Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook al bij stilgestaan dat niet iedereen cash of munten op zak heeft?
Ik heb dat zo goed als nooit meer en zou dat vrouwtje ook niet kunnen helpen.
Dees =>
Als er niemand anders te hulp schiet, zou ik dan wel met de kaart betalen in ruil voor haar cash. :thinking:

En ge moet zelfs niet "in ruil voor haar cash" betalen, ge kunt evengoed die 5 cent met kaart betalen als ge dat wilt hé..

Ik vind de manier van het te verwoorden tenenkrullend, maar er zit een grond van waarheid in.

Werken en tegelijk je mailbox in het oog houden is niet zo efficiënt. Doordat een mail sturen zo makkelijk is krijg je er ook ongelooflijk veel, die niet allemaal even nuttig, duidelijk, of noodzakelijk zijn.

Als je slaaf wordt van de inbox ben je gewoon aan het reageren op vanalles zonder te doen wat op dat moment nuttiger zou zijn. Mensen met zijn job hebben uiteindelijk een hoop "zelf opgelegde" taken zoals projectdeadlines in eigen naam of cursusinfo die moet geupdate worden. Je zou ook gewoon eens moeten kunnen nadenken zonder gestoord te worden (recent ging het onder collega's het er bij ons nog over dat een grote persoonlijke beurs aanvragen eigenlijk zou moeten gepaard gaan met een halve sabbatical om het goed te doen).

^natuurlijk zit er een grond van waarheid in. Maar niet iedereen werkt in een academische context waar je blijkbaar maar even al je mails kan negeren, of wekenlang meetings kan weigeren, etc etc. Komt gewoon wereldvreemd over

^natuurlijk zit er een grond van waarheid in. Maar niet iedereen werkt in een academische context waar je blijkbaar maar even al je mails kan negeren, of wekenlang meetings kan weigeren, etc etc. Komt gewoon wereldvreemd over
Het lijkt me dat hij gewoon een filter installeert waar als het echt nodig is de andere persoon maar de moeite moet doen om een bericht te sturen op Whatsapp.

Meetings weigeren is een veronderstelling hé. Sowieso liggen veel meetings wel al lang op voorhand vast, en staat het iedereen vrij eens langs zijn bureau te passeren of de methode hierboven te gebruiken. Jij ziet dit als een soort speciaal privilege, terwijl ik gewoon collega's zie die standaard een of meer weken achterstand hebben op hun inbox, waar je toch enkel maar tijdig antwoord van krijgt door te bellen.

Meetings weigeren is een veronderstelling hé. Sowieso liggen veel meetings wel al lang op voorhand vast, en staat het iedereen vrij eens langs zijn bureau te passeren of de methode hierboven te gebruiken. Jij ziet dit als een soort speciaal privilege, terwijl ik gewoon collega's zie die standaard een of meer weken achterstand hebben op hun inbox, waar je toch enkel maar tijdig antwoord van krijgt door te bellen.

Nee dat van die meetings heeft hij echt gedaan een tijdje terug. Was een andere stunt.
En natuurlijk is dat een privilege, in die zin dat hij zich die vrijheid kan toe eigenen. Buiten deuren van de universiteit heb je dezelfde problemen, alleen kan je daar niet die methoden toepassen.

Zou het niet iets zijn dat een klusjesman kan?
het is toch ons volledig dak vernieuwen + plaatsen van een dakkapel/vernieuwen goten maar bij sommige toch de indruk dat ze enkel nog "grote" projecten aanpakken.

sowieso ook klusjesmannen aan het aanschrijven voor de binnen afwerking.

het is toch ons volledig dak vernieuwen + plaatsen van een dakkapel/vernieuwen goten maar bij sommige toch de indruk dat ze enkel nog "grote" projecten aanpakken.

Dat is toch al wat meer werk dan wat dakpannetjes omwisselen natuurlijk. Wat ik sowieso zo doen is naar een 15/20-tal firma's mailen, of ze nu in de buurt liggen of niet en dan kijken wat het geeft.

Dat lijkt me een groot genoeg werk voor een lokale dakwerker. Natuurlijk, ik denk dat die allemaal meer dan werk genoeg hebben, en eventueel personeel te kort. Dus de kans is ook groot dat als je er een kan vinden, die je wel even aan het lijntje houdt.

Hier moest een heel dak vernieuwd worden, isolatie gestoken, uitstekende zijkanten bedekt (rijhuis), ... het was gewoon een dak van 100 jaar oud waar amper wat aan was gedaan, en dat heeft ongelofelijk lang geduurd eer die kerel dat inplande. Wat tussen de lijnen wel deels leek omdat hij voorrang gaf aan hele appartementsgebouwen die nieuw werden gezet.

Kortrijk!

Dat lijkt me een groot genoeg werk voor een lokale dakwerker. Natuurlijk, ik denk dat die allemaal meer dan werk genoeg hebben, en eventueel personeel te kort. Dus de kans is ook groot dat als je er een kan vinden, die je wel even aan het lijntje houdt.

Hier moest een heel dak vernieuwd worden, isolatie gestoken, uitstekende zijkanten bedekt (rijhuis), ... het was gewoon een dak van 100 jaar oud waar amper wat aan was gedaan, en dat heeft ongelofelijk lang geduurd eer die kerel dat inplande. Wat tussen de lijnen wel deels leek omdat hij voorrang gaf aan hele appartementsgebouwen die nieuw werden gezet.

ja ik denk/vrees vooral overaanbod aan werk. één firma kwam af dat het pas mogelijk is eind 2024 :unsure:

ja ik denk/vrees vooral overaanbod aan werk. één firma kwam af dat het pas mogelijk is eind 2024 :unsure:
Eerlijk, ik denk dat je je sowieso aan zo'n termijnen mag verwachten. Toen ik in maart 2020 rondbelde kreeg ik van sommigen al te horen dat als het voor dit jaar moest zijn, ik elders moest gaan. De persoon die het uiteindelijk wou doen "in het najaar", bleek een ramp te zijn om te plannen. Enfin, het was in het najaar, maar het was najaar 2022. Ik zeg niet dat dit standaard is, maar verwacht je aan een zekere frustratie.

Afvoer slang van de wasmachine die aan de afvoer buis is losgekomen, met het resultaat dat de berging volledig onder water stond :sop:

Pft... ik verwacht een pakje via Bpost en krijg de melding in mijn tracker: Je pakje kon niet geleverd worden door de postbode vandaag om 10:18. De levering was niet mogelijk door onvoorziene omstandigheden. Hij probeert je pakje de volgende werkdag opnieuw aan te bieden.

Die is hier verdorie twee keer voorbij mijn raam gepasseerd... :sop:

Klink van de wc op ‘t werk is kapot. Ik zit opgesloten. :unsure:
1 uur later:

AD7-D492-D-CDC7-414-F-AC5-E-7-CE60-A8-D4-F70.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan