Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zaterdag - zondag - maandag vorige week ben ik gaan lopen --> Mijn GPS horloge meldt dat ik overbelast ben en ik best het even rustig aan doe.
Daarna loop ik tem vrijdag niet meer.

Zaterdag staat er nog steeds 'overbelast' op mijn horloge en ga ik een toerke van 7km lopen.
Het resultaat is dat na de loop, mijn horloge meldt dat ik niet eens meer productief bezig ben, maar dat ik in 'onderhoud modus' zit. :unsure:

Zondagochtend controleer ik het opnieuw en mijn horloge meldt dat ik 'ondertraind' ben.
Dus ik ga een toerke lopen rond de middag en daarna staat er dat ik opnieuw productief bezig ben.
Wat later check ik het nog eens, en staat er dan ik in 'onderhoud modus' zit.
Ik loop dan zondagavond nog een extra toerke, en na de loop staat er dat ik 'ondertraind' ben. :unsure:

Ik check deze ochtend nog een keertje, en nu staat er dat ik heel zwaar 'ondertraind' ben.

Dus ik ben overbelast en ik loop 5 dagen niet = nog steeds overbelast
Ik loop nadien 20km op 2 dagen tijd en ik ben ineens ondertraind

Ik begrijp wel ergens waarom, maar eigenlijk geeft dit een vertekenend beeld. Het horloge doet de updates niet op de correcte momenten he.

---

Voor het overige zéér tevreden over mijn Polar, maar bovenstaande functie is dikke 'brol'. :tongue:
Of je gebruikt gewoon je gezond verstand en ziet vooral hoe je je zelf voelt? :unsure:

Of je gebruikt gewoon je gezond verstand en ziet vooral hoe je je zelf voelt? :unsure:
Ja dat doe ik ook he. Ik had die 5 dagen rust ook gewoon nodig (ook vanwege last aan de bilspier). Maar die functie werkt gewoon niet goed genoeg. Dat viel me al eerder op, maar deze week dus al helemaal.

Zaterdag - zondag - maandag vorige week ben ik gaan lopen --> Mijn GPS horloge meldt dat ik overbelast ben en ik best het even rustig aan doe.
Daarna loop ik tem vrijdag niet meer.

Zaterdag staat er nog steeds 'overbelast' op mijn horloge en ga ik een toerke van 7km lopen.
Het resultaat is dat na de loop, mijn horloge meldt dat ik niet eens meer productief bezig ben, maar dat ik in 'onderhoud modus' zit. :unsure:

Zondagochtend controleer ik het opnieuw en mijn horloge meldt dat ik 'ondertraind' ben.
Dus ik ga een toerke lopen rond de middag en daarna staat er dat ik opnieuw productief bezig ben.
Wat later check ik het nog eens, en staat er dan ik opnieuw in 'onderhoud modus' zit.
Ik loop dan zondagavond nog een extra toerke, en na de loop staat er dat ik 'ondertraind' ben. :unsure:

Ik check deze ochtend nog een keertje, en nu staat er dat ik heel zwaar 'ondertraind' ben.

Dus ik ben overbelast en ik loop 5 dagen niet = nog steeds overbelast
Ik loop nadien 20km op 2 dagen tijd en ik ben ineens zwaar ondertraind :)

Ik begrijp wel ergens waarom, maar eigenlijk geeft dit een vertekend beeld. Het horloge doet de updates niet op de correcte momenten he.

---

Voor het overige zéér tevreden over mijn Polar, maar bovenstaande functie is dikke 'brol'. :tongue:
Ik heb ook een tijdje zo'n sporthorloge gehad dat mij dan vertelde wat mijn lichaamsbatterij was en al van dat, maar ik heb dat enkele maanden geleden buiten gegooid omdat ik merkte dat ik mij daar (onbewust) op den duur ook naar begon te gedragen. Dan kon ik opstaan en me vrij goed voelen, maar dan zei dat ding dat mijn batterij aan de lage kant was en hield ik met toch in qua inspanningen enzovoorts. Uiteindelijk weet ik wel beter: zo'n horloge doet eigenlijk gewoon een gokje en dat is helemaal nergens op gebaseerd, maar toch was het er op een gegeven moment ingeslopen.

Over het algemeen vind ik het nu ook gewoon veel leuker om te lopen zonder al die zever. Ik heb een app op mijn telefoon die wel (ongeveer, want uiteraard niet 100% accuraat) trackt hoe snel ik heb gelopen, maar de horloges, de vergelijkingen met anderen op Strava, de splits in mijn oren na elke kilometer, ... Dat heb ik zo gelaten. Ik loop gewoon heel recreatief en voor mensen die er serieuzer mee bezig zijn, zijn die dingen natuurlijk wel handig, maar ik geniet toch veel meer van mijn loopjes nu dat soort druk weg is.

maar nog nooit zo hard verlangd naar zon en zomerweer als dit jaar.
Ik denk niet dat het zo uitzonderlijk is, en ik ben eigenlijk blij dat het vrij nat blijft (zie vorig jaar), maar het klopt wel dat die (eerste) warmte en vochtigheid me nu 's nachts eigenlijk al ongemakkelijk maken.
Van mij mag het gerust regenen, want die stoffige en droge savanne waar we hier vaak in hebben gewoond de afgelopen jaren, daar vind ik dan ook helemaal niets aan, maar die combo van lente/zomertemperaturen en zo'n enorm vochtige lucht doen mij me heel ongemakkelijk voelen. Je kan dan ook bijvoorbeeld het raam niet echt open zetten om een ruimte te verkoelen of verfrissen want dan komt die drukkende lucht gewoon binnen.

Enfin, uiteraard zit ik hier over iets onbeduidend te zagen, maar het heeft er ook wel mee te maken dat ik de laatste jaren echt met een zekere angst naar de zomer toeleef omdat ik hoge temperaturen (zeker in combinatie met hoge luchtvochtigheid) echt niet goed verdraag. Wat ik zou geven om nog eens een 'normaal' jaar te hebben in ons land, met duidelijk afgetekende seizoenen, een winter waar het nog eens echt koud wordt, en een zomer waar de meeste dagen niet boven de 25 graden uitstijgen.

Ik probeer het me niet al te veel aan te trekken (want ik kan er toch niets aan doen) maar de staat van ons/het klimaat baart mij toch geregeld zorgen.

Energiezuinige toestellen die eigenlijk gewoon drie keer zo lang draaien omdat ze op een lagere intensiteit of temperatuur werken. Ik moet hier drie wasmachines vol handdoeken en dergelijke wassen, maar de eerste lading zit nu al twee uur in de droogkast en het is nog zo klamp als wat.

De machines van vroeger die konden tenminste nog is goed volle petrol geven, en je moest je ook niets aantrekken van stroompieken etc.

Energiezuinige toestellen die eigenlijk gewoon drie keer zo lang draaien omdat ze op een lagere intensiteit of temperatuur werken. Ik moet hier drie wasmachines vol handdoeken en dergelijke wassen, maar de eerste lading zit nu al twee uur in de droogkast en het is nog zo klamp als wat.

De machines van vroeger die konden tenminste nog is goed volle petrol geven, en je moest je ook niets aantrekken van stroompieken etc.
Ja, ook gemerkt. Mijn wasmachine heeft ook een ecofunctie, maar dan komt heel de boel er nog nat uit want hij zwiert op zijn traagste tempo, dus ge moet dan het programma van zwieren en afpompen nog eens opzetten wat heel het eco natuurlijk nutteloos maakt.

Schoonvader geeft per maand met gemak €1000 aan (ja, drie nullen) echt bról van de Berg van Barmhartigheid in Brussel maar slaagt er ook in om al minstens 18 maanden te uhmen en ahen over een versterker die bij A € 319 en bij B € 329 kost. Ding komt niet in solden maar blijft wel stabiel. Al 18 maanden-plus, zeker twee keer per maand datzelfde gesprek. Om dan in dezelfde adem te spreken over drie ‘bronzen’ (ha, tzal zijn) beeldjes en van die dozen vol oude bijoux (van die gedeukte, gekraste, gewoon kapotte zilveren of kostuum stukken die ze per grammen verkopen).
Het is gewoon een domme, domme man 🙄🙄

Vrienden van me die voor 30 dagen naar USA gaan voor het eerst.
Eigenlijk wel stik jaloers op hen :)
Dagelijks al hun "storys" op FB volgen...

Wel beetje contradictorisch: ze hebben huwelijksaanzoek gedaan met de statue of liberty op de achtergrond :D
in my book: huwelijk = no more liberty :D

Gewoon geen 30 dagen verlof om ook te kunnen gaan, én mijn vriendin die nog geen Belg is waardoor geen veréénvoudigde ESTA visum procedure mogelijk.

Ik ga toch kijken om haar in november naar de ambassade te laten gaan voor US tourist visa denk ik, zodat we in april 1 week (alléja 9 dagen NY en DC) kunnen doen.

Wel beetje contradictorisch: ze hebben huwelijksaanzoek gedaan met de statue of liberty op de achtergrond :D

Gewoon geen 30 dagen verlof om ook te kunnen gaan, én mijn vriendin die nog geen Belg is waardoor geen veréénvoudigde ESTA visum procedure mogelijk.

Ik ga toch kijken om haar in november naar de ambassade te laten gaan voor US tourist visa denk ik, zodat we in april 1 week (alléja 9 dagen NY en DC) kunnen doen.
Oppassen daarmee en je voorbereiding gedegen maken. Als je ooit afgekeurd wordt voor een visumaanvraag, kun je daarna niet meer via het visa waiver program.

Dat is een mooie lange reis. 30 dagen ... zo lang ben ik helaas nog niet op reis geweest, maximum 3 weken en ik vrees het dat zo wel zal blijven voor de rest van mijn leven. Op dat vlak heb ik toch het meeste spijt: dat ik in mijn vrije en ongebonden jaren er niet meer van heb geprofiteerd. Studentenjobke doen in juli en dan anderhalve maand weg in augustus/september om nadien het academiejaar terug aan te vangen. Of zoals mensen die ik vroeger kende: x aantal maanden per jaar goed doorwerken om dan drie maanden te reizen. Rinse, repeat.
Heb ik ook moeten doen omdat ik naar Iran ben geweest. Als je je huiswerk op voorhand doet moet dat geen probleem opleveren.

Oppassen daarmee en je voorbereiding gedegen maken. Als je ooit afgekeurd wordt voor een visumaanvraag, kun je daarna niet meer via het visa waiver program.
Ja ik zit dus nu met een gigantisch dilemma hé.
Ofwel wacht ik nog 3 jaartjes, tegen dan is ze 5 jaar in BE, en zou ze moeten probleemloos Belg kunnen worden, (als de wetten weer niet strenger worden) en dus via ESTA

Ofwel doen we dus nu die visum aanvraag....
(Wat in principe toch ook geen probleem zou mogen geven, want ze werkt keihard en keiveel, we hebben een huis om aan te tonen dat we hier terug zouden keren, ze heeft arbeidscontract.....) We zouden slechts 9 dagen aanvragen, dus een reis schema van NY & DC voorleggen, kan toch voor geen argwaan zorgen in ons geval?

Het is dus een gigantisch moeilijke afweging.
Je zou voor zeker kunnen spelen, en gewoon die 3 jaar afwachten, maar de kans (en kleine vrees) zou er in kunnen bestaan dat de Trump Hype dan weg is, en ik wil dit niet langer missen!

Dus wat doen we? pfff ik weet het niet!
Dat is een mooie lange reis. 30 dagen ... zo lang ben ik helaas nog niet op reis geweest, maximum 3 weken en ik vrees het dat zo wel zal blijven voor de rest van mijn leven. Op dat vlak heb ik toch het meeste spijt: dat ik in mijn vrije en ongebonden jaren er niet meer van heb geprofiteerd. Studentenjobke doen in juli en dan anderhalve maand weg in augustus/september om nadien het academiejaar terug aan te vangen. Of zoals mensen die ik vroeger kende: x aantal maanden per jaar goed doorwerken om dan drie maanden te reizen. Rinse, repeat.

Heb ik ook moeten doen omdat ik naar Iran ben geweest. Als je je huiswerk op voorhand doet moet dat geen probleem opleveren.
Klopt, ik heb net hetzelfde:
Ook nooit langer dan 3 weken weg geweest.
Ik had vroeger veel meer moeten reizen toen ik van school af stapte, maa ja, te gefocust om snel geld te verdienen, en altijd gedacht dat ik mijn lening alleen zou moeten dragen, dus geen tijd te verliezen om snel te starten met werken....
Ergens geeft dit nu wel (financieel) voldoening, maar op cultureel niveau dan weer totaal niet :(

Beetje offtopic, maar jij bent ook geen ongetrouwde Thaise. Zij zal haar banden met België en Thailand heel duidelijk moeten bewijzen, net als haar eigen vermogen. Genoeg mensen die wel worden goedgekeurd, maar jammer genoeg ook andere verhalen. Ik zou het zeker niet opvatten als: haar eens langs dat loket sturen.

Beetje offtopic, maar jij bent ook geen ongetrouwde Thaise. Zij zal haar banden met België en Thailand heel duidelijk moeten bewijzen, net als haar eigen vermogen. Genoeg mensen die wel worden goedgekeurd, maar jammer genoeg ook andere verhalen. Ik zou het zeker niet opvatten als: haar eens langs dat loket sturen.
Ze is hier ondertussen 2 jaar, en heeft al +10 K eigen vermogen gespaard,
+ een wettelijk samenwonen contract moet toch evenwaardig bekeken worden als huwelijk (in USA bestaat cohabitation toch ook)?

Ik zou uiteraard mee gaan op gesprek, en ook mijn spaarboek ter staving voorleggen,
en uitleggen dat wij graag eens op reis zouden gaan naar daar.

Ik kan toch moeilijk aannemen dat ze dan nog gaan zeggen "hola, red flag: die vrouw probeert wellicht in USA te blijven voorgoed" ? :/

Aan de andere kant schrikt dat me dan ook weer beetje af natuurlijk: Tourist visa aanvraag zal ons 160 euro kosten.
Als ze dan zien dat wij beiden over een goed vermogen beschikken kunnen ze misschien redeneren:
"aha die willen per sé op reis en hebben toch geld.... die gaan we weigeren, en die komen volgende maand nog wel eens proberen". :(

Op dat vlak heb ik toch het meeste spijt: dat ik in mijn vrije en ongebonden jaren er niet meer van heb geprofiteerd.
Ik heb dit ook soms, echt een gevoel van grote spijt dat mij kan overdonderen. Niet dat ik nu niet gelukkig ben in mijn huidige situatie maar toch

Werk ontslaat PM (project manager) en duwt alle verantwoordelijkheden bij PO (me)
Werk berispt PO dat bijkomende taken niet naar behoren uitgevoerd worden bovenop al een serieuze workload
Werk concludeert dat ze een PM nodig hebben en geven zichzelf een schouderklopje dat ze een oplossing gevonden hebben voor een probleem dat ze zelf gecreëerd hebben

Full fucking circle

Also PO will probably leave that said work in some time, scanning options....

Werk ontslaat PM (project manager) en duwt alle verantwoordelijkheden bij PO (me)
Werk berispt PO dat bijkomende taken niet naar behoren uitgevoerd worden bovenop al een serieuze workload
Werk concludeert dat ze een PM nodig hebben en geven zichzelf een schouderklopje dat ze een oplossing gevonden hebben voor een probleem dat ze zelf gecreëerd hebben

Full fucking circle

Also PO will probably leave that said work in some time, scanning options....
Ik hoor dat ze ergens een PM zoeken?

Mieren. Onnozele kleine rotbeesten die nu langs de ramen aan de voorkant én aan de achterkant binnenkomen. Uiteraard is het mierenpoeder op. Woensdag maar nieuwe halen. Nog 28 dagen tot verhuis 😒

Er is vanmorgen, jammer genoeg, een dode gevallen tijdens een huiszoeking in Gent in het kader van een drugsonderzoek. Een nieuwsfeit dat na enkele uren al ergens onderaan de nieuwssites terecht is gekomen.

Het contrast en de hypocrisie kan niet groter zijn in vergelijking met het voorval met Yannick V. enkele maanden geleden toen meerdere mensen moord en brand schreeuwden.

Triest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan