Oldskooler
Well-known member
Haha dat is effectief woo...ooshGoed dat het ondertiteld is, anders begreep ik er niks van.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Haha dat is effectief woo...ooshGoed dat het ondertiteld is, anders begreep ik er niks van.
Nooit gedacht dat WIJ ook last zouden hebben van dat probleem, maar is op zich ook niet verwonderlijk als ik erover nadenk. Die houten roostering draagt uiteindelijk ook gewoon af op de gemeenschappelijke muur.
Waarom luistert er eigenlijk nooit iemand naar wat ik zeg? *zucht*

En dat is de reden waarom veel mensen liefst van al in een vrijstaand huis wonen.Opnieuw diezelfde irritante kutburen van ons.
Toen het ooit nog beter ging tussen ons en ik hen nog rijkelijk voorzag van mijn renovatie-advies, had ik hen volledig vrijblijvend gewaarschuwd om hun badkamer op het verdiep te voorzien van potten en balken met een gewapende betonlaag. In plaats van de 100-jaar oude houten roostering te hergebruiken. Daar had ik toen een aantal redenen voor gegeven, maar de voornaamste was dat hun wasmachine daar ook zou staan. En dat hun wasmachine gans hun huis zou doen trillen, wegens resonantie op die houten roostering.
Ik gaf hen dat advies in de eerste plaats voor hun eigen goed, omdat ze er zélf geen last van zouden hebben.
Nu zijn we zoveel maanden na datum, zijn ze recent verhuisd en begint ons huis op bepaalde momenten plots te trillen alsof er een kraan van 80 ton op rupsbanden voor ons huis passeert. Ik had in eerste instantie de link nog niet gelegd:
- Komt het van de wegenwerken in de buurt?
- Komt het van een renovatieproject in de buurt?
- Passeert er een zware helikopter boven ons huis?
- Enzovoort.
Na alles uit te sluiten en te lokaliseren van waar het lawaai komt, kan het bijna niet anders dan hun wasmachine zijn. Op de 100-jaar oude roostering uiteraard. Draaien als een tierelier.Nooit gedacht dat WIJ ook last zouden hebben van dat probleem, maar is op zich ook niet verwonderlijk als ik erover nadenk. Die houten roostering draagt uiteindelijk ook gewoon af op de gemeenschappelijke muur.
-> Hate to say told you so.Waarom luistert er eigenlijk nooit iemand naar wat ik zeg? *zucht*
Hoe irritant kan je eigenlijk zijn als buur? Hoeveel lawaai en overlast kan één gezin produceren?
Weet je, je hebt verschillende types mensen op de wereld:
Die laatste categorie woont naast ons. Ongeleide projectielen. Schoppen wild om zich heen. Je kunt perfect voorspellen waar en wanneer het verkeerd zal lopen. Al zoveel goesting gehad om telkens "told you so" in hun gezicht te staan roepen, maar dat mag je niet doen want dat zou dan weer in het verkeerde keelgat schieten want ze zijn zogezegd onfeilbaar.
- Mensen die er iets van kennen, en dat ook weten van zichzelf. -> Leuke mensen zolang ze daar niet teveel mee te koop lopen. Maar je kunt er veel van bijleren. Handig.
- Mensen die er iets van kennen, maar het zelf niet voldoende beseffen. -> Leuke mensen. Te bescheiden. Je moet ze stimuleren om iets te doen, want ze kunnen het maar beseffen het niet.
- Mensen die er niets van kennen, maar dat ook weten van zichzelf. -> Leuke mensen. Niets verkeerd mee. Omdat ze weten van zichzelf dat ze er niets van kennen, laten ze zich bijstaan en laten zich adviseren.
- Mensen die er niets van kennen, terwijl ze wél denken dat ze er iets van kennen. -> Absolute kutmensen. Vol van zichzelf terwijl het sukkelaars zijn. Mijden als de pest. Maar ook gevaarlijke mensen. Oppassen.
Ook een reden waarom mensen liever een vrijstaand huis kopen.Sjonge jonge. Het was gisteren weer VME (vereniging mede eigenaars) vergadering van mijn huurappartement. Dat is toch jaarlijks een demonstratie van "hoe verzuurd kunnen we collectief zijn". En ik zou willen dat ik het kan skippen, maar wie er niet is, krijgt alle shit in zijn bak geduwd, dus ik verschijt daar jaarlijks mijn 3 uren terwijl ik chocomelks en sprites drink.
Setting the scene. Het is een blok van 12 appartementen, 2 verdiepingen (6/6). 3 liften, telkens 1 lift per 2 appartementen. De beneden betaalt niet mee voor de beneden. Ik heb een app beneden.
Een bloemlezing uit de "drama's" die moesten besproken worden:
1) Mevrouw 1 wil een nieuw fietsenkot zetten. Offerte: 25k voor 12 fietsen. Uiteraard afgeknald. 30 min gepalaver.
2) Zelfde mevrouw 1 wil 2 bomen in een een voortuin zetten voor 500 euro. 45 min gelul over het soort boom en "dat dat dode plekken in het gazon veroorzaakt" en "DIE BOOM WORDT 10m hoog" en "BOMEN ZIJN VUIL" en "IK WIL NIKS" en "2 bomen is niet leuk, het moet oneven zijn" en weet ik veel welke onzin. Dat is dus al de 3e keer dat die met een offerte afkomt. Dapper dat die 3 j strijdt voor 2 bomen.
3) Zelfde mevrouw 1 heeft eindelijk een schrijnwerker gevonden die nieuwe leuningen wil installeren in de trappenhallen. Ze wil het zelfs zelf betalen voor de andere trappenhallen dan het hare (want haar moeder wil een leuning). Dezelfde zagevent van die bomen (die nota bene beneden woont...) zit daar 15 min te neuten over vanalles. Uiteindelijk heeft hij daar dat hij niet moet bijdragen in de gigantische kost van 500 euro (gedeeld door 6 dus want 6 op 2e verdiep). Begint een ander te neuten dat het niet kan dat de schrijnwerker pas in januari komt. Ja, dan moet je misschien zelf eens iets regelen ipv nadien te zagen.
4) Er was een 'akkefietje' geweest deze zomer dat mijn huurder haar plonsbadje voor haar kleinzoon vulde met het gemeenschappelijk regenwater. Ik heb het nooit gesnapt, die putten zijn nagenoeg infinite (50k l of zo) en worden voor niks gebruikt behalve manuele acties (dus geen wc of douches of zo, enkel kraantje om plantjes water te geven en fietsen te kuisen). Zagevent nr2 zitten neuten tegen syndic, syndic bij mij. Ik was het beu (mij 6 keer voor gebeld he deze zomer, jezus christus) en heb gevraagd het reglement interne orde artikel te citeren dat gebroken werd. Was er natuurlijk niet. "Update RIO naar aanleiding van zwembad gebruik" geagendeerd. Zagevent 2 blablablabla op de VME vergadering. Ik heb hem vriendelijk onderbroken met "is er ooit water te kort ?", "- Nee, ik gebruik dat water niet". Wat is het probleem dan? "ALS ALS ALS ALS, dan zou ik misschien wat water te kort kunnen hebben". OK, fair point. Als het 6 maand niet regent en ze vult elke dag haar plonsbad en toevallig die dag wil je je sanseveria bewateren met regenwater, dan heb je geen water. "Hoeveel water heeft ze verbruikt denk je", "- toch wel 1000 l denk ik. Maar het gaat niet over het water, het gaat over het principe". "Wat stel je voor als oplossing". "- Ja, dat weet ik niet echt (uiteraard niet, zagevent). misschien een limiet van 100l per dag per gebruiker. Wat stel jij voor?" "- een portie verdraagzaamheid en rationaliteit". Op dat moment zie ik 3 koffies door de neuzen vliegen van de andere vergader deelnemers. (Ja, het topic was van de baan). De syndic probeer zagevent nog beetje uit de wind te zetten met "we notuleren dat alle eigenaars spaarzaam omgaan met regenwater"
5) Zagevent 2 vond het dan uiteraard nodig om mijn huurder uit te kakken omdat ze haar voortuintje van 2 op 3 waar wat buxus dingetjes in staan niet onderhouden heeft (dat menske is 80 jaar en heeft een rolator). "Als je het niet onderhoudt, dan moeten we de tuinman het laten doen en de factuur doorsturen". Ik heb hem gezegd dat ik niet zeker ben of het privatief is of niet (het is privatief). Hij ging het opzoeken (goed bezig zagevent). Ik ben daar dan gepasseerd, ja dat is ipv 30cm hoog 40cm hoog en hier en daar een lange spriet. En er liggen wat blaadjes van de bomen in *horror*. Goed, ik zal eens met de heggenschaar passeren in het voorjaar en het opkuisen. Ja, dat in de VME gooien zonder voorgaande, mooie manier van communiceren...
6) De vorige syndic is op pensioen gegaan ergens in juni en de nieuwe is dan gekomen en op dat moment is het kantoor samengesmolten met andere kantoren. Uiteraard is dat wat pijnlijk verlopen. Die nieuwe syndic moest van de ene dag op de andere 30 gebouwen over nemen, nieuwe contracten, nieuwe systemen etc regelen. Begint er daar een bomma te neuten "dat ze een email gestuurd heeft en nooit antwoord gekregen heeft". "Heb je dan nog eens gebeld of een herinnering gestuurd?", "Neen". *tralalalala*
7) hoe kan dat nu dat de lift afgekeurd is als hij vorig jaar wel goed gekeurd was" (ja, hoe zou dat kunnen... Waarom zouden we nu elk jaar moeten keuren zeg?).
8) De rekening van de gemeenschappelijke kosten zakt al een jaar of 5 tot 200-300 euro. Syndic stelt voor om het werkkapitaal met 1000 euro te verhogen, elk 80 euro dus. *REBELLIE* zZzZzZzZzZ.
9) Gelinkt aan nr8, Syndic stelt ook voor om de voorschotten niet meer op 80% van de begroting te zetten, maar op 90% "Maar de afrekening op het einde van het jaar zal dan lager zijn" (obviously). "HET GAAT HIER ALLEMAAL MAAR DUURDER DUURDER DUURDER". Dat zijn dus appartementen van 250-300k die voor 1000 per maand verhuurd worden...
Dat is gewoon de "Vrederechters" on steroids.![]()
Mét zwembad, kwestie van die irritante kutburen niet in het gemeentelijk zwembad tegen te hoeven komen.En dat is de reden waarom veel mensen liefst van al in een vrijstaand huis wonen.
Heel BG is één bloemlezing om nooit ofte nimmer een appartement te kopen. Die appartementen hebben toch hopelijk geen houten roostering?Dat is gewoon de "Vrederechters" on steroids.![]()
We kennen Mac natuurlijk, laten we zeggen dat het lijkt alsof een 3.5 ton minikraan door uw huis dendert. Maar toch begrijp ik dat het niet zo aangenaam is voor hem. Men houdt in de hedendaagse maatschappij ook wel weinig rekening met een ander natuurlijk.Mét zwembad, kwestie van die irritante kutburen niet in het gemeentelijk zwembad tegen te hoeven komen.
Maar serieus, een wasmachine die klinkt als een 80 ton kraan, wat is dat dan, een industrieel Ipso ding dat draait op plaatselijk opgewekte stoomaandrijving?
Heel BG is één bloemlezing om nooit ofte nimmer een appartement te kopen. Die appartementen hebben toch hopelijk geen houten roostering?
En dat is de reden waarom veel mensen liefst van al in een vrijstaand huis wonen.
Tot over een week of 3 kon je er gerust een kopen in de westhoek.Sommige mensen zijn zodanige onuitstaanbare idioten dat ik eerder begin te kijken naar een onbewoond eiland dan naar een vrijstaand huis.
Mét zwembad, kwestie van die irritante kutburen niet in het gemeentelijk zwembad tegen te hoeven komen.
Maar serieus, een wasmachine die klinkt als een 80 ton kraan, wat is dat dan, een industrieel Ipso ding dat draait op plaatselijk opgewekte stoomaandrijving?
Dan nog onderhandelen over een salarisboot.Sommige mensen zijn zodanige onuitstaanbare idioten dat ik eerder begin te kijken naar een onbewoond eiland dan naar een vrijstaand huis.
Laagfrequente resonerende trillingen gaan idd overal door en zijn vlakbij vaak nog eens minder storend. Ik begrijp de frustratie hoor. Ergens in de buurt staat hier (denk ik) een buitenunit van een warmtepomp op zeer lage frequentie te brommen en afhankelijk van hoe ik lig in bed trilt dat mee in mijn hoofd, ook zeer ambetant.Resonantie.
Ik heb hier een noise-cancelling headphone op met een loeiharde techno-set en was weer spontaan naar buiten aan het kijken om te zien of er een zware kraan passeerde. Gisteren hoorde je de glazen daveren in onze keukenkasten.
Mocht het enkel hun probleem zijn, zou je het niet oplossen. Op dit moment is het voor jou een probleem.Moet ik die ignorante idioten nu, ondanks dat ze ons het zonlicht in de ogen niet gunnen, nu weer helpen om hun problemen op te lossen?
Heel BG is één bloemlezing om nooit ofte nimmer een appartement te kopen. Die appartementen hebben toch hopelijk geen houten roostering?

Man, als je dit eigenlijk allemaal leest begrijp je toch waarom vlaanderen zo vernipperd is. Als we echt dichter op elkaar zullen moeten gaan leven zullen we toch in de eerste plaats moeten leren van samen te leven (geen steen naar beide posters by the way, het moet natuurlijk van meerdere kanten komen)
By the way, syndic zijn, toffen job...
Me weer laten vangen met een familiekerstfeest.
Uit miserie na 7 berichten dat we de enige 2 van de in totaal 40 personen zouden zijn die niet gingen dan toch maar toegezegd
Intussen is er al
- Een groepsgesprek op Whatsapp
- Ze gaan een quiz doen
- En nu net een berichtje gekregen om een naam te trekken voor Secret Santa voor het volle budget van 7€ max per persoon
Juist al eens gekeken waar ik volgend jaar tussen 22 en 28 december op vakantie kan gaan

Wel, over houten roostering gesproken. De offerte van het fietsenkot is ter vervanging van een, ik moet toegeven volledig naar de kloten, bestaand fietsenkot (of dat 20k+ Euros moet kosten is een andere vraag uiteraard). Dat bestaand kot is gewoon een kotje. Het nieuwe kot is een stalen profiel met houten latjes op. Zag er wel goed uit. Dat kot grenst dus aan de privatieve tuin van zagevent 2. Zat hij te neuten over privacy want je kunt door die houten latjes in zijn privatieve tuin kijken... Ja, nadat je volledig zijn tuin langs gewandeld bent naar de deur van het kotje, kun je waarschijnlijk van binnen dat kot in zijn tuin loeren...
Dezelfde pee die vorig jaar zat te neuten over dat de ene haag 1m20 was en een andere tuin 1m10. "DAT KAN TOCH NIET, de BASIS REGELS VAN HET APPARTEMENT ZEGT EVEN HOOG". En de syndic dan "voor of na het snoeien, je weet namelijk dat hagen groeien en in de zon en buiten de zon niet even snel"...
By the way, syndic zijn, toffen job...
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er veel zageventen zijn die zagen om te zagen. Zoek keer een hobby om je bezig te houden ipv te neuten op een ander heel de tijd.
Ik heb geen tijd om met een meetlatje hagen te meten of in de gaten te houden of mensen een zwembadje vullen.