Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoek u gewoon iets co-housing buiten Leuven
Dat begint zowat de enige leefbare optie te worden, maar da's eigenlijk iets waar ik zelf geen zin in heb. Ik heb enorme nood aan iets van mezelf zonder naar anderen te moeten kijken. Maar op een appartementje zonder buiten te kunnen word ik wel knettergek.

Nog een ergernis van de dag (nu dat ik toch al bezig ben). De overheid dat soms zo'n bende prutsers is.

Ik ben niet zo'n voorstander van onze 'technologische vooruitgang' zo lang het niet deftig marcheert. Neem nu de eId readers. Ik krijg een mail dat ik mijn e-gov mailbox moet activeren om mijn fiscale fiches te raadplegen. Enige manier om er op te geraken is via eId, tokens of Itsme. Ofwel een account aanmaken. Als je op de laatste 3 opties klikt heb je al snel door dat je voor alle alternatieven van een eId toch eerst een eId nodig hebt om jezelf te registreren of je moet naar een registratiekantoor. Ik zoek op hun website naar een registratiekantoor 'Bij jou in de buurt' maar wordt telkens via hun zoekfunctie teruggeleid naar de infopagina om een registratiekantoor te zoeken. Werkt dus niet.

Dan maar via omwegen gezocht en uiteindelijk gevonden dat het enigste registratiepunt in Brussel ligt, en je dit niet kunt doen in je lokale gemeentehuis.
Dus het komt erop neer dat je ofwel een eId reader moet hebben, ofwel er eentje moet lenen, ofwel naar Brussel moet met paard en kar. Maar hun 'wat als je geen eId reader hebt' is dus compleet nutteloos.

Ik ga dus voor optie 2 en leen er eentje van iemand. Ik installeer het programma en het testprogramma en beiden werken. Ik installeer de addons, plugins, plugouts en buttplugs die nodig zijn om deze te gebruiken via Chrome. Ik ga terug naar de mailbox voor mijn fiscale fiches en ik krijg telkens een foutmelding om in te loggen, maar ze weten zelf niet waarom.

Lastig lastig, dus doe ik het hele proces opnieuw op een andere pc met Firefox en daar werkte het uiteindelijk wel (in realiteit zijn we al een uur verder). En dan krijg je de melding 'hou uw pincode bij de hand'. Alsof ik die f*cking pincode nog weet liggen van een kaart die ik nooit gebruik.

Dan ga je uit goede gewoonte terug naar de site van de overheid en geef je aan dat je geen pincode meer hebt, en dan sturen ze je terug naar de pagina over een registratiekantoor 'Bij jou in de buurt'. Die pagina stuurt u terug naar de zoekpagina die u telkens weer terugstuurt naar de pagina die u terugstuurt naar de zoekpagina die u stuurt naar de vorige pagina die... En zo is de cirkel rond :unsure:

Uiteindelijk weet ik wel dat ik voor die pincode langs het gemeentehuis kan gaan, maar da's pas open op maandag, en dan moet ik werken, en ik moest de e-box ten laatste vandaag activeren.
Dat zijn toch Afrikaanse toestanden, niet?

Dat begint zowat de enige leefbare optie te worden, maar da's eigenlijk iets waar ik zelf geen zin in heb. Ik heb enorme nood aan iets van mezelf zonder naar anderen te moeten kijken. Maar op een appartementje zonder buiten te kunnen word ik wel knettergek.
Tjah, je kan niet in een van de duurste steden van het land wonen en verwachten dat je:
1. Ruim woont
2. Alleen woont
2. Betaalbaar woont

Ik heb 3 jaar in Gent gewoont in een vrij oké appartement met 1,5 slaapkamers en dat was ook meer dan 1000 euro per maand. Nu woon ik voor 600 per maand in een marginaal hol maar wel vrij ruim.

lol, de websites van de overheid zijn inderdaad een ramp. wacht tot ge eens moet inloggen bij een burgerlijke dienst. Dan wordt ge gewoon van de ene site naar de andere site geleid.
En Eid werkt het best onder Internet explorer heb ik ondervonden. zelfs met plugins bij firefox kan het zijn dat het nu werkt en volgende keer alweer niet. Hoe het nu met Edge zit, weet ik niet, maar vermoed dat dit ook wel problemen zal geven aangezien het nu chromium-based is.

Tjah, je kan niet in een van de duurste steden van het land wonen en verwachten dat je:
1. Ruim woont
2. Alleen woont
2. Betaalbaar woont

Ik heb 3 jaar in Gent gewoont in een vrij oké appartement met 1,5 slaapkamers en dat was ook meer dan 1000 euro per maand. Nu woon ik voor 600 per maand in een marginaal hol maar wel vrij ruim.
Ik geef ook niet aan dat ik dat allemaal tegelijk wil, ik weet ook wel waarom dat amper haalbaar is. Maar het ergste is dat dat niet enkel 'in' de stad is, maar zich alleen maar verder uitspreid. Ik snap ook wel dat ik in de stad geen groot appartement met ruim terras kan veroorloven, maar daarbuiten heb je enkel normale rijhuizen die ook amper te huren zijn voor een alleenstaande.

En ik kan idd ook ergens in een marginaal hol gaan wonen, dat doet iedereen hier in mijn omgeving. Steden zoals Tienen en Aarschot worden wel heel aanlokkelijk voor jonge gezinnen, en binnen 10 jaar is Leuven doodgebloed en zit iedereen daar. Maar om daar nu al te gaan wonen :puke:.

Ik zou het liefst van al ergens landelijk wonen, maar dat heeft ook wel z'n nadelen. En die nadelen zorgen ervoor dat ik op deze leeftijd eerder richting de stad wil trekken, en de nadelen van de stad zorgen ervoor dat ik op latere leeftijd richting het platteland wil trekken. En zo blijven beide onbetaalbaar :unsure:

in een marginaal hol

picard-laughing001f.jpg

Excuses... excuses, het was sterker dan mezelf!

Nog een ergernis van de dag (nu dat ik toch al bezig ben). De overheid dat soms zo'n bende prutsers is.

Ik ben niet zo'n voorstander van onze 'technologische vooruitgang' zo lang het niet deftig marcheert. Neem nu de eId readers. Ik krijg een mail dat ik mijn e-gov mailbox moet activeren om mijn fiscale fiches te raadplegen. Enige manier om er op te geraken is via eId, tokens of Itsme. Ofwel een account aanmaken. Als je op de laatste 3 opties klikt heb je al snel door dat je voor alle alternatieven van een eId toch eerst een eId nodig hebt om jezelf te registreren of je moet naar een registratiekantoor. Ik zoek op hun website naar een registratiekantoor 'Bij jou in de buurt' maar wordt telkens via hun zoekfunctie teruggeleid naar de infopagina om een registratiekantoor te zoeken. Werkt dus niet.

Dan maar via omwegen gezocht en uiteindelijk gevonden dat het enigste registratiepunt in Brussel ligt, en je dit niet kunt doen in je lokale gemeentehuis.
Dus het komt erop neer dat je ofwel een eId reader moet hebben, ofwel er eentje moet lenen, ofwel naar Brussel moet met paard en kar. Maar hun 'wat als je geen eId reader hebt' is dus compleet nutteloos.

Ik ga dus voor optie 2 en leen er eentje van iemand. Ik installeer het programma en het testprogramma en beiden werken. Ik installeer de addons, plugins, plugouts en buttplugs die nodig zijn om deze te gebruiken via Chrome. Ik ga terug naar de mailbox voor mijn fiscale fiches en ik krijg telkens een foutmelding om in te loggen, maar ze weten zelf niet waarom.

Lastig lastig, dus doe ik het hele proces opnieuw op een andere pc met Firefox en daar werkte het uiteindelijk wel (in realiteit zijn we al een uur verder). En dan krijg je de melding 'hou uw pincode bij de hand'. Alsof ik die f*cking pincode nog weet liggen van een kaart die ik nooit gebruik.

Dan ga je uit goede gewoonte terug naar de site van de overheid en geef je aan dat je geen pincode meer hebt, en dan sturen ze je terug naar de pagina over een registratiekantoor 'Bij jou in de buurt'. Die pagina stuurt u terug naar de zoekpagina die u telkens weer terugstuurt naar de pagina die u terugstuurt naar de zoekpagina die u stuurt naar de vorige pagina die... En zo is de cirkel rond :unsure:

Uiteindelijk weet ik wel dat ik voor die pincode langs het gemeentehuis kan gaan, maar da's pas open op maandag, en dan moet ik werken, en ik moest de e-box ten laatste vandaag activeren.
Dat zijn toch Afrikaanse toestanden, niet?

Als ik mij goed herinner kunt ge de itsme app activeren zonder eid. Ik had de keuze bij activatie om mijn identiteit te bevestigen via bankapp. Daar gewoon code ingeven zoals bij een overschrijving en itsme was in orde

Huwelijk ontbonden in Brazilië (???) maar vergeten dit door te geven aan de gemeente in België (???) en in 22 jaar tijd dat nooit opgemerkt? Mmm ...

Zoiets zou mij persoonlijk echt nooit overkomen. (Die kans is nihil) Ik ben vrij goed in zo'n zaken (ik ben zelf ook gehuwd met een Amerikaanse).
Maar ik begrijp dat dit voor niet iedereen evident is, om na te kijken/te controleren of uw huwelijk wel correct ontbonden is.

Na dat onze vorige bazen jaren geleden de evaluatiegesprekken afschaften, gaan de nieuwe bazen ze weer invoegen. Weer een nutteloos gesprek waar ze toch geen rekening houden als je bv een probleem hebt op het werk of met voorstellen komt. Trouwens voor nieuwe medewerkers is dat handig, maar wat nut heeft het als je er al jaren werkt?
Begint al maar uw SMART goals op te schrijven.

Allez huppekee. Een bende marginalen terroriseert al maanden een wijk en treedt de coronamaatregelen met de voeten. De daders zijn gekend, maar wat wordt er aan gedaan?

Allez huppekee. Een bende marginalen terroriseert al maanden een wijk en treedt de coronamaatregelen met de voeten. De daders zijn gekend, maar wat wordt er aan gedaan?
Echt erg ja. Ik wou net hetzelfde artikel posten.
Men is dan nog verwonderd dat die buurtbewoners het recht in eigen handen zouden nemen

Ik begin op een bepaald vlak toch soms wat verzuring op te merken bij mezelf, en eigenlijk kan ik er best weinig aan doen. Mijn situatie is als volgt: 25 jaar, en ik woonde tot over een jaar terug samen met mijn ex. Ik ben erbij weg gegaan (goed wetende dat het voor mij een pak moeilijker ging worden). Nu is na de relatie qua financiën het voor haar een pak makkelijker. Rijke ouders, goed gesponsord, een goedbetaalde job en cohousing met vriendinnen. En nu zit ik dus alleen te zoeken naar een studio/appartement ik het Leuvense. En ik ben het fucking spuugzat.

Ik werk al maanden mijn kl*ten er af (zorgfunctie) en verdien zo'n goeie €1700 per maand. Ze zeggen altijd dat je ongeveer 1/3e mag uitgeven dus is mijn huurbudget dan pakweg 550/600 euro. en ik vind hier ik die klotestad bijna niks deftigs om te huren, en ik wordt misselijk bij de gedachte dat ik voor de komende jaren 600 euro moet betalen voor een studio waar ik niet eens al m'n gerief in kwijt kan.

Zie ik net een artikel verschijnen dat ze in't stad hier de laatste goedkope parking gaan afbreken en er terug een blok op gaan zetten. Alle nieuwe blokken ginder zijn appartementen die beginnen vanaf een half miljoen. Dus minder shoppers naar de stad, nog meer lege winkels en nog meer onbetaalbare woningen voor de happy few die in een bijna dode stad willen komen wonen.

Echt, fucking Leuven. Ik heb het er zo fucking hard mee gehad. Ik heb het gevoel dat de laatste 10 jaar die stad alleen maar doodgebloed is en ze het er alleen maar slechter vanaf brengen. Enige reden waarom ik hier blijf is omdat m'n werk en sociale leven er is, maar hoe langer hoe meer zit het wel in m'n hoofd van gewoon naar een compleet andere kant te verhuizen. Deze week was er ook een collega van mij (niet veel ouder dan ik) naar een huis aan't kijken dat ze samen ging kopen met haar vriend voor slechts 600.000 euro. En ik ben letterlijk weg moeten gaan omdat ik er lastig van aan't worden was met al hun fucking luxeproblemen. Want ohja, er zit geen kookeiland bij. Sommige mensen leven toch echt wel in een heel beperkte bubbel en zijn stekeblind voor alles wat rond hun gebeurd.

Zo, dat moest er even uit.
8-DFC8239-03-E2-47-F1-BFA2-09-CBB82-C5731.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan