Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtige manier om het volk mee te krijgen in uw verhaal :rolleyes:
Ik heb het niet gezien maar zelfs door 't gewoon te lezen begin ik mij al te ergeren...mensen hun banden platsteken, in musea wat kunstwerken gaan bekladden en nu dit...ze helpen zichzelf alleszins niet en dat vind ik dan weer best ok. Ik denk bijna dat ze hopen vroeg of laat een stevige djoef te krijgen om dan in de slachtofferrol te kunnen kruipen.

Aan de kassa bij de Carrefour aan het aanschuiven, stond een persoon of 3 voor mij een (licht) mentaal gehandicapte vrouw. Had al wat dingen gezegd in de rij tegen de mensen. Niets onaardigs ofzo, gewoon genre "tleven is duur éh madam", etc etc.
Stond daar met een bus melk, een brood en wat beleg. Geen tabak, kraslotjes of whatever, maar gewoon basic levensbenodigdheden.

Uiteindelijk ist dan aan haar en moet ze afrekenen, 5 cent tekort.

Gaan die fucking drie mensen voor mij daar allemaal collectief naar de grond staren terwijl da menske half begint te panikeren en de kassierster vraagt of ze eventueel iets terug kan leggen :angry:
Die kassierster neem ik niets kwalijk, maar hoe ge als volwassen mens op zo een moment liever naar u voeten kijkt dan 5 cent te geven snap ik écht écht niet. Heb der mij dan maar langs geduwd om die 5 cent te geven, maar vond het diep triest dat iedereen daar zo asociaal was. Echt niet te snappen.
Wel raar dat die kassierster zelf niet zegt van... 't is oke. Zelf 6 jaar in retail gewerkt en je krijgt doorheen de dag echt wel vaak dat mensen zeggen van "laat maar zitten" als ze een paar cent moeten terug krijgen. Zeker nu 1 (en 2?) cent afgeschaft zijn.

Wel raar dat die kassierster zelf niet zegt van... 't is oke. Zelf 6 jaar in retail gewerkt en je krijgt doorheen de dag echt wel vaak dat mensen zeggen van "laat maar zitten" als ze een paar cent moeten terug krijgen. Zeker nu 1 (en 2?) cent afgeschaft zijn.
Als die kassierster haar kassa niet klopt krijgt ze op haar kop van haar baas, ook als het maar 5 cent is.

Mijn mama stookt nog met stookolie en had op 15 december 2022 de energie-premie aangevraagd waarop iedereen recht had, 300 eur.

Nu, 5 maanden later krijgt ze bevestiging dat ze haar aanvraag goed ontvangen hebben. Met daarin de mededeling dat deze door allerlei instanties zal onderzocht worden!

Ge kunt traag werken, maar in de privé is dit toch niet voor te stellen.
Is dit dan eigenlijk niet een schoon bewijs dat die premie (zoals zo vele tijdens de voorbije crisissen) voor velen gewoon overbodig was? Menske is blijkbaar toch nog in leven en welzijn?

(niet persoonlijk bedoeld hè, gewoon aantoonbaar bewijs dat de regering maar onnodig blijft smijten met onze zuurverdiende belastingscentjes)

Ik moet een mail met 40 geadresseerden versturen, maar Outlook blokkeert de verzending wegens 'suspicious activity' iemand raad?

Bijkomende moest ik mijn account deblokkeren en kan ik zien wanneer geprobeerd werd in te loggen. Verschillende (mislukte) pogingen uit China, Rusland en de VS

Is dit dan eigenlijk niet een schoon bewijs dat die premie (zoals zo vele tijdens de voorbije crisissen) voor velen gewoon overbodig was? Menske is blijkbaar toch nog in leven en welzijn?

(niet persoonlijk bedoeld hè, gewoon aantoonbaar bewijs dat de regering maar onnodig blijft smijten met onze zuurverdiende belastingscentjes)
Dit inderdaad.

Ze had er zelf niet aan gedacht, ik heb er haar nog attent op gemaakt.
Eens gekeken in haar facturen (ze bewaart alles) en er waren al jaren geweest dat de stookolie veel duurder stond, en toen deed men niks.

En ongeacht het een koude of warme winter is : elk jaar 2000 liter stookolie en geen liter meer.

Woning afbetaald en niks tekort. T zal voor op haar spaarboek zijn.
En de komende zal het wel via aanslagbiljet verrekend worden of op een andere manier.

En 300 eur is nu niet van die grootte-orde dat het verschil maakt tussen kou lijden of niet

Lawaai en andere overlast van buren. Waarom maakt iedereen altijd zoveel fucking lawaai en overlast, ook wanneer dat niet nodig is? En waarom voelt niemand spontaan de enorme schaamte die daarbij gepaard zou moeten gaan?

- Als je met uw marginaal kutbrommertje met een gat in uw uitlaat door een muisstille woonstraat rijdt om 5u30 's morgens waar hardwerkende mama's en papa's proberen te genieten van het kleine beetje nachtrust dat hen nog rest, denk je dan werkelijk bij jezelf dat je een meerwaarde bent voor de maatschappij?
- Idem voor jij daar, stoere jongen met uw Kawasaki die denkt alvast indruk te moeten maken op slapende deernes door nét iets te hoog in toeren te gaan dan strikt noodzakelijk om gewoon op uw bestemming te geraken. Bedankt.
- Als je in een rijhuis woont in de stad en je meent dat je elke dag uw voetpad-vol-schijtende hond (waardoor je 1 kans op 2 bij thuiskomst altijd degoutante hondenkak van uw schoenen en buggy-wielen moet schrapen) nog in uw tuintje moet steken zodat hij heel de buurt wakker blaft 's avonds wanneer compleet onschuldige kindjes proberen hun slaap te vatten, denk je dan werkelijk bij jezelf dat je een meerwaarde bent voor de maatschappij?
- Als je in een rijhuis woont in de stad en je hebt een kat. Maar je hebt liever niet dat die kat binnen kakt dus 's nachts steek je hem altijd buiten. En op miraculeuze wijze vind je toch nooit kattenkak in uw eigen tuin. Zou het dan heel misschien kunnen dat JOUW kat steeds opnieuw kakt op de enige andere aanpalende plaatsen waar hij überhaupt kan kakken, namelijk in de tuin van uw BUREN? Zou dat heel misschien kunnen, als je even 2 seconden nadenkt? Of komen de kattenkakkaboutertjes (beter bekend als de KKK) die 's nachts allemaal opkuisen? En hoe denk je dat uw buren zich daarbij voelen om elke dag opnieuw hun tuin te moeten "ontmijnen" zodat een zwangere vrouw haar eigen tuin mag aanraken, uw kindjes er zorgeloos kunnen spelen en uw grasmachine er geen shit-hit-the-fanshow van maakt.
- Een (ontploffings)motor van een auto dient om vooruit te geraken. Als je stilstaat heb je die bijgevolg niet nodig. Waarom the fuck laten mensen dan altijd urenlang hun ijskoude, ratelende motor in ralentis draaien, uiteraard dubbel geparkeerd op straat, met bijgevolg een enorm slechte verbranding en vergiftigen ze daarmee ganse woonwijken? Wat is de fucking meerwaarde?
- Idem voor jij daar, comfortabele tweeverdiener maar toch te gierig om zijn chauffage aan te steken en daarom maar gans de winter afvalhout zit te stoken omdat hij het anders "niet kan betalen". Vergiftig ons, mensen die vanuit de overheid verplicht werden om op mechanische wijze "verse" lucht naar binnen te trekken, maar. Geneer u vooral niet.
- En wat dan te zeggen van de lekkende dakgoot van de buren, die 30 cm overhelt ter hoogte van ons huis en waar ik hen al 5 jaar over aanspreek? Intussen staat mijn gevelsteen groen van het vocht, is mijn voordeur na elke regenbui vuil van opspattend zand en andere vuiligheid en begint mijn voordeur zelfs al te slepen. Wat scheelt er eigenlijk? Jij vindt dat je dat recht hebt? Hoe hard moet ik nog, steeds met de glimlach en lekker amicaal want we mogen de buren ook niet schofferen natuurlijk, gaan escaleren? Moet ik je werkelijk eerst voor de rechter slepen met schadeclaims voor jij een fucking poot gaat uitsteken? En jij moet op elke regendag door uw eigen gecreëerde waterval lopen, jij ziet dat wij als onschuldige buren met kindjes en boodschappen telkens door uw eigen gecreëerde waterval moeten lopen, jij ziet dat, jij hoort dat, en jij denkt: "Meh, couldn't care less, ik steek mijn geld liever in een tweede verblijf die ik zonet heb aangekocht i.p.v. die dakgoot te repareren".
- Ja, het is mooi weer buiten en je kunt uw raam openzetten van uw huis/auto. En ja hoor, jij hebt werkelijk fantastische muzieksmaak en ik ben elke dag opnieuw verheugd dat jij dat ongevraagd in mijn oren wil pompen op een geluidsniveau waarvan jij zelf ook wel weet dat ze net iets te luid is om nog normaal te zijn: "KIJK HOE COOL IK BEN! WAUW, ZIE MIJ EENS GENIETEN!".

Ben ik nu eigenlijk de enige die geschikt is om in een stad te wonen? De enige die gewoon normaal kan doen? Low profile, uw eigen ding doen zonder anderen lastig te vallen.
- Een hond? Neen, dat nemen we niet want we hebben ZELF de keuze gemaakt om in een stad te wonen. Wij dragen de gevolgen van onze eigen keuzes.
- Een kat? Idem, of zouden hem binnen houden.
- Hebben de buren last van iets, dan pakken wij dat onmiddellijk aan. Zonder twijfel.
- Is het avond of nacht? Dan maken we geen lawaai. Zelfs de voordeur probeer ik heel zachtjes dicht te trekken om niemand wakker te maken.
- Dubbel parkeren doen we alleen wanneer het strikt noodzakelijk is om in- en uit te laden. En al zeker geen half uur met draaiende motor.
- Etc.

Gewoon gezond boerenverstand en goed nabuurschap nastreven dus eigenlijk. Dat is toch doodnormaal? Of ligt mijn lat nu te hoog voor mijn medemens?

Gezond boerenverstand in een stad? Gekke @mac-bc. Je zou ervan verschieten hoeveel mensen gewoon op hun eigen leven en zich van geen kloot wat aantrekken. In de lintbebouwing komt dat vast wat minder voor.

boeren wonen met hun boerenverstand op de boerenbuiten.

die kerel die om 5u30 op zijn scooter zit, is 9/10 op weg naar zijn werk
mensen die dubbelgeparkeerd staan, kunnen dat in een stad niet urenlang.
mensen die afval(-hout) verbranden vind je eigenlijk meer buiten de stad

de rest is eigenlijk gewoon eigen aan de stad. ik vind het nogal om mensen te gaan verbieden huisdieren te hebben, want mac-bc heeft daar last van.

dat van die dakgoot, kunt ge wel op klagen ja. als uw buren eigenaars zijn, en geen huurders. want dan kunt ge tegen hun zoveel zagen als ge wilt, als de huisbaas er zijn voeten aan veegt, kunnen die er ook niks aan doen

Lawaai en andere overlast van buren. Waarom maakt iedereen altijd zoveel fucking lawaai en overlast, ook wanneer dat niet nodig is? En waarom voelt niemand spontaan de enorme schaamte die daarbij gepaard zou moeten gaan?

...
- Ja, het is mooi weer buiten en je kunt uw raam openzetten van uw huis/auto. En ja hoor, jij hebt werkelijk fantastische muzieksmaak en ik ben elke dag opnieuw verheugd dat jij dat ongevraagd in mijn oren wil pompen op een geluidsniveau waarvan jij zelf ook wel weet dat ze net iets te luid is om nog normaal te zijn: "KIJK HOE COOL IK BEN! WAUW, ZIE MIJ EENS GENIETEN!".

...

Hier heb je wel een punt, sommige mensen zijn gewoon nodeloos lomp en luidruchtig. En voeden hun honden niet op zodat die hele dagen aan een stuk blaffen en keffen.

Meer een glimlach van mijn kant, daaraan gekoppeld: een paar jaar terug op mijn terras met vrienden, luidruchtige buren die belachelijk luid Vlaamse schlagers opzetten (niet echt uit kwade wil, maar gewoon van die imbecielen die niet door hebben dat ze daarmee al hun buren ambeteren). Dan maar zelf op een normaal niveau (niet al te extreme) black metal opgezet voor een half uurtje - niet luid zodat ik mijn andere buren niet stoorde. Daarna maanden geen Vlaamse schlagers meer gehoord, tenzij op een normaal geluidsniveau. :devilish:

boeren wonen met hun boerenverstand op de boerenbuiten.

die kerel die om 5u30 op zijn scooter zit, is 9/10 op weg naar zijn werk
En zich op een normale manier naar het werk begeven zonder overduidelijk de hele buurt wakker te maken, dat is onmogelijk ofzo? Die mens hoort dat niet van zichzelf?
mensen die dubbelgeparkeerd staan, kunnen dat in een stad niet urenlang.
Dan onderschat je de schaamteloosheid van bepaalde mensen.
mensen die afval(-hout) verbranden vind je eigenlijk meer buiten de stad
Akkoord, maar àls het dan in de stad gebeurt, hebben er wel meer mensen last van.
de rest is eigenlijk gewoon eigen aan de stad. ik vind het nogal om mensen te gaan verbieden huisdieren te hebben, want mac-bc heeft daar last van.
Geen verbod natuurlijk, maar denk na en draag de gevolgen van je eigen keuzes.
Stap 1) Je woont in een drukbevolkte wijk.
Stap 2) Je hond maakt een ongelofelijke kloteherrie
Stap 3) Richt uw hond beter af. Laat hem niet langer buiten op dat uur. Of breng hem naar het asiel. NIET: "kust allemaal mijn kloten, er moeten maar 100 mensen last ondervinden omdat ik vind dat mijn hond kloteherrie mag maken".

Kakt hij op straat? -> Kuis het op.

Is dat allemaal rocket science? Blijkbaar wel.

dat van die dakgoot, kunt ge wel op klagen ja. als uw buren eigenaars zijn, en geen huurders. want dan kunt ge tegen hun zoveel zagen als ge wilt, als de huisbaas er zijn voeten aan veegt, kunnen die er ook niks aan doen

Ze zijn eigenaars, dus ja, ik kan er op klagen. Heb ik ook gedaan. Doen niets. Wat nu? Escaleren met de zoveelste Vlaamse man-bijt-hond burenruzie over een lekkende dakgoot?
Of blijvend last ondervinden en met lede ogen de schade zien toenemen?

Precies of ik leef in een wereld met 99% sociaal gehandicapten.

Gewoon gezond boerenverstand en goed nabuurschap nastreven dus eigenlijk. Dat is toch doodnormaal? Of ligt mijn lat nu te hoog voor mijn medemens?
Elke lat heeft mensen die er niet over geraken, als je meer mensen in je naaste omgeving hebt zal je er zo dan ook gewoon meer tegenkomen. Het enige wat je kan veranderen is hoe hard je je daarin opsmijt.

Ze zijn eigenaars, dus ja, ik kan er op klagen. Heb ik ook gedaan. Doen niets. Wat nu? Escaleren met de zoveelste Vlaamse man-bijt-hond burenruzie over een lekkende dakgoot?
Procederen? Een brief van de rechtbank kan wonderen doen.

mijn broeder had vroeger een Dax brommer die menig huis deed daveren.
als die om 5u vertrok of om 1u terug aankwam thuis, heb ik em t altijd gezegd.
die schaamte moet je aanleren.

Precies of ik leef in een wereld met 99% sociaal gehandicapten.
Ik had hetzelfde voor met mijn buurman. Na 3 keer vriendelijk vragen en niets te zien, heb ik dan maar zelf doorschijnende golfplaten tegen de gevel geïnstalleerd. Op die manier kon ik het water bovenaan aan zijn dakgoot via de golfplaat op zijn gevel en voortuin laten druppen. Sindsdien is mijn gevel weer helemaal opgedroogd.
Na 5 jaar heeft hij nu eindelijk z'n dakgoot vervangen, dus de platen zijn weer weg.

- Als je met uw marginaal kutbrommertje met een gat in uw uitlaat door een muisstille woonstraat rijdt om 5u30 's morgens waar hardwerkende mama's en papa's proberen te genieten van het kleine beetje nachtrust dat hen nog rest, denk je dan werkelijk bij jezelf dat je een meerwaarde bent voor de maatschappij?
- Idem voor jij daar, stoere jongen met uw Kawasaki die denkt alvast indruk te moeten maken op slapende deernes door nét iets te hoog in toeren te gaan dan strikt noodzakelijk om gewoon op uw bestemming te geraken. Bedankt.
- Als je in een rijhuis woont in de stad en je meent dat je elke dag uw voetpad-vol-schijtende hond (waardoor je 1 kans op 2 bij thuiskomst altijd degoutante hondenkak van uw schoenen en buggy-wielen moet schrapen) nog in uw tuintje moet steken zodat hij heel de buurt wakker blaft 's avonds wanneer compleet onschuldige kindjes proberen hun slaap te vatten, denk je dan werkelijk bij jezelf dat je een meerwaarde bent voor de maatschappij?
- Als je in een rijhuis woont in de stad en je hebt een kat. Maar je hebt liever niet dat die kat binnen kakt dus 's nachts steek je hem altijd buiten. En op miraculeuze wijze vind je toch nooit kattenkak in uw eigen tuin. Zou het dan heel misschien kunnen dat JOUW kat steeds opnieuw kakt op de enige andere aanpalende plaatsen waar hij überhaupt kan kakken, namelijk in de tuin van uw BUREN? Zou dat heel misschien kunnen, als je even 2 seconden nadenkt? Of komen de kattenkakkaboutertjes (beter bekend als de KKK) die 's nachts allemaal opkuisen? En hoe denk je dat uw buren zich daarbij voelen om elke dag opnieuw hun tuin te moeten "ontmijnen" zodat een zwangere vrouw haar eigen tuin mag aanraken, uw kindjes er zorgeloos kunnen spelen en uw grasmachine er geen shit-hit-the-fanshow van maakt.
- Een (ontploffings)motor van een auto dient om vooruit te geraken. Als je stilstaat heb je die bijgevolg niet nodig. Waarom the fuck laten mensen dan altijd urenlang hun ijskoude, ratelende motor in ralentis draaien, uiteraard dubbel geparkeerd op straat, met bijgevolg een enorm slechte verbranding en vergiftigen ze daarmee ganse woonwijken? Wat is de fucking meerwaarde?
- Idem voor jij daar, comfortabele tweeverdiener maar toch te gierig om zijn chauffage aan te steken en daarom maar gans de winter afvalhout zit te stoken omdat hij het anders "niet kan betalen". Vergiftig ons, mensen die vanuit de overheid verplicht werden om op mechanische wijze "verse" lucht naar binnen te trekken, maar. Geneer u vooral niet.
- En wat dan te zeggen van de lekkende dakgoot van de buren, die 30 cm overhelt ter hoogte van ons huis en waar ik hen al 5 jaar over aanspreek? Intussen staat mijn gevelsteen groen van het vocht, is mijn voordeur na elke regenbui vuil van opspattend zand en andere vuiligheid en begint mijn voordeur zelfs al te slepen. Wat scheelt er eigenlijk? Jij vindt dat je dat recht hebt? Hoe hard moet ik nog, steeds met de glimlach en lekker amicaal want we mogen de buren ook niet schofferen natuurlijk, gaan escaleren? Moet ik je werkelijk eerst voor de rechter slepen met schadeclaims voor jij een fucking poot gaat uitsteken? En jij moet op elke regendag door uw eigen gecreëerde waterval lopen, jij ziet dat wij als onschuldige buren met kindjes en boodschappen telkens door uw eigen gecreëerde waterval moeten lopen, jij ziet dat, jij hoort dat, en jij denkt: "Meh, couldn't care less, ik steek mijn geld liever in een tweede verblijf die ik zonet heb aangekocht i.p.v. die dakgoot te repareren".

Ben ik nu eigenlijk de enige die geschikt is om in een stad te wonen? De enige die gewoon normaal kan doen? Low profile, uw eigen ding doen zonder anderen lastig te vallen.
- Een hond? Neen, dat nemen we niet want we hebben ZELF de keuze gemaakt om in een stad te wonen. Wij dragen de gevolgen van onze eigen keuzes.
- Een kat? Idem, of zouden hem binnen houden.
- Hebben de buren last van iets, dan pakken wij dat onmiddellijk aan. Zonder twijfel.
- Is het avond of nacht? Dan maken we geen lawaai. Zelfs de voordeur probeer ik heel zachtjes dicht te trekken om niemand wakker te maken.
- Dubbel parkeren doen we alleen wanneer het strikt noodzakelijk is om in- en uit te laden. En al zeker geen half uur met draaiende motor.
- Etc.

En dan woon je nog niet eens in een appartementsblok, want dan zou deze post driedubbel zo lang zijn. :unsure:

Nee, ik begrijp het wel. Mensen denken tegenwoordig dat ze volledig hun goesting moeten kunnen doen. Vraag mezelf ook af wat er zo stoer is om zo hard op te trekken met je auto of een veel te luide motor te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan