiemails binnengekregen van de e-box i.v.m. "er is een nieuw document". Die gaan telkens over hetzelfde document: Uitnodiging autokeuring. De auto is vorige week gekeurd.

Ja, ik weet het, voor de gemiddelde BG'er met bedrijfswagen is zoiets als de autokeuring een mythische plaats. Al vind ik het eerder het voorgeborchte van de hel.

Ik ben als BG'er met bedrijfswagen toch al met 3 auto's naar de autokeuring gegaan...
Moet ik nu ook zeggen, "een BG'er met bedrijfswagen die naar de keuring gaat is voor de gemiddelde BG'er zonder bedrijfswagen een mythe"? ;)

Ik krijg die foto storage op amazon.be.com niet in orde. Ik heb nochtans prime. Als je op de link klikt wordt je naar amazon.de omgeleid, klik je daar verder door kom je op amazon.fr. Daar kan je dan zogezegd naar amazon photos gaan maar je komt op amazon drive uit en dat stopt dit jaar en ze zeggen: ga naar amazon photos. Dus dan klik je daar op en dan kom je weer op amazon.fr waar je alleen maar naar amazon drive kan gaan.

Wat een gedrocht is dat toch.
Hoe kan je nu aan die amazon photos?

Mijn bovenburen hebben nu al 2 dagen 's avonds gasten over de vloer.
Het is nu niet dat ze speciaal luid doen, of zo (er wordt niet geroepen of gedanst, geen luide muziek oid), maar de akoestiek is hier zo slecht dat een beetje gezelligheid al last bezorgt. Ik vind het dan ook lastig om te gaan klagen, maar de combo met mijn vroege shiften zorgen dat ik er halverwege de week al als zombie bijloop.
Leve wassen Quies-oordopjes!

15u10 een afspraak, 15u40 een afspraak, 17u oudercontact, 18u05 kapper.

Strak gepland Anderson. Zeker op de dag dat je uw wagen binnensteekt voor onderhoud.

Leve wassen Quies-oordopjes!
Ik ben daarmee wel zo ooit nat van het zweet wakker geworden in een warme hotelkamper, om te merken dat die was echt wel diep in mijn oor was vast komen te zitten (combinatie van op die kant te liggen en heel warm te hebben zeker). Het is goed dat ik me herinnerde dat ik een pincet meehad, na de initiële paniek omdat ik met mijn vingers er niet aankon, maar ik gebruik sindsdien toch de schuimrubberen versie.

Al bijna 2 maand (garantiegeval) aan het wachten op de linker joystick van mijn zoontje zijn switch.

Heel frequent ‘hoera’ mailtjes van De Lijn over hun ‘Hoppin’ concept voor nieuwere en betere mobiliteit. Ik heb in de laatste 365 dagen welgeteld twee maal een bus moeten nemen. Vanaf een locatie waarvan je zou denken dat er minimale kans is op mislukking. De eerste keer kwam hij niet af. De tweede keer was hij 13 minuten te laat, werkte de app niet om een ticket te kopen en werkte het ‘volg live je bus’ ook niet. Tenzij hij effectief 998 haltes had tussen het station van Kortrijk en Marke.
Mijn bussende leerlingen slagen er 6 op de 10 keer niet in om een volle lesweek op tijd op school te raken, en ik ben misschien ouderwets maar ik vind niet dat je van een kind kan vragen dat ze al om zes uur aan de halte staan in de hoop dat er toch één bus stopt en ze om 8u30 op school kunnen zijn. Om thuis te geraken hebben ze meestal de keuze tussen hopen dat ze vijfhonderd meter op 3 seconden kunnen sprinten of aanvaarden dat ze pas tegen half zes gaan thuis zijn.
Pas op, ik weet dat er veel zijn met een ergere commute maar dees gasten vertrekken letterlijk van het station. Niet van in een natte berm tussen twee koeien ergens te lande. Het loopt al mis voor de routes nog maar begonnen zijn.
Hoppin zeggen ze dan, hoppin mad maybe.

Heel frequent ‘hoera’ mailtjes van De Lijn over hun ‘Hoppin’ concept voor nieuwere en betere mobiliteit. Ik heb in de laatste 365 dagen welgeteld twee maal een bus moeten nemen. Vanaf een locatie waarvan je zou denken dat er minimale kans is op mislukking. De eerste keer kwam hij niet af. De tweede keer was hij 13 minuten te laat, werkte de app niet om een ticket te kopen en werkte het ‘volg live je bus’ ook niet. Tenzij hij effectief 998 haltes had tussen het station van Kortrijk en Marke.
Mijn bussende leerlingen slagen er 6 op de 10 keer niet in om een volle lesweek op tijd op school te raken, en ik ben misschien ouderwets maar ik vind niet dat je van een kind kan vragen dat ze al om zes uur aan de halte staan in de hoop dat er toch één bus stopt en ze om 8u30 op school kunnen zijn. Om thuis te geraken hebben ze meestal de keuze tussen hopen dat ze vijfhonderd meter op 3 seconden kunnen sprinten of aanvaarden dat ze pas tegen half zes gaan thuis zijn.
Pas op, ik weet dat er veel zijn met een ergere commute maar dees gasten vertrekken letterlijk van het station. Niet van in een natte berm tussen twee koeien ergens te lande. Het loopt al mis voor de routes nog maar begonnen zijn.
Hoppin zeggen ze dan, hoppin mad maybe.

Hoppin? Ik verdenk ze van een spelfout, dat het "hopin" moest zijn omdat je véél hoop moet hebben dat de bus effectief rijdt en op tijd rijdt?
Een neerwaartse spiraal is ook een Lijn...

Terug
Bovenaan