Tonerider
Well-known member
Dan kan je klacht indienen want dat mag niet meerWat ze soms ook wel eens doen ..
Delhaize: Ik zie geen kippenborstfilets meer aan de promoprijs liggen en Ik denk: Fuuuccck dat is nu al uitverkocht?
Ik vraag aan een medewerkster: Allé dit is al uitverkocht.
Zij: Die zijn nooit binnengekomen meneer, misschien komen ze nog binnnen, misschien ook niet.
Ik rijd dus naar de eerstvolgende Delhaize: Ligt het daar gewoon nokvol, vol met kippenborstfilets in promo.
Identieke scenario's, ook al meegemaakt bij Carrefour, Lidl, Aldi ..
Soms is iets inderdaad reeds uitverkocht, maar soms worden promo's niet in ELKE winkel geleverd (en dan bedoel ik echt nooit).
Ja ik check dit wel eens en ik vraag dit na. Wat ik nu zeg is gewoon 'waar'.
Dat is vermoedelijk gewoon een trukje om u naar de winkel te krijgen.
Dus ik zou als ik u was in het vervolg, naar méér dan één Carrefour rijden se. Soms heb je dan wel eens geluk.
Reclame en oneerlijke praktijken
Bepaalde reclames alsook praktijken strijdig met de eerlijke handelspraktijken tussen ondernemingen of ten aanzien van één of meer ondernemingen, zijn verboden. Reclame en handelspraktijken ten aanzien van consumenten zijn verboden indien ze oneerlijk, misleidend of agressief zijn.
Reclame en handelspraktijken ten aanzien van consumenten zijn verboden indien ze oneerlijk, misleidend of agressief zijn.
Boek VI WER - art. VI.93 WER - art. VI.97 tot VI.105 WER
Voorbeelden van de toepasselijke bepalingen van boek VI WER inzake reclame en handelspraktijken
wanneer de reclame een prijs of een prijsverlaging vermeldt (art. VI.6 WER);
wanneer de reclame een voorverpakt goed betreft (art. VI.15 WER);
wanneer de voorraad onvoldoende is om de in de reclame gepromote goederen te leveren (art. VI.34 WER)