Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren naar de Quick gegaan en wtf is daar gebeurd. Ik ga vandaag een afspraak maken in het ziekenhuis om een nier te verwijderen, kwestie van de rekening te kunnen betalen. Een medium menu kost daar al bijna 11 euro en dan is de portie frieten ook nog kleiner gemaakt.
Ok, het is mijn eigen schuld, had ik maar niet moeten gaan, maar onze dochter vindt dat af en toe zo leuk om te doen.
Nieren van kinderen zijn ook gewild trouwens.

Maar als je naar de quick gaat, kan je maar best minstens 2 nieren hebben.

Laatst bewerkt:
Je krijgt een tegoed, in dit geval 70 cent. Deliveroo heb ik nog nooit weten een bestelling vervolledigen, altijd tegoed. Zelfs toen er een paar jaar terug ene gewoon met ons eten was gaan lopen (een koerier dus) was het antwoord ‘ah… tja, we betalen u terug’. Dus zelfs niet ‘we geven de bestelling opnieuw door’ maar echt ‘betaal nog eens en we betalen u eentje terug’. Ik weet niet hoe het is in grotere steden, in Kortrijk is Deliveroo éigenlijk niet super.
Ma allez, dan schieten daar toch geen koeriers meer over want kan me niet voorstellen dat je nog mag blijven na eten te stelen :thinking:

Fouten in de bestelling ligt wel aan het restaurant. In de Macdo durven ze wel al eens kemels maken.

MacDo voor kinderen. Cola blijkt ice tea te zijn. Ik geef dat door in de Deliveroo chat. Mevrouw, kan u een foto doorsturen? Eh… ok… Bij deze een foto van de donkerbruine soda die niet de juiste donkerbruine soda is. Enfin, ik snap het protocol maar toch. Als uw frieten koud zijn, zien ze dat ook niet op foto.
Temperatuurmeter in uwe friet steken hé.

Je krijgt een tegoed, in dit geval 70 cent. Deliveroo heb ik nog nooit weten een bestelling vervolledigen, altijd tegoed. Zelfs toen er een paar jaar terug ene gewoon met ons eten was gaan lopen (een koerier dus) was het antwoord ‘ah… tja, we betalen u terug’. Dus zelfs niet ‘we geven de bestelling opnieuw door’ maar echt ‘betaal nog eens en we betalen u eentje terug’. Ik weet niet hoe het is in grotere steden, in Kortrijk is Deliveroo éigenlijk niet super.
Ik had eens dat het uiteindelijk meer dan 2u geduurd had en er toen doodleuk op die updatepagine kwam dat de bestelling geannuleerd was. Hangry x 1000 toen

Artikel uit Het Nieuwsblad
Die vriend van je is toevallig niet Christine uit het artikel? :laugh:
Kortom, het is inderdaad niet legaal om cash te weigeren, behoudens enkele uitzonderingen.
Neen dit is toeval, maar best wel grappig dat er net een artikel van is. :)

Maar tenzij ze eerst een betaling eisen, vooraleer ze die koffie komen brengen dan is het toch gewoon barsten voor de horecauitbater als je toevallig een lastige klant over de vloer krijgt? Als die koffie daar al op tafel staat, dan drinkt die mens dat gewoon uit, lacht eens vriendelijk naar het personeel, gooit het geld cash op tafel en dan wandelt die mens toch gewoon doodleuk weg? :tongue:

De politie bellen? Voor wat dan? Die komen daarvoor toch echt niet langs?
Die klant tegenhouden? Oei, dat kan gevaarlijk zijn, je weet nooit wie aan uw tafeltje een koffie komt drinken. :unsure:
+ die mens kan dan toch gewoon klacht indienen?

Laatst bewerkt:

Ook ooit voor gehad bij Uber eats dat de koerier er met mijn bestelling vandoor was.
3 weken en 5 herinneringen later waren ze dat nog steeds intern aan het onderzoeken. Heb hen dat gestuurd dat ik hen gerust de kans wilde geven dit intern op te lossen, maar dat mijn geduld op was. Als ze mij niet binnen de 2 dagen zouden terug betalen zou ik een klacht voor diefstal neerleggen bij de politie. Een uur later werd het geld terug gestort.

Ma allez, dan schieten daar toch geen koeriers meer over want kan me niet voorstellen dat je nog mag blijven na eten te stelen :thinking:

Fouten in de bestelling ligt wel aan het restaurant. In de Macdo durven ze wel al eens kemels maken.
Hier heb je ook maar 1 soort Deliveroo koerier. Niet de mensen waar men veel gegevens over heeft of kan volgen. Ik denk met een nieuw telefoonnummer dat je zo opnieuw kan beginnen.

Dan was ik natuurlijk zelf op mijn fiets gesprongen om verhaal te halen. Je mag ook niet verwachten dat we leven als een soort wilde!

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe Deliveroo werkt maar het lijkt me sterk dat je zomaar met een telefoonnummer kan beginnen. :unsure:
Het is misschien niet zó simpel maar het is wel doodeenvoudig. Het is niet met een intake en dat soort zaken, alles is online en veel controle is daar echt niet op. In Rijsel is het nog opvallender.

Verschrikkelijk. Hoe incompentent kan je zijn.
Wat een regelrechte schande.

Bellen met de klantendienst van Proximus om het een en ander te regelen voor mijn schoonvader. Ik ben ook klant, en na 20 minuten hebben ze eigenlijk door dat ik niet voor mezelf bel, maar voor iemand anders.

'Oei dan gaan we opnieuw moeten beginnen'
:wallbash:
:wallbash:

Edit: Ik krijg net bevestigingsmail van de bestelling: er zit nog een fout in ook:help:

Laatst bewerkt:
Gisteren naar de Quick gegaan en wtf is daar gebeurd. Ik ga vandaag een afspraak maken in het ziekenhuis om een nier te verwijderen, kwestie van de rekening te kunnen betalen. Een medium menu kost daar al bijna 11 euro en dan is de portie frieten ook nog kleiner gemaakt.
Ok, het is mijn eigen schuld, had ik maar niet moeten gaan, maar onze dochter vindt dat af en toe zo leuk om te doen.
Ik ga sinds kort enkel nog in de buurt van Aalst zo een dingen eten.

Je kan aan de kassa vragen om bedrag te factureren aan @Tomski. Overal waar we zijn geweest, was dit geen probleem. Bepaalde frituren waren zelfs duidelijk blij, ze zaten in de problemen omdat hij er al even niet meer is geweest.

Groepspraktijk De Puzzel, waar Barbara de rouwmassages zal geven, start in het voorjaar met groepen voor verschillende leeftijden en voor verschillende soorten verlies. Dat kan zijn door overlijden, maar ook door bijvoorbeeld een scheiding, ongewenst kinderloos blijven, een partner die lijdt aan dementie, enzovoort.

dus gewoon zoals elke massage om u te ontspannen en even uw zorgen te vergeten.
WAAROM KRIJGT ZOIETS TOCH AANDACHT (jaja, clickbait en nu deel ik het hier nog eens ook
:eviltongue:
), moest het nu nog op HLN zijn, maar de VRT, maar jongens toch.
Enkele ideeen om toch in het nieuws te komen met uw zaak:

Koffiekoeken in de vorm van een gebroken hart, voor mensen die net iemand verloren zijn.
Ne McRouw waar de vlees/levenssappen nog uitdruipen, want hoe vettiger hoe prettiger qua comfortfood.
Een rouwfestival met enkel vrolijke muziek om je op te beuren.

Allez, dus gewoon dingen waar ge u al goed bij voelt, maar zeg dat het speciaal voor mensen die in de rouw zijn is, maar het mag ook omdat ge u gewoon niet goed voelt of een droevige gebeurtenis hebt meegemaakt, zoals uwe Deliveroo die niet langskomt of Bpost die uw kostbaar pakje gewoon over de haag in een regenplas heeft gesmeten.

dus gewoon zoals elke massage om u te ontspannen en even uw zorgen te vergeten.
WAAROM KRIJGT ZOIETS TOCH AANDACHT (jaja, clickbait en nu deel ik het hier nog eens ook
:eviltongue:
), moest het nu nog op HLN zijn, maar de VRT, maar jongens toch.
Enkele ideeen om toch in het nieuws te komen met uw zaak:

Koffiekoeken in de vorm van een gebroken hart, voor mensen die net iemand verloren zijn.
Ne McRouw waar de vlees/levenssappen nog uitdruipen, want hoe vettiger hoe prettiger qua comfortfood.
Een rouwfestival met enkel vrolijke muziek om je op te beuren.

Allez, dus gewoon dingen waar ge u al goed bij voelt, maar zeg dat het speciaal voor mensen die in de rouw zijn is, maar het mag ook omdat ge u gewoon niet goed voelt of een droevige gebeurtenis hebt meegemaakt, zoals uwe Deliveroo die niet langskomt of Bpost die uw kostbaar pakje gewoon over de haag in een regenplas heeft gesmeten.
Dat is human interest. Dat zoiets aandacht krijgt noemt dan weer gatekeeping: er is zoveel info te vinden dat je ergens wel een keuze moet maken. Ga dus klagen bij de ombudsman van VRT dat de eindredacteur van de onlineredactie eens wat meer nadenkt over de artikels die hij online laat zetten of dat de nieuwsfeiten waarnaar zijn redactieleden moeten jagen wel nieuwswaardig zijn.

Die massage ... hopelijk eindigt die dan toch op een ... euhm ... vrolijke noot.

Dat het echt onveilig is op sommige van onze wegen :frown:

De stroming is heftig en uw enige kans is niet in paniek geraken en u mee laten drijven en zolang mogelijk het hoofd boven water houden tot je in minder woelig vaarwater terechtkomt. Dat is natuurlijk op voorwaarde dat ze nog bij bewustzijn was. (wat vermoedelijk niet zo was)

Bovendien weet ik ook niet waar dit water naartoe gaat? Mits wat pech ergens op een locatie waar je sowieso het bijltje erbij neerlegt. En wat was de watertemperatuur? Onderkoeling is ook fataal.

Dus helaas ik vrees ervoor. Maar hoop doet leven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan