Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier enkele weken al mijn ergernis gepost over de NMBS parking in Diest die betalend wordt

The saga continues:

Probeer via automaat parkeerabbo voor 1 jaar te nemen, voor treinreiziger want dit is het voordeligst.

Automaat: haha, neen want 1 jaar is langer dan de resterende looptijd van uw jaar treinabbo dus je kan die optie niet nemen.

20bf82a2fb8d8a833b697e803e644fb8.jpg

Fucking manke kutlogica.
Ik heb al 13 jaar non-stop een jaarabbo via de werkgever en nu laat ge mij geen jaarabbo voor de parking kopen?!
Wat verwachten ze, dat ik dat mooi op de eerste dag van mijn verlenging neem? :wtf:

Allez, via het loket dan. Natuurlijk enkel open van 6:15 tot ten laatste de middag.

6:25 deze morgen - loket nog steeds niet open en trein om 6:27 :rolleyes:

Ik heb hier enkele weken al mijn ergernis gepost over de NMBS parking in Diest die betalend wordt

The saga continues:

Probeer via automaat parkeerabbo voor 1 jaar te nemen, voor treinreiziger want dit is het voordeligst.

Automaat: haha, neen want 1 jaar is langer dan de resterende looptijd van uw jaar treinabbo dus je kan die optie niet nemen.

20bf82a2fb8d8a833b697e803e644fb8.jpg

Fucking manke kutlogica.
Ik heb al 13 jaar non-stop een jaarabbo via de werkgever en nu laat ge mij geen jaarabbo voor de parking kopen?!
Wat verwachten ze, dat ik dat mooi op de eerste dag van mijn verlenging neem? :wtf:

Allez, via het loket dan. Natuurlijk enkel open van 6:15 tot ten laatste de middag.

6:25 deze morgen - loket nog steeds niet open en trein om 6:27 :rolleyes:
NMBS blijft een werf na al die jaren. Hoog tijd dat ze daar Bpost bewijs een grote opkuis doen (die er toch nooit gaat komen).

Idem, maar dan 8/12. Dus ik kom nog voor jou, aan de beurt! :)
Maar ze hebben ook recht op kerstvakantie en nieuwjaar zeker?

Ik ben al blij dat ik zo te zien niet de enige ben die lang wacht op zijn pakje. Bpost geeft ook altijd aan dat ze hier 'niets' kunnen aan doen en ze dit echt niet kunnen versnellen en ja wettelijk staat er niet echt een termijn op, maar meestal wordt een maand, als 'redelijk' beschouwd.

Dus nog 4 dagen en dan stuur ik een mail naar Bpost om er achter te gaan horen. Dan zijn ze wettelijk min of meer verplicht dit te doen omdat de redelijke termijn dan wordt overschreden.
Ze weten daar dus echt wel dat een 'maand' als redelijk wordt beschouwd.

Ze hebben dus net op tijd, de taxen berekend op het pakje en een foto genomen. 0€ kosten! Hoera!
(Dat is al een succes, 95 keer op 100 merken ze niet op dat er 'geschenk' op een pakje staat)

Hebben ze nu het pakje vrijgegeven? Ah neen, dat moet nog gebeuren, dat is blijkbaar de volgende stap, maar doordat ze nu een actie hebben uitgevoerd is de redelijkheidstermijn dus NIET overschreden. :sop:

Pakje verstuurd baar België. Ligt al sinds 9/12 bij de douane.

Bende prutsers.
Update ?? Slow slower slowest.

Ik was me net aan het scheren en halverwege valt mijn trimmer ineens uit, niet meer aan te krijgen. Nu zit ik hier met een halfgeschoren gezicht en ik moet sffs gaan werken. :unsure:

Ik was me net aan het scheren en halverwege valt mijn trimmer ineens uit, niet meer aan te krijgen. Nu zit ik hier met een halfgeschoren gezicht en ik moet sffs gaan werken. :unsure:
Geen mesjes liggen? Heb hier altijd nog een heel pak van deze liggen en een double edged razor. Voor mocht het scheerapparaat het begeven of ik in een fancy mood ben en me serieus wat schaafwonden wil scheren :unsure:

feather-double-edge-scheermesjes-10-stuks.jpg

Geen mesjes liggen? Heb hier altijd nog een heel pak van deze liggen en een double edged razor. Voor mocht het scheerapparaat het begeven of ik in een fancy mood ben en me serieus wat schaafwonden wil scheren :unsure:

feather-double-edge-scheermesjes-10-stuks.jpg
Ik heb nooit mesjes gebruikt. Ik heb alleen nog een gewoon scheerapparaat liggen, maar daar is m’n baard te lang voor. Nu, ik kon net snel langs m’n kapper, dus probleem opgelost.

Al van vorige week, maar ik erger mij er nog aan. Broer en ik verkavelen stuk van de ouderlijke tuin, er ligt ook een stukje land naast. De eigenaar daarvan kwam op de proppen met een kleine wissel van grond zodat beiden aan de eisen van een bouwgrond voldoen. Dit wordt geregeld door een immo.

Maar dat mens van het immokantoor is in mijn ogen het cliché van iemand die je naar de mond praat. Dus tegen ons vertelt die sappige verhalen over die andere mensen, over hoe gierig die zijn. Dan schakelde ze, nadat mijn broer begon over een snelheidsboete, over op cafépraat van een klant die een "integratieuitkering" krijgt maar wel een villa verkoopt, een andere klant die erfebelasting moest betalen, hoe "wij" als werkende mensen geen tijd hebben om alle voordelen uit te pluizen maar die werklozen wel, ... Allezja zo'n klassieke cafépraat waarmee ze wou aantonen dat de staat het geld bij de verkeerden gaat halen.

En dan zit ik daar me af te vragen wat die over ons tegen de andere eigenaars vertelt.

Al van vorige week, maar ik erger mij er nog aan. Broer en ik verkavelen stuk van de ouderlijke tuin, er ligt ook een stukje land naast. De eigenaar daarvan kwam op de proppen met een kleine wissel van grond zodat beiden aan de eisen van een bouwgrond voldoen. Dit wordt geregeld door een immo.

Maar dat mens van het immokantoor is in mijn ogen het cliché van iemand die je naar de mond praat. Dus tegen ons vertelt die sappige verhalen over die andere mensen, over hoe gierig die zijn. Dan schakelde ze, nadat mijn broer begon over een snelheidsboete, over op cafépraat van een klant die een "integratieuitkering" krijgt maar wel een villa verkoopt, een andere klant die erfebelasting moest betalen, hoe "wij" als werkende mensen geen tijd hebben om alle voordelen uit te pluizen maar die werklozen wel, ... Allezja zo'n klassieke cafépraat waarmee ze wou aantonen dat de staat het geld bij de verkeerden gaat halen.

En dan zit ik daar me af te vragen wat die over ons tegen de andere eigenaars vertellen
En zelf maar proberen om mensen zoveel mogelijk geld af te troggelen. Ikzelf heb geen enkel vertrouwen in makelaars sinds we in de familie eens een erg overdreven inhalige makelaar gehad hebben. Die wou 25000 euro in het zwart ophalen bij de verkoop van een huis zonder dat onze familie van ook maar iets wist.

Veel makelaars zijn imo echt wel een ras apart.
Ik heb in mijn leven al veel woonplaatsen gezocht, zowel voor te huren als kopen. En er zijn absoluut goede, maar ze zijn zwaar in de minderheid.
De ergste gevallen:
  1. Degene die niet kon antwoorden of de verwarming op gas-olie-elektriciteit werkte.
  2. Degene die bleef volhouden dat het afwasmachine (dat in de achterkeuken stond) een wasmachine was.
  3. Degene die het woord "thermostaat" (not joking) niet kende, en bijgevolg mij niet kon zeggen waar hij hing.
  4. Degene die een brakke schuifdeur wou open doen als een normale deur en ze eruit trok, en dan maar zei "ja dat is een speciale deur, die gaat altijd zo open".
  5. (toen er bezichtingen waren in het appartement waar ik nog woonde) Degene die, toen iedereen weg was, de sleutel van zowel mijn appartement als de algemene inkomhal op het slot liet zitten ... aan de buitenkant.
  6. Degene die niet wist dat er BTW bijkwam bij een nieuwbouw, en bij hoog en laag bleef beweren dat "alles hierin zit, hier komt gene cent bij mijnheer".
En dan met hopen degenen die gewoon staalhard liegen over zaken die ge belachelijk makkelijk kunt weerleggen (ander EPC score geven dan letterlijk op het verslag staat, volhouden dat iets niet in overstromingsgebied ligt terwijl het verslag anders zegt, conforme elektriciteit terwijl het verslag anders zegt, duidelijk vochtschade ontkennen, ...).

Maar 1 blaas vergeet ik echt nooit meer. Dat was zo het meest cliché "gladde verkoperstype". Op een bepaald moment begon hij te klagen over hoe duur de elektriciteit wel niet was geworden, en of ze wel beseffen hoe duur dat is om zijn auto (Porsche Taycan) EN buiten + binnen zwembad EN hottub EN sauna te voorzien van stroom.
De normale mens kan dat niet meer dragen eh mijnheer :wtf:. (ik gok tot dat een BGer was)

Mijn fiets een paar uurkes aan station Dampoort gezet en m'n voorwiel weg. Ik WIST het toen ik mijn fiets vastmaakte maar dat zijn zo'n stomme rekken daar dat ik ofwel m'n voorwiel kon vastmaken of de rest van m'n fiets. Eigenlijk heb je daar twee sloten nodig. ik denk dat ik al 100% van de keren dat ik daar mijn fiets heb gezet iets kwijt ben geraakt, fietslichtjes, zadel, bel, wiel... Heel irritant en toch weer een beetje teleurgesteld in de mensheid.
Waar zet je 'm dan aan Dampoort? In die nieuwe rekken?

Cadeaucheques van mijn werkgever gekregen. Tof, maar de winkels zijn relatief beperkt en de online webshops vind ik wat vreemd. Ik kan daar echter ook andere cheques mee kopen (becharge, neosurf), maar dat is toch ook maar onnozel.

Veel makelaars zijn imo echt wel een ras apart.
Ik heb in mijn leven al veel woonplaatsen gezocht, zowel voor te huren als kopen. En er zijn absoluut goede, maar ze zijn zwaar in de minderheid.
De ergste gevallen:
  1. Degene die niet kon antwoorden of de verwarming op gas-olie-elektriciteit werkte.
  2. Degene die bleef volhouden dat het afwasmachine (dat in de achterkeuken stond) een wasmachine was.
  3. Degene die het woord "thermostaat" (not joking) niet kende, en bijgevolg mij niet kon zeggen waar hij hing.
  4. Degene die een brakke schuifdeur wou open doen als een normale deur en ze eruit trok, en dan maar zei "ja dat is een speciale deur, die gaat altijd zo open".
  5. (toen er bezichtingen waren in het appartement waar ik nog woonde) Degene die, toen iedereen weg was, de sleutel van zowel mijn appartement als de algemene inkomhal op het slot liet zitten ... aan de buitenkant.
  6. Degene die niet wist dat er BTW bijkwam bij een nieuwbouw, en bij hoog en laag bleef beweren dat "alles hierin zit, hier komt gene cent bij mijnheer".
En dan met hopen degenen die gewoon staalhard liegen over zaken die ge belachelijk makkelijk kunt weerleggen (ander EPC score geven dan letterlijk op het verslag staat, volhouden dat iets niet in overstromingsgebied ligt terwijl het verslag anders zegt, conforme elektriciteit terwijl het verslag anders zegt, duidelijk vochtschade ontkennen, ...).

Maar 1 blaas vergeet ik echt nooit meer. Dat was zo het meest cliché "gladde verkoperstype". Op een bepaald moment begon hij te klagen over hoe duur de elektriciteit wel niet was geworden, en of ze wel beseffen hoe duur dat is om zijn auto (Porsche Taycan) EN buiten + binnen zwembad EN hottub EN sauna te voorzien van stroom.
De normale mens kan dat niet meer dragen eh mijnheer :wtf:. (ik gok tot dat een BGer was)
Sommige van deze zaken lijken eerder uit een sketchprogramma te komen.

En dan heb je zo'n pipo's die overal een muur zouden ingooien of een raam bijsteken alsof het niets is.

Of overal een badkamer van maken zonder dat er wat van leidingen/afvoer voorzien is.

Ik haat vastgoedmakelaars.

En dan heb je zo'n pipo's die overal een muur zouden ingooien of een raam bijsteken alsof het niets is.

Of overal een badkamer van maken zonder dat er wat van leidingen/afvoer voorzien is.

Ik haat vastgoedmakelaars.
Ha ja dat type heb ik ook eens gehad, dan sta je daar in een kleine living maar kan je dat eenvoudig oplossen door gewoon een muur uit te breken. En elke niet-geïsoleerde zolder vol asbest kan uiteraard makkelijk een man-cave worden.

Nu goed, zo'n straffe stoten als @Lint heb ik wel nooit meegemaakt. Vooral jonge, onervaren mensen die niet verder dan hun mapje met info kwamen. Ergste was die uit mijn post, maar die gaat voor ons een grond verkopen dus veel kan ze daar niet verkeerd zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan