Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het nog een beter idee om geen app te gebruiken voor anticonceptie.
Ik ben nu op een punt waar het voldoende is, persoonlijk. Maar vergeet aub niet dat er veel vrouwen zijn voor wie condoom of pil dúúr zijn en/of die niet zomaar kunnen zeggen ‘vanavond niet, schat’, of vrouwen uit kleine plaatsen waar jouw business direct die van iedereen is. Geloof mij, Nestorius, er zijn veel vrouwen die absoluut liever zekerder opties zouden hebben dan een app maar die er gewoon niet zijn.

Gvd he, teen gebroken, weer ziekenverlof :wallbash: , ik was pas een maandje terug 2/5de aan het werk.

Is zaterdag al gebeurd met het grasmaaien, maar ik hoopte nog dat het niet zo erg zou zijn en dat ik woensdag gewoon zou kunnen gaan werken.
Het vermoeden dat het gebroken ging zijn was er echter wel al, maar de huisdokter heeft dit daarnet dan ook bevestigd.
En nog 2 weken d'r bij :wallbash: :angry::cry:
Op zot van te worden, de haren van uit te trekken, ....
En nu een zinnetje waarvan ik vroeger dacht dat ik het nooit zou gebruiken: "Ik wil gaan werken!"

Ik heb het thuis nu echt wel allemaal al gezien.
De kloterij is dat ik nu met die gebroken teen nog minder kan doen dan wat ik met mijne rug kon doen.

En nog 2 weken d'r bij :wallbash: :angry::cry:
Op zot van te worden, de haren van uit te trekken, ....
En nu een zinnetje waarvan ik vroeger dacht dat ik het nooit zou gebruiken: "Ik wil gaan werken!"

Ik heb het thuis nu echt wel allemaal al gezien.
De kloterij is dat ik nu met die gebroken teen nog minder kan doen dan wat ik met mijne rug kon doen.
Hoe breekt ge uw teen eigenlijk bij het grasmaaien?

Als je hier het abortustopic wat leest, denk ik dat je toch kan besluiten dat ook in België er mensen dit een goed idee vinden.
Goh, als je content bent met de status quo ga je ook niet veel energie steken in een online discussie over het onderwerp. Hoe levendig dat topic ook moge zijn, het trekt natuurlijk een bepaald type mens aan, dus ik zou niet te veel waarde hechten aan hoe wijdversprijd het gedachtegoed is dat je over zo'n topic uitgesmeerd ziet.

Als we hier morgen een topic aanmaken over 'alle gekleurde mensen buiten, ja of nee' zal er ongetwijfeld ook wel wat ongedierte uit de diepste krochten van het land komen afgekropen om wat ongure onzin op het forum te komen kakken.

Ik ben nu op een punt waar het voldoende is, persoonlijk. Maar vergeet aub niet dat er veel vrouwen zijn voor wie condoom of pil dúúr zijn en/of die niet zomaar kunnen zeggen ‘vanavond niet, schat’, of vrouwen uit kleine plaatsen waar jouw business direct die van iedereen is. Geloof mij, Nestorius, er zijn veel vrouwen die absoluut liever zekerder opties zouden hebben dan een app maar die er gewoon niet zijn.

En hoe staat Mr. Squid tegenover een kleine ingreep bij hém waardoor verdere anticonceptie overbodig wordt binnen jullie relatie?
Want zo met een app moeten werken binnen een huwelijk waarin er al kinderen zijn en er ook geen verdere plannen meer zijn, lijkt me toch ook maar omslachtig en bovendien ook niet volledig betrouwbaar te zijn.

En hoe staat Mr. Squid tegenover een kleine ingreep bij hém waardoor verdere anticonceptie overbodig wordt binnen jullie relatie?
Want zo met een app moeten werken binnen een huwelijk waarin er al kinderen zijn en er ook geen verdere plannen meer zijn, lijkt me toch ook maar omslachtig en bovendien ook niet volledig betrouwbaar te zijn.
Mr Squid is zoals veel mannen (niet allemaal, natuurlijk!) in dat hij geen chirurg in de buurt van zijn kroonjuwelen wil. Dan stopt dat gesprek natuurlijk.

Nu spreek ik puur over België: de prikpil kost me anderhalve euro per 3 maanden en de verpleegkundige van de huisartsenpraktijk plaatst die. Ik betaal geen remgeld, ze rekent rechtstreeks aan bij het ziekenfonds. Puur voor het financiële moet je het al niet laten dus.
Nadeel: dit is voor weinig mensen parate kennis, de klassieke pil is veel gekender en veel vatbaarder voor verkeerd gebruik/ongelukjes. Ik heb er ook zelf expliciet om moeten vragen bij de huisarts/gynaecoloog. Als ik het juist heb, is ze ook minder werkzaam bij patiënten boven de 80kg of zo, dus ook niet bij iedereen te gebruiken.
VEEL mannen zien dat nog steeds als een aantasting van hun mannelijkheid en veriliteit.

Edit: foutje bij het onthouden, het is de anticonceptie pleister die niet veilig wordt geacht bij obese vrouwen.

Laatst bewerkt:
En opeens lukt dat dan wel door een app op je telefoon te hebben? Imo gebruik je hier gewoon wat argumenten die toevallig in uw kraam passen om te ranten over een app die duurder geworden is.

Mr Squid is zoals veel mannen (niet allemaal, natuurlijk!) in dat hij geen chirurg in de buurt van zijn kroonjuwelen wil. Dan stopt dat gesprek natuurlijk.
🙋‍♂️ :shy:

Mijn vrouw gaat volgende week achter haar spiraal en dan zijn we opnieuw voor 5 jaar safe. :tongue:
Als ze de ontwikkeling van haar mama volgt, is dit de laatste keer.

Mijn vrouw vond dit trouwens zelf ook handig: de hevigheid van haar maandstonden verminderden + bleven vaak ook weg.

Hier was de keuze: 2 (mogelijks 3) spiraaltjes laten steken vs opereren + zaken laten doorknippen in uw ballen.

In verband met kostprijs: kost +-150€ voor het spiraaltje bij de apotheek + consultatie bij de gynaecoloog.
Ze is er vorige week om geweest, daarmee dat ik het nog goed weet. :laugh:

Laatst bewerkt:
🙋‍♂️ :shy:

Mijn vrouw gaat volgende week achter haar spiraal en dan zijn we opnieuw voor 5 jaar safe. :tongue:
Als ze de ontwikkeling van haar mama volgt, is dit de laatste keer.

Mijn vrouw vond dit trouwens zelf ook handig: de hevigheid van haar maandstonden verminderden + bleven vaak ook soms weg.

Hier was de keuze: 2 (mogelijks 3) spiraaltjes laten steken vs opereren + zaken laten doorknippen in uw ballen.

In verband met kostprijs: kost +-150€ voor het spiraaltje bij de apotheek + consultatie bij de gynaecoloog.
Ze is er vorige week om geweest, daarmee dat ik het nog goed weet. :laugh:
Sommige vrouwen reageren net slechter op het spiraal, ik heb het na een jaar laten weghalen om die reden, ik kreeg erdoor plots krampen waar ik dat vroeger nog nooit had gehad!
Dat volledig terzijde natuurlijk, carry on! 😁

En opeens lukt dat dan wel door een app op je telefoon te hebben? Imo gebruik je hier gewoon wat argumenten die toevallig in uw kraam passen om te ranten over een app die duurder geworden is.
Cyclus tracken is een methode als een ander? Het is weinigen gegeven om zo spectaculair een punt te missen, proficiat daarvoor. Kennelijk hebben wij op dit moment allebei een rode golf, alleen steekt het u precies dat de uwe minder hevig is dan men voorspelde.

Hoe breekt ge uw teen eigenlijk bij het grasmaaien?
Tja, dat is heel dom gebeurd. Ik weet ook niet hoe het juist gegaan is, dat gaat allemaal nogal snel.
Maar het gazon bij mijn ouders ligt heel slecht, ongelijk ... Op de een of andere manier ben ik weggeschoven en tegen het wiel van het grasmachien terecht gekomen.
Ik heb daarna het laatste stuk nog verder gemaaid, want ik verwachte niet dat het zo erg zou zijn.
Normaal gezien maai ik het gras altijd met werkschoenen met stalen tippen, maar ik had op het werk de bovenkant van enkele tenen opengeschuurd tijdens FRN (fietsroutenetwerk) en daarmee had ik deze keer gewone schoenen aan.
Doe je fysiek werk dan?
Ik doe, toen helaas, administratief werk en heb doorgewerkt met een gebroken teen. :laugh:
Ja, inderdaad fysiek werk.
De ploeg waar ik in zit doet postwerk (ongeadresseerd drukwerk, geen reclame), als er geen post is dan moeten we groenwerken doen zoals de andere ploegen.
Postwerk: infoboekjes van verschillende gemeentes, jaarlijkse infogidsen ook, maar ook berichten van wegen en verkeer bij werken, ...
Groenwerk: FRN zwerfvuil op het fietsroutenetwerk, maar ook maaien rond de borden en zo; onderhoud van kerkhoven van verschillende gemeenten; groenwerken in Bokrijk, groenwerken voor een aantal andere gemeenten,...

Cyclus tracken is een methode als een ander?
Wordt dat eigenlijk nog onderwezen in school tegenwoordig dat dat een methode is als een ander?

In mijn tijd (38 jaar oud) werd dit wel nog gedaan en vond het toen al triest dat dit nog gegeven werd aangezien het zo ongelooflijk onbetrouwbaar is en er zoveel betere/meer betrouwbare anticonceptie is tegenwoordig.

(Ik ben wel naar katholieke scholen geweest, anticonceptie is daar wel een dingetje. :laugh: )

Als je hier niet op wenst in te gaan, ook goed hé.
Je hebt alle recht om uw ergernissen te ventileren zonder irritante bijvragen erover... ;)

Is nochtans niks aan, ge zet letterlijk op 30minuten terug buiten. En dat kost letterlijk 2keer niks. Dacht zelf 14,85€ te hebben moeten dokken.
Kunde niet voor gekloot zijn.
:unsure:

Wordt dat eigenlijk nog onderwezen in school tegenwoordig dat dat een methode is als een ander?

In mijn tijd (38 jaar oud) werd dit wel nog gedaan en vond het toen al triest dat dit nog gegeven werd aangezien het zo ongelooflijk onbetrouwbaar is en er zoveel betere/meer betrouwbare anticonceptie is tegenwoordig.

(Ik ben wel naar katholieke scholen geweest, anticonceptie is daar wel een dingetje. :laugh: )
Doorgaans wordt van die methode expliciet gezegd dat die onbetrouwbaar is, voor vrouwen die zwanger willen worden, wordt die dan wel weer aanbevolen want meten is weten en dan ben je het meest vruchtbaar. Niet te verwarren met "enkel dan" vruchtbaar. 😬

Is nochtans niks aan, ge zet letterlijk op 30minuten terug buiten. En dat kost letterlijk 2keer niks. Dacht zelf 14,85€ te hebben moeten dokken.
Idd, ik heb het zelf wel onder narcose laten doen, was dacht ik 29 euro.
Mijn vrouw wou geen hormoonverstorende pil/spiraal/whatever meer en ik heb daar alle respect voor, zeker omdat de ingreep bij mij echt 0.0 effect heeft op wat dan ook.

En geen onbelangrijk detail is ook dat het niet volledig onomkeerbaar is, als ge als man op latere leeftijd zou scheiden en een jongere vrouw aan de haak slaat die nog kinderen wil dan is die mogelijkheid er in principe dus nog steeds (al dié ingreep dan wel ingrijpender dan de sterilisatie zelf)

Idd, ik heb het zelf wel onder narcose laten doen, was dacht ik 29 euro.
Mijn vrouw wou geen hormoonverstorende pil/spiraal/whatever meer en ik heb daar alle respect voor, zeker omdat de ingreep bij mij echt 0.0 effect heeft op wat dan ook.
Hier overwegen we het ook. Wat me vooral tegenhoudt is dat we nu net ons eerste kind hebben, je weet nooit natuurlijk.

en ik heb daar alle respect voor, zeker omdat de ingreep bij mij echt 0.0 effect heeft op wat dan ook.
Het heeft wel een - relatief- onherroepelijk effect op uw vruchtbaarheid natuurlijk. 😬
Mijn ex wou wel nog kinderen, ik niet.
Ik wou wel een sterilisatie maar mocht niet van de gyn, hij mocht er wel 1 maar wou niet.
Zijn argument om het niet te doen was: "Als jij me plots laat zitten, kan ik dan geen kinderen meer maken terwijl ik er wel nog wil."
We all know how that ended!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan