Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd al willen weten: Vinted, betrouwbaar/aan te raden?
denk dat wi jdaar al meer dan 1500 euro op hebben uitgegeven in verschillende jaren.
Gaat van kleren tot Warhammer gerief en kinderspeelgoed.

Met de verkopers nog nooit problemen gehad.
Met de transportfirma's wel., Homerr is zo een ecologische dienst, het duurt dan wel een pak langer en al verschillende keren niets gekregen.
Altijd geld terug gekregen, half jaar later komt dan het pakje toch toe.
Gebruik u gezond verstand en er loopt niets fout.

Doet me eraan denken. Wij hebben hier nog een massa baby/kinderkleding liggen (4-5 van deze boxen vol). Vooral Smafolk, AlbaBaby en zo.
We zouden daar eigenlijk eens werk van moeten maken om dat allemaal te verkopen. Maar ik zie het precies niet zitten om per kledingstuk foto's te nemen en bvb op Vinted te zetten. Ideaal zou zijn om iemand te vinden die alles in 1x opkoopt :ROFLMAO: 😅
Maak er een pakket van en trek enkele foto’s per maat? Zoiets koop ik persoonlijk liever en heb ik al meermaals via marketplace op Facebook gekocht. Je krijgt er dan misschien wel minder voor dan wat je per stuk zou kunnen krijgen, maar je bent wel direct van alles af.

Ah gij kent mijn vriendin ofwat, die heeft daar ook een handje van weg. :unsure:
Mijn schoonvader en mijn vrouw (maar in iets betere mate) is ook zo. Die vertelt dan iets van op het werk ofzo en ge kunt zo het einde voorspellen en toch moet elk kleinste detail daar bij getrokken worden en zo uitdrukkelijk mogelijk beschreven worden. Op een bepaald moment is ze mij dan in heel het verhaal volledig kwijt want ik laat die gewoon tetteren: ge zijt niet aan het luisteren ofwa?
Jawel, jawel :unsure:

Ah gij kent mijn vriendin ofwat, die heeft daar ook een handje van weg. :unsure:

Mijn schoonvader en mijn vrouw (maar in iets betere mate) is ook zo. Die vertelt dan iets van op het werk ofzo en ge kunt zo het einde voorspellen en toch moet elk kleinste detail daar bij getrokken worden en zo uitdrukkelijk mogelijk beschreven worden. Op een bepaald moment is ze mij dan in heel het verhaal volledig kwijt want ik laat die gewoon tetteren: ge zijt niet aan het luisteren ofwa?
Jawel, jawel :unsure:
De volledige "expositie" is iets dat mij bij mijn vrouw ook soms opvalt, wat het een beetje moeilijk om volgen kan maken.

Dat komt dan neer op:
Collega X heeft me vandaag gezegd dat...

Maar gaat dan meestal zo:
Collega X, dat is die uit Roemenië met twee kinderen, je kent ze misschien, waarmee ik vorig jaar <insert anekdote van 5 minuten> heb meegemaakt, die ook samen was met die kerel die haar dan uiteindelijk heeft verlaten, weet je nog <insert anekdote van 5 minuten>, heeft me vandaag gezegd, toen we bezig waren met <insert anekdote van 5 minuten>, en dan kwam net collega Y ook binnen die zei dat <insert anekdote van 5 minuten>, awel dus die zei me dat...

Awel das hier dus ook zo, maar dan komt dat ook nog wel eens voor dat ze zelf eigenlijk niet meer weet wat ze nu juist wou vertellen. :unsure:

De volledige "expositie" is iets dat mij bij mijn vrouw ook soms opvalt, wat het een beetje moeilijk om volgen kan maken.

Dat komt dan neer op:
Collega X heeft me vandaag gezegd dat...

Maar gaat dan meestal zo:
Collega X, dat is die uit Roemenië met twee kinderen, je kent ze misschien, waarmee ik vorig jaar <insert anekdote van 5 minuten> heb meegemaakt, die ook samen was met die kerel die haar dan uiteindelijk heeft verlaten, weet je nog <insert anekdote van 5 minuten>, heeft me vandaag gezegd, toen we bezig waren met <insert anekdote van 5 minuten>, en dan kwam net collega Y ook binnen die zei dat <insert anekdote van 5 minuten>, awel dus die zei me dat...
2 woorden: Uncle Colm

Als een GSM abonnement wordt afgesloten, verdwijnt die persoon dan ook automatisch uit whatsapp gesprekken?
Mijn ergernis: Mijn vader is eind vorig jaar overleden en ik zie vandaag dat hij vorige week alle familie groepen heeft verlaten.
GSM is in bezit van zijn vriendin die vanalles achter mijn rug aan het doen is, dus ofwel heeft ze het abbo afgesloten, ofwel heeft ze mijn vader moedwillig uit de groepen verwijderd.

Dit nadat ze ook de gezamelijke wagen achter mijn rug verkocht heeft. Ik ben echt aan het fucking koken nu, wetende dat ze zomaar alle spullen van mijn pa kan verkopen zonder dat ik daar zicht op heb.
Voor zover ik kan zien is dit door een manuele actie. Door ofwel het account op te zeggen (delete account), ofwel echt de groepen te verlaten.

Enkel door opzeggen van abbo gaat dit niet veranderen, want daar zit geen controle op. enkel wanneer je met die simkaart probeert zal het gewoon niet lukken.

Aan de kassa bij de Carrefour aan het aanschuiven, stond een persoon of 3 voor mij een (licht) mentaal gehandicapte vrouw. Had al wat dingen gezegd in de rij tegen de mensen. Niets onaardigs ofzo, gewoon genre "tleven is duur éh madam", etc etc.
Stond daar met een bus melk, een brood en wat beleg. Geen tabak, kraslotjes of whatever, maar gewoon basic levensbenodigdheden.

Uiteindelijk ist dan aan haar en moet ze afrekenen, 5 cent tekort.

Gaan die fucking drie mensen voor mij daar allemaal collectief naar de grond staren terwijl da menske half begint te panikeren en de kassierster vraagt of ze eventueel iets terug kan leggen :angry:
Die kassierster neem ik niets kwalijk, maar hoe ge als volwassen mens op zo een moment liever naar u voeten kijkt dan 5 cent te geven snap ik écht écht niet. Heb der mij dan maar langs geduwd om die 5 cent te geven, maar vond het diep triest dat iedereen daar zo asociaal was. Echt niet te snappen.

Mijn mama stookt nog met stookolie en had op 15 december 2022 de energie-premie aangevraagd waarop iedereen recht had, 300 eur.

Nu, 5 maanden later krijgt ze bevestiging dat ze haar aanvraag goed ontvangen hebben. Met daarin de mededeling dat deze door allerlei instanties zal onderzocht worden!

Ge kunt traag werken, maar in de privé is dit toch niet voor te stellen.

PXL_20230417_182348506.jpg

Activisten bij een pot snooker :rolleyes:

Mijn mama stookt nog met stookolie en had op 15 december 2022 de energie-premie aangevraagd waarop iedereen recht had, 300 eur.

Nu, 5 maanden later krijgt ze bevestiging dat ze haar aanvraag goed ontvangen hebben. Met daarin de mededeling dat deze door allerlei instanties zal onderzocht worden!

Ge kunt traag werken, maar in de privé is dit toch niet voor te stellen.
Stond vandaag in de krant ook: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230417_94362120.

Nu vind ik het wel raar. Mijn ouders hebben dat in augustus 2022 via het formulier op de site van FOD Economie aangevraagd en een maand later hadden ze bevestiging dat het goed ontvangen en aanvaard was. Voor het eind van het jaar hebben ze dat bedrag ook uitbetaald gekregen.
Dus toen ging dat allemaal wel vrij vlot.

Prachtige manier om het volk mee te krijgen in uw verhaal :rolleyes:
Dat is zo een punt dat blijkbaar bij veel 'activisten' vergeten wordt. Al wat ze willen, is aandacht, maar dat het dan ook belangrijk is dat ze die aandacht aanwenden om bij mensen sympathie voor hun zaak aan te kweken, dat hebben ze niet door.

De boiler die niet werkte deze ochtend, en dus aan de pompbak moeten wassen. Ik heb vrij kort haar en uiteraard opgestaan met mijn weerborstels vanachteren die paraplu stonden en hun naam alle eer aan doen... Ge voelt u zo ook niet helemaal fris zo zonder douche te nemen.

De boiler die niet werkte deze ochtend, en dus aan de pompbak moeten wassen. Ik heb vrij kort haar en uiteraard opgestaan met mijn weerborstels vanachteren die paraplu stonden en hun naam alle eer aan doen... Ge voelt u zo ook niet helemaal fris zo zonder douche te nemen.
Das wel ruig hé :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan