Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die van mij heeft een kaars op toilet gezet met daarop de boodschap "enjoy the little things"
Ik kijk daar iedere keer op ik de mijne vast heb.

Ik voel me lichtjes aangevallen.

Lawaai en andere overlast van buren. Waarom maakt iedereen altijd zoveel fucking lawaai en overlast, ook wanneer dat niet nodig is? En waarom voelt niemand spontaan de enorme schaamte die daarbij gepaard zou moeten gaan?

- Als je met uw marginaal kutbrommertje met een gat in uw uitlaat door een muisstille woonstraat rijdt om 5u30 's morgens waar hardwerkende mama's en papa's proberen te genieten van het kleine beetje nachtrust dat hen nog rest, denk je dan werkelijk bij jezelf dat je een meerwaarde bent voor de maatschappij?
- Idem voor jij daar, stoere jongen met uw Kawasaki die denkt alvast indruk te moeten maken op slapende deernes door nét iets te hoog in toeren te gaan dan strikt noodzakelijk om gewoon op uw bestemming te geraken. Bedankt.
- Als je in een rijhuis woont in de stad en je meent dat je elke dag uw voetpad-vol-schijtende hond (waardoor je 1 kans op 2 bij thuiskomst altijd degoutante hondenkak van uw schoenen en buggy-wielen moet schrapen) nog in uw tuintje moet steken zodat hij heel de buurt wakker blaft 's avonds wanneer compleet onschuldige kindjes proberen hun slaap te vatten, denk je dan werkelijk bij jezelf dat je een meerwaarde bent voor de maatschappij?
- Als je in een rijhuis woont in de stad en je hebt een kat. Maar je hebt liever niet dat die kat binnen kakt dus 's nachts steek je hem altijd buiten. En op miraculeuze wijze vind je toch nooit kattenkak in uw eigen tuin. Zou het dan heel misschien kunnen dat JOUW kat steeds opnieuw kakt op de enige andere aanpalende plaatsen waar hij überhaupt kan kakken, namelijk in de tuin van uw BUREN? Zou dat heel misschien kunnen, als je even 2 seconden nadenkt? Of komen de kattenkakkaboutertjes (beter bekend als de KKK) die 's nachts allemaal opkuisen? En hoe denk je dat uw buren zich daarbij voelen om elke dag opnieuw hun tuin te moeten "ontmijnen" zodat een zwangere vrouw haar eigen tuin mag aanraken, uw kindjes er zorgeloos kunnen spelen en uw grasmachine er geen shit-hit-the-fanshow van maakt.
- Een (ontploffings)motor van een auto dient om vooruit te geraken. Als je stilstaat heb je die bijgevolg niet nodig. Waarom the fuck laten mensen dan altijd urenlang hun ijskoude, ratelende motor in ralentis draaien, uiteraard dubbel geparkeerd op straat, met bijgevolg een enorm slechte verbranding en vergiftigen ze daarmee ganse woonwijken? Wat is de fucking meerwaarde?
- Idem voor jij daar, comfortabele tweeverdiener maar toch te gierig om zijn chauffage aan te steken en daarom maar gans de winter afvalhout zit te stoken omdat hij het anders "niet kan betalen". Vergiftig ons, mensen die vanuit de overheid verplicht werden om op mechanische wijze "verse" lucht naar binnen te trekken, maar. Geneer u vooral niet.
- En wat dan te zeggen van de lekkende dakgoot van de buren, die 30 cm overhelt ter hoogte van ons huis en waar ik hen al 5 jaar over aanspreek? Intussen staat mijn gevelsteen groen van het vocht, is mijn voordeur na elke regenbui vuil van opspattend zand en andere vuiligheid en begint mijn voordeur zelfs al te slepen. Wat scheelt er eigenlijk? Jij vindt dat je dat recht hebt? Hoe hard moet ik nog, steeds met de glimlach en lekker amicaal want we mogen de buren ook niet schofferen natuurlijk, gaan escaleren? Moet ik je werkelijk eerst voor de rechter slepen met schadeclaims voor jij een fucking poot gaat uitsteken? En jij moet op elke regendag door uw eigen gecreëerde waterval lopen, jij ziet dat wij als onschuldige buren met kindjes en boodschappen telkens door uw eigen gecreëerde waterval moeten lopen, jij ziet dat, jij hoort dat, en jij denkt: "Meh, couldn't care less, ik steek mijn geld liever in een tweede verblijf die ik zonet heb aangekocht i.p.v. die dakgoot te repareren".
- Ja, het is mooi weer buiten en je kunt uw raam openzetten van uw huis/auto. En ja hoor, jij hebt werkelijk fantastische muzieksmaak en ik ben elke dag opnieuw verheugd dat jij dat ongevraagd in mijn oren wil pompen op een geluidsniveau waarvan jij zelf ook wel weet dat ze net iets te luid is om nog normaal te zijn: "KIJK HOE COOL IK BEN! WAUW, ZIE MIJ EENS GENIETEN!".

Ben ik nu eigenlijk de enige die geschikt is om in een stad te wonen? De enige die gewoon normaal kan doen? Low profile, uw eigen ding doen zonder anderen lastig te vallen.
- Een hond? Neen, dat nemen we niet want we hebben ZELF de keuze gemaakt om in een stad te wonen. Wij dragen de gevolgen van onze eigen keuzes.
- Een kat? Idem, of zouden hem binnen houden.
- Hebben de buren last van iets, dan pakken wij dat onmiddellijk aan. Zonder twijfel.
- Is het avond of nacht? Dan maken we geen lawaai. Zelfs de voordeur probeer ik heel zachtjes dicht te trekken om niemand wakker te maken.
- Dubbel parkeren doen we alleen wanneer het strikt noodzakelijk is om in- en uit te laden. En al zeker geen half uur met draaiende motor.
- Etc.

Gewoon gezond boerenverstand en goed nabuurschap nastreven dus eigenlijk. Dat is toch doodnormaal? Of ligt mijn lat nu te hoog voor mijn medemens?
Mijn vader verkoopt de bouwgrond naast ons. Je bent altijd welkom. Straat is wat druk, maar voor de rest nergens last van :) Altijd welkom.

Als er zo nog veel uit de lucht vallen schieten er natuurlijk niet veel meer over die niet kreupel zijn!

Hier ook wachten op de dakwerker, maar die is al weesten zien en zei half maart maar, hoogst waarschijnlijk april, en enkel op een zaterdag te komen werken. In de week te druk bezet dus. T zal wel al mei worden naar mijn gevoel ...
Kleine werkjes maar oa dak koepel vervangen en hoge gevel wat hervoegen omdat die teveel vocht opneemt bij stortregen en wind van die kant.

Laatst bewerkt:
Vaandaag en managementcursus gevolgd voor het werk en die was doorspekt met citaten van Jeff Bezos, Elon Musk, Richard Branson, enz.

Citeer anders eens mensen die niet de rotste karakters en meest toxische bazen ter wereld zijn.

Weg geloofwaardigheid cursus!
Sneu want tussen de citaten door was de theorie wel goed maar duidelijk gericht op een VS-doelpubliek.

Vaandaag en managementcursus gevolgd voor het werk en die was doorspekt met citaten van Jeff Bezos, Elon Musk, Richard Branson, enz.

Citeer anders eens mensen die niet de rotste karakters en meest toxische bazen ter wereld zijn.

Weg geloofwaardigheid cursus!
Sneu want tussen de citaten door was de theorie wel goed maar duidelijk gericht op een VS-doelpubliek.
Maar waar draait die cursus om?

Toch om een succesvol management hoop ik? En dat zijn dan toch wel toppers.

Als je een vredelievend peptalkje wilt, dan kan je gewoon ook naar de zondags mis toch? 😜

Tis een persoonlijke ergernis en ik weet dat het de dag van vandaag minder van belang is, maar élk fragment in de cursus Engels - zowel video als audio - is Amerikaans. Dat het niet meer allemaal Queen’s English is, no problem op zich maar het klinkt ergerlijk. ‘Valley Girl’ adverbs.

ebox.png

Een popup bij mijn e-box:
- RIP check spelling
- waarom zou ik nog bijkomende kanalen willen? Ik krijg nu al op 3 verschillende manieren een verwittiging dat er een document in mijn e-box zit.

ebox.png

Een popup bij mijn e-box:
- RIP check spelling
- waarom zou ik nog bijkomende kanalen willen? Ik krijg nu al op 3 verschillende manieren een verwittiging dat er een document in mijn e-box zit.
Ga je me nu zeggen dat je niet per SMS, per e-mail, per brief, per postduif, per telegram, per telefoon, per morsecode, per rookpluim en persoonlijk aan de deur niet op de hoogte wil gehouden worden?

Ga je me nu zeggen dat je niet per SMS, per e-mail, per brief, per postduif, per telegram, per telefoon, per morsecode, per rookpluim en persoonlijk aan de deur niet op de hoogte wil gehouden worden?
Ik mis nog doccle en een push bericht, maar oké, ik zal het hier mee moeten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan