Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat het tegenwoordig kost om eens te gaan zwemmen met uw kinders.

Het dichtstbijzijnde zwembad dat iet of wat ok is met kinderen vraagt 7,40 euro voor een volwassene. Dat is dan 25 meterbad en een triestige "stroomversnelling". Plus 1 euro "service fee" als je ter plaatse aan de kassa koopt. Want hé, service fee klinkt hip dus 't is niet erg dat we dan een euro extra vragen omdat iemand op een knop van de kassa moet drukken?

Zwembad iets verder rijden is 4,50 euro, daarvoor heb je dan wel een deftige glijbaan, stroomversnelling, familieglijbaan en apart bad met duikplank. Zonder servicefee gezwets.

Over Lago Kortrijk zullen we nog maar zwijgen. Dat je daar de hoofdprijs betaalt voor een halve Center Parcs kan ik nog verstaan. Maar je voelt u precies een gangster met al die reglementen en voorwaarden die je mag wegklikken vooraleer je überhaupt in de webshop komt. Niet dat ik van plan ben naar Kortrijk te tsjoolen nu de paasfoor daar staat.
Bij onze frituur bestelden wij altijd online. Gemakkelijk, eten staat min of meer klaar als je aankomt.
Laatste keer dat ik online bestelde kwam daar ook één euro service fee of hoe ze die afrip ook noemen bij.
Bij het afhalen er toch eens iets van gezegd.

"Seg, niet voor het één of ander en ik weet dat jullie er ook niks aan kunnen doen, maar zo'n euro bijbetalen om online te kunnen bestellen is toch diefstal ze."
"Ja meneer, ik weet het. Onze nieuwe baas heeft dat beslist. Maar als ge naar ons telefoneert om uw bestelling door te geven, moet ge niet extra bijbetalen"

:wtf: Zo'n telefoonbestelling kost hun méér moeite en tijd en dan moet je niet betalen. En dan nog anderhalve euro vragen voor een klein potteke saus.

Volgende keer ik naar I love the 90's ga, dan drink ik mij toch iets voor ik naar daar ga se.
Prijzen waren bijna festivalprijzen wtf.
En toch vond ik het aan de togen langer aanschuiven dan andere edities. We bestelden uiteindelijk alles dubbel omdat het zo lang duurde.

En toch vond ik het aan de togen langer aanschuiven dan andere edities. We bestelden uiteindelijk alles dubbel omdat het zo lang duurde.

Yes, dat ook.
Ik heb paar desperados gedronken omdat dat het goedkoopste was qua drank. (bijna fucking 6 euro).
Maar moest dan constant naar toilet en iedere keer ik dan door het volk ging dan namen we de kans om ook ineens drinken te bestellen want ja.

Dus ik was soms 40 minuten weg, stond daar dan terug 25-30 minuten te dansen en dan moest ik terug naar toiletbezoek want dat was ondertussen al een dik uur geleden.
Dus ben ne keer of 5-6 door het publiek kunnen gaan voor toilet/drank. Heb meer staan aanschuiven dan dansen denk ik.

Yes, dat ook.
Ik heb paar desperados gedronken omdat dat het goedkoopste was qua drank. (bijna fucking 6 euro).
Maar moest dan constant naar toilet en iedere keer ik dan door het volk ging dan namen we de kans om ook ineens drinken te bestellen want ja.

Dus ik was soms 40 minuten weg, stond daar dan terug 25-30 minuten te dansen en dan moest ik terug naar toiletbezoek want dat was ondertussen al een dik uur geleden.
Dus ben ne keer of 5-6 door het publiek kunnen gaan voor toilet/drank. Heb meer staan aanschuiven dan dansen denk ik.
Misschien moest je wat minder drinken zodat je wat minder moest pissen. Win-win.

Yes, dat ook.

Daarom dat men in de feitelijke nineties ook pre-gamede. Dan deed het er op het event niet meer zo toe.

Wat moet uw Mexicaanse vrouw daar wel niet van vinden, zo lachen met Mexicaans bier. :unsure:
Die vindt dat ok, die vind bv. Corona overroepen en Tecate niet te zuipen (klopt). Maar aan Desperados is niets Mexicaans:
Desperados is bier met een toegevoegd tequila-aroma voor een zoete smaak. De basis van deze drank is lager bier. Voor het eerst werd het gebrouwen in 1995 in Frankrijk door Brasserie Fischer te Schiltigheim bij Straatsburg. Deze brouwerij is sinds 1996 in handen van Heineken. Inmiddels wordt het in meer dan 50 landen verkocht. Sinds 2012 wordt het ook in Nederland gebrouwen.
Veel mensen die tequila drinken voor de zoete smaak hier? :unsure:

Mr S doet vol goede bedoelingen boodschappen en komt met vegan broodbeleg thuis. Niks tegen vegans of hun broodbeleg maar ik vond het niet lekker. Dat wat ‘vleesvervangend’ moest zijn, vegan kip of zo, smaakte erg vreemd. Alsof het de essentie van kip moest zijn, maar zo smaakt zelfs echte kip niet?

Die vindt dat ok, die vind bv. Corona overroepen en Tecate niet te zuipen (klopt).
Dus drinkt ze gewoon niet graag bier.
Maar aan Desperados is niets Mexicaans:

Veel mensen die tequila drinken voor de zoete smaak hier? :unsure:
No shit sherlock. Imo is dat gewoon grappig dat door wat marketing mensen dat associëren met Mexico. En ik proef daar in ieder geval geen tequila in.

Mr S doet vol goede bedoelingen boodschappen en komt met vegan broodbeleg thuis. Niks tegen vegans of hun broodbeleg maar ik vond het niet lekker. Dat wat ‘vleesvervangend’ moest zijn, vegan kip of zo, smaakte erg vreemd. Alsof het de essentie van kip moest zijn, maar zo smaakt zelfs echte kip niet?
Een vegan weet dan ook niet hoe kip smaakt.

Ge zou voor minder bij Nederland willen. Een Heineken ziet er nog beter uit
Goh, ik zou dat nooit doen met een deftig bier, maar op een gegeven moment miste ze dat zo hard dat ze gewoon een blik van 50 cl Jupiler kocht en er zo twee voor ons heeft bereid. Op zich is het vreemd genoeg zeker verfrissend, je mag het gewoon niet als bier zien. Eerder een soort van "bier-Bloody Mary".

Bwa Modelo of Indio wel (hier is ze van van Rodenbach, Hoegaarden, Geuze, ...), maar het klopt dat veel Mexicanen onderstaande gedrocht lekker vinden:
Een pikante biercocktail? Kan nog wel lekker zijn. Bij Mission Masala in Antwerpen (Indisch restaurant voor hipsters van 't Zuid) hebben ze ook een pikante cocktail en dat is nog wel lekker.

O ja, nog een ergernis:

Mensen die cocktail niet op zijn Engels uitspreken, maar er "cocktaj" van maken. Op zijn plat Kempisch uitgesproken. Teh cringe.

Een vriend van me had een cocktailbar in Gent (is nu al even gesloten en iets anders), nabij de duveltent op de Gentse feesten. Kreeg soms zat volk uit die tent binnen ...

'Menier, edde gij biercoctijls uuk'

En dan zei die meestal zo

"Moet daar dan een hamburgerschijfje op de rand van uw glas bij meneer?" :D

Laatst bewerkt:
Bwa Modelo of Indio wel (hier is ze van van Rodenbach, Hoegaarden, Geuze, ...), maar het klopt dat veel Mexicanen onderstaande gedrocht lekker vinden:
Zot hoe Mexicanen echt overal hete pepers indraaien. Ik heb hier nog een lading Mexicaans snoep liggen, en dat is zo goed als allemaal pikant (met meestal zure tamarind als basis). Lekker, maar speciaal als je ons snoepgoed gewoon bent.

Zot hoe Mexicanen echt overal hete pepers indraaien. Ik heb hier nog een lading Mexicaans snoep liggen, en dat is zo goed als allemaal pikant (met meestal zure tamarind als basis). Lekker, maar speciaal als je ons snoepgoed gewoon bent.
Oh ja, al dat snoepgoed is hier ook een kostbare schat, als ze eens aan wat zaken geraakt. Inderdaad gek hoe chilipoeder en tamarinde zowat de basis zijn voor veel van die zaken. Als je daar mango of ananas koopt langs de kant van de weg, is de standaard ook om het vol chilisaus en chilipoeder te gooien.

En als snoepgoed eens zonder is, krijg je dit soort zaken (is mevrouw Sylverscythe zot van):
Een soort karamel met geitenmelk, en pecannoten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan