Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben herenkapper/barbier en tis nu al de 2e keer in een korte tijd dat dit gebeurt...

Een klant heeft een afspraak om bv 8u. Om 8u zie je nog niemand toekomen. Om 8u05 stuur ik een bericht à la "Hey, ben je al onderweg? :)". Dit is iets wat ik altijd doe. Een mens kan es vertraging hebben door kleine omstandigheden, allemaal geen probleem. De meeste klanten sturen op voorhand al dat ze misschien 5 minuten later zullen zijn, allemaal geen probleem.

Dus ik stuur een bericht en ik krijg direct een bericht terug à la "Sorry, ben ziek, zal er niet geraken"

Hoe fucking moeilijk kan het zijn om op voorhand al te sturen dat je er niet zal geraken omdat je ziek bent? Het feit dat ze reageren op mijn bericht kan ook al aantonen dat ze int geheel niets gingen laten weten. En dus gewoon hun kat zouden gestuurd hebben.

Fucking fuck zeg. :wallbash:
Ik vraag gelukkig altijd een voorschot, maar dat maakt natuurlijk mijn dag niet goed. Zeker als ik 45min naar de shop moet rijden om dan geen klant te hebben :/

De vrouw heeft dat hier ook veel aan de hand (logopediste). Het is hier al zover gekomen dat als ze niet 24h op voorhand annuleren en geen ziektebriefje kunnen voorleggen ze de consultatie moeten betalen ( en krijgen daar geen teruggaven van de ziekenkas voor)
Ik vraag me nu af, kun je zo'n betaling afdwingen als er enkel een reservering is?

Mijn wagen staat in de garage voor distributie riem die kapot is dat is al niet leuk, heb dus een vervang wagen kleine peugeot 208 die al vol blutsen zit van wanneer geen idee, de gebruikers voor mij.
Breng ik gisteren mijn schoonvader na de garage voor zijn wagen binnen te doen, en hij ziet die vervangwagen van mij staan en zegt dat die schade er nog niet was :unsure: en dat het van mij of mijn vrouw is.
Wij zijn 100% zeker dat die er al was als wij die ontvangen hebben maar niet bij nagedacht om er foto van te trekken.

Schade is aan het rechterdeurpaneel.

Ik vraag me nu af, kun je zo'n betaling afdwingen als er enkel een reservering is?
Het ziekenhuis in Roeselare deed dat, een jaar of tien geleden. Ik zou denken als een ziekenhuis het doet, dat er toch iets van grond moet zijn dat het kan/mag. Onze psychologe heeft ook de praktijk van aan te rekenen indien minder dan 24u op voorhand (niet bij een eerste annulatie, wel daarna). Gezien de wachtlijsten, denk ik dat de haar patiënten wel betalen in dat geval, je wil je plaats niet kwijt.

Een tirade moeten aanhoren van een rando die anoniem wou blijven. Enkele hoogtepunten:

- Nostradamus voorspelde een 27-jarige oorlog dus ze zijn in Oekraïne nog lang niet klaar. We moeten leren voor elkaar te zorgen
- Belgische politici zijn allemaal zakkenvullers die het land kapot willen maken.
- België moet verder in de vorm van een VZW om de kansarme kinderen te beschermen waar alle bedrijven gewoon hun winsten oppotten om de kansarmen te helpen.
- De koninklijke familie zou in alle kranten nooit zomaar aangewezen mogen worden met de voornaam. Geheel respectloos tegenover het koningshuis en getuige van een gebrek aan educatie.
- We moeten the united states of Belgium worden. Alle andere landen kunnen bijvoegen en hun steentje bijdragen of stikken op hun eigen.
- Een paar keer de bijbel citeren en steeds herhalen dat hij geen predikant is.

Ergens wel grappig omdat hij zoveel contradictorische zaken opsomt op zo een korte tijd, maar uiteindelijk een ergernis omdat het mentaal een beetje slopend is om allemaal te verwerken. ^^"

Een tirade moeten aanhoren van een rando die anoniem wou blijven. Enkele hoogtepunten:

- Nostradamus voorspelde een 27-jarige oorlog dus ze zijn in Oekraïne nog lang niet klaar. We moeten leren voor elkaar te zorgen
- Belgische politici zijn allemaal zakkenvullers die het land kapot willen maken.
- België moet verder in de vorm van een VZW om de kansarme kinderen te beschermen waar alle bedrijven gewoon hun winsten oppotten om de kansarmen te helpen.
- De koninklijke familie zou in alle kranten nooit zomaar aangewezen mogen worden met de voornaam. Geheel respectloos tegenover het koningshuis en getuige van een gebrek aan educatie.
- We moeten the united states of Belgium worden. Alle andere landen kunnen bijvoegen en hun steentje bijdragen of stikken op hun eigen.
- Een paar keer de bijbel citeren en steeds herhalen dat hij geen predikant is.

Ergens wel grappig omdat hij zoveel contradictorische zaken opsomt op zo een korte tijd, maar uiteindelijk een ergernis omdat het mentaal een beetje slopend is om allemaal te verwerken. ^^"
en met welke punten ga je niet akkoord?

Mijn wagen staat in de garage voor distributie riem die kapot is dat is al niet leuk, heb dus een vervang wagen kleine peugeot 208 die al vol blutsen zit van wanneer geen idee, de gebruikers voor mij.
Breng ik gisteren mijn schoonvader na de garage voor zijn wagen binnen te doen, en hij ziet die vervangwagen van mij staan en zegt dat die schade er nog niet was :unsure: en dat het van mij of mijn vrouw is.
Wij zijn 100% zeker dat die er al was als wij die ontvangen hebben maar niet bij nagedacht om er foto van te trekken.

Schade is aan het rechterdeurpaneel.
Heeft hij bewijzen dat die schade er nog niet inzat voor hij hem aan jou meegaf?

en met welke punten ga je niet akkoord?
Goh... Ik denk niet dat een VZW en parlementaire monarchie te combineren zijn. :p Als ge united states of Belgium googelt, lijkt het alsof we dat als eens geprobeerd hebben en iedereen weet hopelijk dat Nostradamus een kwakzalver was. Koning Willem mag gaan viben op festivals met de kids, dus wij mogen onze Filip toch wel met de voornaam aanspreken zeker? :unsure:

Dat gezever van "de wasbeer rukt op in België"... Ja en wat dan nog?

die beesten doen niets verkeerd. in de USA zitten er ook keiveel, en dat land staat toch ook niet op de rand van de afgrond?

en zijn andere zaken die ons land veel kwetsbaarder maken dan dit imo, waar strenger op mag toegekeken worden...

Als er wasbeer opduikt in mijn tuin, dan hoop ik dat er een heel nest zich ontwikkeld. Ik ga ze met plezier eten geven.

Ergernis 2: Die bepaalde groene jongens, die willen dat katten thuis opgesloten blijven. Want die doden veel vogels en verstoren het ECO evenwicht :sop: wtf... dan opeens alle wilde dieren in het bos ook de les spellen, en zeggen welke dieren ze wel en niet mogen op eten?!

Soms denk ik dat de mens gewoon uit verveling zich ergert aan dit soort zaken. Vroeger was dit toch allemaal geen issue? leven en laten leven. De aardbol is niet van ons alleen.

die beesten doen niets verkeerd. in de USA zitten er ook keiveel, en dat land staat toch ook niet op de rand van de afgrond?

en zijn andere zaken die ons land veel kwetsbaarder maken dan dit imo, waar strenger op mag toegekeken worden...

Als er wasbeer opduikt in mijn tuin, dan hoop ik dat er een heel nest zich ontwikkeld. Ik ga ze met plezier eten geven.
Er zijn inderdaad grotere problemen dan dat, maar wasberen staan op de Europese lijst van exoten die hier niet thuis horen. Ieder land wordt door Europa verplicht om er iets aan te doen. Beesten hebben hier geen natuurlijke vijanden en hun populatie gaat zich verhouden met het voedsel dat ze vinden. Het aantal wasberen in Duitsland is op een jaar tijd met 40% gestegen (die planten dus voort zoals konijnen). In Duitsland moet je eens naar de stad Kassel gaan, daar zitten er een pak in de stad en zorgen daar voor redelijk wat overlast, schade etc. Huizen moeten daar hun regenpijpen voorzien van constructies dat ze niet naar boven/binnen kunnen kruipen, overal pinnekesdraad om ze buiten te houden,...

zeer vreemd gevoel.
alle 'kanalen' in mijn hoofd lijken compleet uitgedroogd, oor, ogen, neus, keel, mond etc.
niet anders dan dorst, overgevoelig aan geuren (plots en sporadisch)
mss eens naar den arts :unsure:

Ergernis 2: Die bepaalde groene jongens, die willen dat katten thuis opgesloten blijven. Want die doden veel vogels en verstoren het ECO evenwicht :sop: wtf... dan opeens alle wilde dieren in het bos ook de les spellen, en zeggen welke dieren ze wel en niet mogen op eten?!
Met het verschil dan dat katten gedomesticeerd zijn en wilde dieren niet.

Mijn 3 zitten ook altijd binnen en vinden dat prima. Zolang ze ruimte genoeg hebben, moeten ze niet per se naar buiten.

Óf ge zoekt voor een constructie buiten waardoor ze niet verder dan de tuin kunnen.

Soms denk ik dat de mens gewoon uit verveling zich ergert aan dit soort zaken. Vroeger was dit toch allemaal geen issue? leven en laten leven. De aardbol is niet van ons alleen.

Nochtans al vele decennia een hot topic in Australië. Uitheemse dieren en plantensoorten. Je hoeft je hier niet per se aan te ergeren, het is maar wat je allemaal wil lezen en opnemen. Je leest nu 100x meer nieuws dan pakweg 50 jaar geleden. Er gebeurt daarom niet 100x meer. Je leest of hoort gewoon over alles in de wereld, terwijl het vroeger eerder over de park in je dorp ging gaan.

Die staan gewoon op dzelfde lijst als de wolhandkrab en de aziatische hoornaar, alleen zijn die beestjes minder schattig en dus een groter probleem.

Allergie mogelijk?
absoluut, maar is bij mij meestal pas van toepassing vanaf eind-augustus/begin-september en in de buurt van katten.
een vlugge google zoektocht eindigde niet op kanker, maar wel op een hoop andere mogelijke oorzaken, ik vermoed dat het om een bepaald poetsmiddel gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan