Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was ook direct aan het denken: "Oh, da's verhoogd kindergeld, kom, we doen er dan wat bij!" 😬
Die verhoogde zorgtoeslag krijg je niet zomaar hoor voor een kind met autisme...

Tweedehands spulletjes verkopen is tegenwoordig inderdaad een ramp met momenten. Maar alles naar de kringloop doen of gratis weggeven vind ik dan ook weer zonde.
Verkopers zijn soms ook bijzondere gevallen. Ik ben wat aan het rondkijken voor een fiets voor mijn dochter, en sommige mensen willen precies gewoon niet verkopen (geen info in de advertentie, niet reageren op chat of biedingen en geen telefoonnummer te vinden, etc...).

Vroeger veel verkocht op 2dehands.be. Afgelopen zomer opnieuw geprobeerd en dat was een ramp.

Op een dag was ik het kotsbeu en heb gewoon alles naar 't containerpark gebracht.

Een perfect werkende fiets, een Barbecook bbq in goede staat, een WC-bril nog in de verpakking, een bureau/tafel van IKEA dat we nooit gebruik hebben, een perfect werkende grasmachine op elektriciteit, nog een fiets, een Senseo machine in goede staat, een microgolf in perfect werkende staat (en proper), enz.

Bij de kringloop wouden ze alleen bloempotjes en vazen. Al de rest moesten ze niet hebben want ze moesten dan controleren of het wel werkt. Daar schrok ik toch ook van.

O, er was wel een serieuze bieder voor de BBQ. Bleek dat ene te zijn die ik kende van vroeger in de fitness. Ne grotere omhooggevallen dommerik ken ik niet, dus ik gunde het hem niet en heb die in de container gekletst.
Op Facebook zijn er groepen om dit weg te geven. Ik sta er telkens van versteld wat voor brol daar soms weggaat. Voor jouw items hadden ze gevochten... Maar soit, zou natuurlijk beter zijn geweest mocht je dit kunnen verkopen. De tweedehandsmarkt is één grote joke/scam geworden.

Als je er echt vanaf wil én er niet zelf mee wil gaan ronddragen, zet het op 2dehands als "gratis af te halen" en bereid je voor op hallucinante taferelen. Bij mij begonnen ze op den duur te bieden op gratis spullen die gereserveerd stonden.

Het stopzinnetje van zowat elke voetbalcommentator, "dat wéét u", of "zoals u wel weet".
Neen, ik weet heel erg veel dingen NIET, stop met veronderstellingen te maken.

Als je er echt vanaf wil én er niet zelf mee wil gaan ronddragen, zet het op 2dehands als "gratis af te halen" en bereid je voor op hallucinante taferelen. Bij mij begonnen ze op den duur te bieden op gratis spullen die gereserveerd stonden.
Ooit nog 20 euro gekregen voor oude winterbanden die ik gratis weggaf omdat onze oudste dochter pas was geboren. Dat was wel een mooie geste voor de pamper rekening.

Vroeger veel verkocht op 2dehands.be. Afgelopen zomer opnieuw geprobeerd en dat was een ramp.

Op een dag was ik het kotsbeu en heb gewoon alles naar 't containerpark gebracht.

Een perfect werkende fiets, een Barbecook bbq in goede staat, een WC-bril nog in de verpakking, een bureau/tafel van IKEA dat we nooit gebruik hebben, een perfect werkende grasmachine op elektriciteit, nog een fiets, een Senseo machine in goede staat, een microgolf in perfect werkende staat (en proper), enz.

Bij de kringloop wouden ze alleen bloempotjes en vazen. Al de rest moesten ze niet hebben want ze moesten dan controleren of het wel werkt. Daar schrok ik toch ook van.

O, er was wel een serieuze bieder voor de BBQ. Bleek dat ene te zijn die ik kende van vroeger in de fitness. Ne grotere omhooggevallen dommerik ken ik niet, dus ik gunde het hem niet en heb die in de container gekletst.
gelukkig zijn er nog mensen met principes

Da's bullshit. Ze nemen daar quasi alles aan dat in deftige staat is. Uitzondering zijn eleckro en fietsen, die nemen ze altijd aan, zelfs beschadigd.
Elektro omdat elke kringwinkel ook een recupel punt is (ge kunt zelfs uw batterijen en lampen daar binnen doen) en fietsen omdat er veel winkels een atelier hebben dat die fietsen terug oplapt voor verkoop.

Da's bullshit. Ze nemen daar quasi alles aan dat in deftige staat is. Uitzondering zijn eleckro en fietsen, die nemen ze altijd aan, zelfs beschadigd.
Elektro omdat elke kringwinkel ook een recupel punt is (ge kunt zelfs uw batterijen en lampen daar binnen doen) en fietsen omdat er veel winkels een atelier hebben dat die fietsen terug oplapt voor verkoop.
En toch werden mijn spullen geweigerd. Een fiets namen ze sowieso niet aan omdat daar altijd eerst wat oplapwerk aan is. Alles waar ook maar iets van werk aan was werd geweigerd. Elektro ook niet.

Mijn vazen en potjes wel. Ah, en mijne WC bril in verpakking ook denk ik.

De persoon na mij had een gebruikte matras mee en die namen ze ook aan.

Ik heb toch ook geen goede ervaring met spullen die geen kleding zijn aan Kringwinkels te geven.

Ze hebben precies last van het gouden penis syndroom - ge zijt ne fucking Kringwinkel.

Een oude (ongeveer 20 jaar oud) bureau van mij ook moeten wegdoen naar het containerpark. Was heel weinig schade aan met uiteraard sporen van gebruik waar toetsenbord en muis altijd stonden. Eerst op 2dehands en Facebook gezet, eerst tegen lage prijs en daarna mocht die gratis weg. Niemand interesse. Dan naar kringwinkel gedaan: ah nee, die mag zoveel sleet niet hebben.
Sja, containerpark dan maar.

Hoe verkracht ik een iconisch gebouw:

Origineel is het alvast niet:
latest
Die boerentoren is toch ook gewoon een lelijk gebouw. Ik snap niet dat daar zoveel waarde aan gehecht wordt. Dan is bijvoorbeeld de kathedraal veel mooier.

Van dat kutjesvolk dat komt bedelen voor een lagere prijs met het voorwendsel dat iemand een ziekte of wat anders in de familie heeft. Krijgen die dan en moeten het dan plots niet meer hebben. Ga dan gewoon op de hoek van de straat lopen bedelen, maar verspil mijn tijd niet.

Bekijk bijlage 15395
Wat maakt dat in godsnaam uit dat die zoon autistisch is. Zaken zijn zaken. Kutvolk dat dit wil uitbuiten.

Familie van mij is zowat meubels van zijn ouderlijk huis aan het verkopen aangezien zijn ouders naar een appartement verhuizen. En nu zit die dus versleten banken en van die lelijke oude talloren online te zwieren tegen belachelijke prijzen als "antiek".

Een oude, versleten bank die volledig aan het afbladeren is: 250 euro, antieke zitbank.

Dan moesten ze u ni :p
Was het een kringwinkel of nog iets anders? Misschien dat daar het verschil zit?
Een afdeling van de kringloopwinkel op ons lokaal containerpark. Waar je dus zaken kan achterlaten en zij komen dan meerdere keren per week alles ophalen.

Nu je het zegt, het waren wel de parkwachters van het containerpark zelf die me zeiden: 'ja, maar dat zullen ze toch niet willen meenemen'.

Die fiets in goede staat zomaar in de container gooien deed wel wat met mij. Ik was precies de pedalen kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan