Bij onze frituur bestelden wij altijd online. Gemakkelijk, eten staat min of meer klaar als je aankomt.Wat het tegenwoordig kost om eens te gaan zwemmen met uw kinders.
Het dichtstbijzijnde zwembad dat iet of wat ok is met kinderen vraagt 7,40 euro voor een volwassene. Dat is dan 25 meterbad en een triestige "stroomversnelling". Plus 1 euro "service fee" als je ter plaatse aan de kassa koopt. Want hé, service fee klinkt hip dus 't is niet erg dat we dan een euro extra vragen omdat iemand op een knop van de kassa moet drukken?
Zwembad iets verder rijden is 4,50 euro, daarvoor heb je dan wel een deftige glijbaan, stroomversnelling, familieglijbaan en apart bad met duikplank. Zonder servicefee gezwets.
Over Lago Kortrijk zullen we nog maar zwijgen. Dat je daar de hoofdprijs betaalt voor een halve Center Parcs kan ik nog verstaan. Maar je voelt u precies een gangster met al die reglementen en voorwaarden die je mag wegklikken vooraleer je überhaupt in de webshop komt. Niet dat ik van plan ben naar Kortrijk te tsjoolen nu de paasfoor daar staat.
Laatste keer dat ik online bestelde kwam daar ook één euro service fee of hoe ze die afrip ook noemen bij.
Bij het afhalen er toch eens iets van gezegd.
"Seg, niet voor het één of ander en ik weet dat jullie er ook niks aan kunnen doen, maar zo'n euro bijbetalen om online te kunnen bestellen is toch diefstal ze."
"Ja meneer, ik weet het. Onze nieuwe baas heeft dat beslist. Maar als ge naar ons telefoneert om uw bestelling door te geven, moet ge niet extra bijbetalen"
Zo'n telefoonbestelling kost hun méér moeite en tijd en dan moet je niet betalen. En dan nog anderhalve euro vragen voor een klein potteke saus.