Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Huisbaas die me net vertelde dat hij sociaal tarief had aangevraagd voor gas , elektra , enz....
En dat is nog goedgekeurd ook omdat hij maar 900€ pensioen heeft.
Heeft wel 30 jaar als zelfstandige gewerkt , geld opgepot en uiteindelijk 2 blokken met telkens 4 appartementen recht (laten) zetten.
Hoe dit zelfs kan , ik begrijp het niet. 8 appartementen verhuren , een afbetaald (groot) eigen huis en dan sociaal tarief kunnen krijgen.

Het gaat goed met ons België.
Ochja dat is een uitzondering :sarcastic:

Ochja dat is een uitzondering :sarcastic:
Ik vermoed dat mensen die 8 appartementen bezitten al een uitzondering zijn, dus de gepensioneerden die dat doen en dan nog sociaal tarief kunnen krijgen zeker ja.

Het staat iedereen vrij dat aan te klagen trouwens, wat maar terecht zou zijn. Maar gezien de algemene mentaliteit meestal is om elke scheve maatregel toe te juichen zo lang men er zelf maar van profiteert zou ik er niet op hopen.

Hoe langer ik thuis zit na mijn arbeidsongeval hoe harder het me raakt dat beste vrienden/collega's niet meer naar mij omzien. Letterlijk niemand meer gehoord terwijl 1 van die collega's mijn beste maat is/was...

Pijnlijk maarja mensen zeggen dat je zo'n mensen best uit uw leven knipt... Maar als je dat met iedereen moet doen blijven er niet veel "vrienden" meer over natuurlijk..

In Belgie: slachtoffer van Home jacking, car jacking, inbreken.

Londen: niets. En ik was elke nacht wel uit tot de kleine daar was.

Zuid Afrika: niets en ik loop ook savonds en snachts eond in joburg als ik daar ben. Alleen in Cape Town voel ik mij nooit veilig.
In Nederland in 1994: in elkaar geslagen in de Efteling.

In Rwanda in 1995, jaar na genocide: nog nooit zo veilig gevoeld.

Wat is er gebeurd dan in de Efteling?
België had net gewonnen op het WK. Ik was niet slim om de Belgische vlag op mijn gezicht te schilderen met een 1-0 erop. Niet slim, maar wat nog dommer was, was dat ik probeerde iedereen te sussen toen een bende NEC-supporters een vriend van mij lastig viel. Ze hadden vlug een nieuw slachtoffer ontdekt.

En je vraagt het niet, maar in Rwanda was er net een miljoen mensen vermoord omdat ze uit de verkeerde mama/papa geboren werd.

Energiecrisis, mensen die thuis de verwarming amper of niet durven opzetten, bedrijven/instellingen/winkels die aankondigen de energiefactuur amper nog te kunnen betalen en dus deze winter de chauffage een aantal graden lager te moeten zetten, ...
Dan denkt ge eens eindelijk gespaard te blijven van de overdreven warmte in openbare ruimtes, maar neen hoor.

Gisteren in de cinema, een sauna was er niks tegen. Afgelopen weekend naar de Lotto Arena geweest: gewoon een zittend concert met dus voldoende afstand, maar qua temperatuur voelde het ook weer aan alsof ge op het middenplein tussen een mensenmassa opeen gepropt stond. Vorige week paar dagen Gent gedaan, daar was het in veel winkels ook meteen de jas (gewoon dun stoffen jasje) uit zwieren omdat de warme lucht er u tegemoet kwam. En dan was ik gewoon nog redelijk licht gekleed omdat het buiten gewoon nog aangename temperaturen zijn, ik kijk er al tegen op om in de wintermaanden als het buiten écht koud is, met trui + winterjas aan van de vrieskou buiten naar de overdreven warmte binnen te moeten gaan... :unsure:

Het voelt als vrijdag maar het is nog maar woensdag. Nochtans ben ik geen ambtenaar voor wie het verlengd weekend vandaag begint. :unsure:

vakbonden/stakers. klojo's hadden de tunnel aan de Weba met dranghekken afgezet. stilstaande file tot en met natuurlijk. ik ben er met de motor langsgekunnen en ben ook gewoon hun dranghekken gepasseerd (alhoewel ze zaten te roepen dat ik moest wachten, yeah right: ik ga naar jullie luisteren.), maar al die mensen die in die file zaten, shit zeg. ge zult maar naar de dokter moeten of zo. ksnap dat echt niet: hoe denkt ge sympathie voor uw zaak te krijgen met gewone mensen te kloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan