Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Spijtig genoeg weet je het dus nooit op voorhand.

Ik heb onlangs op reis echt wel goede mexicaanse restaurants gedaan hoor. (oa die Rosa Negra die hier in het barcelona topic door iemand werd aangeraden). Waar je een dikke burrito voor je krijgt, of goed gevulde quesidilla's...

...

Op zich kan ik tapa's / food sharing wel appreciëren, maar er zijn inderdaad restaurants die dat zien als een manier om belachelijk kleine porties overdreven duur te maken voor wat het maar is.

In Antwerpen vorig jaar eens Mexicaanse tapa's gegeten omdat onze gebruikelijke Mexicaan met verlof was. Resultaat: flauw smakende kleine hapjes die €1 per stuk kostten. Ik maak zelf beter Mexicaans eten klaar dan dat :rolleyes:

Dus helaas een herkenbare ergernis!
 
Bijkomende ergernis: je krijgt dan de rekening, en er staat op "dit is geen geldig btw kasticket". wtf. waarom niet in godsnaam.
Ik geef steeds mijn restaurant bonnen aan mijn baas, die kan dat inbrengen in de boekhouding. Slaat toch nergens op dat je specifiek moet gaan vragen om een nieuwe bon te krijgen die wel ingeboekt kan worden.
Gij krijgt de bankkaart van uw baas mee om te gaan eten?
 
Ik vind tapas concepten net zalig. Zoals @Wilcao zegt is dat net wat meer op het gemak eten, en vanalles wat kunnen proeven. I like :coolbrows:.
Ik haat tapas. Vooral met vrienden dan. Geen 1 die het laatste hapje durft nemen. Tegen dat het dan opgegeten is, is het helemaal koud.

En ik deel geen eten. Het liefst wil ik heel die plank binnen de 5 minuten op hebben.
 
Tickets van de echte Elvis zijn naar 't schijnt moeilijk vast te krijgen.
Hologram?

Maar er is bijvoorbeeld ook een tournee van Hans Zimmer én The Hans Zimmer Experience. Schoonvader was al helemaal blij dat die tweede vrij gunstig van prijs was, maar dat is dus niet de feitelijke artiest. Hij ging al boeken, ging raar gekeken hebben. Al ging hij ook ‘naar Queen in Oostende’ gaan en hoe hard je ook wijst op ‘da zijn tributes’ dat geloofde hij dan weer niet. Mummy Mercury dan…
 
Beter verwoord dan: Mexicaanse mini-porties om te delen ;)
Gohja, ik bedoel maar: het is sowieso moeilijk om hier authentiek Mexicaans eten te vinden omdat het merendeel van die ingrediënten hier amper te vinden/peperduur zijn. Vaak is dat zo'n Belgische interpretatie met wat Spaanse invloeden (want allemaal hetzelfde voor de meeste Belgen).

Ik heb in Mexico zelden mini-porties gezien eigenlijk, misschien de tacos op zich, maar daar eet je er dan toch zoveel van dat ze je kunnen rollen.
 
Ik haat tapas. Vooral met vrienden dan. Geen 1 die het laatste hapje durft nemen. Tegen dat het dan opgegeten is, is het helemaal koud.
Dat probleem gaat ge nooit hebben met mij aan tafel zuh makker.


Al ging hij ook ‘naar Queen in Oostende’ gaan en hoe hard je ook wijst op ‘da zijn tributes’ dat geloofde hij dan weer niet. Mummy Mercury dan…
Bij Queen kan dat nu wel effectief Queen zijn met hun andere zangers hé.
Wel geen idee of die recent nog in Oostende zijn geweest.
 
Gohja, ik bedoel maar: het is sowieso moeilijk om hier authentiek Mexicaans eten te vinden omdat het merendeel van die ingrediënten hier amper te vinden/peperduur zijn. Vaak is dat zo'n Belgische interpretatie met wat Spaanse invloeden (want allemaal hetzelfde voor de meeste Belgen).

Ik heb in Mexico zelden mini-porties gezien eigenlijk, misschien de tacos op zich, maar daar eet je er dan toch zoveel van dat ze je kunnen rollen.

Dat kan ik geloven, maar ik heb toch al (vermoedelijk niet-authentiek :p) zeer lekker Mexicaans gegeten in België. Dat dat een Belgisch/Spaanse interpretatie is, vind ik niet erg, als het maar goed smaakt en ik niet het gevoel heb dat ik het zelf op een kwartier lekkerder zou maken met ingrediënten uit een willekeurige supermarkt.
 
Beter verwoord dan: Mexicaanse mini-porties om te delen ;)

Het is beslist! dit weekend gaan we gewoon naar deze!
Ok het is een keten, dat klopt. Maar Tex mex never dissapoints.
Heb het gehad met die hipster restaurantjes die profiteren van mijn zuurverdiende centen, om ons dan met een aalmoes te voeden.

Vroeger hadden ze ene in brugge, in dat kleine sint amandstraatje (dat waren zelfs de ouders van een vriend van me), maar helaas is deze over de kop gegaan.
 
Wtf Seg. Op mijn dagelijkse traject hebben ze heel het centrum van Meerhout 30 per uur gemaakt. Ik zag het vanavond pas. Vanmorgen nog lekker aan 50 dat centrum ingereden. En daar staat net een flitspaal na het bord als je de bebouwde binnen rijdt.


En alle wegen waar het 70 was nu 50. Iets met automobilisten pesten.

Ik kan dat centrum moeilijk mijden op weg van en naar t werk.
 
Terug
Bovenaan