Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om half 6 achter een bomma met kleingeld staan aan de kassa van den delhaize. Die hebben overdag geen tijd he, die moeten tussen de werkmensen staan.

Dit komt omdat het niet laten betalen diefstal is en hiervoor een dringend ontslag kan volgen en dit niet zo is bij staken. Correct me if I am wrong @JPV
Klopt. Ofwel doe je het werk dat je werkgever vraagt (eventueel hélemaal tot in de puntjes, waardoor het wat trager gaat bij controles) ofwel staak je. Tussen de 2 is om problemen vragen, tenzij de werkgever daarmee instemt (wat ook vaak gebeurt hoor, maar dan eerder bij fabrieken met bvb ovens die een bepaalde temperatuur moeten behouden en waar werkgevers en vakbonden afspreken welke werknemers wat nog uitvoeren van taken)

Ik had precies wat meer verwacht van de staking. Had had hier stakingspiketten en vuurkorven verwacht. Ik kreeg 4 vlaggen aan de inkom en ne man of 5 die met elkaar aan het praten waren.

Ik had precies wat meer verwacht van de staking. Had had hier stakingspiketten en vuurkorven verwacht. Ik kreeg 4 vlaggen aan de inkom en ne man of 5 die met elkaar aan het praten waren.
Bij ons op het werk zelf niks, maar vandaag was een drama.
Vrachtwagens her en der die niet kunnen lossen/geblokkeerd staan. Dat worden leuke dagen om alles recht te trekken :sop: .

Ik vermoed dat mensen die 8 appartementen bezitten al een uitzondering zijn, dus de gepensioneerden die dat doen en dan nog sociaal tarief kunnen krijgen zeker ja.

Het staat iedereen vrij dat aan te klagen trouwens, wat maar terecht zou zijn. Maar gezien de algemene mentaliteit meestal is om elke scheve maatregel toe te juichen zo lang men er zelf maar van profiteert zou ik er niet op hopen.
Je onderschat de zelfstandige die op pensioen zijn en geïnvesteerd hebben in vastgoed voor hun pensioen. Mijn vorige huisbaas viel ook in die categorie bv

Is het trouwens maar een indruk of zijn het enkel nog arbeiders (akka de veelal minder intellectuele) die vandaag staken?
Nu prima voor mij want moest met auto ergens heen en het was rustig op de weg :p

blij word ik daar toch ni van.

ik had tenminste verwacht dat ze zouden wachten tot de looptijd van het contract (begin april of zo) voorbij is.

Ik heb (had) een app om mijn cyclus te volgen. Aangezien je dat precies vergeet de minuut dat het gedaan is, handig en vooral voor de vruchtbaarheid (of lage kans op). Ik had een tijdje een abo, omdat bepaalde extra opties wel interessant zijn maar dan eens een maand vergeten en aangezien de basis info die ik meest wou gratis was, no prob. Nu zie ik vandaag, na vijf dagen de app niet geopend te hebben, dat de basisinfo ‘vruchtbaarheid’ en ‘symptomen’ niet zichtbaar zijn. Je moet daar nu ook al voor intekenen aan €7/maand. Op zich, geen probleem, kan gebeuren, ik ga het nu niet direct doen want er is nog een app die net zo goed blijkt te zijn en dat wel nog als basis geeft. Mijn ergernis (sorry, duurde even om er te geraken) is waaróm de eerste dit nu kennelijk doet: sinds de nieuwe abortuswaanzin in de VS, kan men de gegevens opeisen om vrouwen te controleren. Het is dus niet dat de app op zich de facto informatie afgeeft aan de staat, maar de staat kan eisen en het bedrijf moet toegeven. Waardoor enorm veel vrouwen in die staten delete drukken. Ze hebben dus moeten hun dienst duurder maken, wegens veel minder gebruikers en duwen daarmee een massa vrouwen - die financieel weinig anders kunnen dan tracken en plannen óf gewoon geen seks - nog verder naar beneden. Of misschien is mijn ergernis dus gewoon de Supreme Court, kan ook.

Ik heb (had) een app om mijn cyclus te volgen. Aangezien je dat precies vergeet de minuut dat het gedaan is, handig en vooral voor de vruchtbaarheid (of lage kans op). Ik had een tijdje een abo, omdat bepaalde extra opties wel interessant zijn maar dan eens een maand vergeten en aangezien de basis info die ik meest wou gratis was, no prob. Nu zie ik vandaag, na vijf dagen de app niet geopend te hebben, dat de basisinfo ‘vruchtbaarheid’ en ‘symptomen’ niet zichtbaar zijn. Je moet daar nu ook al voor intekenen aan €7/maand. Op zich, geen probleem, kan gebeuren, ik ga het nu niet direct doen want er is nog een app die net zo goed blijkt te zijn en dat wel nog als basis geeft. Mijn ergernis (sorry, duurde even om er te geraken) is waaróm de eerste dit nu kennelijk doet: sinds de nieuwe abortuswaanzin in de VS, kan men de gegevens opeisen om vrouwen te controleren. Het is dus niet dat de app op zich de facto informatie afgeeft aan de staat, maar de staat kan eisen en het bedrijf moet toegeven. Waardoor enorm veel vrouwen in die staten delete drukken. Ze hebben dus moeten hun dienst duurder maken, wegens veel minder gebruikers en duwen daarmee een massa vrouwen - die financieel weinig anders kunnen dan tracken en plannen óf gewoon geen seks - nog verder naar beneden. Of misschien is mijn ergernis dus gewoon de Supreme Court, kan ook.
Als je hier het abortustopic wat leest, denk ik dat je toch kan besluiten dat ook in België er mensen dit een goed idee vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan