Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Doe het scherm omhoog om aan het bord te kunnen, kom ik dit tegen:

Bekijk bijlage 24589

Bon, dat zijn lollekes natuurlijk maar blijft irritant en die twaalfjarigen zijn ook vrij agro. Als er hier gevochten wordt, zijn het jaren één en twee. Is er een wapen gepakt (zo een zakmes-ketting, maar toch) ook weer die ‘kleintjes’. En dan is het lokaal ook nog vuil, maar vuil is. Inkt op de vloer uitgestampt, vuile zakdoeken overal onder, verpakkingen leeg, zo een tipex muis compleet uit elkaar gehaald en de stukken overal. In feite gewoon onhandelbaar, de oudere jaren zijn een picnic in vergelijk. Blij dat ik nu daar sta in de plaats.
** en ja er zijn spellingsfouten in hun graffiti.
Roep daar die klas gewoon bij, laat ze plaats nemen en roep er de leerkracht nederlands bij. En dan een les hoe maak ik zinnen zonder als een debiel te klinken.

Bekijk bijlage 24589

Bon, dat zijn lollekes natuurlijk maar blijft irritant en die twaalfjarigen zijn ook vrij agro. Als er hier gevochten wordt, zijn het jaren één en twee. Is er een wapen gepakt (zo een zakmes-ketting, maar toch) ook weer die ‘kleintjes’. En dan is het lokaal ook nog vuil, maar vuil is. Inkt op de vloer uitgestampt, vuile zakdoeken overal onder, verpakkingen leeg, zo een tipex muis compleet uit elkaar gehaald en de stukken overal. In feite gewoon onhandelbaar, de oudere jaren zijn een picnic in vergelijk. Blij dat ik nu daar sta in de plaats.
Is dat nu iets wat van alle tijden? Allé, ik kan me dat precies van vroeger ook nog wel herinneren dat er zo'n gedrag op school was.

Waarom een jogger/runner/loper verkiest om op de rijbaan te lopen i.p.v. op het voet-/fietspad dat nieuw is aangelegd, minstens 1,5 m breed is?

Naast gereden met de auto , venster open, meneer is dat niet erg gevaarlijk wat u doet? Hoop verwensingen en een vette rochel in de wagen....
Ondertussen opgekuist, kalm blijven sociale controle zoals vroeger bestaat niet meer . . . volgende keer zwijgen.

Waarom een jogger/runner/loper verkiest om op de rijbaan te lopen i.p.v. op het voet-/fietspad dat nieuw is aangelegd, minstens 1,5 m breed is?

Naast gereden met de auto , venster open, meneer is dat niet erg gevaarlijk wat u doet? Hoop verwensingen en een vette rochel in de wagen....
Ondertussen opgekuist, kalm blijven sociale controle zoals vroeger bestaat niet meer . . . volgende keer zwijgen.
Ik zou daar nu niet meteen op spreken eerlijk gezegd. Maar iemand die IN uw wagen spuwt? Pas afsnijden en uitstappen it is.

Statistisch gezien is er meer kans dat die wordt platgereden.

Ergens moet dat nu ook een blij gevoel geven.

NMBS staakt 2 dagen. Morgend begint goed , vandaag (vrijdag) 4 wagons in de plaats van 10. Ge-wel-dig.

Trein naar tongeren 15 min vertraging. Echt waar fix uwe sh!t nmbs!!

Is dat nu iets wat van alle tijden? Allé, ik kan me dat precies van vroeger ook nog wel herinneren dat er zo'n gedrag op school was.
Zo erg is dat niet, maar het is toch gigantisch ironisch om het te presteren een andere klas de domste klas ooit te noemen en het tegelijkertijd te presteren in diezelfde zin twee flagrante spellingsfouten te maken. Waaronder het woord dom zelf! Om nog maar te zwijgen van het dronkemansgeschrift dat daar geëtaleerd wordt.

Net thuis vant werk en alle lichten branden weer boven. Vrouw is laatste die vertrekt smorgens..

Genoeg is genoeg. Vanaf nu betaalt ze 5 euro per keer ik haar betrap.

Ik moet iets doen. En zo zal ze het wel afleren.

Net thuis vant werk en alle lichten branden weer boven. Vrouw is laatste die vertrekt smorgens..

Genoeg is genoeg. Vanaf nu betaalt ze 5 euro per keer ik haar betrap.

Ik moet iets doen. En zo zal ze het wel afleren.
Als het dat maar is.

Die jeansbroek die je liet zien.
Die blijft dus aan. Voorlopig.

Lopers ok
Maar wandelaars?

Misschien gewoon mensen die hun auto ergens geparkeerd hebben na het werk en nu naar huis wandelen he.
Dan zou ik ook nie speciaal fluojas aandoen.
Net met de auto in de regen + donker gereden, mama met zwarte jas wil oversteken met dochter met zwarte jas aan een zebrapad dat niet extra verlicht is. Die zie je dus niet als je niet weet dat daar een zebrapad is en dus bewust naar de kanten kijkt he...
In het donker buiten is nu hier toch ook fluojasje aan bij mezelf, dochter en hond. Ik steek dan ook gemiddeld 3x een straat over tijdens de wandeling. Vorige week ook nog iemand die ons niet had gezien ondanks verlicht zebrapad. Gelukkig had ik het wat in de gaten, man excuseerde zich ook uitvoerig.

iets bestellen van een EU website, waar ze expliciet zeggen dat ze enkel naar e EU kùnnen leveren, en dan zie je op de tracker dat het vanuit UK verzonden wordt :wallbash:

Bekijk bijlage 24589

Bedoelden ze effectief 'de domste klas' of is dome een soort van generation alpha slang?

Lastig op mezelf.

Ben niet zo´n computerman, dus doe hier al jaren met de een oude Dell laptop. Nu met de studies hier gebruik ik hem wel veel meer, maar om wat filmpjes te kijken en powerpoints te checken was die goed genoeg.

Laatste tijd was die een paar keer blijven hangen en moest ik hem opnieuw opstarten. Zeker irritant midden in een les. Dus was wat aan´t kijken voor een Lenovo, met omruilactie en studentenkorting.
Maar afgelopen 2 maand waren hier al verschrikkelijk duur, dus nog even uitgesteld.

Nu laatste weekend voor examenweek, dus volop aan´t blokken met de broodnodige muziek op de achtergrond. En plots blijft laptop terug hangen. Dus heropgestart, en nu wilt het geluid niet meer werken, zelfs na een uur sukkelen. En ik heb maandag een kei belangrijke teams vergadering :cry:

Dus maar van m´n hart een steen gemaakt en is gezien voor Lenovo. 5i 16gb ram met 500gb geheugen. Tot zover dat ik er iets van ken.
Op Lenovo is de inruilactie net 2 dagen afgelopen (kak nr 1), maar is hij met studentenkorting wel maar €670.

Maar dan verzending... tot 10 werkdagen :cry:. Dus dan maar op Coolblue gekeken. Daar dezelfde genomen maar dan voor €750 met levering op zondag. Dus letterlijk €80 extra :cry:.

En dat net op een moment waarop ik dacht ´oef, november wordt eens geen blutte maand´ :cry: O-wee als die er nu morgen niet is. Dan doe ik een ongeluk.

Gelukkig wel op tijd aan de BG knop gedacht om te steunen, hopelijk is dat gelukt...

Lastig op mezelf.

Ben niet zo´n computerman, dus doe hier al jaren met de een oude Dell laptop. Nu met de studies hier gebruik ik hem wel veel meer, maar om wat filmpjes te kijken en powerpoints te checken was die goed genoeg.

Laatste tijd was die een paar keer blijven hangen en moest ik hem opnieuw opstarten. Zeker irritant midden in een les. Dus was wat aan´t kijken voor een Lenovo, met omruilactie en studentenkorting.
Maar afgelopen 2 maand waren hier al verschrikkelijk duur, dus nog even uitgesteld.

Nu laatste weekend voor examenweek, dus volop aan´t blokken met de broodnodige muziek op de achtergrond. En plots blijft laptop terug hangen. Dus heropgestart, en nu wilt het geluid niet meer werken, zelfs na een uur sukkelen. En ik heb maandag een kei belangrijke teams vergadering :cry:

Dus maar van m´n hart een steen gemaakt en is gezien voor Lenovo. 5i 16gb ram met 500gb geheugen. Tot zover dat ik er iets van ken.
Op Lenovo is de inruilactie net 2 dagen afgelopen (kak nr 1), maar is hij met studentenkorting wel maar €670.

Maar dan verzending... tot 10 werkdagen :cry:. Dus dan maar op Coolblue gekeken. Daar dezelfde genomen maar dan voor €750 met levering op zondag. Dus letterlijk €80 extra :cry:.

En dat net op een moment waarop ik dacht ´oef, november wordt eens geen blutte maand´ :cry: O-wee als die er nu morgen niet is. Dan doe ik een ongeluk.

Gelukkig wel op tijd aan de BG knop gedacht om te steunen, hopelijk is dat gelukt...
Teamsen kan je ook via je gsm

Teamsen kan je ook via je gsm
Dat ben ik zonet ook te weten gekomen 🤦‍♂️ Maar dan nog, ik ga de komende maanden blijkbaar veel online lessen hebben dus de laptop was zowiezo nodig. Enkel jammer dat het net nu moet, en ik daardoor extra betaal. En niet eens zeker weet of ik wel een goeie koop heb gedaan (iemand bevestigen please :unsure: ?)

Terug
Bovenaan