Gek genoeg heeft de huurder van Cege, die er dus effectief woont, geen last van deze VME-vergaderingen.
De rest wel genoeg last van mijn huurder. In pre-covid tijden zat die zatte troela tot 3h s nachts op haar terras pinten te zuipen en radio te luisteren. Ik weet het, de oorlog in Palestina verbleekt bij dit drama.
Toen heb ik het ook een klein uur lang mogen horen op de VME vergadering. Zelfde zagevent van de lumineuze laadpaal ideeen (ik denk dat de sfeer daar beetje verziekt geraakt is) maar aan het ranten en ranten en ranten tegen me. Tot ik ook moest zeggen 'allemaal interessant, maar wat kan ik daar aan doen, ik woon daar niet'. Zoals altijd ga ik dan all in op conflicten. 'Wat wil je bereiken?' '-Uitdrijving' (i shot you not, omdat de bomma 3 zomeravonden zat op haar terras zit, de uitdrijving vragen van een andere eigenaar zijn huurder). "Bezorg me meerdere PVs van overlast en ik ga naar de rechtbank".
Die sjarel heeft dus effectief de flikken gestuurd, maar guess what, ze hebben geen pv opgemaakt. Cege had uiteraard haar een beetje aangemaand om rustig aan te doen. Ik ga niet vrijwillig een gepensioneerde betalende huurder laten uitdrijven omdat een zagevent dat wil.
Nu ik er aan denk. Ook dezelfde zagevent die vorig jaar de gemene gebouw voordeur van 4000 euro wou laten vervangen uit de gemeenschapspot omdat die een beetje hard toevalt en hij dan wakker wordt. Het idee van "heb je al eens gevraagd aan de Spanjaard die om 5h naar zijn werk vertrekt om de deur zachtjes dicht te doen" "- NEEN, IK KAN GEEN SPAANS". Heeft er dus een ander een blaadje op de deur gehangen in het Vlaams, Spaans en Engels en *lo and behold*, probleem opgelost. Moest hij nog even dit jaar melden dat "het probleem opgelost is, maar dat de Spanjaard overdag soms nog de deur gewoon laat dichtvallen. Niet dat het echt een probleem is, maar even laten notuleren". OK DAN
Spreken met mensen, blijkbaar moeilijk. Alles via de VME sturen. Volwassen...
Denk dat de helft een beetje zaagt, maar die ene zagevent is toch op zichzelf goed voor a) entertainment waarde en b) de helft van de VME agenda elk jaar. Hij heeft ook al 6 agenda punten voor volgend jaar laten agenderen, "ZODAT WE DIE PROBLEMEN ZEKER BESPREKEN". Waaronder dus checken of cege zijn privatieve voortuin (na te checken of het privatief is -_-) wel voldoet aan de voorschriften van de algemene regels.
Gewoon eens zeggen, 'zeg cege, je huurder onderhoudt haar 2m2 niet (blijkbaar tot 1-2y geleden wel). Gevolgd door cege die zegt 'ah oei, ja dan kom ik wel eens het zelf doen'. Naaah, te moeilijk.