Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik zie dat dat toestel kan laden let 25 watt, dus je moet een lader hebben die dat dan ook aankan. De lader van de action die hier boven geplaatst werd kan maar 20 watt aan, dus daarmee haal je niet het maximum dat je gsm aankan.
Ik gebruik die samen met een Chargie zodat het wattage al wat lager ligt en de accu hierdoor iets minder te verduren krijgt.

Dell Latitude 5520 en Windows 11 is echt een str*ntcombinatie. Vandaag weeral 2x Explorer die crasht en opnieuw opstart als ik gewoon zit te bladeren door wat mappen en een nieuwe tab open. Sjonge jonge.

Ik had sinds juli vorig jaar hetzelfde model maar nog met Windows 10 gekregen. Tot in september want toen was de aan/uit-knop kapot niet meer bruikbaar en kon ik die dus niet meer aanzetten. Een nieuwe aangevraagd bij de IT-dienst, ik ga die afhalen en zie daar sticker vanonder ophangen met Win11. Ik zeg zo 'oei daar staat Windows 11 op'. Mijn diep teleurgestelde blik en lichte zucht toen hij bevestigde dat het zo was, zei wel genoeg.

Gisteren mijn oude pc verkocht via 2dehands en FB marketplace. Het blijft toch een bijzondere ervaring. Een greep uit de berichten :

- Wat is uw laagste prijs (om vervolgens 1/3e te bieden) - x 10 of zo.
- Werkt de pc nog?
- De DVD speler ziet er oud uit!
- Zijn er krassen op de pc?
- Is het een GTX 1070 of GTX 1070Ti (er staat gewoon GTX 1070 in mijn ad)
- De pc ziet er oud uit!
- Eerst 1/3e van de prijs bieden om vervolgens elk half uur een bericht te sturen dat ze 5€ meer bieden.
-....

Blij dat hij uiteindelijk na een halve dag weg was zodat ik alles offline kon halen. Holy shit.

alles overgezet via samsung smart switch van oude naar nieuwe telefoon.

Enkel mn baas zn itsme lukt precies niet. Dat is toch weer een hele soep, aangezien die bijna nooit op de bureau aanwezig is. (heb zijn ID kaart daarvoor nodig)

Pushy Proximus...

- Hallo, spreek ik met Thomas More.

- Ja

- Met de vlotte jongen van Proximus. Wij hebben nieuwe formules waardoor u, specifiek in uw geval, minder gaat betalen.

- Ah, ok...

- Mag de regio manager langskomen om dat uit te leggen

- Moet dat? Hoeveel zou ik besparen?

- Dat hangt ervan af... Hoeveel betaalt u nu.

- Geen idee, dat zouden jullie toch moeten weten. Jullie bellen mij?

Komaan zeg.

- Een technieker van Vandenborre: € 120/uur, exclusief vaste fee, exclusief aanrijdkosten en exclusief wisselstukken. Is dat een raketgeleerde die naar mijn droogkast komt kijken ofzo? En dan afvragen waarom we in een wegwerpmaatschappij zijn terecht gekomen.

- Voor zoiets banaals als het vervangen van zomerbanden naar winterbanden heb ik begin oktober contact opgenomen. Met de vraag of er volgende week dinsdag nog een plaatsje vrij was om mijn banden te vervangen. Ok, ik heb wel standaard bandenmaten, maar je kan maar beter ruim op voorhand boeken dacht ik. :laugh: Was ik daar even verkeerd:
1) Die gasten zitten volgeboekt tot fucking december, het moment dat ik daar buiten rijd met mijn winterbanden mag ik al beginnen denken om er terug zomerbanden op te steken.
2) Bovendien: haha, beste klant van ons, dacht jij eventjes dat jij zélf ging beslissen wanneer je langskomt? Neen, als antwoord op mijn vraag begin oktober kreeg ik het volgende: "We hebben u ingeboekt op x december om y uur." Ik had echt zoiets van: Bedankt om eventjes mijn agenda te bepalen, arrogante zak. Denk je dat ik, en gans mijn omgeving, mijn hele leven organiseer rond het vervangen van de banden van mijn auto?!
Nu heb ik exact op dat moment een meeting request voor een belangrijke vergadering waar minstens 15 mensen aan deelnemen en waarvoor mijn aanwezigheid vereist is. En nu zou ik die moeten laten verzetten omdat Keizer Bandencentrale bepaald heeft dat ik op dat momenten mijn banden moest komen vervangen. :laugh: Hop, naar achter schuiven die handel. Benieuwd wanneer het nu zal zijn. Als ik crash tussen nu en de eigenlijke afspraak, stel ik ze aansprakelijk.

- Vanmorgen vroeg hoorde ik gerommel en gebonk op ons dak en een fahr die gans mijn slaapkamer verlichtte. :wtf: Ik ga naar buiten. De aannemer van die irritante kutburen die dezelfde ziekte heeft als zijn klant: denken dat de evenaar door zijn reet loopt en dat het allemaal zijn eigen grond en zijn eigen eigendom is. Ze stonden daar al met allerlei zwaar werkmateriaal, ladders, nagels ... onbeschermd op mijn dak te werken met twee. Ik naar buiten, mijn ladder genomen en heb ze verwelkomd op ons dak.
Mac-bc: "Zeg, moeten jullie vandaag toevallig vanop ons dak werken?"
Aannemer stamelend en al ruime tijd staand op ons dak: "Ja, eigenlijk wel"
Mac-bc op licht sarcastische wijze: "Ah ok, wel, je krijgt mijn toestemming daarvoor." *BURN*
Aannemer stamelend: "Ah, hehe, merci hé."
Nog gevraagd om het proper achter te laten en bescherming te leggen onder zware materialen zodat mijn dakhuid en onderliggende isolatie niet beschadigd geraakt. Vrij standaard zou ik denken? Zeker wanneer het van een ander is. Zeker wanneer je het allemaal ongevraagd doet. Neen?
Liggen mijn standaarden nu werkelijk zo hoog? Dat je gewoon even als buur en/of als aannemer aanbelt, klopt, belt, berichtje stuurt, whatsappje stuurt, telegram stuurt, postduif stuurt, ... wanneer je vanop ons dak werken moet uitvoeren en pal voor ons raam staat, waar we evengoed volledig naakt hadden kunnen staan.
Dit nota bene nadat onze buur ons dak al 10 maanden als werfzone gebruikt. Twee maanden geleden nog zijn verroeste nagels, steenpuin en (de intussen beschimmelde) OSB-platen zelf verwijderd van ons dak omdat hij het zelf maar niet deed. Hij had geen tijd want hij was te druk bezig met ons een kloot af te draaien op andere vlakken.

Laatst bewerkt:
alles overgezet via samsung smart switch van oude naar nieuwe telefoon.

Enkel mn baas zn itsme lukt precies niet. Dat is toch weer een hele soep, aangezien die bijna nooit op de bureau aanwezig is. (heb zijn ID kaart daarvoor nodig)
itsme kan je niet overzetten, dat moet je altijd opnieuw instellen. Net zoals banking apps. Zou maar erg zijn als het niet zo zou zijn.

Ik lees graag op het werk en studie forum. Daar staan vaak interessante topics/berichten op. Maar heel vaak betrap ik mijzelf erop dat mijn ogen bijna uit de kas rollen bij het lezen van sommige berichten. Let het risico om hier een soortgelijke discussie te starten:

De types op het werk/studie forum die zichzelf en anderen willen overtuigen dat zij de spil zijn waarrond de Belgische en/of wereldeconomie draait.
En hoe zij het toonbeeld van efficiëntie zijn die iedereen als voorbeeld moet nemen want alles minder dan 100% inzet is onaanvaardbaar. Moet vermoeiend zijn om altijd topmanager te zijn.

@mac-bc Dus net omdat het zo druk is bij de bandencentrale geven ze u alvast een afspraak (die nu toevallig niet past voor u) en jij voelt u aangevallen? Keizer bandencentrale?

Voor iemand die zo vaak spreekt over de arrogantie van anderen ben je hier toch zelf wel ongelofelijk vol van jezelf!

Hoezo ga jij ze aansprakelijk stellen als je crasht? Ze geven u een afspraak…

Wil je sneller geholpen worden? Zoek een andere bandencentrale of schaf u een krik aan en wissel zelf je banden.

@mac-bc Dus net omdat het zo druk is bij de bandencentrale geven ze u alvast een afspraak (die nu toevallig niet past voor u) en jij voelt u aangevallen? Keizer bandencentrale?

Voor iemand die zo vaak spreekt over de arrogantie van anderen ben je hier toch zelf wel ongelofelijk vol van jezelf!

Hoezo ga jij ze aansprakelijk stellen als je crasht? Ze geven u een afspraak…

Wil je sneller geholpen worden? Zoek een andere bandencentrale of schaf u een krik aan en wissel zelf je banden.
Of plan dat vooraf door een herinnering te zetten in je gsm in augustus voor een afspraak eind oktober, bel wat rond of het elders eerder kan,...
Maar neen, een zaak die van 8u30 tot 17u werkt gaat inderdaad niet het onderste uit de kan halen om klanten die 30-40 euro komen uitgeven zo goed mogelijk te plezieren.
Dit gezegd zijnde: in september gebeld en jawel, ik kon zowaar zelf zeggen dat ik dat liefst op dag x in de voormiddag wil laten doen. Ik belde dan ook toen hun agenda voor eind oktober nog bijna leeg stond.

Of steek zelf je handen uit de mouwen als het zo een groot probleem is in Mac-BCland. Het is 4 bouten of max 5 lossen en terug aandraaien. 20 minuten werk.

Direct nog 2 beroepen bij aan de schandpalen. Als heel de wereld arrogante zakken zijn en niets doen dan ligt het probleem misschien gewoon bij jezelf?

Terug
Bovenaan