Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een aardappelmesje gebruik ik enkel om te snijden; de rest inderdaad gewoon met de dunschiller. Ik vind het vreemd dat er nog zoveel mensen zouden zijn die effectief schillen met een aardappelmesje. Zelfs al ben je daar een pro in, dan nog gaat een dunschiller toch altijd dunner, sneller en consistenter schillen?

Als de schil eetbaar is, probeer ik wel zoveel mogelijk gewoon goed fruit/groenten te wassen en de schil mee op te eten. In het artikel halen ze specifiek aan dat een mesje nodig is om fruit te kunnen schillen, maar dan denk ik dat enkel iets als een ananas niet met een dunschiller gaat en ook niet met de hand gepeld kan worden. :p
En een ananas met zo'n aardappelmesje schillen lijkt me ook geen cadeau eigenlijk.

Ik eet ook zoveel mogelijk de schil mee uiteindelijk. De aardappelmesjes worden hier amper gebruikt en wij eten toch dagelijks groenten en fruit.

Gisteren nog eens mijn lievelings seks standje geprobeerd bij mijn vrouw, maar dat lijkt maar niet te lukken bij haar.
(Op onze zij, zij voor mij of course).

Met mijn vorige vriendin ging dat vlekkenloos (maar zij woog natuurlijk maar 40 kilogram. Die kon ik quasi in elke positie plooien). Mijn huidige vriendin is natuurlijk meer mature, en weegt er eigenlijk ook maar 55.
Maar hij floept er toch veel rapper uit. precies of er meer "in de weg zit".
Kan natuurlijk ook aan mezelf liggen, ik weeg er ondertussen ook meer dan enkele jaren terug.

Het feit dat ze ook kronkelt gelijk een slang, doet er ook niet goed aan.
Maar ik wil weer niet als "de tiran" over komen, die jullie steeds blijven opperen, door te zeggen "blijf liggen".
Hoe gaan we dat nu weer oplossen. Maar andere positie's aanhouden zeker. I give up.

Gisteren nog eens mijn lievelings seks standje geprobeerd bij mijn vrouw, maar dat lijkt maar niet te lukken bij haar.

Met mijn vorige vriendin ging dat vlekkenloos (maar zij woog natuurlijk maar 40 kilogram. Die kon ik quasi in elke positie plooien). Mijn huidige vriendin is natuurlijk meer mature, en weegt er eigenlijk ook maar 55.
Kan natuurlijk ook aan mezelf liggen, ik weeg er ondertussen ook meer dan enkele jaren terug.

Maar ik wil weer niet als "de tiran" over komen, die jullie steeds blijven opperen, door te zeggen "blijf liggen".
Hoe gaan we dat nu weer oplossen. Maar andere positie's aanhouden zeker. I give up.
Mijn vrouw is wat zwaarder, ik heb een bierbuikje en hier kunt dat perfect ze..

Ik denk dat je misschien wat klein geschapen bent? :unsure:

Mijn verloofde en ik zijn beide magere mensen en dat lukt hier perfect.

Ik denk dat je misschien wat klein geschapen bent? :unsure:

En waarom ging dat dan bij mijn vorige vriendin wel vlekkenloos :crazy:
Ik vermoed dat uw vorige vriendin haar bekken beter kantelde maar misschien vindt uw huidige vriendin dat gewoon niet zo aangenaam om zo te liggen.

Alleszins: wat er aan te doen? Ge hebt het er duidelijk al over gehad en het geprobeerd en het lukt niet dus... Niet. Tenzij ge inderdaad een autoritaire zak wilt zijn zoals ge zelf aangeeft

(En gaat ge hier echt insinueren dat het zou liggen aan het feit dat uw vriendin het ongelooflijk gewicht van 55 kg heeft? :') )

Ik heb dat ook al voorgehad dat dat er uitgefloept is.. en toen heb ik er de nachtlamp mee omvergestampt, van het verschieten een snok teruggegeven en die van ons knockout geswaffeld.

15 oktober 2022, mijn aanvraag verhoogde tegemoetkoming omwille van mijn invaliditeit is in orde via ziekenfonds.
Volgend kwartaal automatisch op sociaal tarief energie ... Januari, februari 23 gaan voorbij (zo ook de winter) ... 2 maand niks gezien. De winter en de grootste energie kost is dus bijna voorbij.

Dat is dus nu vanaf 1 maart in orde met 2 maand vertraging. Ik mis dus de premie van 588€ deze maand GRRRRR, want niet cumuleerbar natuurlijk.
En wanneer schaffen ze het "sociaal tarief energie voor verhoogde tegemoetkomers" af? 1april 2023, onlangs beslist in februari. 🤯 GRRRR.

Dit gaat naar de krant, tenzij ik nog een premie zie voor jan febr 23 (ipv januari februari maart 23, dat zou fair zijn) ... Mijn voordeel in maart en van gans het sociaal tarief zal een 80€ zijn! What a joke !! Alsof invalide en single (in peperdure tijden) zijn al een grap is. :(
Ik bel wel naar Eneco morgen. Sociaal contract afzeggen doe je niet zo maar, kan niet blijkbaar, je oud contract wordt blijkbaar ook stopgezet.
Dat ze dit goedkeuren voor 1 maand ook? Ze kunnen zien dat ik terug naar m'n vorig contract ga op 1 april of nieuw met beter voorwaarden, of t'zal daar donderen van mijn kant.

ps. Nu ja, geen financiële shit hier of onder nul gaan, ik reken premies nooit als inkomen, maar toch.... als je leest wat de bovengrens was voor die premies; tot 120 000€ per jaar inkomen ! Bijna 6x zoveel als ik. En nu val ik door timing mogelijks uit de boot voor beide GRMBL.

Laatst bewerkt:
Ik ga nog een relax uur nodig hehben om te bekomen van mijn colère, zat er gisteren al te laat in om 0h30. Dacht vandaag relax in sofa en slapen om 23h-23h30 ten laatste, lap weer middernacht en vrij wakker opeens. Nen rochefort 8 geopend ook nog ...

En ik checkte de status van mijn energie contract nog half februari online hé op de site daarvoor; info was: u staat niet op sociaal tarief, dit kan mogelijks vanaf kwartaal 2. April dus en ik dacht ok, GRMBL. Okay time off of ik ontplof.

Moet mezelf echt even bedaren, want heb het zo wat gehad met Belgie op veel vlakken

15 oktober 2022, mijn aanvraag verhoogde tegemoetkoming omwille van mijn invaliditeit is in orde via ziekenfonds.
Volgend kwartaal automatisch op sociaal tarief energie ... Januari, februari 23 gaan voorbij (zo ook de winter) ... 2 maand niks gezien. De winter en de grootste energiekost is dus bijna voorbij.

Dat is dus nu vanaf 1 maart in orde met 2 maand vertraging. Ik mis dus de premie van 588€ deze maand GRRRRR, want niet cumuleerbar natuurlijk.
En wanneer schaffen ze het "sociaal tarief energie voor verhoogde tegemoetkomers" af? 1april 2023, onlangs beslist in februari. 🤯
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Dit gaat naar de krant, tenzij ik nog een premie zie voor jan febr 23 (ipv januari februari maart 23, dat zou fair zijn) ... Mijn voordeel in maart en van gans het sociaal tarief zal een 80€ zijn! What a joke.!! Alsof invalide en single (in peperdure tijden) zijn al een grap is. :(
Ik bel wel naar Eneco morgen. Sociaal contract afzeggen doe je niet zo maar, kan niet blijkbaar, je oud contract wordt blijkbaar ook stopgezet.
Dat ze dit goedkeuren voor 1 maand ook? Ze kunnen zien dat ik terug naar m'n vorig contract ga op 1 april of nieuw met beter voorwaarden, of t'zal daar donderen van mijn kant.

ps. Nu ja, geen financiële shit hier of onder nul gaan, ik reken premies nooit als inkomen, maar toch.... als je leest wat de bovengrens was voor die premies; tot 120 000€ per jaar inkomen ! Bijna 6x zoveel als ik. En nu val ik door timing mogelijks uit de boot voor beide GRMBL.
Dit zijn vijgen na Pasen, maar je had op 15 oktober 2022 aan je mutualiteit een attest VT statuur kunnen vragen voor sociaal tarief en dit doorsturen naar Eneco. Dan passen zij dat onmiddellijk aan.

Ben je zeker dat het sociaal tarief voor jou ook verdwijnt? Een VT- statuut verkrijg je omdat je inkomen onder een bepaald bedrag is. Door Corona en de energie crisis heeft men beslist om sociaal tarief ook toe te kennen aan personen met een VT-statuut, maar omdat de energieprijzen verminderen wil men deze maatregel afbouwen.

Aangezien je aangeeft een VT statuut te hebben door je handicap en niet door je inkomen, kan het zijn dat je het sociaal tarief kan behouden zie https://economie.fgov.be/nl/themas/... contact opnemen,Energie van de FOD Economie .

@pardal dan was zijn sociaal tarief al lang via het FOD doorgegeven, niet via de mutualiteit. 😉

@Yo-Han welke startdatum staat op je VT? Want blijkbaar gaat dat terug in de tijd en dan rekenen de energiemaatschappijen blijkbaar vanaf die datum ipv om die 3 maand heb ik van iemand gehoord? (Zij kreeg VT in oktober met datum 1 juli, haar energiemaatschappij rekende dus sociaal tarief vanaf 1 juli)

Dat zou moeten ja, maar omdat er aangegeven werd dat het VT werd toegekend omwille van de handicap en niet inkomen, kon het zijn dat....
Je kan ook perfect >66% invalide zijn maar erkend via het RIZIV ipv via het FOD. Dan verloopt alles ook via het ziekenfonds en is dat idd op basis van inkomen waarbij inkomen= invaliditeitsuitkering.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan