Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vanavond is het nog erger dan gisteren. Loeiharde muziek. Volgens mij is de hele straat wakker. Het is hier precies een openluchtdisco. Ben daarnet eindelijk binnen geraakt op de telefoonlijn van de flikken. Ben eens benieuwd :sarcastic:
Kun je niet gewoon eens tot bij die gasten gaan en een klapke mee doen?

Vroeger toen we nog op een appartement woonden ook zo'n buur gehad. Aankloppen of bellen had geen succes. Dan maar naar de kelder geweest en in de elektriciteitskast zijn hoofdschakelaar afgelegd. Dan stond hij wel ineens rap buiten.

Ergernis 2:
Ik zit in een WhatsAppgroep met nog ex collega's. Sprak daar vaak mee af

Ik ben in september op vakantie geweest.
Op 12 september post er iemand een Doodle in die groep met datums (november-december) om af te spreken.
Ik heb dat 's avonds gezien, ik heb niet meteen gereageerd, tis vakantie.

14 september privé bericht "Seg Silence. Zijt gij boos op ons? gij reageer niet op onze berichten, lang niks meer van u laten horen, wilt ge nog wel mee?"

Ff shock, hoe wat waar heb ik gemist?
's avonds geantwoord en die Doodle ingevuld
Nogmaals gekeken, laatste voorgaand bericht gepost in die groep 15 JULI!

We zijn vandaag 8 oktober, er is niet meer gereageerd in die groep. Datums die ik aangaf dat ik kon, kan ik nu niemeer want ik hou geen 6 weekenden vrij.

Wederom de ergernis. Moet echt alles nu meteen als men iets wilt. Moet ik maar alles laten vallen omdat iemand op dat moment een antwoord wil. En moet dat dan op zo'n aanvallende toon.
Intussen zijn we 1 maand later en opeens een bericht

"Heeft iedereen dan xx december in zijn agenda genoteerd!"

Euhm neen, en intussen staat daar al iets anders op - wacht anders nog wat langer 😅

Nu is het mijn fout.. blijkbaar had ik dat zelf moeten opvolgen want dat was de datum dat de meeste mensen konden en dus blijkbaar wordt het dan automatisch die datum 😂

Allè tzal dan zonder mij zijn hè

Intussen zijn we 1 maand later en opeens een bericht

"Heeft iedereen dan xx december in zijn agenda genoteerd!"

Euhm neen, en intussen staat daar al iets anders op - wacht anders nog wat langer 😅

Nu is het mijn fout.. blijkbaar had ik dat zelf moeten opvolgen want dat was de datum dat de meeste mensen konden en dus blijkbaar wordt het dan automatisch die datum 😂

Allè tzal dan zonder mij zijn hè
Het zal daar stil zijn :oi22:

Mijne klote ID4
Heb dat ding nu een maand of 6 en sinds een drietal maand valt die verbinding met mijn gsm constant weg.
Het gekke is dat dat vooral op momenten is dat ik vertraag; op de snelweg rechtdoor gaat dat heel vlot maar in de binnenwegen is dat om de 10-30 seconden dat dat wegvalt.
Heb ondertussen al met een 10-tal andere wagens gereden en geen enkel probleem daarmee met android auto., maar mijn vriendin haar gsm (apple) verbindt wel zonder problemen
2 weken terug voor de derde keer die wagen naar de garage gedaan voor dat probleem en het is nog niet in orde. Van miserie steek ik em nu met de kabel in.
Maar nu werken plots mijn voorste parkeersensoren niet en tijdens het bellen slaat het geluid soms om naar mijn gsm ipv speakers.

Ik mail dus voor een nieuwe afspraak en mocht die wagen vandaag binnen doen. Enorm veel file onderweg en zelf aan de garage moest ik aanschuiven om voor te rijden.
Vragen ze of ik een vervangwagen gevraagd had. Mja dat hadden ze elke keer gewoon gegeven zonder dat ik daar expliciet naar vroeg, dus ik zeg ja.
Ze rijden die auto naar achter, ik kom aan de balie. Natuurlijk geen vervangwagen dus kon terug naar huis en 4 november kan ik terug. Een uur weggeweest voor 7 kilometer rijden naar de garage, daar rond hangen en terug.

The saga continues.
Maandag moet ik de wagen dus terugbrengen voor de sensoren. Ik had het draadloos verbinden opgegeven omdat het met de kabel wel ging. Echter sinds gisteren is dat ook plots problematisch geworden. Hij wil gewoon niet meer verbinden met Android Auto.

Bellen gaat soms wel dan weer niet (zelfs als android auto niet verbindt) , vaak is het ook zo dat hij wel verbonden is en ik de oproep op het scherm zie maar het geluid uit de gsm komt...

Vandaag is heel het systeem op een rit van 20 minuten ook 2 keer volledig uitgevallen.

Dan had ik mijn handen op een moment onderaan het stuur waarbij hij mij dan niet altijd detecteert, de wagen gaf een waarschuwing om mijn handen op het stuur te zetten en onmiddellijk erna zei hij dat de bestuurdersactiviteit ontbrak en dat hij in emergency assist ging...
Alarm geluid en licht sprong aan, gezellig.

Denk echt dat er grondig wat mis is aan de wagen en ik hoop dat ze het deze keer wel vinden, want dit is echt niet meer aangenaam rijden. Door het constant falende systeem ben ik ook meer daar mee bezig dan het autorijden dus ook nog eens onveilig.....

The saga continues.
Maandag moet ik de wagen dus terugbrengen voor de sensoren. Ik had het draadloos verbinden opgegeven omdat het met de kabel wel ging. Echter sinds gisteren is dat ook plots problematisch geworden. Hij wil gewoon niet meer verbinden met Android Auto.

Bellen gaat soms wel dan weer niet (zelfs als android auto niet verbindt) , vaak is het ook zo dat hij wel verbonden is en ik de oproep op het scherm zie maar het geluid uit de gsm komt...

Vandaag is heel het systeem op een rit van 20 minuten ook 2 keer volledig uitgevallen.

Dan had ik mijn handen op een moment onderaan het stuur waarbij hij mij dan niet altijd detecteert, de wagen gaf een waarschuwing om mijn handen op het stuur te zetten en onmiddellijk erna zei hij dat de bestuurdersactiviteit ontbrak en dat hij in emergency assist ging...
Alarm geluid en licht sprong aan, gezellig.

Denk echt dat er grondig wat mis is aan de wagen en ik hoop dat ze het deze keer wel vinden, want dit is echt niet meer aangenaam rijden. Door het constant falende systeem ben ik ook meer daar mee bezig dan het autorijden dus ook nog eens onveilig.....
>VW
found the problem

fietsers zonder licht, fietsers die de verkeerde richting rijden zonder licht, Steps die je bijna omverrijden, auto's enz. die plots van een oprit komen zonder te kijken. Enz. enz.
Ligt het aan mij? Maar hoe dat de mens zich elke dag gedraagt in het verkeer, wordt precies erger en erger.

de regel rond zebrapaden en zwakke weggebruikers lijkt voor de meeste bestuurders in België tegenwoordig ook optioneel.

We wonen nu al 16 maand in onze woning en nog steeds krijg ik post aan van de vorige bewoner die naar een appartement is verhuisd. Ik steek deze altijd in de brievenbus van de dochter die wat verder woont en heb al meerdere keren gevraagd om door te geven dat ze de adreswijziging moet doorgeven. Nu zijn er weer brieven aangekomen waarvan 1 van een bank. Moet ik deze brieven, zolang ze bij mij aankomen, elke keer in de brievenbus van de dochter doen of mag deze bij t oud papier?

We wonen nu al 16 maand in onze woning en nog steeds krijg ik post aan van de vorige bewoner die naar een appartement is verhuisd. Ik steek deze altijd in de brievenbus van de dochter die wat verder woont en heb al meerdere keren gevraagd om door te geven dat ze de adreswijziging moet doorgeven. Nu zijn er weer brieven aangekomen waarvan 1 van een bank. Moet ik deze brieven, zolang ze bij mij aankomen, elke keer in de brievenbus van de dochter doen of mag deze bij t oud papier?
Wij krijgen na bijna 4 jaar nog steeds post van de vorige bewoners. Dat vliegt hier in het oud papier.

Wat ik in het begin deed met brieven van de bank, verzekeringen etc, was in een rode postbus steken met het adres doorgestreept, met de melding: ontvangt briefwisseling niet meer op dit adres of woont niet meer op dit adres. Dan weet de afzender ook dat er een adreswijziging is geweest. Gelukkig is er vlakbij een postbus.

Wat je wel moet doen: de brief terugsturen
Ontvang je post op jouw adres die niet aan jou gericht is, dan moet je wél actie ondernemen om te vermijden dat die brieven jouw richting blijven uitkomen. “Doorstreep het adres en schrijf op de envelop dat de geadresseerde niet langer op het aangegeven adres woont”, legt Van Mierlo uit. “Deponeer de brief dan in een rode brievenbus of geef ze af in het postkantoor. Wij brengen de afzender op de hoogte, waarna je geen brieven meer zou mogen ontvangen die niet aan jou geadresseerd zijn.”

“Het zou wel eens een volledig grijze dag kunnen worden, tenzij de zon doorbreekt”

No shit Sherlock. En er betalen die daar nog voor ook zeker?

Het gaat ook drogen blijven zolang het niet regent.

1730450234574.jpeg

Het zoveelste verlengd weekend, de zoveelste partij drillen,. breken, kloppen, hameren in de buurt. Je hebt nooit nog rust in je eigen huis. Verschrikkelijk.

Terug
Bovenaan