Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik pas mijn auto aan naar mijn rijstijl, graag gedaan op zowel ecologisch als menselijk vlak!
images

Sta op parking achter de praktijk te wachten tot Mr S van dokter komt. Alle plaatsen bezet. Komt er een Audi oprijden, die er niet beter op vindt dan op het stuk pad dat naar de ingang loopt te gaan staan. De banden in de twee - op dat moment gelukkig lege - perkjes die er langs lopen. Had ik mijn sleutels mee, ik gaf hem een schreef.
Nooit verstaan waarom iemand een schreef zou trekken in een ander zijn wagen.
Hoe debiel die andere ook rijdt/parkeert. Zijn altijd andere manieren dan dat.

Nooit verstaan waarom iemand een schreef zou trekken in een ander zijn wagen.
Hoe debiel die andere ook rijdt/parkeert. Zijn altijd andere manieren dan dat.
Vandaar dat ik toch zo blij ben dat ik een firma wagen heb, en geen eigen wagen.

Heel het gezin plat met griep. En we hebben thans een citytrip Amsterdam zonder de kinderen opstaan. Genees gvd, genees! :angry:

Ik snap de ergernis, maar daarvoor iemand anders z'n eigendom voor bekrassen gaat er wel "lichtjes" over.
Anno 2023 zou ik er ook niet meer aan beginnen, maar dat ligt veel meer aan de camera’s dan aan om het even wat anders. Eventueel gestraft worden voor iemand anders zijn klojo-gedrag is de best mogelijke impuls controle. Maar de ‘bigger person’ zijn wanneer een ander gewoon asociaal/pesterig/klojo gedrag vertoont, ik ga het altijd een moeilijk gegeven vinden. Ik weet wel ‘they go low, you go high’ en door jaren front office etc kan ik irl bijna alles slikken met de glimlach, maar ik fantaseer wel om ooit eens te kunnen maatschappelijk ontploffen. Écht ontploffen.

Ok, dat is niet plezant zo'n vuurtorenlicht in uw -véél te duur, maarja, je kan wel zeggen dat je aan zee woont- appartement, maar dat kan je toch bedenken vóór je daar gaat wonen. Je gaat daar toch eens zien.
Peins dat ze daar wel gaan zien zijn, maar dan tijdens de dag en niet als de zon al onder is. En tijdens de dag ga je dat licht weinig/niet zien. Bovendien zie ik het probleem niet in met dat af te schermen, diene vuurtoren doet dan nog altijd waar hij bedoeld voor is: lichtbaken voor boten op den zee. Voor het land is het compleet nutteloos.

Anno 2023 zou ik er ook niet meer aan beginnen, maar dat ligt veel meer aan de camera’s dan aan om het even wat anders. Eventueel gestraft worden voor iemand anders zijn klojo-gedrag is de best mogelijke impuls controle. Maar de ‘bigger person’ zijn wanneer een ander gewoon asociaal/pesterig/klojo gedrag vertoont, ik ga het altijd een moeilijk gegeven vinden. Ik weet wel ‘they go low, you go high’ en door jaren front office etc kan ik irl bijna alles slikken met de glimlach, maar ik fantaseer wel om ooit eens te kunnen maatschappelijk ontploffen. Écht ontploffen.
Zoiets als de film "falling down"??😁

“Bij soloseks is er geen probleem: dan komen vrouwen EN MANNEN massaal klaar”. Waar wringt dan het schoentje met de partner? De seksuologe lijst op wat er beter kan voor een lekker vrouwelijk / MANNELIJK orgasme. En dat gaat nog een stuk verder dan: “Mannen EN VROUWEN, leer alsjeblief dat de clitoris / PENIS geen krasbiljet is waarop je tekeergaat.” Want de vrouw / DE MAN heeft zelf óók iets aan te pakken.

In grote letters hetgeen, dat ontbreekt in deze paragraaf. :unsure:

Laatst bewerkt:
Ergernis van de laatste maand, we hebben nieuwe elektrische fietsen nodig ol het werk, maar ze blijven de aankoop maar uitstellen waardoor we met oude, versleten brol moeten blijven rijden.

Hoe radio Willy van zender met vooral muziek en geen zever veranderd is in een meer van dezelfde meuk zender, de hele dag presentatoren (Tomas De Soete :sop: zelfs nu) die over-enthousiast lullen over, wat doen jij nu, hoe voel je je laat het ons weten via de app en misschien bellen we je op waarna dan een of andere pipo komt vertellen dat hij in de file zit op weg naar I don’t care waar maar dat het dankzij de coole muziek best wel leuk is…een Belgische muziek-week, een vrouwen-week, een top 100(0)…
Spijtig, als de luisteraars dat hadden gewild hadden ze wel naar al die andere zenders die al bestonden geluisterd. De weinige presentatoren vroeger waren ook zelf muzikanten de huidige zijn beroepspresentatoren die op andere zenders van de dpg media groep (tijdelijk) geen plaats meer hebben.
-zucht-

de huidige zijn beroepspresentatoren die op andere zenders van de dpg media groep (tijdelijk) geen plaats meer hebben.
-zucht-
En ook een paar figuren die recent zijn ontslagen bij de VRT. Willy staat hier meestal thuis op of in de auto, op het werk is't StuBru. Niet zo vaak overdag, dus hier nog niet veel van die ergernis gemerkt.

De gemeentelijke basisschool die continu reclame voor vanalles en nog wat meegeeft met de kinderen. Een flyer van de lokale basketbalclub oké, maar privatieve kampjes, fitness en nu voor het circus in het dorp...ik vind dat dat niet kan.

En ook een paar figuren die recent zijn ontslagen bij de VRT. Willy staat hier meestal thuis op of in de auto, op het werk is't StuBru. Niet zo vaak overdag, dus hier nog niet veel van die ergernis gemerkt.
Bij mij gaat de wekker af met radio Willy om 6u maar om 7u gaat hij uit want dan begint het gezwets, de avondprogramma's vind ik nog wel goed, ook al ben ik absoluut geen Stijn Meuris fan maar die zit daar wel om muziek te draaien die hij zelf goed vind, zelfde met Marcel Vanthilt of Cedric Maes of Andries Beckers.
Het zijn vooral die mannen/vrouwen die alleen maar presentator zijn genre Elke Van Mello, Tomas De Soete,... vertel iets interessant over de muziek ipv te lullen over wiens verjaardag het is of welke megacoole festivals er aan komen of wat er gisteren tussen je boterham lag en als dat niet kan zwijg dan gewoon en draai een plaat meer of zo :)

Dagelijkse standup van 15 minuten, steeds dezelfde die erin slaagt om die 15 minuten vol te lullen met info waar niemand iets aan heeft.

De gemeentelijke basisschool die continu reclame voor vanalles en nog wat meegeeft met de kinderen. Een flyer van de lokale basketbalclub oké, maar privatieve kampjes, fitness en nu voor het circus in het dorp...ik vind dat dat niet kan.
Hier is dat ook zo.

Blaadje koekenverkoop, flyer schoolfeest, flyer basketkampen, flyer lokaal carnavalsfeest, invulblad eten op school, blad van de ouderraad,...

En wekelijks enkele mails. Nieuwsbrief van school, mededeling directie, voorstel ouderraad en weet ik wat nog allemaal. Ook wekelijks een mail van de juf waarin staat wat er allemaal gebeurd is in de klas de afgelopen week. Aparte mail om aan te kondigen wat er de week erop zal gebeuren in de klas.

En dan zijn er nog de facebook pagina's van de klas, waarin er soms 's avonds om 20u nog een bericht op komt: 'vergeet morgen niet om ... mee te geven met uw kind'.

"Hoe? Uw blaadje voor de kaas en wijnavond is niet op tijd binnen, we hebben nochtans een mailtje gestuurd?"

Ik lees dat gewoon niet meer.

Hier is dat ook zo.

Blaadje koekenverkoop, flyer schoolfeest, flyer basketkampen, flyer lokaal carnavalsfeest, invulblad eten op school, blad van de ouderraad,...

En wekelijks enkele mails. Nieuwsbrief van school, mededeling directie, voorstel ouderraad en weet ik wat nog allemaal. Ook wekelijks een mail van de juf waarin staat wat er allemaal gebeurd is in de klas de afgelopen week. Aparte mail om aan te kondigen wat er de week erop zal gebeuren in de klas.

En dan zijn er nog de facebook pagina's van de klas, waarin er soms 's avonds om 20u nog een bericht op komt: 'vergeet morgen niet om ... mee te geven met uw kind'.

"Hoe? Uw blaadje voor de kaas en wijnavond is niet op tijd binnen, we hebben nochtans een mailtje gestuurd?"

Ik lees dat gewoon niet meer.
Ik hoor ook van die verhalen waar er soms op zaterdagavond een huistaak wordt gepost die tegen maandag moet klaar zijn. En inderdaad dat is dan zowel communicatie via een schriftje, Facebook pagina, e-mail, Whatsapp groep, ... Alsof mensen tegenwoordig nog niet genoeg overspoeld worden met informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan