Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, die mentaliteit van "en op al die jaren nog geen ziekteverlof gepakt hé", vind ik ook wel iets redelijk schadelijk. En ook wel een beetje klassiek Vlaams misschien, algemeen lijken veel mensen hier wel trots op zaken niet te gebruiken waar ze recht op hebben, al dan niet in combinatie met anderen scheef te bekijken wanneer die dat wel doen.

Maar ja, het is een beetje een moeilijke balans ook. Misschien zit een collega daar wat te snuffen, met een lichte verkoudheid, en ben jij de week erop zwaar verkouden. Je kan nooit meer dan vermoeden dat je het van die collega hebt, terwijl die ook maar gewoon zich in staat voelde om te werken.
Drie keer je neus ophalen was voor onze vorige baas altijd genoeg om eens te komen benadrukken dat je sneller geneest met rust, en dat thuisblijven voor hem ook beter was dan 3 andere daarna zien uit te vallen. Dat was al jaren voor corona.

het lukt mij gewoon niet om ziek te worden in de wintermaanden,
dat is een oprechte ergernis als letterlijk ieder lid van mijn team minstens een week uit is geweest door ziekte in Februari alleen al,
januari en december waren ook al hopeloos qua team aanwezigheid. veel last valt dan op mijn schouders.
ik kan volgens mij de zetels likken op OV en nog gezonder zijn dan de gemiddelde collega.

edit: en vanaf lente, zomer en herfst bloeddoorlopen ogen en snotneus vanwege allerlei allergieen
Lijkt me ook wel heerlijk, een weekje ziek zijn. Kan ik eindelijk wat bingewatchen, gamen en boeken lezen. :unsure:

Ik ben ook nooit ziek. :tongue:

Maar ja, het is een beetje een moeilijke balans ook. Misschien zit een collega daar wat te snuffen, met een lichte verkoudheid, en ben jij de week erop zwaar verkouden. Je kan nooit meer dan vermoeden dat je het van die collega hebt, terwijl die ook maar gewoon zich in staat voelde om te werken.
Dat klopt ook natuurlijk. Ik geef je wel gelijk hoor. En het volgende is niet aan jou gericht:

Maar heel de discussie is eigenlijk begonnen met dat bericht van kay-gell waarin hij zei dat hij en zijn vriendin ziek waren dit weekend, volgend op een bericht vorige week waarin hij aan het klagen was dat een collega ziek was komen werken. Kay-gell is geen arts, maar hij zei wel 'ziek' en niet 'verkouden' dus kan je er wel van uit gaan dat die collega redelijk wat symptomen had, en vermits zijn vriendin nu nog aan platte rust toe is denk ik nu wel dat er daar misschien wat meer aan de hand was dan gewoon een 'snotneus'.

Ook wat flauw om het dan te hebben over 'twee weken hermetisch afsluiten' voor 'een snotneus' (dat heeft denk ik niemand hier gezegd) maar kom, da's BG zeker. En voor alle duidelijkheid: ik wil niet alle mensen met een snotneus hermetisch afsluiten. Ik wil gewoon dat mensen die zware (verkoudheids)symptomen hebben een dagje of twee thuis blijven of, indien het echt niet anders kan, contact vermijden of een mondmasker dragen. Maar opnieuw: ik weet dat dat (in dit land) een onpopulaire mening is. Dat is helemaal OK.

Dat lijkt me wel duidelijk, als je denkt dat ziek thuis zitten "heerlijk" is. :unsure:
Goh, ik moet eerlijk zijn. Toen ik COVID had en in quarantaine leefde omdat mijn vrouw zwanger was en zich serieus zorgen maakte, was ik wel in staat normaal te functioneren mits paracetamol. Dat leek wel een soort back-in-time trip naar mijn tijd als tiener, op een kamertje voor de PC zitten de ganse dag en op het juiste tijdstip mijn bord eten krijgen.

Dat kon natuurlijk veel erger hé.

Goh, ik moet eerlijk zijn. Toen ik COVID had en in quarantaine leefde omdat mijn vrouw zwanger was en zich serieus zorgen maakte, was ik wel in staat normaal te functioneren mits paracetamol. Dat leek wel een soort back-in-time trip naar mijn tijd als tiener, op een kamertje voor de PC zitten de ganse dag en op het juiste tijdstip mijn bord eten krijgen.

Dat kon natuurlijk veel erger hé.
Tja, jij zat op dat moment dan ook in isolatie om anderen niet te besmetten, niet omdat je te ziek was om te kunnen werken. 🤷🏼

De open brief van Plopsa. Dat doet mij zo denken aan Marie-Louise met een blauw oog en drie gebroken ribben, die aan de gebuur blijft zeggen dat hare Gaston toch nen brave mens is.

De open brief van Plopsa. Dat doet mij zo denken aan Marie-Louise met een blauw oog en drie gebroken ribben, die aan de gebuur blijft zeggen dat hare Gaston toch nen brave mens is.
"Wij staan 500% achter Steve en het management"

cringe-5c70e9f806.jpg

"Wij staan 500% achter Steve en het management"

cringe-5c70e9f806.jpg

Dat spandoek lag mogelijk al klaar.

Dat spandoek lag mogelijk al klaar.
Gelezen in het Nieuwsblad+ artikel.

Hoe psycho kan je zijn?

Gisteren iets besteld waarvan ik zeker was dat het vandaag geleverd zou worden, maar ik ben de hele dag weg dus speel ik op veilig en laat het leveren in het B-post kantoor, ik passeer daar toch onderweg van/naar huis. Rond de middag zie ik mn email en tis idd geleverd aan postkantoor, zelfs op het moment dat ik daar in de ochtend passeerde, wat een toeval. Onderweg naar huis, ik stop bij het kantoor, bleken ze toch wel niet uitzonderlijk gesloten te zijn vandaag en pas morgen terug open. :(

Ik had dat pakje dan toch beter laten leveren bij mij thuis (postbus is groot genoeg maar vreesde voor pakjesdieven) of bij mijn buurvrouw...

Ik verdenk een vogel ervan in 1 keer op 3 ramen tegelijkertijd zijn gevoeg te hebben gedaan. Zolderkamer, badkamer en gelijkvloers zijn alle 3 - weliswaar in afnemende mate van consistentie - op exact dezelfde plaats besmeurd.

Woooh gertje, waarom steek jij altijd je hand in mijn poep?

Omda gaa aanders ni kungt klappen, stoemen oengd!
Ze hebben die een pen in zijn mond geduwd, waarop hij die open brief mee moest ondertekenen.

Het was dat, of zijn achterste werd geconfronteerd met iets groters dan een hand.

Auto binnen gebracht voor herstelling (hadden iets gezien bij het groot onderhoud, maar moest me geen zorgen verzekering dekt dat nog)

Ga na het werk auto terug ophalen, staat em nog binnen, was stilgevallen tijdens de testrit en hadden het probleem nog niet gevonden. Ze gaan een vervangauto voorzien.

Ik heb een expert met 2 rijen zitbanken om mijn squad van 4 kinders + vrouw te vervoeren. Ze waren vandaag op uitstap en ik moet die aan het station gaan halen. Dus ik zou een auto moeten hebben waar ik iedereen in krijg en een koets in de koffer.

Medewerker zegt geen probleem, ge krijgt de grootste die we hebben: een 2008 met koffer zo groot als een zakdoek.

Dan vrouw met koets maar achtergelaten aan het station en ze is te voet naar huis kunnen komen (30 min wandelen).

Dat ze dan zeggen dat ze geen auto ter beschikking hebben he, en dan moet ik nog blij zijn dat ik er op stond om een grote auto te willen want ze vonden dat een 208 ook voldoende zou zijn...

Auto binnen gebracht voor herstelling (hadden iets gezien bij het groot onderhoud, maar moest me geen zorgen verzekering dekt dat nog)

Ga na het werk auto terug ophalen, staat em nog binnen, was stilgevallen tijdens de testrit en hadden het probleem nog niet gevonden. Ze gaan een vervangauto voorzien.

Ik heb een expert met 2 rijen zitbanken om mijn squad van 4 kinders + vrouw te vervoeren. Ze waren vandaag op uitstap en ik moet die aan het station gaan halen. Dus ik zou een auto moeten hebben waar ik iedereen in krijg en een koets in de koffer.

Medewerker zegt geen probleem, ge krijgt de grootste die we hebben: een 2008 met koffer zo groot als een zakdoek.

Dan vrouw met koets maar achtergelaten aan het station en ze is te voet naar huis kunnen komen (30 min wandelen).

Dat ze dan zeggen dat ze geen auto ter beschikking hebben he, en dan moet ik nog blij zijn dat ik er op stond om een grote auto te willen want ze vonden dat een 208 ook voldoende zou zijn...
Klinkt als toen met onze vervangwagen. Wij hebben een c4 gran Picasso, we gingen iets gelijkaardigs krijgen. Het voorstel was een seat Ibiza of Leon, afhankelijk van beschikbaarheid. Dat is misschien in de categorie van een c4 maar niet de gran Picasso maar allee, t was maar voor ff. Wel duidelijk vermeld dat wij met 2 volwassenen en 2 kinderen zijn dus dat moet er in passen. Uiteindelijk geëindigd met een fiat 500..... beter als niks en t was op vakantie dus veel of ver moesten we gelukkig niet rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan