Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
volume is imo transparanter dan massa.
wat you see is what you get.
de density van die poeders kan anders wel zwaar verschillen.
dat terwijl het universum niet veel geexpandeert is in een mensenleven en een meter een meter blijft (ongeveer).

Ik doe dat gewoon op zicht sowieso 🤷‍♀️
sounds good, doesn't work.
Als er nu 1 iets is, waar ik toch wel redelijk de juiste dosering van wil nemen, is het kuisproducten (en medicijnen, maar das meer dan logisch). Te weinig product en het werkt niet, te veel product en het werkt ook niet naar behoren.

volume is imo transparanter dan massa.
wat you see is what you get.
de density van die poeders kan anders wel zwaar verschillen.
dat terwijl het universum niet veel geexpandeert is in een mensenleven en een meter een meter blijft (ongeveer).
Massa is wel wat telt. Zoals je zegt omdat dichtheid varieert. Er bestaat zoiets als behoud van massa, niet behoud van volume.

Wat het tegenwoordig kost om eens te gaan zwemmen met uw kinders.

Het dichtstbijzijnde zwembad dat iet of wat ok is met kinderen vraagt 7,40 euro voor een volwassene. Dat is dan 25 meterbad en een triestige "stroomversnelling". Plus 1 euro "service fee" als je ter plaatse aan de kassa koopt. Want hé, service fee klinkt hip dus 't is niet erg dat we dan een euro extra vragen omdat iemand op een knop van de kassa moet drukken?

Zwembad iets verder rijden is 4,50 euro, daarvoor heb je dan wel een deftige glijbaan, stroomversnelling, familieglijbaan en apart bad met duikplank. Zonder servicefee gezwets.

Over Lago Kortrijk zullen we nog maar zwijgen. Dat je daar de hoofdprijs betaalt voor een halve Center Parcs kan ik nog verstaan. Maar je voelt u precies een gangster met al die reglementen en voorwaarden die je mag wegklikken vooraleer je überhaupt in de webshop komt. Niet dat ik van plan ben naar Kortrijk te tsjoolen nu de paasfoor daar staat.

Wat het tegenwoordig kost om eens te gaan zwemmen met uw kinders.

Het dichtstbijzijnde zwembad dat iet of wat ok is met kinderen vraagt 7,40 euro voor een volwassene. Dat is dan 25 meterbad en een triestige "stroomversnelling". Plus 1 euro "service fee" als je ter plaatse aan de kassa koopt. Want hé, service fee klinkt hip dus 't is niet erg dat we dan een euro extra vragen omdat iemand op een knop van de kassa moet drukken?

Zwembad iets verder rijden is 4,50 euro, daarvoor heb je dan wel een deftige glijbaan, stroomversnelling, familieglijbaan en apart bad met duikplank. Zonder servicefee gezwets.

Over Lago Kortrijk zullen we nog maar zwijgen. Dat je daar de hoofdprijs betaalt voor een halve Center Parcs kan ik nog verstaan. Maar je voelt u precies een gangster met al die reglementen en voorwaarden die je mag wegklikken vooraleer je überhaupt in de webshop komt. Niet dat ik van plan ben naar Kortrijk te tsjoolen nu de paasfoor daar staat.
De Lago-baden vindt onze koter wel tof. Die webshop is inderdaad huilen. Niet snel genoeg en je kunt alles opnieuw ingeven :( Ook wat stom dat je al je persoonlijke informatie moet geven voor een zwembadticket.

Schermafbeelding-2023-04-23-131335.png

Idiote motorrijder die ik daarstraks bijna overhoop had gereden. Ik ben op de tekening de groene pijl, ik wil vanaf de Dijkstraat dus rechts afslaan in de Veldhovenstraat. De motorrijder is de linkse pijl die vanuit de Veldhovenstraat links de Dijkstraat wilt indraaien. Terwijl ik dus rechts wil afslaan gaat die idioot plots de korte bocht maken waardoor die dus vol op mijn baan terecht kwam. En dan wat gelijk een idioot mij aankijken alsof ik de fout maak.

En binnen een maand komt er weer een of andere motard in het nieuws janken dat de stoute automobilisten geen rekening houden met de arme motards.

140 ml is iets meer dan de helft van 250 ml. 250 ml is de inhoud van een pint bier. Dus een pint half vullen, zo zou ik dat oplossen.
Aub geen 140ml vloeibare eenheid 1/1 overzetten naar poeder wasmiddel! Er kan enorm verschil in hoeveelheid zitten naargelang de densiteit van het poeder. Het ene kan 100g worden, het andere slechts 60g. Voor een wasbeurt is 35/40g waspoeder al voldoende.

Er is zodanig veel overlast van Noord-Fransen dat ze er tegenwoordig bijna een gevang van gemaakt hebben. Paasfoor is vanavond gedaan. Wat voor plebejer ben jij, geen eigen xxl zwembad?

Massa is wel wat telt. Zoals je zegt omdat dichtheid varieert. Er bestaat zoiets als behoud van massa, niet behoud van volume.
vanuit dat opzicht zeker, maar dan gaat het over de massa van de actieve stof. die wordt wellicht uitgelengd en vermengd met vanalle rommel.

als consumer wil je volgens mij quasi op zicht kunnen afmeten, zonder tools. na het label te lezen op eenheid uiteraard.

Dochter die vandaag het vernielzuchtig, uitdagend en koppig varken uithangt 😡

De schade telt al door: haar bril weer kapot getrokken en de thermostaat van de CV op de vloer gesmeten.

Laatste alleen is al om 200+ breuk, gvd dochter :rolleyes:

En net wanneer je denkt dat ietwat zou beteren, nou dit weer.
De hemel is een ster rijker, mijn Vader is deze namiddag overleden, 89j.
Hart patiënt, hij heeft niet moeten afzien, rustig ingeslapen.
Het ga je goed Pa, terug samen met ons Mama.

En net wanneer je denkt dat ietwat zou beteren, nou dit weer.
De hemel is een ster rijker, mijn Vader is deze namiddag overleden, 89j.
Hart patiënt, hij heeft niet moeten afzien, rustig ingeslapen.
Het ga je goed Pa, terug samen met ons Mama.
Dat niet moeten afzien hebben is wel een grote troost, al blijft het een zeer bittere pil om te slikken. Veel sterkte in deze moeilijke dagen.

Volgende keer ik naar I love the 90's ga, dan drink ik mij toch iets voor ik naar daar ga se.
Prijzen waren bijna festivalprijzen wtf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan