Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
mensen die CONSTANT hun "herinneringen van x aantal jaren geleden " delen op FB.
FB doet dat grotendeels zelf he. Zonet nog een bericht gekregen

We hope you enjoy looking back and sharing your memories on Facebook, from the most recent to those long ago.
On this day
3 years ago

En daaronder een afbeelding van mijn hond zaliger

Het enige dat ik nog moet doen om dit naar jou door te sturen is gewoon dit 'sharen'. De rest heeft FB al gedaan.

Facebook. What did you expect?
Bwa ik vind het wel es fijn om te weten hoe het nog met persoon x gaat,
zien wat die momenteel nog uitsteekt, waar hij op reis gaat, welke hobby's hij of zij doet e.d.

Daarvoor is ook FB bedoeld.

Maar echt constant dat "jagen op likes" om dingen keer op keer te blijven onder de aandacht te brengen.... Is er soms te veel aan vind ik.
Het valt ook op dat velen gewoon FB op zich niet meer gebruiken, maar wel nog de "storys " om dingen onder de aandacht te brengen, die blijven dan 24 u zichtbaar, maar zijn niet onderhevig aan de "likes shitload" die daar mee gepaard gaan.
En ergens kan ik die mensen wel begrijpen.

Wat ik wel haat is wanneer ik een vriendelijk en heel ernstig/serieus berichtje stuur naar iemand (en waarvan ik 100% zeker ben dat ze actief zijn op facebook en het bericht effectief lezen), om dan gewoon in 'ignore'mode te gaan. Dit kan dan een kennis zijn waar ik dan vraag hoe het met hun gaat (want het is lang geleden). Of gewoon even de vraag hoe het met de opa gaat (ik ben gerontologist maar ik ben ook een mens die zich afvraagt of alles dan wel goed gaat met die mens).

Maar het lijkt wel alsof men op voorhand al meteen concludeert, dat iemand vreemd of iemand die men lang niet meer gezien heeft, sowieso ne dikke vette scammer / fraudeur moet zijn, die geld wil stelen.

En zijn echt veel mensen die nooit reageren. Zelfs geen "fuck off" berichtje, zelfs dat is al te veel.

Laatst bewerkt:
Dacht eens naar de autokeuring te rijden zonder afspraak.
Want dat kan nu toch al een paar maanden.
Kom daar toe en staat een bord aan de ingang "keuring zonder afspraak VOLZET"

Kom thuis.. zal maar een afspraak inplannen voor 14-06 mijn datum verstrijkt.

Eerste uur vrij ergens bijna juli 🙄

Daarvoor is ook FB bedoeld.
Het enige waarvoor facebook bestaat, is het ten gelde maken van de mens zijn profileringsdrang / drive naar status / nieuwsgierigheid / stalkerig gedrag / ... .

Alle andere zaken hebt ge er zelf aan toegewezen vrees ik.

Staan er aan elk keuringsstation geen camera's zodat je kunt zien hoeveel volk er staat? Hier was het van de week ook weer honderden meters. Je moet er maar zin in hebben.

Pittoresk Oostenrijks dorpje jaagt toeristen weg met lelijke houten schuttingen

Gaat over het stadje Hallstatt. Prachtig en iconisch, maar verpest omdat het instagrammeable is dankzij de filmreeks Frozen. Het koninkrijk van Arendelle is immers gebaseerd op Hallstatt. In China hebben ze zelfs een namaakdorp gebouwd. Probleem: busladingen toeristen die de stad overrompelen. Wat doet de burgermeester nu? Lelijke houten schuttingen plaatsen op de plek waar de iconische foto's worden gemaakt, maar dat is ook niet naar de zin van de dorpsbewoners die zo ook hun mooie zicht kwijt zijn. De burgemeester probeert dan afspraken te maken met de Chinese touroperatoren.

Mijn gedacht? Bustoeristen zoveel mogelijk weren door quota op te leggen: maximaal x aantal bussen per dag, op voorhand te reserveren. Eventueel uit te breiden naar dagjestoeristen als dat niet volstaat. Massatoerisme is een verwoestende kanker.

8b5e330cee217ff200abb9db955858b5e33-800x800.jpg

Ja, begin april had ik een afspraak gemaakt voor de mijne. Pas tweede week van mei kon ik afspraak maken. Gelukkig was dat nog op tijd.
Had even ervoor van een collega gehoord dat die ook zo lang op voorhand moest plannen dus maar op tijd gaan kijken wanneer ik ten laatste moest gaan. Want tegen het moment dat je tegenwoordig die groene kaart krijgt, is het ook al te laat voor een afspraak...

Gaat over het stadje Hallstatt. Prachtig en iconisch, maar verpest omdat het instagrammeable is dankzij de filmreeks Frozen. Het koninkrijk van Arendelle is immers gebaseerd op Hallstatt. In China hebben ze zelfs een namaakdorp gebouwd. Probleem: busladingen toeristen die de stad overrompelen. Wat doet de burgermeester nu? Lelijke houten schuttingen plaatsen op de plek waar de iconische foto's worden gemaakt, maar dat is ook niet naar de zin van de dorpsbewoners die zo ook hun mooie zicht kwijt zijn. De burgemeester probeert dan afspraken te maken met de Chinese touroperatoren.

Mijn gedacht? Bustoeristen zoveel mogelijk weren door quota op te leggen: maximaal x aantal bussen per dag, op voorhand te reserveren. Eventueel uit te breiden naar dagjestoeristen als dat niet volstaat. Massatoerisme is een verwoestende kanker.

Ondertussen zijn we ook al met zoveel op deze aardbol dat het moeilijk wordt om nog dingen rustig te kunnen bekijken. Af en toe denk ik dat wel, dat ik alleen ben en een fantastisch idee heb dat nog niet zo bekend is. Kom je daar natuurlijk toe en ben je deel van het probleem. Het is een beetje als in de file staan. We doen het allemaal niet graag, we staan er toch allemaal in en zijn deel van het probleem 🤷‍♂️

Doet me toch steeds aan deze denken:

Mooi voorbeeldje voor mezelf als ik nog eens zo'n fantastisch idee heb.

Naar het schijnt is de boete nu al 40 euro als je te laat bent?
Heb maar een afspraak gemaakt wat kilometers verder nog op tijd.

Die cameras aan de keuring? Heb dat ooit eens bekeken en na 1 uur stond er nog steeds dezelfde autos op dezelfde plaats op.

Ondertussen zijn we ook al met zoveel op deze aardbol dat het moeilijk wordt om nog dingen rustig te kunnen bekijken. Af en toe denk ik dat wel, dat ik alleen ben en een fantastisch idee heb dat nog niet zo bekend is. Kom je daar natuurlijk toe en ben je deel van het probleem. Het is een beetje als in de file staan. We doen het allemaal niet graag, we staan er toch allemaal in en zijn deel van het probleem 🤷‍♂️

Doet me toch steeds aan deze denken:

Mooi voorbeeldje voor mezelf als ik nog eens zo'n fantastisch idee heb.
je wordt natuurlijk niet één van de populairste toeristische trekpleisters in de wereld als er nauwelijks toeristen komen.

In dat opzicht van massatoerisme vind ik bv Neuschwanstein in Duitsland zo hilarisch. Koning Ludwig II wou een buitenverblijf voor hem alleen, waar hij kon ontsnappen aan de verplichtingen en alle lasten en spanningen uit München. Paar weken achter zijn dood hebben ze het opengesteld voor bezoekers en sindsdien 1,3 miljoen bezoekers per jaar. Van rust en privacy gesproken. 🤣

In dat opzicht van massatoerisme vind ik bv Neuschwanstein in Duitsland zo hilarisch. Koning Ludwig II wou een buitenverblijf voor hem alleen, waar hij kon ontsnappen aan de verplichtingen en alle lasten en spanningen uit München. Paar weken achter zijn dood hebben ze het opengesteld voor bezoekers en sindsdien 1,3 miljoen bezoekers per jaar. Van rust en privacy gesproken. 🤣
Staat ook op mijn lijstje, maar als ik hoor hoeveel volk daar op afkomt ... zal ik het misschien schrappen. Ik weet nog hoe ik eens om 7u stond aan de stier bij Wall Street in New York, zodat ik zonder al te veel volk hem kon zien. Stond daar toch geen dubbele buslading Chinezen selfies te trekken zeker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan