Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga eens naar het OCMW van uw gemeente en vraag leefloon aan. Dan kunnen ze bekijken of ze die maand zonder inkomen kunnen overbruggen.
Ik ga Maandag naar het kantoor van het ziekenfonds en als ze nie willen betalen zeg ik dat ik vroegtijdig stop met de arbeidsongeschiktheid en ga Dinsdag terug werken, heb ik toch nog 2 weken loon begin Feb ipv 1 week.

Ik ben niet 100% maar ik ga me de komende 5 weken ook niet elke nacht zorgen maken om geld.

Toch altijd leuk dat je als zorgmedewerker een extra premie krijgt van 445€ Bruto, en waar van je netto nog niet de helft er van krijgt. (190€).
Dat is ons gewoon uit lachen in het gezicht. Geef dan gewoon niets he :rolleyes:

Toch altijd leuk dat je als zorgmedewerker een extra premie krijgt van 445€ Bruto, en waar van je netto nog niet de helft er van krijgt. (190€).
Dat is ons gewoon uit lachen in het gezicht. Geef dan gewoon niets he :rolleyes:
Geloof je dat dat voor andere mensen zoveel anders is misschien?

Ik heb nog nooit een premie gehad in de zorg. Vooral tof tijdens covid als ze in de media groots verklaren de zorg iets extra toe willen steken!
Nope, niet gans de zorg. Enkel een stuk van de zorg. 👌

Ik heb nog nooit een premie gehad in de zorg. Vooral tof tijdens covid als ze in de media groots verklaren de zorg iets extra toe willen steken!
Nope, niet gans de zorg. Enkel een stuk van de zorg. 👌

Ik vind het niet geheel onterecht dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen echt zorgend personeel en mensen met een bureaujob in de zorg. Hoeveel covidpatiënten heb jij verzorgd?

Ik vind het niet geheel onterecht dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen echt zorgend personeel en mensen met een bureaujob in de zorg. Hoeveel covidpatiënten heb jij verzorgd?
Euhm sorry maar die mensen met een bureaujob zorgen er wel voor dat degene die de patiënten ontvangt zijn werk kan doen.

Elke job in de zorg is even belangrijk, van poetsvrouw tot directeur en hebben mekaar nodig om hun werk te kunnen doen.

Euhm sorry maar die mensen met een bureaujob zorgen er wel voor dat degene die de patiënten ontvangt zijn werk kan doen.

Elke job in de zorg is even belangrijk, van poetsvrouw tot directeur en hebben mekaar nodig om hun werk te kunnen doen.

Zeker en vast. Zal ik ook niet ontkennen.
Maar ik persoonlijk vind dat er, zeker als het over de coronaperiode gaat, best een onderscheid in gemaakt mag worden. Het is nu eenmaal niet hetzelfde.

Zeker en vast. Zal ik ook niet ontkennen.
Maar ik persoonlijk vind dat er, zeker als het over de coronaperiode gaat, best een onderscheid in gemaakt mag worden. Het is nu eenmaal niet hetzelfde.
Voor mij niet, deze zijn ook moeten komen werken om het draaiend te houden. Het is niet omdat ze geen rechtstreeks patiënten contact hebben gehad ,ze geen risico op besmetting hadden.

Geef maar door aan mensen die zoiets wel kunnen waarderen dan als je het toch maar niets vindt.
Er zijn zoveel mensen die daar erg blij mee zouden zijn.

Ik snap dat niet. Iedereen weet toch dat dergelijke bonussen zwaar belast worden.

Dat elke job en persoon evenveel respect verdient, iedereen deftig betaald moet worden, en dat iedereen bijdraagt aan het geheel (en dus ook voor een deel nodig is), daar volg ik u in.
Maar zeggen dat elke job in de zorg even belangrijk is, is imo een foute statement.

Ik denk dat velen gewoon niet beseffen hoe hard wij 2j lang hebben doorgepeerd.
Ik heb in 2020 maar 1 week verlof genomen en op 2j tijd 5 weken aan overuren gedaan om toch maar de duizenden telefoontjes te kunnen beantwoorden, mails te versturen met attesten, testmateriaal voor de dokters voor te bereiden, wachtruimtes te ontsmetten, kinderen vast te houden die getest moesten worden (maar hey, ik heb maar een bureaujobke, wat zou ik contact hebben gehad met patiënten?),...
Maar heb ik in de frontlinie gestaan zoals de mensen op de covid afdeling en intensieve? Absoluut niet. Helemaal mee eens.

Dat elke job en persoon evenveel respect verdient, iedereen deftig betaald moet worden, en dat iedereen bijdraagt aan het geheel (en dus ook voor een deel nodig is), daar volg ik u in.
Maar zeggen dat elke job in de zorg even belangrijk is, is imo een foute statement.
Ik zie elke job (in elke sector trouwens) als een radartje in het geheel. Stopt er 1 met draaien, dan valt het geheel stil. ( Wat hetzelfde is wat jij zegt)

In dat opzicht vind ik juist wel dat elke job even belangrijk is, want de 1 kan niet functioneren zonder de ander.

Gisteren op training een verkeerde beweging gedaan bij 't sparren.
M'n lichaam en deel van m'n been draaide maar m'n knie niet.
Onmiddellijk op de grond gevallen van de pijn en van de mat afgedragen. Na wat ijs leek het OK.
Ook terug thuis had ik wat last maar 't was doenbaar.
Vannacht veel pijn en kan er nu amper op staan. Het ziet wel niet blauw en is ni echt gezwollen, dus das iets maar da gebeurt ook ni snel bij mij.
Subiet toch maar naar de dokter... Maar top zo 1 week in de voorbereiding van de marathon en niet eens te goei meer kunnen wandelen.

Ik denk dat velen gewoon niet beseffen hoe hard wij 2j lang hebben doorgepeerd.
Ik heb in 2020 maar 1 week verlof genomen en op 2j tijd 5 weken aan overuren gedaan om toch maar de duizenden telefoontjes te kunnen beantwoorden, mails te versturen met attesten, testmateriaal voor de dokters voor te bereiden, wachtruimtes te ontsmetten, kinderen vast te houden die getest moesten worden (maar hey, ik heb maar een bureaujobke, wat zou ik contact hebben gehad met patiënten?),...
Maar heb ik in de frontlinie gestaan zoals de mensen op de covid afdeling en intensieve? Absoluut niet. Helemaal mee eens.

Dat was in veel sectoren zo.. Volk die uitviel en in quarantaine moest waardoor anderen moesten overpakken of het bedrijf viel stil.

Bij ons op interventie draaien ze al van voor corona en nu nog steeds vaak 50u per week wegens volk tekort. Tijdens corona was het zelfs meer door uitgevallen collega's.

Zo goed als niemand van ons heeft dat jaar 1 week verlof genomen.

Ik zie elke job (in elke sector trouwens) als een radartje in het geheel. Stopt er 1 met draaien, dan valt het geheel stil. ( Wat hetzelfde is wat jij zegt)

In dat opzicht vind ik juist wel dat elke job even belangrijk is, want de 1 kan niet functioneren zonder de ander.
Dat laatste is een mooie ideologie, maar niet de realiteit. Over de rest zijn we inderdaad akkoord.

(en PS: Ik ben niet tegen u aan het ingaan hé @Mulan, ik heb geen zicht op uw job)

Ik had als stagiair die telkens op covidafdelingen stond en genoeg lijkzakken heeft toe geritst ook wel graag iets gekregen. "Jullie zijn echt de helden/toekomst van de zorg." af en toe te horen krijgen, deed het hem niet. :unsure:

Cameralenzen van m'n smartphone die uitsteken vanachter. Denk ook eens aan de mensen die geen hoesjes gebruiken gvd :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan