Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Bij ons valt het dan eigenlijk nog mee (Brusselse gemeente ga ik). Was vroeger gewoon 4 euro, in heel SAB, nu betaal ik toch niet meer als dat voor een durum met alles bij, ik weet de exacte prijs niet, take away zegt tss 7,5 en 8,10 in de zaak waar ik ga, maar dacht dat het 6,5 ter plaatse is. Voor dan nog een hele goeie durum die je krijgt (bij voorkeur ga ik naar daar). Ik was aan het sakkeren dat het was opgeslagen de laatste tijd, maar als ik die prijzen zie van 12 eur, das 500 Belgische Frank voor slechts 1 portie, prijzen zijn toch echt loco gegaan voor voeding...

Just een pitaschotel besteld. 19,20 euro alstublieft zeg.

Geen probleem met een buurman die dat een keertje doet. Probleem is dat het hier continu iemand anders is die bezig is. Jaar in jaar uit, maand in, maand uit.

Geen probleem met een buurman die dat een keertje doet. Probleem is dat het hier continu iemand anders is die bezig is. Jaar in jaar uit, maand in, maand uit.

En als ze zo'n werken doen, dat ze het dan liefst met deftig materiaal doen zodat het vooruit gaat. Een paar jaar terug een buur gehad die een betonplaat van ettelijke m² over meerdere weken (elke dag) met een mini doe-het-zelf drilboor in stukken brak. Met degelijk materiaal was dat op max. een paar uur gedaan.

Gisterenavond was er kortsluiting en een klein brandje in de microgolf. Ik had daarna de stekker uitgetrokken en was nog een poos langer dan anders opgebleven omdat ik het niet helemaal vertrouwde.

Dan vannacht wakker geworden door wat ik dacht dat de geluiden van een fikkende microgolf waren. Ik stond nog nooit zo snel beneden. Mijn hond meteen ook de stress van zijn leven bezorgd omdat ik hier zo verwilderd binnenstormde.

Het was niet het geluid van een brandende microgolf, maar van 2 krijsende katten buiten. :crazy:

Mijn vrouw heeft een kerstshoot geregeld, allemaal goed. Krijgen we die foto's (album van pakweg 50-tal goed gelukte foto's).
'Je mag er 15 kiezen'.

Heb ik iets gemist? :wtf:
Waarom the f*** krijgen we die niet gewoon allemaal?
De resterende 35 gaan in de private collectie van de fotograaf.

Bij een nieuwe modem swap van Telenet, het binnendraadje van de F connector afgebroken op 31 oktober s avonds. Internet werkte eerst na 15 minuten opstarten, maar ik deed de connector nog even opnieuw los om gekruiste kablage mooi te leggen. Modem kwam niet meer op natuurlijk.

Telenet helpdesk nam op op 1 nov (blijkbaar zaterdag en zondag ook nu, wel geen 2nd line).
Stuurt technieker zaterdag op vraag van me : 85€ +5€ weekend, want mijn schuld. 5 minuten werk.
Kostprijs zo'n connector bij Hubo vlakbij = 50cent (3€ voor 5) GADVER !! Had ook geen smart phone om dingen te checken via mobiel, en 1 nov alles toe.

Begin week stuk tand afgebroken met oude vulling (enkel wat glazuur en amalgaan zit nu bloot), geen pijn. Nieuwe tandarts vinden, holy moly :( Wat is dit toch in Belgie de laatste 10 jaar??!!? In 2014 2 weken max wachten op random tandarts.

Laatst bewerkt:
Bij een nieuwe modem swap van Telenet, het binnendraadje van de F connector afgebroken op 31 oktober s avonds. Internet werkte eerst na 15 minuten opstarten, maar ik deed de connector nog even opnieuw los om gekruiste kablage mooi te leggen. Modem kwam niet meer op natuurlijk.

Telenet helpdesk nam op op 1 nov (blijkbaar zaterdag en zondag ook nu, wel geen 2nd line).
Stuurt technieker zaterdag op vraag van me : 85€ +5€ weekend, want mijn schuld. 5 minuten werk.
Kostprijs zo'n connector bij Hubo vlakbij = 50cent (3€ voor 5) GADVER !! Had ook geen smart phone om dingen te checken via mobiel, en 1 nov alles toe.

Begin week stuk tand afgebroken met oude vulling (enkel wat glazuur en amalgaan zit nu bloot), geen pijn. Nieuwe tandarts vinden, holy moly :( Wat is dit toch in Belgie de laatste 10 jaar??!!? In 2014 2 weken max wachten op random tandarts.

Je kan vanaf nu zelf je eigen modem kiezen.

maar bij proximus zou dan de TV-box niet werken

of is dit iets anders?
Nee, je TV-box werkt dan blijkbaar niet meer. Weer een manier die ze gevonden hebben om je toch aan hun eigen hardware te verbinden.

Je kan vanaf nu zelf je eigen modem kiezen.
Had dat ook gelezen onlangs.

Afijn, op éénder welke kabelmodem is een slechte f connector een probleem, want hij heeft zo geen connectie.

Met het E model modem router van Telenet bv (heeft oa geen wifi) kan je bridge mode instellen en daarachter je eigen router en wifi instellen. MAC adres ingeven bij mijn Telenet van eigen router, en dan krijgt die eigen router een publiek IP adres van Telenet. De lijst van bij voorkeur vrij te kiezen docsis 3.1 modems is (nog) vrij beperkt. Voordeel van modem bij Telenet, is dat als je ooit naar fiber gaat, de huidige kabelmodem kan ruilen. En dan niet terug een nieuwe fiber modem moet kopen.

Laatst bewerkt:

Ex telenet netwerk tech hier.
Please, nooit die fiches van hubo gebruiken die je op de kabel schroeft.
En eigenlijk, nooit (tenzij ge weet wat ge doet) zelf f connectors zetten.

De shit dat er gecreëerd kan raken, door dat 1 van die mantel draadjes de kern vanbinnen raakt.

Het zelfde met als die f connector niet goed vast gedraaid is.
Dat is voor techniekers soms dagen zoeken om tot het juiste huis te komen, omdat er intermitterende ruis op de lijn komt.

Ooit met collega's weken aan het zoeken geweest, uiteindelijk speciaal avondwerk moeten aanvragen bij de vakbond, omdat een losstaande f connector instraling kreeg van een neon reclamebord dat enkel 's avonds laat aanstond

Ex telenet netwerk tech hier.
Please, nooit die fiches van hubo gebruiken die je op de kabel schroeft.
En eigenlijk, nooit (tenzij ge weet wat ge doet) zelf f connectors zetten.

De shit dat er gecreëerd kan raken, door dat 1 van die mantel draadjes de kern vanbinnen raakt.

Het zelfde met als die f connector niet goed vast gedraaid is.
Dat is voor techniekers soms dagen zoeken om tot het juiste huis te komen, omdat er intermitterende ruis op de lijn komt.

Ooit met collega's weken aan het zoeken geweest, uiteindelijk speciaal avondwerk moeten aanvragen bij de vakbond, omdat een losstaande f connector instraling kreeg van een neon reclamebord dat enkel 's avonds laat aanstond
Ja, heb het van eerste keer door vakmensen laten doen ...
Maar als ik er ene opzet, zou ik het wel goed doen, maar dan heb je ook al een tang nodig en degelijke strip tool etc.

ps. de tech heeft er een stukje tussen gestoken die hij liggen had in camionet, met plastiek fiches!
Zo iets aan beide zijden, afijn als het maar goed gedaan is zeker met pro materiaal, al mijn andere f connector fiches zijn metaal met 6 hoek krimp op kabel.

Laatst bewerkt:
Zaterdagmorgen 9u, de aldi is een halfuur open en de parking staat bomvol.

Rarara, twee x raden: allemaal boomers en gepensioneerden. Buiten mijn eigen gezin niemand jonger dan 50.

Kan dat echt niet in de week, generatieverkloters?

Er zou een wet moeten komen: +50 = id week boodschappen doen, weekend is voor de werkenden.

En tweede ergernis: trage mensen ih algemeen.

Rarara, twee x raden: allemaal boomers en gepensioneerden. Buiten mijn eigen gezin niemand jonger dan 50.

Er zou een wet moeten komen: +50 = id week boodschappen doen, weekend is voor de werkenden.

En tweede ergernis: trage mensen ih algemeen.
+50'ers zijn ook werkenden.

Die 50 plussers die de boel komen verkloten! Een ware schande!
Nog 4 maand en ik word 50 jaar. :cry:

Terug
Bovenaan