Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vit. D niveau eens laten meten.

Ik heb het op zich nooit laten meten, wat supplementen wel beginnen nemen, en merk toch dat de futloze klops achterwege blijven.
Als je binnen veilige marges blijft wat ze in de apotheek verkopen, kan het geen kwaad.

Ja, heeft ook geholpen de voorbije jaren, maar had niks meer liggen.

Morgen es in apotheek binnenspringen.

Ik voel mijn nieuwjaarswinterdipdepressiefgevoel weer afkomen.
Vorig jaar was ik deze tijd in Spanje, 20 graden, zon, short en t-shirt. Van s morgens tot s avonds buiten. Dat was een heel andere sfeer, totaal geen depri gevoel mogelijk.

Nu depri herfstweer, al 3 keer thuis gekomen met natte broek na een wandeling, bovendien nog geen zon gezien. De kinderen apenlastig. Volgende week paar dagen Ardennen, de natuur zal hopelijk deugd doen.

Vorig jaar was ik deze tijd in Spanje, 20 graden, zon, short en t-shirt. Van s morgens tot s avonds buiten. Dat was een heel andere sfeer, totaal geen depri gevoel mogelijk.

Nu depri herfstweer, al 3 keer thuis gekomen met natte broek na een wandeling, bovendien nog geen zon gezien. De kinderen apenlastig. Volgende week paar dagen Ardennen, de natuur zal hopelijk deugd doen.
Dit dus.

Dit is geen winterweer, dit is gewoon rottig herfstweer. Amper zon en alle dagen regen. Het weer van enkele weken toen het nog vroor was zalig. Ja het was ijskoud, maar het was droog met een stralende zon. Geef mij dat maar ipv het huidige kutweer.

Ik zie het morgen alweer gebeuren dar ik door de regen ga kunnen fietsen. Niets zo plezant als ergens zitten en eten terwijl je doorweekt bent.

Ge moogt mijn berg gebruikte zakdoeken komen bewonderen als bewijs dat ge op latere leeftijd ook nog een snotjong kunt zijn.
Godmiljaar verkouden zijn is toch rete irritant.
Herkenbaar...
Ik zit al meer dan een maand aan minstens 5 zakdoeken per dag.

3 weken geleden echt ziek van geweest (toevallig in een week verlof) en sindsdien nergens echt last van uitgezonderd elk kwartier m'n neus moeten snuiten waarbij er telkens 2kg snot uitkomt. Maar niets verstopt, geen drukkend gevoel,...

Ik ben ook al 2 weken zwaar verkouden met keelpijn en koorts 's avonds en heb een halve apotheek opgegeten maar niks werkt. Ik heb sinds eergisteren op aanraden van een vriend van mij mijn eigen hoestsiroop gemaakt en sindsdien gaat het al veel beter. Hier is het recept voor moest iemand interesse hebben: Ik heb een rammenas gekocht, dat in stukjes gesneden, daar bruine suiker over gedaan en dat een dagje in de koelkast laten staan. Het sap dat eruit komt drink ik nu op met telkens enkele uren tussenpauze en mijn neus en longen zijn eindelijk vrij. Een zalig gevoel. Het is lang geleden dat ik het zo erg heb gehad.

Gisterenavond, rond 22u30 nog een boormachine gehoord, voor amper twee gaatjes.
Daarna tussen 23 en 24u een aantal vuurwerk knallen, vanavond is het verboden, dus deden ze het snel dan nog.

Wat is eigenlijk het nut van de huidige manier van oud-naar-nieuw vieren en waarom moet dat altijd zo bombastisch gevierd worden met vuurwerk dat elk jaar meer in de buurt komt van oorlogsmunitie? Wat is eigenlijk de reden of het ontstaan van dit drukke opgeklopte feest dat toch elk jaar voor meer en meer (vaak dodelijke) menselijke en dierlijke nevenschade zorgt, een hoop afval en glas op straat en andere marginaliteiten . Waarom kan dit niet op dezelfde rustige manier als kerst gevierd worden, zonder vuurwerk?

car reviews op YT...
Ik moet niet weten hoe de duurste uitvoering rijd, ik wil weten hoe de entry modellen / meest populaire modellen rijden.
Allemaal zitten ze in een sport versie met de zwaarste motor...

Wat is eigenlijk het nut van de huidige manier van oud-naar-nieuw vieren en waarom moet dat altijd zo bombastisch gevierd worden met vuurwerk dat elk jaar meer in de buurt komt van oorlogsmunitie? Wat is eigenlijk de reden of het ontstaan van dit drukke opgeklopte feest dat toch elk jaar voor meer en meer (vaak dodelijke) menselijke en dierlijke nevenschade zorgt, een hoop afval en glas op straat en andere marginaliteiten . Waarom kan dit niet op dezelfde rustige manier als kerst gevierd worden, zonder vuurwerk?
Blijkbaar een enorm afgeleide van een oud gebruik:
Ook moesten de geesten van de overledenen en de demonen worden verjaagd, die juist rond deze tijd konden opspelen. Dit verjagen gebeurde met veel lawaai, wat nog terug te vinden is in het gebruik om rond de jaarwisseling vuurwerk af te steken en klokken te luiden.
Diezelfde geesten moesten in toom worden gehouden, want deze wezens zorgden voor een goede oogst het jaar erop. Gevolge, de bange mensen gaven offers en aten het na het ritueel zelf op :laugh:. Daarom al dat eten vandaag en morgen.

De Romeinen moet je de schuld geven van het uitdelen van cadeautjes, zo leest wiki.

Verdomme gisterenmiddag een lange kartonnen doos aan het plooien en blijven haperen en pats de hoek in mijn oog.
Probleem, mijn oog is niet snel genoeg dicht gegaan.

Na 2u pijn toch maar naar de dokter gegaan waar ze met een speciale vloeistof en licht hebben gezien dat mijn hoornvlies een beschadiging heeft van een 2-tal mm. "Vrij groot en pijnlijk" noemnden ze dat al .

Heel slecht geslapen deze nacht, deels door de pijn en dan deels ook omdat je je toch zorgen maakt, naast de penis zijn de ogen toch wel in de top 5 van dingen in je lichaam die niet beschadigd mogen worden :p

Vandaag is het nu wel iets beter heb ik de indruk, alleen het consante gevoel van zand in je oog is echt lastig. Kan niets doen, kan op niets concentreren. Kan gewoon maar wat zitten met mijn ogen open (want dan schuurt het minder dan met de ogen toe).

Het meest lastigste is als ik het slechte oog dichthou en met mijn ander oog kijk, want dan beweegt die slechte ook mee en schuurt dei tegen je ooglid hé.

Ronaldo zijn jaarloon. De-gou-tant. Geen enkele sport(er) verdient het om zo’n jaarloon op te strijken.
Ik snap het toch ook niet. Dat is toch geld door ramen en deuren naar buiten gooien door die sjeik? Tis nu niet dat zo een loon ooit gerecupereerd kan worden uit verkoop van merchandising of sportieve winsten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan